Powiedzmy że trochę siedzę w temacie kluczy stąd też podzielę się swoimi uwagami i zdjęciami.
BoloSr scyzoryk z aukcji którą podałeś nie będzie pasował - nie zmieścisz grotu od Dustera nie wspominając że było by trochę zabawy z wpasowaniem płytki z elektroniką nie mówiąc już jak umiejscowić i podłączyć baterię. Grot w tym scyzoryku jest wąski i płaski a Duster ma szerszy zatem scyzoryk się nie zamknie. Szukając potencjalnego klucza na przeróbkę należy patrzeć nie tylko na to czy sie zmieści się płytka z elektroniką ale również na to jak jest grot.
A teraz coś na pocieszenie, są dostępne przeróbki/modyfikacje pod oryginalnego pilota.
Mimo że jest to dopasowana obudowa (zamiennik oryginalnej obudowy pilota) wymaga ona trochę pomajsterkowania ponieważ blaszki od baterii są trochę luźne i nie do końca trzymają się w swoich miejscach więc należało by je jakoś przymocować na stałe np. podkleić do obudowy - trzeba z nimi trochę pokombinować.
Posiadałem 3 szt do odsprzedania -> już są niedostępne. Są w drodze do użytkowników: Dominus, BoloSr, jackthenight . Tak wiec teraz czekam na ich opinie co o tym sądzą.
z wlozona plytka z elektronika.jpg ...z włożoną płytką z elektroniką
Plik ściągnięto 221 raz(y) 86,46 KB
modyfikacja-srodek.jpg środek obudowy
Plik ściągnięto 212 raz(y) 75,28 KB
modyfikacja.jpg modyfikacja na scyzoryk pod orginalnego pilota
Plik ściągnięto 3789 raz(y) 167,1 KB
nie będzie pasować.jpg scyzoryk z aukcji podanej przez BoloSr nie nadaje sie na przeróbkę
Plik ściągnięto 243 raz(y) 76,24 KB
Ostatnio zmieniony przez miguel 2013-10-03, 08:58, w całości zmieniany 7 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-10-03, 09:15
Też zamówiłem sobie taki kluczyk. Widać ze zdjęć że jest trochę większy i grubszy od orginalnego. Przywieszkę ma, trochę mniejszą ale widać że ma. No zobaczymy co jest wart ten scyzoryk, ze zdjęć wygląda obiecująco - zobaczymy w rzeczywistości.
Na zdjęciach widać, że metoda otwierania i zamykania długo nie podziała, gdyż sprężynka naciągnięta jest na delikatnym wybrzuszeniu w plastiku - to się wyrobi i kluczyk scyzoryk przestanie się otwierać. Na zdjęciach widać jak to rozebrałem, oczywiście to złożyłem i otwieranie kluczyka na razie działa.
Przywieszka jest bardzo mała - ciężko cokolwiek przywiesić. Mój pilot od alarmu Cobra nie chciał się zmieścić w przywieszkę, jak i oczko które do tej pory używałem również nie mieściło się na przywieszce tego scyzoryka.
Poza tym sprężynki od baterii to porażka całkowita. Nie trzymają się, latają luźno, poza tym są zrobione ze słabej blaszki, gdyż ona pęka. Mi pękła podczas próby włożenia płytki elektronicznej od pilota. Także tutaj też klapa.
Przyciski od pilota nie są szczelne, czyli jakikolwiek zamoczenie pilota spowoduje uszkodzenie płytki.
Orginalny pilot jest hermetycznie szczelny i niegroźne mu deszcze. Ten scyzoryk pod wpływem deszczu ulegnie uszkodzeniu, uszkadzając naszą płytkę z orginalnego pilota, która do tanich nie należy.
Obudowa scyzoryka jest śmierdząca chińskim plastikiem, taką ropą śmierdzi.
Wykonanie orginalnego pilota Dacii jest w porównaniu do tego scyzoryka jak dzień do nocy, jak mercedes do trabanta :)
Ogólnie nie polecam tego scyzoryka.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-10-04, 14:47, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-10-04, 14:30
Jeszcze kilka spostrzeżeń :
Bateria w orginalnym pilocie to CR 2016, a do tego scyzoryka bardziej pasuje CR 2032.
Co do podklejenia blaszek, aby nie latały to najlepiej użyć jest mastyki, tej co kleją boczki drzwi w daciach i wtedy blaszki trzymają się pewnie :
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=28619#28619
Oczywiście jeśli wcześniej nie pęknie.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-10-04, 14:44, w całości zmieniany 2 razy
Ten scyzoryk również i ja zamówiłem opowiem co nie co na jego temat.
Obudowa pilota, jej jakoś plastiku w porównaniu do oryginalnego jest widoczna.
Widać że jest to zamiennik ale tragedii nie ma.
Otwieranie grotu kluczyka dobry fajny sprawa ale podczas zabawy ciągłej otwierając zamykając miałem okazje że mechanizm-sprężynka przeskoczyła kluczyk się już nie otworzył. Może dlatego otwierałem-zamykałem "w te i wewte".
Niestety obudowa jest zamykana na zatrzask a nie jak oryginał skręcana więc po ewentualnym otwieraniu zamykaniu obudowy może nie trzymać.
W chwili obecnej tyle moich uwag
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2013-10-04, 18:47, w całości zmieniany 1 raz
Na chwilę obecną jest to jedyna modyfikacja (scyzoryk) którą udało mi się znaleźć do naszego klucza i zapewne są to pierwsze z egzemplarzy.
O szczelności przycisków w razie gdyby klucz wpadł do kałuży to nie pomyślałem - może dlatego że to dość losowa sytuacja ale jak najbardziej mogąca się przytrafić. Pewnie lepszym rozwiązaniem były by przyciski gumowe. I jeszcze ten kolor srebrny... wolałbym czarny.
Tak jak wspominałem, trzeba trochę powalczyć z tymi blaszkami od baterii - u siebie podginałem ostrożnie małymi obcążkami po trochę aż wysokość była ok pod płytkę. Fakt materiał blaszek jest dość twardy i trzeba się z nimi obchodzić ostrożnie.
Według mnie sama konstrukcja i pomysł tego kto go wymyślił nie jest zły.
Kształt i wielkość jest całkiem niezła.
Sam mechanizm otwierania grotu jest rozwiązany zupełnie inaczej niż jak np. w scyzorykach VW czy Citroen/Peugeot. Fak przy zamykaniu trzeba trzymać przycisk od mechanizmy cały czas bo jak puścimy to grot blokuje się pod kątem 90* i trzeba ponownie wcisnąć przycisk mechanizmu od zamykania.
Plastik obudowy, mimo że jest matowy, jak ale nie jest aż tak zły - nie jest to to samo co w oryginalnym kluczu lecz dla mnie ujdzie.
Ponieważ póki co nie ma nic innego dedykowanego pod nasza elektronikę to i tak jest to niezła baza do zabawy i kombinowania.
jackthenight piszesz że masz alarm Cobra to w taki razie zobacz sobie jak właściciele Lotusów kombinują aby połączyć pilot z kluczem (z tego co widać to w Lotusach nie ma imobilajzera):
na rumunskiej stronie dustera znalazłem oferte obudowy kluczyka scyzoryka z czarnymi guzikami na
na którą robią chyba zbiorcze zamówienie bo to strona niemiecka poniżej link do strony:
http://shop.mekkes.de/med...431020819.1.pdf
jeśli ten link w jakikolwiek sposób narusza regulamin to proszę o usuniecie go.
Cześć
Do czasu nim kupiłem swoją bestię, jeździłem Punciakiem.
Na jednym z forum, jest piękna fotorelacja z przerobienia kluczyka na scyzoryk.
http://www.punto.org.pl/z...l176czylimk1/36
Pozdrawiam
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-26, 06:05
Czy aby na pewno jest różnica w mocowaniu tych 2 typów grotów?
Miesiąc temu kupowałem ojcu obudowę na allegro. Były wersje z jednym gronem, były z drugim, były też bez grota.
Kupiłem ten ostatni i pasuje. Mam wrażenie że kwestia rozbija się tylko o to jaka surówka jest dołączona do obudowy, która za każdym razem była taka sama.
kapelusznik, ttuaj mówimy o chińskym kluczyku scyzoryku :)
Grot tutaj ma łepek zalany plastikiem i ciężko będzie to odtworzyć:
Szkoda, bo mogli zrobić mocowanie na standardowe groty a zalewają plastikiem ;/ - tak przynajmniej wygląda ze zdjęć.
Przysiągłbym, że widziałem coś takiego na forum, ale coś nie mogę znaleźć... :| Poszukaj na allegro "scyzoryk" w dziale Motoryzacja - z tego, co widziałem, ceny obudów "scyzorykowych" zaczynają się od 10 zł. Na ile taka obudowa jest sensowna i trwała - nie umiem orzec. Jeżeli nie masz sterowania centralnym zamkiem w kluczyku, to sprawa powinna być prosta - jeśli masz, to ja bym się bał. :]
W sumie pomysł ciekawy. Nie wiem w czym problem poza dopasowaniem rozmiarów ... przecież to zwykła płytka pcb z baterią i 2 przyciskami ... mnie się już w dżinsach robi dziura w kieszeni od kluczyka . Swoją drogą czemu nie dają w zapasowym kluczyku sterowania centralnym?
Ja mam coś takiego, już ponad miesiąc. Grot musiałem dociąć u ślusarza. Podmiana baterii i elektroniki bez problemu. Jedyna uwaga to od tylnej strony dałem wkręt, który mocuje obie połówki obudowy _ tak na wszelki wypadek. Może nie wygląda to najładniej ale pod ręką miałem tylko taki wkręt. Miał być tymczasowo, do czasu zmiany na lepszy. Niestety prowizorki są najtrwalsze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum