Pytanie nieco z innej beczki czy ktoś montował do Sandero Stepway alufelgi większe niż 16". 205x55xR16 fabryczne. Z wyliczeń wychodzi że mogę zastosować 17" o oponach 205x50xR17 wówczas mieści się w normach UE o przekłamaniu. A jak wygląda wtedy sprawa z homologacją?
Czy parametry do Sandego po alufelgi 16"- 205x55xR16:
średnica: 16"
szerokość: 6"
liczba śrub: 4 szt.
rozstaw śrub: 100 mm
średnica otworu centrującego: 60 mm
odsadzenie: 40 mm
średnica: 16"
szerokość: 6,5"
liczba śrub: 4 szt.
rozstaw śrub: 100 mm
średnica otworu centrującego: 60 mm
odsadzenie: 37 mm
Wysłany: 2018-11-15, 23:30 Felga z laguny do lodgy
Mam na oku u wulkanizatora felgi o szerokości 6.5 ET50 na 4 śruby z laguny - z tego co widzę to z pierwszej generacji. Teraz mam o szer. 6 ET40 i opony z tego co pamiętam, to są to 185/65 R15.
Czytam http://www.felgi.pl/artyk...zenie-et-offset i zastanawiam się czy taka felga może być. Wynika mi, że samochód będzie węższy o 3.75mm ( ). W to wynik z równania pierwszego.
ET felgi szerokiej na 6.5 byłoby 46.25, ale takich felg nie robią (ale to nie jest ważne).
Na koniec dodam, że opona 185 wg. załączonych rozstawów pasuje na felgę 6.5.
Dodatkowo wyczytałem, że rozstaw kół można zmieniać w tolerancji 2% od fabrycznej. Przyjmuję rozstaw tylnej osi 1478mm i zakładam 1% tolerancji i wychodzi mi 14.78 /2 (bo dwie strony), a więc mam 7.39mm. Porównując do -0.75, to rozumiem, że z samochodem się mieszczę w określonej tolerancji.
Idąc na stronę http://www.felgi.pl/narze...ulator-et-felgi i wpisując do konfiguratora zastanawiam mam jak w załączniku (w załączniku jest błąd w średnicy nowej felgi - ma być 15 w obu przypadkach, ale to chyba nie ma znaczenia).
Czy wiecie, czy na takiej feldze będzie ok? zwłaszcza, gdy patrzę, to opona o 16mm jest bliżej wnętrza, czy to nie zniszczy mcpersona i innych elementów, zwłaszcza błoto pośniegowe, zamarznięte?
Po przymierzeniu, felga o nic z przodu nie ociera, i jest sporo jeszcze luzu.
Ogólnie to po założeniu felgi - przypasowaniu nic nie haczyło, i przy zaciskach było jeszcze miejsce. Zastanawiam się, oprócz tego, że nic nie haczy można tak jechać. Wulkanizator mnie zapewniał, że tak, ale chcę mieć 100% pewności, że zawieszenie szybciej nie padnie, bo będzie inny rozkład, lub też jak będzie z trakcją samochodu (w końcu o te 8mm byłby węższy.
Druga sprawa komplet felg oryginalnych z laguny to koszt 100zł, sprawne, nawet nie zardzewiałe, a te normalne z ET 40 to już około 300zł...
Powiem, że do Opla chciałem wsadzić felgi z daewoo. ET, średnia, otwór, śruby się zgadzają, ale felga nie pasowała, inne tłoczenia i brak miejsca na zacisk, musiałem je montować na tylną oś.
Natomiast przeglądam różne portale z felgami i jestem zdziwiony jedna szerokość 6" lub 6.5" wybieram i raz mam ET38, ET40, ET45, E42 i E43
W serwisie, przy częściach nie chcieli ze mną gadać, natomiast pozwoliłem sobie zadzwonić na infolinię i Pani mi powiedziała, że takie informacje jest wstanie mi załatwić do poniedziałku :( szkoda, bo jutro chciałem zakładać opony... więc zobaczymy co mi napisze...
Ciekawostka jest też taka, że w mojej mam ET40, a widzę, że w innych lodówkach jest ET43. Ty też masz ET43, ale podejrzewam, że przy 6". Więc zakładając 6.5" , to ET49 powinno być na taką felgę, aby rozstaw był dokładanie taki sam...
Wysłany: 2018-11-18, 15:06 Felgi 16" z Meganki do Dokkera
Panowie.
Planuje zmienić w Dokkerze felgi z 15" na 16". Parametry felg które planuje założyć to 16" 6,5J" 4x100 ET40 otwór 60,1mm z Renault Megane II. Czy takie felgi podejdą bez problemu do Dokkera? Czy nie będą haczyły o zaciski hamulcowe lub o inny elementy? Założone na nie będą opony 205/55 R16. Z góry dziękuje za informację.
Według mnie nie powinno być najmniejszego problemu.Jeżeli obecna felga ma 6" to w przypadku założenia 6.5" koło będzie szersze o 6.5 mm w stronę amortyzatora i o 6.5 mm na zewnątrz.Jak dla mnie takie wymiary nie będą istotne. Przy zmianie opony ze 195x65x15 na 205x55x16 średnica zewnętrzna koła zmniejszy się tylko on 2.6mm, a więc nie powinno być najmniejszego problemu. Zmiana na większą felgę nie ma również znaczenia dla zacisków hamulcowych.
No przyznam ciekawy jestem tego rozwiązania. Zaden sklep i firmy w polsce nie oferowały podobnej oferty. Kiedy szukałem felg cena oryginalnej nowej , nie odbiegała od każdej innej nowej do innych modeli. Co innego używana. Jesli taka jest i spasuje. ok .O konsekwecji zastosowania innych opon i felg ,ale w reno kangoo mogę pisac jesli zajdzie taka potrzeba. Nie Polecam kombinacji.
Seryjna felga 15" ma ET 40 i 6J". Więc przy 16" ET 49 6,5J" auto będzie węższe po 3mm na stronę i o 15mm bliżej w stronę amorka. Dla tego przed kupnem chciałbym wiedzieć czy nic nię będzie ocierało czy haczyło. Na seryjnych oponach przy 200 landara strasznie pływa po drodze więc muszę zmienić na szersze.
jammo napisał/a:
Według mnie nie powinno być najmniejszego problemu.Jeżeli obecna felga ma 6" to w przypadku założenia 6.5" koło będzie szersze o 6.5 mm w stronę amortyzatora i o 6.5 mm na zewnątrz.Jak dla mnie takie wymiary nie będą istotne. Przy zmianie opony ze 195x65x15 na 205x55x16 średnica zewnętrzna koła zmniejszy się tylko on 2.6mm, a więc nie powinno być najmniejszego problemu. Zmiana na większą felgę nie ma również znaczenia dla zacisków hamulcowych.
Seryjna felga 15" ma ET 40 i 6J". Więc przy 16" ET 49 6,5J" auto będzie węższe po 3mm na stronę i o 15mm bliżej w stronę amorka. Dla tego przed kupnem chciałbym wiedzieć czy nic nię będzie ocierało czy haczyło. Na seryjnych oponach przy 200 landara strasznie pływa po drodze więc muszę zmienić na szersze.
Dlaczego piszesz teraz , że ta nowa felga 6,5" ma ET 49 , skoro w pierwszym poście wpisałeś ET 40?
Generalnie infolinia Dacia powiedziała, że ET40 musi być, to jest warunek. Podejrzewam, że wynika to z budowy piasty i ewentualnych sił jakie by oddziaływały na łożyska, gdyby zmienić punkt ciężkości (ET).
Ogólnie felga mi pasowała z Laguny 6,5" o ET50, ale bym miał auto węższe o 2cm... Wynika to z tego, że opona na styku jest taka samo szeroka na feldze 6" i 6,5", więc różnica jest już 1cm na ET z jednej strony. Miałem ponad 1,5cm luzu od elementów zawieszenia, ale chyba przy szerokości opony 205 już takiego problemu być nie powinno, chociaż środek opony będzie w innym miejscu. Nie wiem jaki to ma wpływ na bezpieczeństwo.
Czytając http://www.daciaklub.pl/f...1770266#1770266 mam wrażenie, że problemem może być nie tylko, z tego czy będzie obcierać, ale czy i zacisk się zmieści, ale na to pytanie Ci już nie odpowiem.
W Dokkerze VAN z LPG? Może to nie LPG, tylko nitro?
Full LPG, na pendzynę boje się przełączać :D
Cholera, wszyscy dostają prototypowe 1.6sce o kosmicznych parametrach, tylko mi się trafiła zwykła seria.
Jednemu pali jak hybryda, drugiemu lata jak F-16.
A u mnie pełen standardzik.
No co za los...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum