Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Maj 2018 Posty: 105 Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-10-24, 20:34
adrian23 napisał/a:
a jak to jest w Loganie? Właśnie mam w planach kupić drugi komplet kół z zimówkami, używki jakieś.
Wydaje mi się że chyba nie mam czujników, jak to jest? Mam podstawową wersję Logana 2013 rok, najprostszą bez żadnych bajerów.
Na odległość będzie ciężko określić czy masz czujniki czy nie. Jeżeli sam nie wiesz, to spuść powietrze w jednym z kół, jak się zaświeci kontrolka to znaczy że są
Wysłany: 2018-11-20, 16:57 Zmiana na koła bez czujników ciśnienia
Cześć ! W fabrycznych kołach są czujki ciśnienia, to oczywiste, powiedzcie mi proszę co się stanie kiedy zmienię opony z felgami bez czujek ciśnienia ? Dzięki !
_________________ Wszystkie te chwile przepadną w czasie, jak łza w deszczu - pora umierać....
Ostatnio zmieniony przez laisar 2019-04-14, 20:08, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Maj 2018 Posty: 105 Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-11-21, 08:39 Re: Zmiana opon
liliusz napisał/a:
Cześć ! W fabrycznych kołach są czujki ciśnienia, to oczywiste, powiedzcie mi proszę co się stanie kiedy zmienię opony z felgami bez czujek ciśnienia ? Dzięki !
Nie jest oczywiste, ja obstawiam, że nie masz tych czujników w kołach, tak jak kolega pisał sprawdź naklejkę na drzwiach kierowcy.
Zakładam jednak że są.....Moim zdaniem jak założę felgi bez czujek to te kontrolkę można włączyć przez zmianę ustawień przy kierownicy. Jak Waszym zdaniem ?
IMG_20181020_101404 (Copy).jpg
Plik ściągnięto 8381 raz(y) 6,05 KB
_________________ Wszystkie te chwile przepadną w czasie, jak łza w deszczu - pora umierać....
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 24 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 895 Skąd: EL
Wysłany: 2018-11-21, 16:28
liliusz napisał/a:
Zakładam jednak że są.....Moim zdaniem jak założę felgi bez czujek to te kontrolkę można włączyć przez zmianę ustawień przy kierownicy. Jak Waszym zdaniem ?
Na forum jest kilka tematów o czujkach ciśnienia. Maszt to także opisane w instrukcji obsługi. Wg niej ten rysunek na naklejce na drzwiach (jeśli ją posiadasz w swoim aucie) wskazuje że nie masz systemu bezpośredniego. Oznacza to żę nie masz czujek w kołach. Natomiast masz system pośredni czyli czujka abs.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 24 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 895 Skąd: EL
Wysłany: 2018-11-21, 17:08
liliusz napisał/a:
System pośredni- czujka abs , nic mi to nie mów, dodam lepsze zdjęcie
System pośredni - brak czujników ciśnienia w kołach. Nie musisz się obawiać ich uszkodzenia podczas wymiany opon, albo dokupować nowe, dodatkowe czujniki do nowego, dodatkowego kompletu kół. System pośredni oznacza że ciśnienie jest mierzone pośrednio, przez inny system -ABS (czujnik abs), zamontowany w aucie w celu zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania. Mierzenie ciśnienia w ten sposób nie jest wprost. Mierzona jest różnica w obracaniu kół. Zbyt duża różnica uruchamia sygnalizację na wyświetlaczu. Plusem systemu pośredniego jest jego taniość, minusem - precyzja.
Zapoznałem się już z lekturą :) ta naklejka na drzwiach oznacza że jest system A bez czujek w kołach, dokładnie taki jak pisaliście :) Dzięki Wam i życzę miłego wieczoru !
_________________ Wszystkie te chwile przepadną w czasie, jak łza w deszczu - pora umierać....
Czy typ systemu zależy od modelu i rocznika? Czy jest jakaś tabela z takim zestawieniem? Czy też może nadal montowane są oba typy i od czego to wtedy zależy? Czekam na odbiór Lodgy i chciałbym to wiedzieć przed fizycznym obejrzeniem samochodu.
Poczytałem trochę, ale nie znalazłem ścisłej odpowiedzi na nurtujący mnie problem. Może ktoś coś mądrego poradzi. Nie znam się na tym, ale chyba zagalopowałem się - czyt.: przyjanuszowałem.
Chcąc oszczędzić na komplet zimowy, kupiłem osobno opony, felgi i czujniki Schrader z numeru OEM (E24 10R-041328). Celem jest posiadanie kompletu z czujnikami, który sam sobie będę mógł wymieniać co sezon. Jadę do zacnego serwisu oponiarskiego, a tam, że czujniki lipa, a oni mogą dać swoje uniwersalne, ale to koszt z programowaniem 250 zł od szt. What?!
Zbaraniałem. Ogólnie mam letni komplet na czujnikach. Co więc teraz powinienem jeszcze zrobic, by nie władować się w dzikie koszty? Czy te czujniki Schradera, niby dedykowane, należy jeszcze programować, klonować czy co tam? Co się z takimi czujnikami powinno zrobić - programować czy sklonować? Czy może lepiej je zwrócić i zdać się na montaż czujników w warsztacie? I ile rzeczywiście takie usługi mogą kosztować? Będę wdzięczny za podpowiedź, nim znów zrobię z siebie głupa
Ostatnio zmieniony przez Ja 2018-12-13, 14:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 618 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-12-13, 14:36
Może myślą, że będzie trzeba je przypisać clipem (interfejsem diagnostycznym od renault), a takiego nie mają/nie wiedzą jak/nigdy nie robili? Wolą sklonować jakieś uniwersalne...? W loganie u mnie siedzi dokładnie ten sam numer. (Najtaniej wyjdzie jeździć z zapalonymi kontrolkami)
A możesz skompletować koła, a ewentualne przypisanie zrobić później? Jeśli tak, to proponowałbym założyć gotowe koła, nacisnąć i przytrzymać Set TP i przejechać się kilka, kilkanaście km. Mnie nawet w ASO chcieli naciągnąć na przypisywanie, nie wiedząc, że to niepotrzebne.
Witam mam takie pytanie odnośnie czujników ciśnienia w kołach i TPMS. Ale od początku.Do wczoraj śmigałem na kołach 17' z oponkami Brigdestone Dualer , które były z autem. Jako ,że robi się coraz zimniej postanowiłem wczoraj założyć nowe felgi 16" i oponki zimowe. W serwisie podczas zakładania , spytałem się gościa jakie bije ciśnienie do kół, a on mi mówi , że 2.5 At. Powiedziałem mu, że na klapce dla kół 16" producent podaje 2,2 At. a on , że raczej powinno być 2.5 At. Po założeniu wszystko było ok, ale jak przyjechałem do domu to zacząłem sprawdzać ciśnieniomierzem i popuściłem na 2.2 At z przodu i 2.3 z tyłu. Dzisiaj zrobiłem po mieście z 12 km, i wszystko było ok, aż tu nagle wieczorem podjeżdżam do bramy a na wyświetlaczu komputera wyświetlił mi się komunikat " dopompuj koła oraz TPMS" czy coś podobnego. Zgasiłem auto, ale po ponownym odpaleniu komunikat widniał dalej i świeci się kontrolka z oponą. Tu mam pytanie do kolegów, jak to właściwie jest z tymi parametrami ciśnienia. Czy rzeczywiście ciśnienie w kołach musi być większe jak te 2,2 Atmosfery? Chyba , że mój manometr w pistolecie do pompowania coś słabo wskazuje.
Sprawdź w automacie na stacji i zresetuj ciśnienei w komputerze pokładowym (przy wskazaniu tpms trzymasz długooooo przycisk aż zamruga i przestanie, wtedy puszczasz)
Tym standardowym na prawej manetce co przełączasz spalanie, godzine, dystans, przebieg.
Teraz wiem, tylko jak kasuję np. przebieg po tankowaniu, to muszę wcisnąć i trzymać przycisk + lub -. Ten główny jest tylko do wybierania funkcji. Czy przy kasowaniu TPMS jest tak samo z tym +- ?
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-12-13, 18:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 24 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 895 Skąd: EL
Wysłany: 2018-12-13, 19:29
@jammo, w prawej manetce od wycieraczek do szyb, w końcówce masz przycisk z trzykropkiem. Tym przyciskiem wybierasz kategorie parametrów na wyświetlaczu (pojedyńcze kliknięcia). Natomiast kilkusekundowe przytrzymanie tego przycisku kasuje/zeruje/resetuje daną kategorię. Tym przyciskiem możesz zresetować tpms.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum