Mam luz na zacisku intercoolera i bede musial go zdemontowac, przy okazji przypomnialem sobie i znow rzucilo sie w oczy dziwne polozenie Intercoolera w Dusterze.
Chodzi mi o to ze czesciowo jest przysloniety dolna czescia zderzaka a nie wystawiony na swobodny przewiew. Nie ma tam nalotow na dolna czesc wiec przeplyw powietrza nie jest optymalny moim zdaniem.
Czy to jest celowe posuniecie producenta Dustera, czy moze takie przysloniecie ma pełnić może jakąś funkcję ochronną ?
Na tym zdjęciu widać.
Nie lepiej byłoby postawić go pare cm wyżej nie ograniczając swobodnego przewiewu powietrza ?
Na pierwszym zdjeciu widac najlepiej, w polowie jest przysloniety dolna czescia zderzaka.
U mnie jest tak samo. ( druga fota zablocone auto wiec kiepsko widac )
Ciekaw jestem czy w ph2 dali go juz troche wyzej albo nie jest przysloniety , nie widzialem akurat ph2 dci.
Bo za nim (IC) i w dolnej czesci tez stoi chlodnica, wiec nawet na samym dole nie ma lepszego "przewiewu", wiec dziwne to, co artysta mial na celu
czy w ph2 dali go juz troche wyzej albo nie jest przysloniety
W fazie 2 ma wielkość mniej więcej kartki A4 i mieści się obok standardowej chłodnicy. Z czego wynika, że fazie 1 najprawdopodobniej też wystarczająco spełnia swoją funkcję. Zwłaszcza, że powietrze nie zachowuje się jak np strumień wody i już samo przejście przez kratkę powoduje jego zawirowanie i opływ także żeberek, które teoretycznie są niewidoczne w świetle otworu kratki. Z drugiej strony, tak naprawdę dużo ważniejsze jest to, co znajduje się za chłodnicami - czyli czy z komory silnika powietrze w należyty sposób wypływa. Nawet największy wlot do niczego się bowiem nie przyda, jeśli prowadzi do szczelnego pudełka...
Zresztą, zamiast martwić się na zapas i podejrzewać inżynierów <: wystarczy po prostu sprawdzić jaka naprawdę jest temperatura za intercoolerem albo zużycie paliwa.
Ale co chcesz osiagnac bo nie bardzo wiem??
Mozesz dac to wyzej ale zeby potem problemow nie bylo z chlodzeniem auta i brakiem dobrej klimy
polepszenie swobodnego przewiewu powietrza, po co ograniczac.
o przegrzaniu nie ma mowy , mam do tej pory przyslonieta gore chlodnicy od zimy ( bo nie chcialo mi sie zdjac)i nic nie stalo sie , temp pl. chl tez nie poleciala ponad 4 kreski i 90st
Dziura w zderzaku jest w Dusterze duża i wszytko chłodzi się jak trzeba.
Jedyne co zrobiłem u siebie to zamontowałem siatkę aby mi kamienie nie rozwalały lamelek chłodnicy/intercoolera.
BTW ma to pewną wadę w zimie, bo ta siatka zarasta śniegiem/lodem i zmniejsza się przepływ powietrza. Ale to można zeskrobać gdy zatrzymamy się na czyszczenie reflektorów.
Wrzucę potem zdjęcie jak wygląda przód samochodu po podróży podczas opadów śniegu.
Tak to wygląda po zimowym przejeździe, chyba przy padającym śniegu.
Akurat zasłanianie intercoolera nie jest wskazane, bo zmniejsza chłodzenie powietrza doładowującego a tym samym zmniejsza moc silnika.
Jak już na zimę zasłaniać to tylko górną cześć.
Karenzo napisał/a:
ale w benzynie nigdy mi się nie zdarzyło , pewnie ciepłota silnika i chłodnicy roztapia śnieg
Śnieg znajdujący się bezpośrednio NA chłodnicy zostanie roztopiony ale ten PRZED chłodnicą nie. Dlatego trzeba uważać po zabawie głębokim, kopnym śniegu aby nie przegrzać auta, w którym cały wlot powietrza zostanie zabarykadowany śniegiem.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2015-07-11, 11:00, w całości zmieniany 1 raz
Akurat zasłanianie intercoolera nie jest wskazane, bo zmniejsza chłodzenie powietrza doładowującego a tym samym zmniejsza moc silnika.
Jak już na zimę zasłaniać to tylko górną cześć.
http://www.m100-store.at/...an-GT-R-35.html
TU jest dobry lapacz powietrza na IC, do Nissana GT-R , zmniejsza sie predkosc powietrza przed samym IC i zwieksza cisnienie z przodu IC
20180821_092418.jpg IC u mnie
Plik ściągnięto 24 raz(y) 243,64 KB
Ostatnio zmieniony przez corrado 2018-08-21, 13:36, w całości zmieniany 1 raz
Co u Ciebie wyglada tragicznie ?
ja wiem , ze zrobie u siebie lapacz ( z ang. duct ) , juz pomierzyłem ile mam odleglosci od zderzaka. Kupilem tez juz blache jakas ocynkowana 0.5mm w leroyu i będę robił, przydałoby się zrobić to ladnie z zaokręgleniami , by nie było zawirowań jak najmniej przed intercoolerem i i opływ laminarny byl , ale nie mam za bardzo narzedzi zeby ja podginac, a i szpachlowac mi sie nie chce , wiec chyba na razie zrobie tylko taki tylko lapacz "szczelny" , a pozniej moze go troche poprawie. Mozna tez np zrobic chocby z wlokna szklanego z zywica ale chyba nie ma potrzeby sie tak meczyc i podtruwac smrodem bo blacha i tak nie taka droga.
Chcialbym poczytac o tym ale nie mam zrodla tych fotek, to jakies wyrwane zdjecia zwiazane z przeplywem powietrza i i chlodzeniem w autach ...
Dzisiaj odkryłem przez kratki grila, po jeździe z pracy, że mam bardzo nagrzany intercooler i to od strony prawej ( od przodu auta ), czyli tam gdzie powinno byc juz chlodne powietrze, bylo natomiast na odwrot - po stronie turbo bylo zimne praktycznie , podejrzewam wiec u siebie jakies nagrzanie radiacyjne od silnika / chlodnicy wody ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum