Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-03, 13:36
Nargo
shrek napisał/a:
Co tu duzo wyjasniac.
Na pinie 4 UCH pojawia sie +12 po otwarciu pojazdu i znika po paru dobrych minutach po wylaczeniu kluczy ze stacyjki . Zreszta jak cala reszta +12 w samochodach. Zasilanie te wykozystywane np. do oswietlenia kabiny( nie sprawdzalem).
UCH to takie polaczenie sterownika ze skrzynka przekaznikowa. Zasilania jakie z niego wychodza leca przez przekazniki.
Pin 4 mozna zabezpieczyc dioda niczemu to nie zaszkodzi.
W weekend podmienie i zrobie schemat jak yrzeba
Jak wyżej Shrek objaśnił, skrzynka sterująca a na wyjściu przekaźniki, więc wytrzyma .
Zobacz:
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-09-03, 15:30
Nie rozumiem jednego.
Po co na wyrost martwicie sie niepotrzebnymi sprawami. Wszystko co robie i udostepniam jest sprawdzane, testowane, zeby nic sie nie stalo.
U mnie jezdzi to juz pare miesiecy i dziala. Niedowiarkow odsylam do jas_pik-a, bo byl na odwiedzinach u mnie i widzial.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-03, 17:28
shrek napisał/a:
Nie rozumiem jednego.
Po co na wyrost martwicie sie niepotrzebnymi sprawami. Wszystko co robie i udostepniam jest sprawdzane, testowane, zeby nic sie nie stalo.
U mnie jezdzi to juz pare miesiecy i dziala. Niedowiarkow odsylam do jas_pik-a, bo byl na odwiedzinach u mnie i widzial.
Nie martwię się na wyrost. Po prostu ze szkoły wyniosłem wiedzę, że nie obciąża się procesora na liniach sygnałowych. Do ne555 stosuje tranzystor wzmacniający jak podpinam diodę LED.
_________________ Było: 126p(2002), VW Jetta 1980(2002-2004), Megane Scenic 1998 1.9 DTI (2013.04-2016.01)
VW Polo FOX 1,0 1990 (2004.10-tragicznie 2016.04)
Jest: Lodgy 1.6 SCe (2016-nadal), LR Freelander 1.8 (2017.05-nadal)
Ostatnio zmieniony przez Nargo 2018-09-03, 22:59, w całości zmieniany 1 raz
Jak widze taki tekst, to sie gotuje. Niestety życie mnie nauczyło, że zazwyczaj jak coś się stanie u kogoś to jest odpowiedź: robiłeś na własną odpowiedzialność.
Ja jestem tego świadom, jednak wolę się upewnić zanim z UCH uleci "magiczny dym".
Osobiście robię w innej branży niż się kiedyś uczyłem i mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że "u każdego działa, ale nie wiem dlaczego tu nie" to jest częste pytanie fachowców 20 lat starszych ode mnie.
_________________ Było: 126p(2002), VW Jetta 1980(2002-2004), Megane Scenic 1998 1.9 DTI (2013.04-2016.01)
VW Polo FOX 1,0 1990 (2004.10-tragicznie 2016.04)
Jest: Lodgy 1.6 SCe (2016-nadal), LR Freelander 1.8 (2017.05-nadal)
No chyba że ktoś już przetarł szlaki jak Shrek. Po co wyważać już otwarte drzwi? Chyba że chcesz odkryć coś nowego.
Potwierdzam że zainspirowałem Shreka i działa mu to naprawdę świetnie.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-04, 09:21
Kolega Shrek to nasz nieoceniony fachowiec , co ryzykuje na swoim samochodzie wszelkie innowacji. Doceniam , to. Ale zawsze przestrzegałem naturszczyków , czy robiących coś po raz pierwszy, by każdą czynność sprawdzali. Wiem to z doświadczenia w elektronice samochodowej, że nawet rutyniarze wyznają tylko 4 kolory, podobnie jak elektrycy i potrafią zrobić straszne błędy. Przez to robiliśmy dodatkowe zabezpieczenia w urządzeniach. Więc odpuśćmy koledze jego podejście.
Sprawdzał ktoś czy medianav różnie reaguje na sygnał na pinach 2(ACC) i 14(IGN) z włączoną i wyłączoną funkcją Wake? Wybudza dowolny? Podtrzymuje też dowolny czy tylko 2?
Jak to jest zrobione w nowym dusterze, że się wybudza z pilota?
shrek, bo zastanawiam się czy jeśli na jednym zniknie zasilanie to czy nie przejdzie do wygaszacza (zegar) a wyłączy się dopiero gdy na drugim zniknie.
W dusterze odpala z pilota a wygasza się właśnie do zegara i dopiero później gaśnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum