Zewnętrzne wizualnie nowy MN jest identyczny z dotychczasowymi MN1 i MNEvolution.
Trzeba będzie pewnie go nazwać MN3.
Wszystkie złącza też są identyczne czyli będzie Plug&Play.
Najważniejsza różnica to płyta główna z nowym procesorem oraz ekran pojemnościowy a nie rezystancyjny
Ale w sumie szkoda że nie przeszli na androida :( liczyłem że choc będzie mozna odpalić swoje zainstalowane aplikacje choćby do nawigacji - nie wiem ale jeśli mają być dostępne tylko waze i googla to dla mnie osobiście nie widzę na chwile obecną żałować że nie mam takowej nowej jak piszą na daciattitude Media Nav Evolution 2
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
To co pokazali teraz w Genewie? Myślę że jest to w tej formie oparte na obecnym systemie - mogę sie mylić ale wizualnie wygląda jak nakładka na obecną wersję taki dacia_pik ;)
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
System wygląda identycznie ale nie jest już oparty na WindowsCE ( między innymi dlatego że Microsoft w marcu 2018 zakończył support ) a 2 tygodnie temu prezes Renault Carlos Ghosn poinformował o strategicznej umowie z Googlem na wszelkie funkcje infotainment w pojazdach koncernu Reanult-Nissan-Mitsubishi zgodnie z którą platforma Googla będzie jedyną podstawową platformą we wszystkich pojazdach koncernu.
Oznacza to że zapowiadane wersje oparte na Linuxie nie trafią do sprzedaży lecz jedynie wersje oparte na Androidzie.
Widok płyty głównej
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1252 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-02, 21:58
Sprawdziłem instrukcję obsługi LAN5810WR0 i nic tam nie znalazłem z Androida .
Z ciekawych rzeczy to :
ustawienie alertów prędkości, pokazywanie ograniczeń prędkości, wybór wcześniejszego ostrzegania : 0m, 200m, 500m;
Sterowanie głosem i klawisz smartohone,
automatyczne uruchamianie auta,
asystent parkowania,
itd. reszta po staremu.
Może jeszcze zmienią soft?
I na razie nic nie znajdziesz z Androida .
Android jest systemem operacyjnym na którym działa nakładka Renault.
A sama instrukcja została przygotowana znacznie wcześniej.
Dopiero w przyszłości będą wprowadzane nowe funkcje/programy znane z Androida , ale tylko dopuszczone przez Renault . Nie spodziewaj sie że będzie to zupełnie wolny system na którym będziesz mógł instalować co byś chiał.
Wyobrażasz sobie że nagle ktoś przejmuje sterowanie silnikiem i odjeżdża zdalnie ?
Klawisz smartfone już masz :)
Chyba ze dwa lata temu pokazywałem działanie funkcji SIRI na MN
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-02, 23:32
Adamerio napisał/a:
Stałe połączenie telefonu z MN poprzez kabel w 2018 roku to kompletne nieporozumienie....
Android Auto dopiero od niedawna wspiera połączenie przez Blutooth - i to z jakimś wysokim numerkiem profilu 4.2 czy nawet 5.0 ... mało jest słuchawek które to mają.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1252 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-03, 10:38
chmurzasty napisał/a:
d3mol3k byłeś szybszy niż portale internetowe dot. aktualizacji media nav ;)
faktycznie, wymagane połączenie kablem przy tak dziwnie poprowadzonym wyjściu usb to słaba opcja
myślicie, że auta zamówione w ciągu ostatnich dni do produkcji i planowanych odbiorach po nowym roku będą już wyposażone w tą aktualizację?
Nie musimy się podniecać nowościami , które jeszcze nie wiadomo jak będą wyglądały.
I u nas na forum , ktoś wskazywał na tzw. podwójne USB, które jest wymagane do uzyskania nowych funkcji. Więc trochę to potrwa z MN. Osobiście nie tęsknie za całkiem nowym MN, bo cała dotychczasowa robota uwalniania i modernizacji pójdzie w piach. Dopóki nie zmienię samochodu już z nowym systemem, wtedy nie będzie wyjścia.
jas_pik napisał/a:
..Chyba ze dwa lata temu pokazywałem działanie funkcji SIRI na MN...
Oczywiście o tym pamiętałem, dlatego nie ekscytuję się doniesieniami medialnymi, tylko konkretami. Jeszcze pewnie przyjdzie nam poczekać.
Ponieważ ta nowa wersja MN3 ma również możliwość montażu dodatkowego gniazda USB na płycie głównej będzie możliwe wypuszczenie drugiego gniazda USB z tyłu urządzenia lub tez instalacji tego gniazda w dowolnym miejscu samochodu .
Wszystko wskazuje że na razie nie uda się znaleźć wejscia do systemu ( dopóki Renault nie udostępni plików do upgrade i nie da się rozgryźć możliwości wejscia do wnętrza systemu) a na to się nie zanosi.
System będzie tak samo zamknięty jak system Rlink2 ( dostepny w Koleosie/Espace i chyba nowych Megane)
Wiesz to nie do końca jest takie proste.
Ja swego czasu sporo działałem na XDA developers i na polskim forum PDAclub-u .
Chyba nawet byłem pierwszym który zrobił ROM do słynnego Kaisera w języku polskim :)
Ale Renault ze sprzętem jakim jest MN poszło w tak odlotowy procesor którym nikt nie zajmował się od początku roku 2000 ( MIPS) .
Podobna sytuacja jest także z andoridalnymi systemami Renault .
Nikt na XDA Developers się nimi nie zajmował .
Od pewnego czasu udało nam się wejść w system ale jest w nim tyle zabezpieczeń że nie możemy pokonać powłoki Renault .Nad nowym MN3 pracujemy zdalnie kolegami z Francji ( bo udało się przez pracę kilku osób w firmach współpracujących z Reanult uzyskać dostęp do nowych wersji samochodów w których zamontowano właśnie nowe MN3 ).
Jeden z kolegów może jednak zajrzeć do MN3 tylko po godzinach swojej pracy bo zajmuje się czymś zupełnie innym .
Ale do tej pory nie udało się w żaden sposób do niego włamać.
Zadane exploity nie działają.
Nie reaguje jeszcze nawet na polecenia z CLIP-a oczywiście nieoficjalnego .
Nikt tez nie ma dostępu do sieci intranetowej RENAULTNET aby wyciągnąć pliki update systemu .
Bez takiego pliku nie wiem jaka jest struktura systemu i jakie mogą być możliwości wejścia do jądra .
jas_pik, trzeba czekać na ogłoszenie jakiejś luki/podatności w androidzie.
Myślałem, że mips skończyły się na Androidzie 2.3. Zawsze zostaje opcja z czytaniem pamięci programatorem :)
Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 0,9
Rocznik: 2017 Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Lip 2018 Posty: 382 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-10-06, 10:35
Tak co niektórzy czekają na to nowe navi i oby potem nie okazało się, że ma takie zabezpieczenia nie do obejścia i będą chcieli starsze MN Evo, które obecnie ma to co trzeba i jest funkcjonalne, gdzie nie trzeba kupować za kilkaset złotych potrzebnego oprogramowania Nowsze nie zawsze znaczy lepsze.
Ostatnio zmieniony przez gggg 2018-10-06, 10:36, w całości zmieniany 1 raz
W obecnym rozwiązaniu uwalnianie ma głownie związek z cenami aktualizacji map. W nowym ten problem się rozwiązuje poprzez android auto. Oczywiście nie jest to idealne bo zawsze trzeba użyć kabla, ale dostaje się za to mapę dużo lepszą niż te, które można wgrać.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1252 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-06, 13:44
Czytałem na angielskich stronach, że pierwsze takie radia będą montować do Captura.
profek412 zgadzam się z tobą, choć znając ich, mogą jak zwykle coś zagmatwać.
Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 0,9
Rocznik: 2017 Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Lip 2018 Posty: 382 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-10-06, 17:03
Android auto to może ma i lepsze mapy jak twierdzicie ale musi mieć ciągle łączność z internetem i to jest minus. Ciekawe ile transferu będzie pobierało w szczególności będąc za granicą. Mnie osobiście by denerwowało to, że fon musi być ciągle podłączony do usb radia. Ja bardzo często używam nawki chociażby tylko do ostrzegania przed fotoradarami bez wybierania trasy. Wszystko ma plusy i minusy. Zobaczymy jak się ukaże, gdyż teraz to jest tylko gdybanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum