Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Duster - wybór miedzy dCi a Tce
Autor Wiadomość
Ardaturan 
Zielony listek


Marka: Subaru
Model: Impreza
Silnik: 2.0
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 8
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-08-07, 11:31   Duster - wybór miedzy dCi a Tce

Cześć,
coraz mocniej skłaniam się do zakupu Dustera z napędem 4x4.
To ma być w ogóle mój pierwszy samochód kupiony jako nówka w salonie więc czuje się trochę jak dziewica, i chciałaby i się boi ;)
Dylemat jest taki: czy brać 1,5 dCi czy czekać na nową 1,3 Tce?
Czy 1,5 dci to sprawdzona jednostka? Czy mocno wrażliwa na jakość paliwa? Ktoś ma porównanie kultury pracy obu silników i hałasu generowanego w użytkowaniu dłuższym niż tylko krótka jazda testowa?
Na razie jestem po bardzo krótkiej jeździe - notabene zastanawiam się ile można sobie pozwolić przy jeździe próbnej?? - wersją 1.2 Tce. Szału nie ma co do przyspieszenia ale jest OK i jest niespodziewanie cicho do 100 km/h. (dla porównania na co dzień jeżdżę 12 letnim subaru z wolnossącym silnikiem benzynowym 160 KM)
Auto będzie używane do dojazdów do pracy (w jedną stronę 15 km) po bardzo nierównym i dziurawym asfalcie, ciekawe swoją drogą jak zawieszenie wytrzyma. Poza tym kilka razy w roku wypady w góry na narty, nad morze, do rodziny-do stolicy - czyli także po autostradach.
Czy w 1.5 dci przy prędkości autostradowej 140 km/h da radę normalnie rozmawiać czy już trzeba podnosić głos??

pozdrawiam
Grzegorz
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 2145
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2018-08-07, 12:18   

tez miałem dylematale przy lodgy czy 1,5dci czy 1,3 tce. cóz szybka decyzja ze nowe Dci beda produkowanie juz z dodatkiem ADblue zmusiło mnie na nieczekanie i zakup , ostatniego modelu auta w tym wyposazeniu, czyli dci. poczekam za kilka lat jak beda sie spisywac te 1,3 tce ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
alhaz 


Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x4 / Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM / 1.2TCe 125KM
Rocznik: 2015 / 2018
Wersja: Celebration
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 214
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-08-07, 12:53   

Mam 4x4 z dCi od 3 lat, za kilka tygodni odbieram 4x4 z 1.2TCe, gdybym wiedział, że będzie 1.3TCe to bym poczekał bo to dużo lepszy silnik niż aktualne 1.2, ale coż takie życie.

Co do dCi, leje od 3 lat zawsze na najtanszych stacjach typu Auchan, olej co 10k wymieniam i auto jeździ jak nowe, także moge polecić.

Benzyne wziąłem, bo lepsze osiągi, a 3 lata temu 1.2 bylo tylko z 4x2.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna]
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 503
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-08-07, 13:13   

wieza napisał/a:
tez miałem dylematale przy lodgy czy 1,5dci czy 1,3 tce. cóz szybka decyzja ze nowe Dci beda produkowanie juz z dodatkiem ADblue zmusiło mnie na nieczekanie i zakup , ostatniego modelu auta w tym wyposazeniu, czyli dci. poczekam za kilka lat jak beda sie spisywac te 1,3 tce ;)

zrobiłem tak samo, mam te dci 90KM w loganie i nie narzekam. Nowe z adblue mi nie potrzebne.
No i ja mam ciut tańsze paliwo diesla a benzyny niestety już nie.
 
micheangelo 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 22
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-08-07, 13:46   

Widzę, że nie tylko ja uciekłem przed AdBlue;) Z dCi po zmianach będzie tylko jeden problem- nie wiadomo jak będzie się zachowywać układ SCR. Poza tym ten silnik jest już od dawna na rynku, oczywiście cały czas były wprowadzane w nim zmiany, ale jest on z grubsza znany mechanikom, sporo samochodów z nim jeździ i obecnie nie słychać o jakichś masowych problemach. 1.3 TCe to jednak wciąż nowość i póki co niewiele wiadomo. Druga sprawa to spalanie, na pewno dCi spali mniej, ale tu już sam sobie musisz odpowiedzieć ile km rocznie przejedziesz.

Ardaturan napisał/a:
Czy w 1.5 dci przy prędkości autostradowej 140 km/h da radę normalnie rozmawiać czy już trzeba podnosić głos??

Da się rozmawiać, bardziej słychać szum powietrza nić silnik. Ogólnie Duster to nie jest samochód do regularnych jazd po autostradach, ale da się spokojnie jechać.

Weź też pod uwagę, że wersje 4x4 mają inaczej zestopniowaną skrzynię biegów, co dla niektórych może być wadą.

Ja kupując Dustera mogłem jeszcze wziąć 1.2 TCe, ale jednak wybrałem dCi, głównie z racji mniejszego spalania, ale decyzja należy do Ciebie.
Ostatnio zmieniony przez micheangelo 2018-08-07, 13:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
defunk 


Marka: Dacetti
Model: Dusterio
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 221
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-08-07, 13:59   

alhaz napisał/a:
gdybym wiedział, że będzie 1.3TCe to bym poczekał bo to dużo lepszy silnik niż aktualne 1.2


Skąd wiadomo czy ten silnik jest lepszy czy gorszy? Przecież na rynku jest od tak niedawna, że nic nie można na jego temat powiedzieć (oprócz cyferek) -- a jak wygląda jego trwałość, obsługa, serwis, etc. etc.?
 
alhaz 


Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x4 / Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM / 1.2TCe 125KM
Rocznik: 2015 / 2018
Wersja: Celebration
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 214
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-08-07, 14:37   

defunk napisał/a:
alhaz napisał/a:
gdybym wiedział, że będzie 1.3TCe to bym poczekał bo to dużo lepszy silnik niż aktualne 1.2


Skąd wiadomo czy ten silnik jest lepszy czy gorszy? Przecież na rynku jest od tak niedawna, że nic nie można na jego temat powiedzieć (oprócz cyferek) -- a jak wygląda jego trwałość, obsługa, serwis, etc. etc.?


Wiekszy moment, wieksza moc, lepsze technologie jakie zostaly zastosowane (min. tloki z gt-r), lepsze spalanie (ten silnik mozna juz np. zobaczyc w recenzjach mercedesa a200). No wiadomo ze nie wiadomo jak bedzie za 5lat, ale do tego czasu to juz bede bral kolejne auto pewnie.
 
Belphegor 
Postrach podwórka



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 472
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-08-07, 22:41   

1.3 TCe vs. 1.2 TCe:

- chropowaty dźwięk silnika vs. miękki, przyjemny dla ucha
- wyraźnie lepszy ciąg w wyższych partiach obrotomierza vs. dobrze startuje, ale dość szybko traci dobry ciąg
- niższe spalanie vs. wyższe spalanie


Co do awaryjności - 1.2 TCe ma tyle samo dobrych opinii, co złych. 1.3 TCe jeździ już od jakiegoś czasu w Mercedesach i od mniej więcej 2 miesięcy w Renault. Opinii na razie brak.

1.3 TCe w Dusterze będą produkowane najwcześniej w grudniu 2018 roku. W planningu na rok 2018 nie ma mowy o wprowadzeniu 1.3 TCe do Dacii. Dlatego pewnie pierwsze egzemplarze będą u klientów w styczniu/lutym 2019.


1.5 dCi jest produkowany od bardzo wielu lat i jest silnikiem bardzo rozwojowym. Jest jednym z najmniej palących diesli na rynku. Po przerwie wakacyjnej zacznie się produkcja 1.5 dCi 115 KM z AdBlue. Wyższa moc i moment obrotowy jest potrzebne, by zrównoważyć ich większą stratę spowodowaną systemem SCR. Będzie pewnie miał minimalnie lepszy "dół" oraz być może minimalnie większą prędkość maksymalną. W każdym razie na cuda bym nie liczył.


Reasumując - jak robisz długie jednorazowe odcinki - bierz 1.5 dCi. Jeśli drażni Cię dźwięk diesla (słabo słyszalny w Dusterze), albo robisz niskie przebiegi z krótkimi odcinkami - bierz 1.2 TCe (obecnie ciężko będzie taki zamówić), albo poczekaj na 1.3 TCe i zobacz, jak się będzie sprawować.
Jest też kwestia finansowa. Diesel jest droższy w zakupie, ale już nie jest bardziej skomplikowany (mowa o tym bez AdBlue), niż 1.3 TCe, ponieważ ten pewnie będzie miał GPF, czyli filtr cząstek stałych dla silników benzynowych (kwestia jeszcze nie potwierdzona).

Jeździłem wszystkimi silnikami dostępnymi w Dusterze i świadomie wziąłem diesla, mimo, że rocznie pewnie będzie jeździł około 15.000 km, nie robię bardzo długich odcinków jednorazowo (z 18-22 km) i zasadniczo TCe na początku lepiej się zbiera i dłużej ma lepszą siłę ciągu, niż dCi. Ale - w dCi mam EDC, z wypalaniem DPF nie mam problemu (jeszcze mi się nie przydarzyło) pali bardzo mało i mam bardzo dobre doświadczenia z tym silnikiem.


No, ale to Twoja decyzja.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2018-08-07, 22:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 927
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-07, 22:43   

kolego , unikaj ad blue jak ognia
nie ma gorszego wynalazku i floty masowo z takich aut rezygnują z powodu problemu z zamarzaniem.
Czekaj na 1.3 tce
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-08-07, 22:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 67
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-08, 08:01   

Ja sie nawet nie zastanawialem nad Tce - od razu bralem pod uwage tylko dCi. Zrobie kolo 25.000 w rok - wiem, ze to nie duzo, ale robie najrzadziej raz na dwa tygodnie trasy po sto pare kilometrow.
 
Ardaturan 
Zielony listek


Marka: Subaru
Model: Impreza
Silnik: 2.0
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 8
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-08-08, 08:42   

OK, a jak wygląda kwestia ewetnualnego podkręcenia-podniesienia mocy przez nieskomplikowany tuning 1.5 dCi (oczywiście po okresie gwarancyjnym ;))?
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 67
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-08, 09:40   

Ja patrzylem poki co na https://vtech.pl. Z tego co pisza to kolo 20% mozna wyciagnac. Zastanawiam się nad powerboxem od nich. Nie musialbym czekac do konca gwarancji.
 
Ardaturan 
Zielony listek


Marka: Subaru
Model: Impreza
Silnik: 2.0
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 8
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-08-08, 10:53   

Belphegor napisał/a:
1.3 TCe vs. 1.2 TCe:

- chropowaty dźwięk silnika vs. miękki, przyjemny dla ucha
- wyraźnie lepszy ciąg w wyższych partiach obrotomierza vs. dobrze startuje, ale dość szybko traci dobry ciąg
- niższe spalanie vs. wyższe spalanie


Co do awaryjności - 1.2 TCe ma tyle samo dobrych opinii, co złych. 1.3 TCe jeździ już od jakiegoś czasu w Mercedesach i od mniej więcej 2 miesięcy w Renault. Opinii na razie brak.

1.3 TCe w Dusterze będą produkowane najwcześniej w grudniu 2018 roku. W planningu na rok 2018 nie ma mowy o wprowadzeniu 1.3 TCe do Dacii. Dlatego pewnie pierwsze egzemplarze będą u klientów w styczniu/lutym 2019.


1.5 dCi jest produkowany od bardzo wielu lat i jest silnikiem bardzo rozwojowym. Jest jednym z najmniej palących diesli na rynku. Po przerwie wakacyjnej zacznie się produkcja 1.5 dCi 115 KM z AdBlue. Wyższa moc i moment obrotowy jest potrzebne, by zrównoważyć ich większą stratę spowodowaną systemem SCR. Będzie pewnie miał minimalnie lepszy "dół" oraz być może minimalnie większą prędkość maksymalną. W każdym razie na cuda bym nie liczył.


Reasumując - jak robisz długie jednorazowe odcinki - bierz 1.5 dCi. Jeśli drażni Cię dźwięk diesla (słabo słyszalny w Dusterze), albo robisz niskie przebiegi z krótkimi odcinkami - bierz 1.2 TCe (obecnie ciężko będzie taki zamówić), albo poczekaj na 1.3 TCe i zobacz, jak się będzie sprawować.
Jest też kwestia finansowa. Diesel jest droższy w zakupie, ale już nie jest bardziej skomplikowany (mowa o tym bez AdBlue), niż 1.3 TCe, ponieważ ten pewnie będzie miał GPF, czyli filtr cząstek stałych dla silników benzynowych (kwestia jeszcze nie potwierdzona).

Jeździłem wszystkimi silnikami dostępnymi w Dusterze i świadomie wziąłem diesla, mimo, że rocznie pewnie będzie jeździł około 15.000 km, nie robię bardzo długich odcinków jednorazowo (z 18-22 km) i zasadniczo TCe na początku lepiej się zbiera i dłużej ma lepszą siłę ciągu, niż dCi. Ale - w dCi mam EDC, z wypalaniem DPF nie mam problemu (jeszcze mi się nie przydarzyło) pali bardzo mało i mam bardzo dobre doświadczenia z tym silnikiem.


No, ale to Twoja decyzja.


OK, dzięki za obszerną odpowiedź.
A jakie spalanie masz w swoim dCi?
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 2145
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2018-08-08, 13:33   

gogol napisał/a:
Ja patrzylem poki co na https://vtech.pl. Z tego co pisza to kolo 20% mozna wyciagnac. Zastanawiam się nad powerboxem od nich. Nie musialbym czekac do konca gwarancji.


ja robiłem juz 2 dacie dci na chipie , jest róznica i to spora ;) no i utarłem czasem nosa przyspieszeniem cwaniaczka innym ;) lekko sie zdziwili ;) hihi
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 67
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-08, 13:46   

wieza napisał/a:
gogol napisał/a:
Ja patrzylem poki co na https://vtech.pl. Z tego co pisza to kolo 20% mozna wyciagnac. Zastanawiam się nad powerboxem od nich. Nie musialbym czekac do konca gwarancji.


ja robiłem juz 2 dacie dci na chipie , jest róznica i to spora ;) no i utarłem czasem nosa przyspieszeniem cwaniaczka innym ;) lekko sie zdziwili ;) hihi


a gdzie robiles?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 93 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 8415
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-08-08, 14:29   

Wieża robił w serwisie renault i nie na powerboxie tylko chip.
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 67
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-08, 15:07   

Marek1603 napisał/a:
Wieża robił w serwisie renault i nie na powerboxie tylko chip.


a wiesz moze jaki moment i jaka moc obecnie po takich operacjach? jaki koszt w serwisie renault?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 927
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-08, 18:51   

gogol napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Wieża robił w serwisie renault i nie na powerboxie tylko chip.

jaki koszt w serwisie renault?

to jest modyfikacja w oprogramowania komputera wtrysków , tracisz gwarancje
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 2145
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2018-08-09, 09:16   

przy lodgy 110 koni po chipie wyszło 134konii 320 nm ;) wiec autko sie zbiera ;)
koszt 1200zł robiłem logana mcv w Jaszpolu , a Lodgy w kreatorze mocy ale wydaje mi sie ze w jaszpolu zrobili lepiej, ale to tez były inne moce ,wiec moze być to złudne porównanie. w tamtej miałem 100 koni a w tej mam 134 ;) róznica olbrzymia :) i mina niektórych bezcenna ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 67
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-09, 09:21   

wieza napisał/a:
przy lodgy 110 koni po chipie wyszło 134konii 320 nm ;) wiec autko sie zbiera ;)
koszt 1200zł robiłem logana mcv w Jaszpolu , a Lodgy w kreatorze mocy ale wydaje mi sie ze w jaszpolu zrobili lepiej, ale to tez były inne moce ,wiec moze być to złudne porównanie. w tamtej miałem 100 koni a w tej mam 134 ;) róznica olbrzymia :) i mina niektórych bezcenna ;)


O widzisz! Nie doczytalem ze tez z Lodzi jestes. A jak to sie ma do gwarancji faktycznie jak robisz w Jaszpolu?
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 311
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2018-08-09, 16:46   

moc 134konii imponująca :mrgreen: :mrgreen:
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 927
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-09, 19:07   

1.2 tce robią 150 koni a 1.3 tce będzie na pewno jeszcze więcej
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 647
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-09, 20:27   

Czy ten nowy 1.3 TCE będzie miał filtr cząstek stałych?
 
pluto 
Tomek



Marka: TOYOTA, HONDA
Model: Auris II FL HYBRID,C-RV III
Silnik: 1,8 HSD 136 KM, 2,0 150 KM Aut
Rocznik: 2016, 2012
Wersja: [Inna]
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 891
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-08-09, 21:04   

Piitubski napisał/a:
Czy ten nowy 1.3 TCE będzie miał filtr cząstek stałych?


Tak
W nazwie handlowej pojawi się TCe FAP więc można przypuszczać że filtr jednak będzie :-/
_________________
AURIS 2
HONDA PCX
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 337
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-08-09, 21:21   

Tak jak koledzy piszą dla wersji 4x4 lepszy jest silnik dCi. Ja mam przejechane 140 tys. km., po raz drugi także wybrałbym dCi. Szybko się zbiera, lepsza kultura pracy silnika, jest oszczędny. Mam wersję z filtrem DPF. Nigdy nie miałem z nim problemów. Nawet gdy zimą było - 25 stop. C. Jak zamówisz teraz pewnie będzie już wersja z AdBlue. Nie ma potrzeby obawiać się AdBlue, nawet jak zamarznie to za chwilę się ogrzeje (AdBlue zaczyna się krystalizować przy -11 stop. C). Nie wiem jaki będzie zbiorniczek na AdBlue, ale w innych samochodach jest to pojemność która pozwala na przejechanie 15-20 tys. km. Koszt płynu AdBlue na stacji paliw z dystrybutora ok. 1.40 zł./ 1 litr.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne