Marka: RENAULT
Model: GRAND SCENIC
Silnik: 1,9 dCI 130KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 59 Skąd: Puławy
Wysłany: 2018-06-11, 17:58 Duster II - głośniki
Proszę o informację ile głośników posiada Dacia Duster II w wersji Prestig a ile w wersji Comfort. Przejżałem wszystkie katalogi i strony i nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 236 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-11, 18:55
Ja mam Comfort i mam 6. Babeczka przy odbiorze mówiła że na razie w fabryce wbrew specyfikacji pakują po 6 głośników zamiast teoretycznie 4 które powinien mieć Comfort. Tak samo w wyniku jakiejś pomyłki przysyłają im wszystkie dustery z osłoną silnika która normalnie według katalogu dodatków kosztuje 880zł.
Ja mam Comfort i mam 6. Babeczka przy odbiorze mówiła że na razie w fabryce wbrew specyfikacji pakują po 6 głośników zamiast teoretycznie 4 które powinien mieć Comfort. Tak samo w wyniku jakiejś pomyłki przysyłają im wszystkie dustery z osłoną silnika która normalnie według katalogu dodatków kosztuje 880zł.
Metalowa oslona silnika jest standardowo w kazdej wersji 4x4, wiec nie zawsze jest to opcja :)
Z glosnikami bardzo milo z ich strony xD
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 236 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-12, 06:25
alhaz,
Muszą mieć na razie niezły bajzel. W mapach rozszerzonych do nawigacji na rynek polski potrafią wrzucić mapę Ekwadoru. U mnie zestaw map też jest co najmniej dziwny. Niby cała Europa Środkowa (Polska, Słowacja, Czechy, Litwa, Łotwa, Estonia, Wegry, Rumunia i uwaga :))) ISLANDIA :)))
Ja mam Comfort i mam 6. Babeczka przy odbiorze mówiła że na razie w fabryce wbrew specyfikacji pakują po 6 głośników zamiast teoretycznie 4 które powinien mieć Comfort. Tak samo w wyniku jakiejś pomyłki przysyłają im wszystkie dustery z osłoną silnika która normalnie według katalogu dodatków kosztuje 880zł.
W comforcie grają naprawdę przyzwoicie.Jak ktoś jest melomanem to nie kupuje dacii albo oddaje ją na car audio i wyciszwnie drzwi matami.Mi tam pasuje jak to gra
O dobry temat.
Mam comforta i mam 6 glosnikow. Graja calkiem ok, czysto bez znieksztalcen. Moze brakuje glebi ale hej, to standardowe glosniki w dacii wiec i tak jest spoko. W bmw mialem naglosniebie business i glosnikow tez bylo 6 i moze byly troche bardziej dokladne ale za to graly ciszej (zaczynaly harczec przy nizszej glosnosci niz w dd2)
A moze ktos sie orientuje czy do MNE da rade podlaczyc aktywna skrzynie basowa? Coby tej glebi do dustera troche wprowadzic? Ma to radio wyjscia sygnalowe na skrzynie? Rca to chyba sie zowie...
Co do tej oslony metalowej pod silnik, widzialem taka pozycje w akcesoriach dosyc droga byla, ale wydaje mi sie ze moj 4x2 tez ma taka zamontowana choc nie zamawialem jej! Jak pojde na przerwe to zagladne pod auto i sie upewnie. Myslalem ze jest w standardzie dlatego nie dociekalem jej posiadania :D
Trochę przesadzasz z tym tragicznie.
Fakt, grają płytko, ale jak niby miałyby grać w niewygłuszonych drzwiach?
Jest całkiem czysto i bez charczenia.
Cytat:
W comforcie grają naprawdę przyzwoicie.Jak ktoś jest melomanem to nie kupuje dacii albo oddaje ją na car audio i wyciszwnie drzwi matami.Mi tam pasuje jak to gra
Trudno oczekiwać nie wiadomo jakiej jakości dźwięku w aucie z tej półki cenowej, ale można oczekiwać jakichkolwiek niskich tonów, a tym samym dynamiki dźwięku. Nie wiem czy to wynika z kiepskich głośników, czy z małej mocy wzmacniacza. Myślę, że ChrystianCh po odsłuchu seryjnego audio mógłby odpowiedzieć na to pytanie.
Kolejnym problemem jest brak możliwości zmiany ustawień audio- niskie/wysokie tony, chyba że coś przeoczyłem
Trudno oczekiwać nie wiadomo jakiej jakości dźwięku w aucie z tej półki cenowej, ale można oczekiwać jakichkolwiek niskich tonów, a tym samym dynamiki dźwięku. Nie wiem czy to wynika z kiepskich głośników, czy z małej mocy wzmacniacza.
Trudno oczekiwać aby głośniki standardowo instalowane w Daciii o wartsci ( wg allegro 5 zł/szt) grały ( a nie pierdziały) .
Wystarczy że wymienisz na głośniki dwudrożne jakijkolwiek innej frmy niż no name chińczyk za 10 centów montowany fabrycznie a stwierdzisz że sprzet jest z najwyższej pólki cenowej.( mówię o MN) bo koncówka mocy ma parametry lepsze niż w większości car audio z najwyższych półek cenowych.
pyjte napisał/a:
Kolejnym problemem jest brak możliwości zmiany ustawień audio- niskie/wysokie tony, chyba że coś przeoczyłem
Wygląda na to że przeoczyłeś bo masz osobną regulację niskich/średnich i wysokich ale na fabrycznych głośnikach tego nie zauwazysz bo to zwykłe głosniki z membrana papierową a za wyoskie tony odpowiada wyłącznie odpowiednio uformoana część paierowa. Zawieszenie też jest papierowe - dlatego niskich nie usłyszysz. Bo w standardzie nie ma żadednego wygłuszenia a sam wisz z jakiej grubości blachy teraz się robi drzwi
Wystarczy że wymienisz na głośniki dwudrożne jakijkolwiek innej frmy niż no name chińczyk za 10 centów montowany fabrycznie a stwierdzisz że sprzet jest z najwyższej pólki cenowej.( mówię o MN) bo koncówka mocy ma parametry lepsze niż w większości car audio z najwyższych półek cenowych.
Serio, serio.
Zakłócenia harmoniczne generowane przez stopień mocy biją na głowę większość sprzetu car audio na rynku( mało który ma tak niskie a ceny ich co janjmnie 10 krtonie przekraczają cenę MN)
Ale Pamiętaj że łańcuch jest tak mocny jak najsłabsze ogniwo.
Dlatego jakość dźwięku może zaskoczyć każdego ale jeśli Renault montuje na samym końcu papierowe popierdółki to wiekszość mysli że sprzęt jest badziewiasty.
Żeby mieć jakość dźwięku lepszą niż w większości samochodów na rynku koniecznie trzeba wymienić głośniki i koniecznie na dwudrożne.
To jest chyba jedyny model sprzetu na rynku który uzyskał oficjalne wsparcie BOSE (ustawienie to jest zakodowane w ustawieniach wewnętrznych - do których możesz się dostać poprzez tryb testowy)
Po instalacji głośników dwudrożnych warto tez zmienić ustawienia na osobne tweetery dla przodu i tyłu - też poprzez tryb testu.
Oczywiscie warto wtedy wygłuszyć i drzwi bo komora rezonansowa jaką są drzwi jest zbyt delikatna dla większych basów.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-18, 08:58
Dokładnie, zamiast narzekać poświęcić minutę, tyle mi zajęło znalezienie bez instrukcji ustawień, podbić basy i gra jak trzeba. Domyślne ustawienia nie mają basów prawie wcale.
Jedno co, to przy basach boczek drzwi chodzi i tu by trzeba było je naprężyć, ale sprzęt gra spoko.
dzień dobry :) przekopałem się przez forum w poszukiwaniu informacji dotyczącej głośników w Dusterze 2018, i nie udało mi się znależć -> czy ktoś zna rozmiary?
głośniki wysokotonowe na podszybiu
głośniki w drzwiach przednich
glośniki w drzwiach tylnich
montowane fabrycznie są MEGA dziadowe... niestety lepsze zestawy akcesoryjne są niedostępne, z dopiskiem "nie wiadomo kiedy wznowienie". wymiana się wiąże z demontażem całego boczku, więc nie mam doraźnego dostępu żeby pomierzyć :)
Wysłany: 2018-09-06, 07:32 Re: głośniki w duster 2018
subiel napisał/a:
dzień dobry :) przekopałem się przez forum w poszukiwaniu informacji dotyczącej głośników w Dusterze 2018, i nie udało mi się znależć -> czy ktoś zna rozmiary?
głośniki wysokotonowe na podszybiu
głośniki w drzwiach przednich
glośniki w drzwiach tylnich
montowane fabrycznie są MEGA dziadowe... niestety lepsze zestawy akcesoryjne są niedostępne, z dopiskiem "nie wiadomo kiedy wznowienie". wymiana się wiąże z demontażem całego boczku, więc nie mam doraźnego dostępu żeby pomierzyć :)
Ja akurat mam caly zestaw wymieniony na Focal Comfort, i wszystkie stare leza w garazu. Powiedz mi jak to mierzyc to Ci podam wymiary.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-06, 08:06
Nowy Duster ma z przodu i z tyłu identyczny rozmiar głośnika- przy wymianie będzie to 165mm.
Głośniki identyczne jak w innych Daciach- papierowe, jednodrożne, przynitowane do drzwi.
Fabryczne głośniki nie mają osobnych dystansów- mają od razu taki "dystans" zintegrowany i mocowanie na 3 uszy pasujące do otworów w drzwiach.
Przy wymianie trzeba więc dokupić dystans, albo kupować głośniki z dedykowanymi dystansami w komplecie- jak np. FOCAL z katalogu akcesoriów.
Jestem świeżo po własnoręcznej wymianie głośników w Sandero- wymieniałem właśnie na FOCAL z przodu mam takie same głośniki jak w Dusterze wszystkie 4.
Ciekawostka- pogięcie stożka w centrum membrany jest w 100% fabryczne i było w różnym stopniu we wszystkich 4 głośnikach... Tak szanują głośniki przy fabrycznym montażu. Na szczęście taki stożek nic praktycznie nie daje i uszkodzeń nie słychać.
Przód_oryginał_prawy_z_tylu.jpg
Plik ściągnięto 80 raz(y) 128,63 KB
Przód_oryginał_prawy.jpg
Plik ściągnięto 881 raz(y) 146,54 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-09-06, 08:49, w całości zmieniany 4 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-06, 08:31
Dziwne- swoje zestawy FOCAL zamawiałem tydzień temu we wtorek a w czwartek odbierałem z ASO...
Zanim się wczytam w twoje linki- na stronie FOCAL masz dość szegółowe dane i wymiary takich głośników i z dystansami i bez- otwieraj linki na dole (linki w "Documentation"): KLIKAĆ
Ogólna oferta dla DUSTERA2: KLIK
Z dokumentacji wynika, że głębokość montażowa głośnika to 66mm... czyli sporo więcej niż w tych ALPINE. Nie ma niestety podanej głębokości pierścienia dystansowego FOCAL, ale raczej nie ma więcej niż 20mm.
Co do FOCALA...
Opcja 1 "DRIVE" to zestaw IFR 165-2 - komplet 2 głośników dwudrożnych z dystansami- czyli dwa takie zestawy.
Opcja 2 "COMFORT" to zestaw IFR 165-2 na tył plus zestaw IFR 165-4 na przód. IFR 165-4 to 2 głośniki 1-drożne z dystansami w przednie drzwi i 2 tweetery montowane na słupkach lub w desce (zależnie od modelu) plus dystanse, obudowy i okablowanie.
Poniżej zdjęcie kompletnego FOCAL-a z zestawu IFR 165-2 w porównaniu z fabryką.
Cewka tweetera jest regulowana (obrotowa) i można ją skierować w stronę głowy, co sprawdza się bardzo fajnie w praktyce.
165mm_FOCAL_VS_ORIGINAL.jpg
Plik ściągnięto 1715 raz(y) 210,13 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-09-06, 09:14, w całości zmieniany 7 razy
no to wszystko by się zgadzało. adaptery z allegro (mdf, wiec da się je lekko wycienić na stolarni jakby maskownica (perforowany boczek) miałaby przeszkadzać).
z przodu odseparowane (bez zwrotnicy), nie jestem pewny czy tweeter alpina będzie pasować, w razie czego zostanie "fabryczny". ale taka instalacje jest teraz, nie będę ingerować w okablowanie.
z tyłu mam też jednodrożne (dziwna oszczędność...). ale zamontuje raczej dwudrożne współosiowe z alpina. to powinno ładnie zagrać.
a w kwestii braku dostępnych głośników mam informację na mailu z Nawrota Wrocławskiego...
nie będę płakać. samodzielna realizacja wyjdzie ZNACZNIE taniej :)
Ostatnio zmieniony przez subiel 2018-09-06, 09:11, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum