Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 247 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-08-15, 06:13
U mnie klima działa super. Nawet w Chorwacji.
Ustawienia:
Kolor Logana biały
Zimno - 1 niebieska kropka
Wiatrak - 2
Nawiew - na przednia szybę
Po godzinie trzeba wiatrak zmniejszyć na 1 bo pasażerowie z tylu zgłaszają ze im zimno.
Konieczność nabijania klimy oznacza ze macie nieszczelność układu, i zamiast to naprawić leczycie objawy. Jakoś nie słyszałem aby ktoś uzupełniał czynnik w lodówce
Na razie proceder napełniania klimy w autach nie jest kontrolowany, ale firmy już musza rozliczać się z każdego grama czynnika wpuszczonego w atmosferę...
Niby ktoś tam coś robił, sprawdzali w sensie, ok pół roku temu, czy jest wyciek, nie, klima szczelna, układ szczelny, dodali środka + oleju, jeździć, gra.
Wyrzygało olej.
Dobili jeszcze raz, sprawdzili.
Ok, jeździć, tak ma falować.
Brak mam doświadczeń z Dacią w klimie prócz tego egzemplarza i Dokkera 1.6 SCe, natomiast w innych autach nie przypominam sobie, żeby obroty aż tak wyraźnie skakały podczas korzystania z układu klimatyzacji, mało tego, tym bardziej podczas jazdy - szczególnie w korkach na niskim biegu jak obroty nagle idą w górę to kluczowym jest by się pilnować.
Da się z tym jeździć mając to na uwadze wątpię jednak, że tak ma to być zgodnie ze sztuką.
Teraz kolega jeździł autem, wstawione do jakiegoś mechanika ma przy okazji tamten koło pasowe sprężarki dokręcił bo luźne było i jak by się poprawiło, natomiast znów teraz widzę że to samo, co wcześniej - falujące obroty i słaba wydajność chłodzenia.
Może nieszczelność gdzieś w układzie i np. czynnik wywala do atmosfery?
Brak widzę wycieków w komorze silnika, tego co raz wtenczas pamiętam to zielone zaraz obok przewodu.
_________________ a nail that sticks out, is hammered down
bezwypadkowo
Sorry ale popraw trochę swoje wypowiedzi, bo trochę chaotyczne.
Do sedna.
W 1,6MPI masz sprężarkę o stałej wydajności. Tzn. po załączeniu pracuje cały czas, a wydajność reguluje sprężarka sama (jest o zmiennej wydajności). W skrócie.
Jeżeli szarpie to może uszkodzone samo sprzęgło - sprawdzone?
Którędy wywaliło olej?
Z układu klimatyzacji?
Może być nieszczelność na samej chłodnicy z przodu nie tylko na połączeniach. Korozja aluminium.
Sprawdzona cała szerokość?
Ze względu na fakt, że moje Sandero zostało na wakacje w ASO (już 36 dni stoi z braku części!) byłem "zmuszony" pojechać na wakacje na południe Francji nowym Renault Clio 1.2 (użyczonym przez ASO). Jeśli chodzi o klimatyzację i w ogóle system wentylacji to jest znacznie lepiej niż w Dacii. Nawet bardzo, bardzo lepiej. Przykro mi to stwierdzić ale w naszych wozach jest wstawiona namiastka klimy w porównaniu z samochodami Renault. Nie czarujmy się, że użytkownicy Renault mają tak samo źle za większe pieniądze. :))
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 618 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-08-16, 18:08
Miałem dokładnie odwrotne wrażenia z jazd zastępczymi renówkami z manualnymi klimami. Dodatkowo w bonusie, zza kółka, niewidoczne oznaczenia wyboru kierunków wiania (gałka zasłania).
Miałeś automat?
Te wszystkie działania to jakaś parodia i druciarstwo, a nie diagnostyka i naprawa /:
Próba serwisowania przez internet, na podstawie filmiku, też do niczego nie doprowadzi.
Nie ma innej drogi, jak znalezienie mechanika, który dokładnie sprawdzi cały układ, mechanicznie oraz parametry jego pracy (czyli łącznie z ciśnieniami roboczymi w różnych jego częściach).
Miałem dokładnie odwrotne wrażenia z jazd zastępczymi renówkami z manualnymi klimami. Dodatkowo w bonusie, zza kółka, niewidoczne oznaczenia wyboru kierunków wiania (gałka zasłania).
Miałeś automat?
Zwykła manualna klima. Zrobiłem Clio 4000 km w temperaturach do 34 stopni. 2 lata temu byłem tam moim Sandero i zauważyłem jednak teraz kolosalną różnicę. Co ciekawe, tym razem w ekstremalnych warunkach (stanie w korku, bardzo rozgrzany samochód) klima sama automatycznie się wyłączała na ok. 5-10 sek. ale bez jakichś przykrych doznań termicznych w kabinie po czym sama się uruchamiała i dalej dawała radę. Zdarzyło się to ze 2-3 razy. Być może tam też następuje chwilowe oblodzenie, ale komputer sam prawidłowo zarządza tak, by kierowca nie musiał sobie tym głowy zaprzątać. Jedno jest ważne: Clio ma mocniej przyciemniane szyby oraz lepszą izolację dachu i generalnie nie ma "piekła" w samochodzie po długim parkowaniu - to też ma zapewne wpływ na komfort jazdy z klimatyzacją.
Doczekałem się upałów. Nie jestem ich wielbicielem, ale chciałem sprawdzić, jak z klimą. W więc działa i to dobrze. Do komfortu podróżowania wystarczył 1, 2 bieg wentylatora, oczywiście po intensywnym schłodzeniu. Jedno co zauwazyłem, to więcej wody się leje, niż z poprzedniej Dacii.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3654 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-28, 08:02
Ja zaliczam pierwszy sezon z Dacią i przy obecnych temperaturach mogę już wydać wyrok. Pomimo wcześniejszych obaw na podstawie lektury forum i pierwszych własnych, niezbyt rzetelnych porównaniach, muszę stwierdzić, że klima w Sandero AD2017 działa bardzo dobrze i jeżeli będzie tak dalej, to złego słowa już nie powiem. Dlaczego w moim wcześniejszym, mniejszym samochodzie mogłem nawet zmarznąć a tu nie? Po prostu tam po ustawieniu nawiewów na siebie, deska rozdzielcza z nawiewami, oraz nawiew na nogi, były ze 2x bliżej dłoni na kierownicy i bliżej stóp niż w Dacii. Temperatura odczuwalna na wylotach jest analogiczna, ale tutaj z racji przestrzeni dociera znacznie cieplejsze powietrze. W każdym razie po wstępnym schłodzeniu kabiny w zupełności wystarcza mi 1 bieg dmuchawy żeby zapewnić przyjemny chłód przy 27*C na zewnątrz.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3654 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-02, 13:13
luckyboy napisał/a:
Dymek napisał/a:
po ustawieniu nawiewów na siebie
Nawiewu nigdy nie ustawiamy na siebie, tylko na szybę.
Tak. Również nie jadamy po 18-tej 😊
Teorię znam. Lubię nawiew na siebie i nogi i zwykle tak używam klimy w samochodzie od 11 lat. Tylko wtedy czuję, że działa.
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 247 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-09-08, 11:34
Ostatnio mierzyłem temperaturę lakieru pomiędzy białym i czarnym stojącymi na słońcu koło siebie. Różnica to 5-6C zapewne nie jest to obojętne dla klimy:)
U mnie na razie działa bdb.
Witam.
Mam 2 miesięcznego doustera i pytanie - czy u was też tak słabo działa klimatyzacja.
Klimatyzacja jest manualna - ale działa słabo nawet na najwyższych obrotach. Przy dużych upałach jakie były wcześniej potrzeba bardzo dużo czasu aby w kabinie się schłodziło.
Zastanawiam się już czy jest taka możliwość aby w ASO klima była nie nabita do końca ... sam już nie wiem co myśleć.
Pozdrawiam
Mariusz
Poczytaj.
Ja w moim stasuje zwykly filtr kabinowy, wygluszylem auto + gabka 2cm na dach, drzwi itd. Jest dobrze I nawet w cieplejszych klimatach wyrabia.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
ja w swoim dd mam klimatyzację automatyczną -> czyli wymieniony "interface".
kiedy w samochodzie jest naprawdę gorąco, klimatyzacja rozpędza się na maksa z wylotem do kabiny (na twarz). schłodzenie samochodu to kwestia minut. bardzo szybko wchodzi na niższy bieg i rzuca część powietrza na szybę.
miałem okazję pojeździć dd z manualną klimatyzacją -> odczucia takie same.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-17, 09:37
Też mam klimę automatyczną i złego słowa nie dam powiedzieć na chłodzenie. Ale różnica pomiędzy klimatyzacją automatyczną, a manualną to nie tylko pokrętła do sterowania.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
U mnie jest manualna, użyłem w sumie tylko kilka razy, ale nie zauważyłem, żeby coś było nie tak- chłodziło zgodnie z oczekiwaniami. Gdzieś czytałem, że w trybie ECO nadmuch działa zmiennie i sobie tylko znanym trybem, więc może w Twoim przypadku tu tkwi problem odczuwalnego niedostatku wydajności.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum