Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 188 Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2018-03-07, 21:11
Ja załatwiłem gada przekaźnikiem czasowym wpiętym pod przycisk s&s, zasilanie z bezpiecznika po "zapłonie".Teraz przekaźnik wyłącza za mnie przycisk, a ja zawsze mogę go włączyć - pytanie po co.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-03-07, 21:26
ADAM 12 napisał/a:
Ja załatwiłem gada przekaźnikiem czasowym wpiętym pod przycisk s&s, zasilanie z bezpiecznika po "zapłonie".Teraz przekaźnik wyłącza za mnie przycisk, a ja zawsze mogę go włączyć - pytanie po co.
To wydaje sie najlepszym rozwiazaniem.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-03, 00:13
Przeczytałem z połowę wątku i nie widzę pomysłu z przekaźnikiem czasowym. Ja bym takowy zastosował, po włączeniu auta przekaźnik ten po chwili zasymulował naciśnięcie guzika deaktywującego.
A oto i przekaźnik :
http://ase.hoste.pl/sklep...-2-czasowy-5tsx
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-08-22, 14:24
pytanie - jaki koszt jest zrobić tak aby S&S było wyłączone i ASO się nie czepiało, no i co trzeba mieć/umieć.
Ewentualnie o co pytać. Nie znam się ale aut na gwarancji a wkurza mnie to S&S.
Nie wiem co wy tak nalatujecie na ten system S/S . Własnie napisałem dzisiaj w innym temacie, że mi się ten system spodobał, i nie przeszkadza mi wcale jak auto na światłach się wyłącza.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-08-22, 21:28
jammo - przejedź się z tym w warszawskich korkach, to Ci się odechce tego systemu. Do gaśnięcia na światłach, czy przed przejazdami kolejowymi ten system jest ok. Ale w korku - masakra.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-08-24, 10:45
wczoraj zapomniałem wyłączyć, 40km jadę na długich, wjeżdżam na podwórko, ręczny, skrzynia na luz, światła+klima+radio i S&S wyłącza silnik, światłą przygasają, klima stoi. No po prostu najlepszy sposób na zarżnięcie akku, klimy i silnika.
Ja z reguły jak wracam do siebie to poza spokojną jazdą przez ostatnie 5km zostawiam włączony silnik i wyjmuję graty z auta a potem go gaszę żeby się trochę sam ostudził przez te 1-3 minuty. Tak wiem dziwny jestem ale z ciągnikami robię podobnie ;)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-08-24, 10:52
Wylaczyl, bo wszystkie warunki byly spelnione, bo jezeli bylby za cieply lub za zimny, aku niedoladowany to by sie nie wylaczyl.
O aku sie nie martw jest do tego przystosowany.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-24, 10:55
Też nie lubię tego systemu. Jak odpalam samochód pod domem albo pod firmą, mam już nawyk i od razu wyłączam. Tylko jak po drodze coś załatwiam, to się zapominam i potem gaśnie na 2 sekundy, żeby zaraz się odpalać. Tylko to zauważę od razu wciskam guzik.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-08-24, 11:02
shrek napisał/a:
Wylaczyl, bo wszystkie warunki byly spelnione, bo jezeli bylby za cieply lub za zimny, aku niedoladowany to by sie nie wylaczyl.
O aku sie nie martw jest do tego przystosowany.
Dokładnie. Tak samo jak turbina jest zbyt rozpędzona, olej zbyt gorący itp. to też nie wyłączy. Tak samo jak z klimą. Jeśli jest ustawiona na tryb automatyczny, to dopóki nie w aucie nie ma temperatury zadanej na wyświetlaczu, to też nie wyłączy. A jak podczas wyłączonego silnika temperatura wzrośnie, to sam go włączy.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Jeśli jest ustawiona na tryb automatyczny, to dopóki nie w aucie nie ma temperatury zadanej na wyświetlaczu, to też nie wyłączy. A jak podczas wyłączonego silnika temperatura wzrośnie, to sam go włączy.
To nawet nie ma nic wspólnego z trybem automatycznym. W lodgy go nie mam, a i tak przy włączonej klimie s&s potrafi uruchomić silnik, gdy stoję zbyt długo.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-08-24, 16:02
shrek napisał/a:
Wylaczyl, bo wszystkie warunki byly spelnione, bo jezeli bylby za cieply lub za zimny, aku niedoladowany to by sie nie wylaczyl.
O aku sie nie martw jest do tego przystosowany.
Ludzi którzy wplatają w gadkę "będzie pan zadowolony" wypierniczam z podwórka ;)
Akku wytrzyma tak ile lat? Obecne co mam trzymają po 6-7 lat i zimą ciągniki i drugie autko pali od pierwszego strzała.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-08-24, 21:39
Już od jakiegoś czasu stosowane są inne akumulatory przystosowane do częstego włączania i wyłączania silnika. Dobrze znoszą takie wahnięcia, ale bardzo źle znoszą całkowite rozładowanie.
System Start&Stop, to nie tylko coś co wyłącza silnik plus wyłącznik tego systemu. To około 20 czujników, które odpowiadają za prędkość obrotową turbiny (jeśli jest), temperaturę oleju, czujnik temperatury wnętrza auta, temperaturę cieczy chłodzącej i inne takie.
Wszystkie czujniki jednocześnie muszą dać zgodę na wyłączenie silnika. W innym przypadku to nie nastąpi.
Dlatego jeśli w silniku turbo i po zrobionej trasie system wyłączy silnik zaraz po zatrzymaniu auta, to nie jest katowanie turbiny, tylko widać nie było zagrożenia przegrzania turbiny. Nie była za bardzo rozpędzona, ani zbyt gorąca. Nie było więc potrzeby tzw. studzenia turbiny.
System jest tak zaprojektowany, żeby nie dał zrobić krzywdy silnikowi i osprzętowi. W silniku, który posiada ten system jest bardziej wydajny akumulator, mocniejszy rozrusznik z dodatkowym chłodzeniem i inne zmiany.
W silnikach Renault taki rozrusznik jest obliczony mniej więcej na 250.000 uruchomień. Po około 200.000 uruchomień system Start&Stop się wyłącza na trwałe. Po wymianie rozrusznika znowu działa. Ot i cała tajemnica tego systemu.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum