Wysłany: 2019-01-02, 19:44 Duster II 4x4 1.6SCe Prestige Silver
Właśnie zrobiłem pierwsze 1000km nowym Dusterem, tak więc mogę podzielić się kilkoma wrażeniami.
Najpierw (skoro to wątek "galeria") kilka fotek:
Trochę pierwszych wrażeń...
Jako, że wcześniej jeździłem Dusterem ph2 4x4 ale jeszcze z silnikiem K4M, to widzę bardzo pozytywną różnicę. Co prawda dalej nie jest to rakieta, ale kultura pracy H4M wydaje się być jednak lepsza. Mam też wrażenie, że nieco inne są przełożenia - szczególnie 5-ki i 6-ki, ale to może być efekt placebo.
Co ciekawe, silnik wydaje podobny "grzechoczący" dźwięk przy jeździe bez gazu - myślałem, że to przywara K4M.
Wnętrze to inna bajka - w porównaniu do poprzedniego, choć jest nadal plastikowo, to jednak jest bardzo fajnie. Biały kolor podświetlenia, przełączniki automatycznej klimy i duży LCD do komputera robi fajne wrażenie.
Podłokietnik w fotelu kierowcy i regulacja odcinka lędźwiowego też pomaga przy dłuższym jeżdżeniu.
Hm... kamery przednia, tylna i boczne są fajne, ale chyba bez nich też sobie dobrze radziłem. Czujniki odległości reagują szybciej niż w poprzednim Dusterze - co mnie denerwuje, za szybko dostaję ciągły sygnał.
Bardzo fajnie sprawdza się ostrzeżenie o martwej strefie - choć przy mocnym deszczu woda spod kół powoduje krótkie fałszywe alarmy.
Trochę się bałem "zdalnego" kluczyka - ale na razie rozwiązanie to sprawdza się bardzo dobrze. Do dobrego szybko człowiek się przyzwyczaja.
Start/stop - na razie mnie denerwuje i zastanawiam się, jak to wpłynie na życie akumulatora. Nie bardzo też jeszcze wiem od czego zależy czy się blokuje czy nie (pewnie jest w instrukcji). Raz już zrobiłem z siebie idiotę - nie umiałem się ponownie odpalić po tym jak mi zgasł na światłach
No to na razie tyle.
W każdym razie na razie jestem mega zadowolony. Bardzo lubiłem poprzednika, wygląda na to, że z tym też się bardzo polubię.
Pozdrówka,
Paweł.
Ostatnio zmieniony przez pawelg 2019-01-02, 19:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-02, 20:53
Gratulacje. Super auto i bardzo fajnie zrobione zdjęcia. Bardziej z daleka, co świetnie oddaje otoczenie do jakiego Duster jest przeznaczony.
Wychodzi na to, że mamy takie same opcje wyposażenia i dokładnie takie samo zdanie o nich. Zdalny kluczyk działa w upał, w mróz, w deszcz, w śnieg (w przeciwieństwie do "dotykowego" zdalnego kluczyka w Renault). Kamery się przydają, póki się nie zasyfią. Ostrzeżenie o martwej strefie.. fakt, świruje jak pada mocniejszy deszcz. Z reguły pomaga wyłączenie i włączenie tej funkcji. Z reguły...
Gdzie kupowałeś auto?
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
super kolor. Ja też mam już lekko ponad tyś przejechane i póki co jestem zadowolony. Żadnych migających kontrolek itp. Niebawem też skrobnę parę zdań. Co masz na myśli pisząc, że przełożenia są nieco inne? Możesz rozwinąć? Ja pomału przyzwyczajam się do ruszania z dwójki
pozdrawiam
Prawie jak mój tylko mam czarnego i z stopniami. Jedynka do ruszania dynamicznego jak musisz się szybko włączyć do ruchu albo potoczyć trochę bez gazu a jak leniwie ruszać to z dwójki można.
Jeżeli chodzi o przełożenia - to wydaje mi się, że 5 i 6 są nieco niżej.
W poprzednim przy 110 km/h na 6 robiło się już nieznośnie głośno, tutaj da się jechać dość spokojnie te 120 przy niezłym komforcie (ale to może być też kwestia innego silnika i lepszego wygłuszenia). Przy 130 już jest gorzej, ale w dalszym ciągu mocno lepiej niż poprzednio.
Auto kupione w RRG Warszawa (al. Jerozolimskie).
p,paw
Ostatnio zmieniony przez pawelg 2019-01-03, 08:09, w całości zmieniany 2 razy
Gratuluję zakupu i życzę bezproblemowej jazdy! Dobrze się prezentuje w tym kolorze.
Dacia miała coś zmienić w przełożeniach i zdaje się, że potwierdzacie to, że wersja 4x4 stała się wreszcie ciut bardziej autostradowa, a to super informacja
- w porównaniu do poprzedniego brakuje mi w komputerze ilości spalonego paliwa. Oczywiście da się to policzyć ze średniego spalania i przejechanych km, ale jak liczył sam było łatwiej. To w sumie była najlepsza metoda na weryfikację przy tankowaniu.
- wspomaganie elektryczne to jednak zupełnie inna bajka niż to hydrauliczne w poprzedniku. Sprawdza się przy manewrowaniu ale o dziwo również przy ostrzejszym pokonywaniu łuku na lodzie
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-01-10, 11:39
Zdecydowanie wolę wspomaganie hydrauliczne.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2019-01-20, 17:02, w całości zmieniany 1 raz
Jednak zdecydowanie wolę wspomaganie hydrauliczne.
Ja jestem z naury leniwy, więc ta "lekkość" kierownicy bardzo mi odpowiada.
Ale też zdaję sobie sprawę, że daje to mniej realnego kontaktu z drogą :)
Może w D III będzie sterowanie charakterystyką
p,paw
Ostatnio zmieniony przez pawelg 2019-01-10, 14:47, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum