Wysłany: 2018-08-07, 10:31 Duster - wybór miedzy dCi a Tce
Cześć,
coraz mocniej skłaniam się do zakupu Dustera z napędem 4x4.
To ma być w ogóle mój pierwszy samochód kupiony jako nówka w salonie więc czuje się trochę jak dziewica, i chciałaby i się boi ;)
Dylemat jest taki: czy brać 1,5 dCi czy czekać na nową 1,3 Tce?
Czy 1,5 dci to sprawdzona jednostka? Czy mocno wrażliwa na jakość paliwa? Ktoś ma porównanie kultury pracy obu silników i hałasu generowanego w użytkowaniu dłuższym niż tylko krótka jazda testowa?
Na razie jestem po bardzo krótkiej jeździe - notabene zastanawiam się ile można sobie pozwolić przy jeździe próbnej?? - wersją 1.2 Tce. Szału nie ma co do przyspieszenia ale jest OK i jest niespodziewanie cicho do 100 km/h. (dla porównania na co dzień jeżdżę 12 letnim subaru z wolnossącym silnikiem benzynowym 160 KM)
Auto będzie używane do dojazdów do pracy (w jedną stronę 15 km) po bardzo nierównym i dziurawym asfalcie, ciekawe swoją drogą jak zawieszenie wytrzyma. Poza tym kilka razy w roku wypady w góry na narty, nad morze, do rodziny-do stolicy - czyli także po autostradach.
Czy w 1.5 dci przy prędkości autostradowej 140 km/h da radę normalnie rozmawiać czy już trzeba podnosić głos??
tez miałem dylematale przy lodgy czy 1,5dci czy 1,3 tce. cóz szybka decyzja ze nowe Dci beda produkowanie juz z dodatkiem ADblue zmusiło mnie na nieczekanie i zakup , ostatniego modelu auta w tym wyposazeniu, czyli dci. poczekam za kilka lat jak beda sie spisywac te 1,3 tce ;)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Mam 4x4 z dCi od 3 lat, za kilka tygodni odbieram 4x4 z 1.2TCe, gdybym wiedział, że będzie 1.3TCe to bym poczekał bo to dużo lepszy silnik niż aktualne 1.2, ale coż takie życie.
Co do dCi, leje od 3 lat zawsze na najtanszych stacjach typu Auchan, olej co 10k wymieniam i auto jeździ jak nowe, także moge polecić.
Benzyne wziąłem, bo lepsze osiągi, a 3 lata temu 1.2 bylo tylko z 4x2.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-08-07, 12:13
wieza napisał/a:
tez miałem dylematale przy lodgy czy 1,5dci czy 1,3 tce. cóz szybka decyzja ze nowe Dci beda produkowanie juz z dodatkiem ADblue zmusiło mnie na nieczekanie i zakup , ostatniego modelu auta w tym wyposazeniu, czyli dci. poczekam za kilka lat jak beda sie spisywac te 1,3 tce ;)
zrobiłem tak samo, mam te dci 90KM w loganie i nie narzekam. Nowe z adblue mi nie potrzebne.
No i ja mam ciut tańsze paliwo diesla a benzyny niestety już nie.
Widzę, że nie tylko ja uciekłem przed AdBlue;) Z dCi po zmianach będzie tylko jeden problem- nie wiadomo jak będzie się zachowywać układ SCR. Poza tym ten silnik jest już od dawna na rynku, oczywiście cały czas były wprowadzane w nim zmiany, ale jest on z grubsza znany mechanikom, sporo samochodów z nim jeździ i obecnie nie słychać o jakichś masowych problemach. 1.3 TCe to jednak wciąż nowość i póki co niewiele wiadomo. Druga sprawa to spalanie, na pewno dCi spali mniej, ale tu już sam sobie musisz odpowiedzieć ile km rocznie przejedziesz.
Ardaturan napisał/a:
Czy w 1.5 dci przy prędkości autostradowej 140 km/h da radę normalnie rozmawiać czy już trzeba podnosić głos??
Da się rozmawiać, bardziej słychać szum powietrza nić silnik. Ogólnie Duster to nie jest samochód do regularnych jazd po autostradach, ale da się spokojnie jechać.
Weź też pod uwagę, że wersje 4x4 mają inaczej zestopniowaną skrzynię biegów, co dla niektórych może być wadą.
Ja kupując Dustera mogłem jeszcze wziąć 1.2 TCe, ale jednak wybrałem dCi, głównie z racji mniejszego spalania, ale decyzja należy do Ciebie.
Ostatnio zmieniony przez micheangelo 2018-08-07, 12:49, w całości zmieniany 1 raz
gdybym wiedział, że będzie 1.3TCe to bym poczekał bo to dużo lepszy silnik niż aktualne 1.2
Skąd wiadomo czy ten silnik jest lepszy czy gorszy? Przecież na rynku jest od tak niedawna, że nic nie można na jego temat powiedzieć (oprócz cyferek) -- a jak wygląda jego trwałość, obsługa, serwis, etc. etc.?
gdybym wiedział, że będzie 1.3TCe to bym poczekał bo to dużo lepszy silnik niż aktualne 1.2
Skąd wiadomo czy ten silnik jest lepszy czy gorszy? Przecież na rynku jest od tak niedawna, że nic nie można na jego temat powiedzieć (oprócz cyferek) -- a jak wygląda jego trwałość, obsługa, serwis, etc. etc.?
Wiekszy moment, wieksza moc, lepsze technologie jakie zostaly zastosowane (min. tloki z gt-r), lepsze spalanie (ten silnik mozna juz np. zobaczyc w recenzjach mercedesa a200). No wiadomo ze nie wiadomo jak bedzie za 5lat, ale do tego czasu to juz bede bral kolejne auto pewnie.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-08-07, 21:41
1.3 TCe vs. 1.2 TCe:
- chropowaty dźwięk silnika vs. miękki, przyjemny dla ucha
- wyraźnie lepszy ciąg w wyższych partiach obrotomierza vs. dobrze startuje, ale dość szybko traci dobry ciąg
- niższe spalanie vs. wyższe spalanie
Co do awaryjności - 1.2 TCe ma tyle samo dobrych opinii, co złych. 1.3 TCe jeździ już od jakiegoś czasu w Mercedesach i od mniej więcej 2 miesięcy w Renault. Opinii na razie brak.
1.3 TCe w Dusterze będą produkowane najwcześniej w grudniu 2018 roku. W planningu na rok 2018 nie ma mowy o wprowadzeniu 1.3 TCe do Dacii. Dlatego pewnie pierwsze egzemplarze będą u klientów w styczniu/lutym 2019.
1.5 dCi jest produkowany od bardzo wielu lat i jest silnikiem bardzo rozwojowym. Jest jednym z najmniej palących diesli na rynku. Po przerwie wakacyjnej zacznie się produkcja 1.5 dCi 115 KM z AdBlue. Wyższa moc i moment obrotowy jest potrzebne, by zrównoważyć ich większą stratę spowodowaną systemem SCR. Będzie pewnie miał minimalnie lepszy "dół" oraz być może minimalnie większą prędkość maksymalną. W każdym razie na cuda bym nie liczył.
Reasumując - jak robisz długie jednorazowe odcinki - bierz 1.5 dCi. Jeśli drażni Cię dźwięk diesla (słabo słyszalny w Dusterze), albo robisz niskie przebiegi z krótkimi odcinkami - bierz 1.2 TCe (obecnie ciężko będzie taki zamówić), albo poczekaj na 1.3 TCe i zobacz, jak się będzie sprawować.
Jest też kwestia finansowa. Diesel jest droższy w zakupie, ale już nie jest bardziej skomplikowany (mowa o tym bez AdBlue), niż 1.3 TCe, ponieważ ten pewnie będzie miał GPF, czyli filtr cząstek stałych dla silników benzynowych (kwestia jeszcze nie potwierdzona).
Jeździłem wszystkimi silnikami dostępnymi w Dusterze i świadomie wziąłem diesla, mimo, że rocznie pewnie będzie jeździł około 15.000 km, nie robię bardzo długich odcinków jednorazowo (z 18-22 km) i zasadniczo TCe na początku lepiej się zbiera i dłużej ma lepszą siłę ciągu, niż dCi. Ale - w dCi mam EDC, z wypalaniem DPF nie mam problemu (jeszcze mi się nie przydarzyło) pali bardzo mało i mam bardzo dobre doświadczenia z tym silnikiem.
No, ale to Twoja decyzja.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2018-08-07, 21:44, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 164 Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-08, 07:01
Ja sie nawet nie zastanawialem nad Tce - od razu bralem pod uwage tylko dCi. Zrobie kolo 25.000 w rok - wiem, ze to nie duzo, ale robie najrzadziej raz na dwa tygodnie trasy po sto pare kilometrow.
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 164 Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-08, 08:40
Ja patrzylem poki co na https://vtech.pl. Z tego co pisza to kolo 20% mozna wyciagnac. Zastanawiam się nad powerboxem od nich. Nie musialbym czekac do konca gwarancji.
- chropowaty dźwięk silnika vs. miękki, przyjemny dla ucha
- wyraźnie lepszy ciąg w wyższych partiach obrotomierza vs. dobrze startuje, ale dość szybko traci dobry ciąg
- niższe spalanie vs. wyższe spalanie
Co do awaryjności - 1.2 TCe ma tyle samo dobrych opinii, co złych. 1.3 TCe jeździ już od jakiegoś czasu w Mercedesach i od mniej więcej 2 miesięcy w Renault. Opinii na razie brak.
1.3 TCe w Dusterze będą produkowane najwcześniej w grudniu 2018 roku. W planningu na rok 2018 nie ma mowy o wprowadzeniu 1.3 TCe do Dacii. Dlatego pewnie pierwsze egzemplarze będą u klientów w styczniu/lutym 2019.
1.5 dCi jest produkowany od bardzo wielu lat i jest silnikiem bardzo rozwojowym. Jest jednym z najmniej palących diesli na rynku. Po przerwie wakacyjnej zacznie się produkcja 1.5 dCi 115 KM z AdBlue. Wyższa moc i moment obrotowy jest potrzebne, by zrównoważyć ich większą stratę spowodowaną systemem SCR. Będzie pewnie miał minimalnie lepszy "dół" oraz być może minimalnie większą prędkość maksymalną. W każdym razie na cuda bym nie liczył.
Reasumując - jak robisz długie jednorazowe odcinki - bierz 1.5 dCi. Jeśli drażni Cię dźwięk diesla (słabo słyszalny w Dusterze), albo robisz niskie przebiegi z krótkimi odcinkami - bierz 1.2 TCe (obecnie ciężko będzie taki zamówić), albo poczekaj na 1.3 TCe i zobacz, jak się będzie sprawować.
Jest też kwestia finansowa. Diesel jest droższy w zakupie, ale już nie jest bardziej skomplikowany (mowa o tym bez AdBlue), niż 1.3 TCe, ponieważ ten pewnie będzie miał GPF, czyli filtr cząstek stałych dla silników benzynowych (kwestia jeszcze nie potwierdzona).
Jeździłem wszystkimi silnikami dostępnymi w Dusterze i świadomie wziąłem diesla, mimo, że rocznie pewnie będzie jeździł około 15.000 km, nie robię bardzo długich odcinków jednorazowo (z 18-22 km) i zasadniczo TCe na początku lepiej się zbiera i dłużej ma lepszą siłę ciągu, niż dCi. Ale - w dCi mam EDC, z wypalaniem DPF nie mam problemu (jeszcze mi się nie przydarzyło) pali bardzo mało i mam bardzo dobre doświadczenia z tym silnikiem.
No, ale to Twoja decyzja.
OK, dzięki za obszerną odpowiedź.
A jakie spalanie masz w swoim dCi?
Ja patrzylem poki co na https://vtech.pl. Z tego co pisza to kolo 20% mozna wyciagnac. Zastanawiam się nad powerboxem od nich. Nie musialbym czekac do konca gwarancji.
ja robiłem juz 2 dacie dci na chipie , jest róznica i to spora ;) no i utarłem czasem nosa przyspieszeniem cwaniaczka innym ;) lekko sie zdziwili ;) hihi
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 164 Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-08, 12:46
wieza napisał/a:
gogol napisał/a:
Ja patrzylem poki co na https://vtech.pl. Z tego co pisza to kolo 20% mozna wyciagnac. Zastanawiam się nad powerboxem od nich. Nie musialbym czekac do konca gwarancji.
ja robiłem juz 2 dacie dci na chipie , jest róznica i to spora ;) no i utarłem czasem nosa przyspieszeniem cwaniaczka innym ;) lekko sie zdziwili ;) hihi
przy lodgy 110 koni po chipie wyszło 134konii 320 nm ;) wiec autko sie zbiera ;)
koszt 1200zł robiłem logana mcv w Jaszpolu , a Lodgy w kreatorze mocy ale wydaje mi sie ze w jaszpolu zrobili lepiej, ale to tez były inne moce ,wiec moze być to złudne porównanie. w tamtej miałem 100 koni a w tej mam 134 ;) róznica olbrzymia :) i mina niektórych bezcenna ;)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 164 Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-09, 08:21
wieza napisał/a:
przy lodgy 110 koni po chipie wyszło 134konii 320 nm ;) wiec autko sie zbiera ;)
koszt 1200zł robiłem logana mcv w Jaszpolu , a Lodgy w kreatorze mocy ale wydaje mi sie ze w jaszpolu zrobili lepiej, ale to tez były inne moce ,wiec moze być to złudne porównanie. w tamtej miałem 100 koni a w tej mam 134 ;) róznica olbrzymia :) i mina niektórych bezcenna ;)
O widzisz! Nie doczytalem ze tez z Lodzi jestes. A jak to sie ma do gwarancji faktycznie jak robisz w Jaszpolu?
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-08-09, 20:04
Piitubski napisał/a:
Czy ten nowy 1.3 TCE będzie miał filtr cząstek stałych?
Tak
W nazwie handlowej pojawi się TCe FAP więc można przypuszczać że filtr jednak będzie
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Tak jak koledzy piszą dla wersji 4x4 lepszy jest silnik dCi. Ja mam przejechane 140 tys. km., po raz drugi także wybrałbym dCi. Szybko się zbiera, lepsza kultura pracy silnika, jest oszczędny. Mam wersję z filtrem DPF. Nigdy nie miałem z nim problemów. Nawet gdy zimą było - 25 stop. C. Jak zamówisz teraz pewnie będzie już wersja z AdBlue. Nie ma potrzeby obawiać się AdBlue, nawet jak zamarznie to za chwilę się ogrzeje (AdBlue zaczyna się krystalizować przy -11 stop. C). Nie wiem jaki będzie zbiorniczek na AdBlue, ale w innych samochodach jest to pojemność która pozwala na przejechanie 15-20 tys. km. Koszt płynu AdBlue na stacji paliw z dystrybutora ok. 1.40 zł./ 1 litr.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum