Marka: Renault
Model: Espace III
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2000
Dołączył: 18 Sie 2017 Posty: 16 Skąd: 3miasto
Wysłany: 2018-07-07, 11:54
smoczatko napisał/a:
Świeci mi się Service i komunikat o airbag.
To dzisiaj posprawdzam z ruznymi autami.
No to akurat z Airbagiem się komunikuje DDT bez problemu.
Błędy podejrzeć możesz -ale nie wszystkie skasujesz.
Ja musiałem sobie kupić specjalną "maszynkę" do kasowania błedu z poduchy właśnie z tego powodu.
Wystarczy ze przeczytasz moje posty w tym topicu - to są zrzuty właśnie z DDT
Ostatnio zmieniony przez flatron316 2018-07-07, 11:55, w całości zmieniany 1 raz
Od tygodnia jestem posiadaczem Dacii Sandero 2008 1.4 benzyna i już od samego początku po wymianie szczęk z tyłu pali mi się kontrolka ABS. W związku z tym chce zdiagnozować co Dacie boli i chcę się połączyć przez DDT2000. Mam do dyspozycji VAG KKL i zainstalowałem DDT2000 wersja 2.9.0.8. Zainstalowane wszystko pięknie, odpalam program przez default.htm w IE. Klikam na Vehicles wybieram dacie sandero, a następnie na lornetke z napiesem ALL. Blokujsię na odczycie CAN (tak jak widać na zdjęciu poniżej). Po włączeniu ponownie i kliknięciu tylko na ABS i lornetke "select" nic się nie dzieje. Co robię źle? Z góry dziękuję za pomoc.
Rzecz właśnie w tym, że jak wybiore ABS z menu po lewej i klikne na lornetke "select" to nic się nie dzieje. Nic nie wczytuje się do tabelki po prawej.
tomsson, przede wszystkim sprawdź poprawność złącza czujników ABS przy tylnym wahaczu na kostce.
Miałem taki przypadek, że kamień mi uszkodził kabelek (miałem urwany) od czujnika ABS i stąd kontrolka zaświeciła je.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Wymieniałem szczęki z tyłu. Przed wymianą ABS nie świecił. Pewnie zabrudziłem czujnik. Wyczyściłem go co prawda po tym jak sie zaświeciło, ale pewnie błąd się zapisał. Tak więc kable na 99% są dobre, bo nic nie ruszałem z nimi :). Nietety nie mogę się nadal połączyć. Jest jakiś rodzaj instrukcji jak połączyć się poprawnie komputere?
Masz na myśli w aucie czy przewodzie? Jeśli przewód to poniżej zdjęcia, w sumie to nie widać czy przewód ma czy nie. Jeśli chodzi o auto, to zaraz zejdę sprawdzić.
Poważnie? Emulatorem windowsa XP tego jakoś nie obejdę?
Co do pinów to są w aucie.
Przed chwilą byłem znowu się połączyć i pojawiły mi się rzeczy jak poniżej. Pozostaje mi zatem wyczarować komputer z XP.
fd920e7e-41da-48e7-b74a-2a775721acfe.jpg
Plik ściągnięto 156 raz(y) 156,04 KB
Ostatnio zmieniony przez tomsson 2018-11-19, 21:18, w całości zmieniany 1 raz
działa na wirtualnej maszynie z xp "przekierowujesz tylko kabelek" jako urządzenie usb na hoście instalujesz odpowiednie sterowniki (guest additions dla virtualboxa) na guest też.
Dawno się tym nie bawiłem , pamięć jest zawodna .
ale bodajże przypisywałem interfejsowi port COM 1 - 4 i coś zmieniałem w jego ustawieniach , i było to na win7 - 32 (bez wirtualnego XP) .
Bez żadnych lornetek tylko wskazywałem konkretny moduł (auto było z 2003).
działa na wirtualnej maszynie z xp "przekierowujesz tylko kabelek" jako urządzenie usb na hoście instalujesz odpowiednie sterowniki (guest additions dla virtualboxa) na guest też.
Cześć
Jest pewien postęp w temacie, postawiłem wirtualny system na Virtual Boxie, ale niestety DDT2000 v. 2.9.0.8 nie działał. Już miałem polewać benzyną samochód i go podpalić, ale spróbowalem jeszcze z DDT2000 2.6.0.0 no i sukces, udało się połączyć odczytać błędy, nawet jakieś skasowałem. Niestety nie jest kolorowo, bo nie mogę połączyć się z modułem ABS - nic mi nie znajduje. Załączam screen gdzie widać wszystko z czym uzyskałem połączenie. Czy ktoś jest mnie w stanie naprowadzić co jest problemem? Może w bazie danych nie ma mojego modułu? Może polecacie jakąś inną wersje DDT2000? Próbowałem łączyć się poprzez wybranie Dacii Sandero z listy pojazdów, próbowałem również skanowanie całej bazy danych (All project). W drugim aucie (VW polo) bez problemu łącze się ze wszystkimi modułami i nie mam problemów (oczywiście nie poprzez DDT2000).
niiestety nie moge powiekszyc fotki.
dobrze , ze wgrales ddt2000 w wersji 2.6 , w 2.9 nie bedzie dzialac.
najlepiej jakbys wogole 2.3 mial.
kolejna sprawa to polaczysz sie na pewno. ja mam tez KKL i pieknie sie lacze - ty tez jeszcze nie masz CANA , jak chcesz to mozesz na piechote klikac wszystkie moduly ABS z listy i probowac sie polaczyc - w koncu trafisz na ten wlasciwy , nie boj sie nic sie nie stanie jak sie nie polaczysz.
na przyszlosc wgraj fotki na serwer zewnetrzny .
Poniżej link do zdjęcia. Mam rozumieć, że wybierając model auta na liście nie pojawia się ten moduł ABS do wyboru, który powinien się pojawić? Klikając na lornetkę "all" teoretycznie skanuje wszyskie moduły, czy się mylę?
tak, mozesz przez ALL
ale jesli dlugo by trwalo, to rozwin sobie drzewko po lewej z "ABS" i wybieraj wszystkie po kolei z wylaczeniem tych z zielonym rombem - te sa od CANa wiec u CIebie na bank nie pojda bo i takiego polaczenia nie masz jeszcze z ABSem. Z tego co pamietam u mnie byly * laczyly sie* z A BSem z rombem w kolorze zoltym/pomaranczowym
tomsson, po tych szczękach nie cieknie ci płyn z cylinderków? U mnie ciekło a jeden był zapieczony i wymieniłem oba. Sprawdź zbiorniczek.
Modułu ABS automatycznie Ci nie znajdzie. Musisz ręcznie. Tutaj masz bazę 08.2017:
chttps://cartechnology.co.uk/showthread.php?tid=23842
ale o wiele starsze powinny wystarczyć :) Jak się połączysz to daj znać co wybrałeś z listy.
Jeśli żaden z listy nie zadziała to musiałbyś połączyć się jakimś innym interfejsem i zobaczyć czy w ogóle ABS widzi.
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2018-11-27, 00:12, w całości zmieniany 2 razy
Baza danych: https://mega.nz/#!epRyUQgD!VGsnopSP7xwHXDXYcAC4gFS7jF5SjqG6gffTF0UUkp8
Program: https://mega.nz/#!2thB3Q5J!dc5EzF5Dzrf3lsv5BQMMH6laH1ZnuN3u98DmoWzJ1SQ
Działa z tym DDTregisterInfo v1008.zip
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2019-01-05, 21:57, w całości zmieniany 2 razy
Olać już te wycieraczki ! Udało mi się wreszcie po bardzo długim czasie zgasić check engine !!!!! zawsze kasowałem błędy klikając na [erase failure] ale chceck dalej świecił . Dzisiaj dopiero po długiej zabawie i tłumaczeniu tekstów doszedłem do tego aby skasować błąd z tych ramek . Nie wiem czy to nie są przypadkiem słynne zamrożone ramki z zapamietanymi błędami . No wiec udało się i chceck nie świeci .... ciekawe na jak długo . To zielone kółko na górze chyba służy do zapisu zmian w sterowniku . Są gdzieś jakieś normalne instrukcje do DDT na necie ?
Radze ostrożnie obchodzić się z programem DDT 2000 i bezmyślnie nie wciskać co popadnie.Sam doświadzczyłem na sobie w komputerze UCH-BCM przeglądałem zawartość variable request i nie śwadomie klikałem na parametry aby zobaczyć ich stan .I pot na czole od razu Czerwona kontrolka od immo paliła się cały czas nawet gdy był samochód odpalony pilot nie działał w sensie otwieranie i zamykanie i raz nie mogłem odpalić samochodu.Kosztowało mnie to 4 godziny powolnego i żmudnego szukania co namieszałem .
Plusy wiem sporo o funkcjach w komputerze zaprogramowałem dodatkowy klucz do Dacii.
tak że OSTRZEGAM jeszcze raz chwila zastanowienia się co się wciska.A wycieraczek raczej nie przeprogramujesz możesz wyłączyć światełko z tyłu i kokpicie lub zmienić czas jego świecenia np na krótszy niż 30 s.
Ostatnio zmieniony przez Lordi 2019-06-19, 20:10, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum