Kompter to można sobie między bajki włożyć. Potrafi oszukać nawet na litr na sto km Liczenie inaczej niż manualnie (wlew pod korek i prosta matematyka) mija się z celem.
Nie wydaje sie zeby byl to litr w moim przypadku ale nawet jesli dodac litr do tego co wg mojego kompa pali to i tak jestem pozytywnie zaskoczony :)
Jeżdżę służbowo dokkerem i leję zawsze do pierwszego odbicia pistoletu, na tej samej stacji przy tym samym dystrybutorze. Różnica pomiędzy wskazaniami kompa a stanem faktycznym - na 99% jest identyczna. Po odbiciu pistoletu - dopełniam do pełnych litrów. Z tego co się orientuję to nie powinno się dolewać paliwa pod korek. Ale to już Wasza sprawa.
Tak to wygląda ze spalaniem w "moim" autku. Do prywatnej sonaty też tak leję ale tam kompa rozbudowanego niet :(.
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2018-04-14, 17:39, w całości zmieniany 1 raz
Jestem pozytywnie zaskoczony. Kolejny bak wyjechany, zalany do 2-odbicia (jak zawsze) na tym samym dystrybutorze. Tym razem jednak było ciepło, no i nowe opony, letnie założone. Średnie spalanie wyszło 6,97 litra / 100km. Spadek spalania bardzo znaczący na nowych oponach i w warunkach, gdzie silnik nie musi się tak nagrzewać.
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 639 Skąd: Wro
Wysłany: 2018-04-16, 19:15
d3mol3k napisał/a:
Jeżdżę służbowo dokkerem i leję zawsze do pierwszego odbicia pistoletu, na tej samej stacji przy tym samym dystrybutorze. Różnica pomiędzy wskazaniami kompa a stanem faktycznym - na 99% jest identyczna. (...) Z tego co się orientuję to nie powinno się dolewać paliwa pod korek. Ale to już Wasza sprawa.
Zależy od auta - w poprzednich jakie miałem komp zaniżał/zawyżał zwykle o około pół litra na sto.
Ponieważ paliwo pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość i mogą pojawić się np. problemy z pływakiem - w dłuższej perspektywie może być problem ze wskazaniem właściwego poziomu paliwa. Nie, że na 100% to się stanie, ale raczej do pierwszego odbicia powinno się lać i tyle ;) Są tacy co od 10 lat leją do drugiego i nic się nie dzieje.
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 639 Skąd: Wro
Wysłany: 2018-04-17, 08:09
To co piszesz ma sens dla LPG, który faktycznie znacznie zmienia objętość pod wpływem temperatury - stąd też ze względów bezpieczeństwa do baku 42 litry wejdzie około 36 litrów gazu. Natomiast jeśli nie handlujesz PB, tylko tankujesz do baku to zmiana objętości to są znikome wartości i Twoje twierdzenia nie mają większego sensu
"Wyobraźmy sobie sytuację, że kupujemy 25 000 litrów paliwa w temperaturze 15oC. Jest piękny słoneczny zimowy dzień. Cysterna przywozi z bazy naftowej zamówione paliwo. Po jego zlaniu do zbiornika otrzymujemy wydruk z licznika, potwierdzający wydanie 25 000 litrów paliwa o temperaturze np. 2oC i gęstości w 15oC rzędu 832 kg/m3, lub w przypadku zrzutu grawitacyjnego dokumenty załadunku. Rodzi się pytanie, ile faktycznie paliwa wlano do mojego zbiornika? Otóż będzie to 24 732 litry". W 40 litrowym baku różnica to będzie przysłowiowe parę kropel
Ostatnio zmieniony przez pixa 2018-04-17, 08:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-17, 08:19
Układy paliwowe są zabezpieczone, mają zaworki ciśnieniowe- choćby w samym korku wlewowym. Nawet zalanie pod sam korek nie zrobi żadnej tragedii, pytanie tylko po co?
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 639 Skąd: Wro
Wysłany: 2018-04-17, 08:30
Ja leje pod korek - od odbicia do zalania pod korek wchodzi jeszcze ze 3 litry. Na takiej A4 gdzie benzyna jest te 50 groszy na litrze (!) droższa każde 50 km robi różnice Poza tym im radziej tankuje, tym więcej czasu oszczędzam
Ostatnio zmieniony przez pixa 2018-04-17, 08:31, w całości zmieniany 1 raz
No i kolejny bak przejechany i spalanie wyszło 7,9 litra / 100km.
Notowałem średnie spalania ze wszystkich 13 baków, które zatankowałem od odebrania samochodu. Odebrany był 6 grudnia, czyli spalanie średnie teraz powinno polecieć w dół. Ale z tych 13 baków średnie wyszło - 7,99 litra / 100km.
No i kolejny bak przejechany i spalanie wyszło 7,9 litra / 100km.
Mnie się za to udało ostatnio zejść do 6,9 litrów / setkę. Połowa to autostrada (ok. 110-120 km/h), połowa czeskie i niemieckie szoski, a w zabudowanym grzeczniusieńkie 50 km/h.
Coś dużo ci łyka po tej autostradzie tego lpg.To mój mietek kombi 1.8 163 hp na full załadunku i klimie max 10l lpg przy 140-150km/h na tempomacie.
Ktoś tam pisał że mu mniej dusterek pali przy takich prędkościach.
Ciekawe ile zeżre duster jak go w końcu dostane :)
trasa 390km, z tego 150km ekspresówki 130-150km/h, reszta to jednopasmówki różnej jakości 120-130km/h, klima cały czas, w jedną stronę 2 osoby, w drugą 4, spalanie z komputera 6,8 :)
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-05-06, 20:49
Poznań>Szczecin>Bydgoszcz
~450km przepisowo po DK + 50km po S3
5L/100km
rysiek223 [Usunięty]
Wysłany: 2018-05-07, 07:14
Trasa ok. Skawiny - N.Targ -Jurgów -Zdziar + lokalnie i powrót przejechane 300km zatankowane było do pierwszego odbicia i po przejechaniu tak samo do tankowane do pełna weszło równe 18l zatem 6l/100km przy przy korkowanej zakopiance w jedną i drugą stronę
Jazda pod Wrocławiem (dojazd do pracy do Wrocławia) + trasa Wrocław -> Warszawa
Prędkość utrzymywana na drodze S8 i A2 ~120 km/h
Eco: ON
Eco Driving: ON
Klimatyzacja: ~150 km włączona
Zużyte paliwo: 34,74 L
Przejechany dystans: 694 km
Spalanie: 5.0 L/100km
Jak dla mnie to nic więcej nie trzeba, Nie ma sensu bawić się w gaz, właśnie zrobiłem kalkulację, w moim przypadku diesel zwróciłby się po 6,5 roku. . . .(mówimy o SS).
Czternaste tankowanie pod korek w tym samym dystrybutorze za mną, tym samym mogłem obliczyć spalanie. Komputer pokazywał, że przejechałem 622,2 km i średnie spalanie pokazywał 7,0 litra / 100km. Weszło mi benzyny 41,88 litra (komputer wskazywał zużycie 44,0 litry).
Nie używałem trybu Eco. System Start/Stop miałem wyłączony w 95% czasu. 0% autostrada, 40% małe miasto i 60% drogi wiejskie i pozamiejskie. Spalanie średnie liczone z dystrybutora to 6,73 litra na 100km. Cały czas jeździłem 2WD (nie na auto) i 90% czasu było na tempomacie.
Letnie opony, dotarty silnik i wysokie temperatury robią swoje. Auto pali znacznie mniej niż wcześniej, kiedy było zimno i miał zimowe opony. Producent zaleca ciśnienie 2,1 w każdej z opon, ja poprosiłem o dopompowanie każdej opony do 2,2.
Jazda pod Wrocławiem (dojazd do pracy do Wrocławia) + trasa Wrocław -> Warszawa
Prędkość utrzymywana na drodze S8 i A2 ~120 km/h
Eco: ON
Eco Driving: ON
Klimatyzacja: ~150 km włączona
Zużyte paliwo: 34,74 L
Przejechany dystans: 694 km
Spalanie: 5.0 L/100km
Dzisiaj mój osobisty rekord, chociaż wiem że można go poprawić. Lodgy sce w LPG. Wciąż mnie zaskakuje. Trasa z Kowal pod Gdańskiem na Hel i z powrotem. Równo 200 km, połowa na tempomacie 90 km/h, druga 70km/h. Tankowanie gazu po powrocie na tej samej stacji co przed wyjazdem. Wynik? 25,54 zł, 6,25 l/100km gazu. 5 osób. Przypadek? Nie sądzę.😂
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum