Dokładnie. Kupowanie auta typu SUV ponosząc wszystkie wady tego auta jak większe spalanie czy gorsze prowadzenie, bez podstawowej zalety jak 4x4 jest jednak trochę bez sensu.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-09-03, 21:08
Dla mnie to samo. Poza tym podobają mi się auta tego typu. A jeszcze dodam, że w moim przypadku napędu 4x4 używałbym tylko w zimie i to też sporadycznie (bo zimy w Warszawie ostatnio niestety są marne), zaś ogólnie wysoki samochód przydaje mi się codziennie.
Miałem dylemat kupując Dustera, czy brać 4x4, czy automat. Cena ta sama co do złotówki. Wybrałem automat, bo używam go codziennie i mam wolną prawą rekę. Zaś o używaniu przeze mnie 4x4 piszę powyżej. Poza tym 4x4 ma gorsze przyspieszenie, trochę więcej waży, trochę więcej pali itp. Może nie są to duże różnice, ale jednak są. Zwłaszcza dla kogoś, któremu 4x4 przydałby się sporadycznie. Czyli dla mnie.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Postawiłem na większy prześwit ze względu na okazjonalny wjazd na uklepane drogi gruntowe, na których można przeszurać spodem auta, ze względu na zdarzające się koleiny.
Ale jaka by nie była droga syfiasta, wiem, że na jej końcu będzie stał jakiś zdezelowany pełnoletni Transit na łysych oponach (bądź inny T4) z zestawem drabin i elektronarzędzi na pace.
Skoro on dał radę, to ja na nowych oponach też tam dojadę.
Więc u mnie Duster ma sens, ale dopłacanie do wyższego zużycia paliwa i napędu 4x4 mocno mija się z celem.
Mam taką pracę, że jak śniegiem zasypie po pas... to po prostu nie wychodzę z domu przez kilka dni.
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 24 Lis 2018 Posty: 2 Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2018-11-24, 23:47 Dacia w automacie?
Witam drogich forumowiczów. Poszukuje nowego autka, koniecznie w automacie. Niestety na stronie Dacii nie znalazłem żadnego info. Jak to jest z tymi automatami? Sporo jest artykułów iż Dacia w 2015/16 wprowadziła automatyczną/półautomatyczną skrzynię biegów.
Modele jakie mnie interesują to w zasadzie wszystkie oprócz dustera, a najlepiej by był to dokker van
Zaznaczam iż interesuje mnie nowy samochód :)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3753 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-25, 09:47
Na razie wycofano wszystkie AT z oferty Dacii.
Ale w Dokkerze wogóle nie była w ofercie, w Loganach i Sandero był zautomatyzowany manual, w Dusterze skrzynia dwusprzęgłowa.
Z tego co wiem, po rozmowach w Olandii, to ma wrócić w przyszłym roku, ponieważ dostawca skrzyń im się nie wyrabia.
Pewnie w pierwszej kolejności idą do renault.
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 24 Lis 2018 Posty: 2 Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2018-11-25, 14:03
Czyli na chwilę obecną nie ma co liczyć na automat/półautomat?
W Szwecji jest. No tak, chyba dla każdego koncernu świata jesteśmy europą B(jak z żywnością)
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-11-26, 14:03
W Polsce też był przez dwa-trzy miesiące. Nawet zanabyłem jedną sztukę. Z tego co mi wiadomo ma wrócić do oferty, jak ogarną skrzynię EDC, żeby spełniała nowe normy emisji.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Nowa Dacia Duster będzie oferowana z automatyczną skrzynią biegów EDC i napędem 4×4. Rumuński producent chce sprostać zapotrzebowaniu klientów, którzy pytają o dodatkowe wersje pojazdu.
Ze względu na nową procedurę testową WLTP, która weszła w życie 1 września ubiegłego roku, producenci w tym także Grupa Renault i należąca do koncernu Dacia, musiały dostosować gamę jednostek napędowych do obowiązujących przepisów. Z oferty wycofano model Duster z automatyczną skrzynią biegów, aczkolwiek marka nie zrezygnowała z niej całkowicie. Dacia ogłosiła, że już wkrótce klienci zamówią Dustera z przekładnią EDC, nie poinformowała tylko… kiedy.
„Rozpoczęliśmy już produkcję Dustera silnikiem 1.3 TCe i napędem na przednią oś. Automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem EDC powróci, ale nie wiemy kiedy. Po przejściu na standardy WLTP, ustaliliśmy priorytety i skoncentrowaliśmy się najpierw na manualnej wersji, która reprezentuje 85% sprzedaży, a następnie na pozostałej części oferty. W przyszłości Duster będzie posiadał wersję z automatyczną skrzynią biegów oraz napędem 4×4, ale nie możemy powiedzieć, kiedy” – powiedział Christophe Dridi, dyrektor generalny Automobile Dacia, w wywiadzie dla Ziarul Financiar.
Dacia Duster jest dostępna w polskich salonach z nowymi benzynowymi jednostkami 1.3 TCe o mocy 130 oraz 150 KM, a także z silnikiem Sce 115, który jest oferowany z napędem 4×4, a także instalacją LPG. Wśród diesli znajdziemy motor Blue dCi w wariantach o mocy 95 oraz 115 KM.
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 101 Skąd: Wlkp
Wysłany: 2019-01-18, 11:22
Ten news chyba nie dotyczy polskiego rynku, gdzie automat w pozostałych modelach Dacii, Renault i Nissan nie jest oferowany, bo "to się słabo sprzedawało".
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-18, 13:32
Skrzynia EDC wyleciała z oferty, bo auto z nią nie spełniało norm WLTP.
A to, czy powróci na rynek w Polsce jest kwestią otwartą. Auto z tą skrzynią faktycznie słabo się sprzedawało. A utrzymywanie w ofercie danej wersji silnikowej/wyposażeniowej/rodzaju skrzyni dla importera nie jest za darmo. To kosztuje niemałe pieniądze, więc jeśli ekonomicznie wychodzi na minus, to nie będzie danej wersji. To tylko biznes. Gros sprzedaży w Polsce to 1.6 SCe i może 10% pytań klientów o EDC. Dlatego 1.6 ma pozostać w ofercie, a powrót automatu jest mocno mglisty. Pomijając kwestie WLTP.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-01-18, 13:33, w całości zmieniany 1 raz
Szczerze mówiąc to nie wiem co o tym wszystkim myśleć. . . .wydaje mi się że po prostu importer (RPL) za bardzo kombinuje,
Belphegor napisał/a:
A utrzymywanie w ofercie danej wersji silnikowej/wyposażeniowej/rodzaju skrzyni dla importera nie jest za darmo. To kosztuje niemałe pieniądze, więc jeśli ekonomicznie wychodzi na minus, to nie będzie danej wersji.
Tego zdania nie rozumiem. Bo o co chodzi? Przecież nie o to, że obsługę skrzyni musi robić ASO.
Ja bardzo chętnie przytuliłbym samochód z nowym automatem (szczególnie jeżeli to szybka dwusprzęgłówka), mało tego mam kilku przyjaciół którzy również by to zrobili, ale POD JEDNYM WARUNKIEM: że nie będzie to Duster w dieslu 4x4 którego cena będzie oscylowała w granicach 80.000 PLN (bo wtedy to faktycznie
Belphegor napisał/a:
Auto z tą skrzynią faktycznie słabo się sprzedawało.
No i nie ma dziwne, bo za takie pieniądze to pomacham drążkiem. Właśnie o to chodzi. EDC powinno być dodatkiem do TCE w wersji Essential lub Comfort i wtedy miałoby to sens i dobrze się sprzedawało.
Próbowałem pytać RPL dlaczego w FR albo RO można kupić SS ze skrzynią Easy-R, a u nas nie. . . .nie doczekałem się na odpowiedź. . . . bo normy to zdaje się takie mydlenie oczu klientowi.. . . .oni w Unii, my w Unii, normy te same, tam się da, u nas nie (ewidentnie nie jest to problem produkcyjno-normowy)
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-18, 23:35
Dzida- to importer decyduje (za zgodą centrali) jakie wersje silnikowe, wyposażeniowe etc. będą na danym lokalnym ryku. W tym przypadku mówimy o rynku polskim. Chodzi o prawdopodobieństwo tego, co się będzie sprzedawać.
Życie potem weryfikuje to prawdopodobieństwo. Z jednej strony wycofuje się to, co się nie sprzedaje (np. rodzaj silnika, wersję wyposażeniową, poszczególne opcje itp.).
Natomiast chodzi o to, że importer płaci centrali za to, że na lokalnym rynku utrzymuje dane wersje silnikowe, wyposażeniowe, skrzynie biegów, opcje itp. Wszystko to kosztuje niemałe pieniądze. Więc jeśli coś się nie sprzedaje na tyle dobrze, żeby opłacało się to mieć w ofercie, to się to z oferty wycofuje. Czasem trzyma się coś ze względów prestiżowych. Tak było np. z silnikami V6 w Lagunie do pewnego momentu. Słaba sprzedaż, ale to przecież ekskluzywne V6.
Inna sprawa to normy. WLTP okazała się być na tyle absurdalną, że przykładowo Renault Trafic nie można zamówić z półką/roletą bagażnika. Auto z nią jest za ciężkie i nie spełnia WLTP. Tak samo jak Renault Koleos nie zamówisz jednocześnie z napędem 4x4 i dachem panoramicznym (ten już chyba na amen wyleciał z oferty). A dlaczego? WLTP. Auto za ciężkie, żeby mieć to i to.
Na razie więc nie spodziewaj się EDC w połączeniu z 4x4 w Dusterze. Trzeba sprawdzić, czy to się opłaca na rynku polskim (raczej nie), czy się będzie sprzedawało (raczej nie, bo za drogo będzie jak na Dacię) i czy przejdzie WLTP.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Na razie więc nie spodziewaj się EDC w połączeniu z 4x4 w Dusterze.
I bardzo dobrze, bo jak już wcześniej napisałem, nie chcę samochodu za 80 klocków z kompletnie niepotrzebnym mi napędem 4x4. Mało tego uważam, iż aby tego typu samochód dobrze sprzedawał się ze skrzynią automatyczną, należy zrobić z niej po prostu dodatek do zwykłego silnika (po prostu dodatek, a nie jakieś durne pozycjonowanie produktu typu: "jak klient chce automat to wyciskamy z niego ile się da" BO TO NIE PRZEJDZIE. . .. .
Niech za przykład posłuży pewien szwabski koncern który zrobił ze skrzyni automatycznej dodatek do zwykłego silnika w takiej chociażby zwykłej Skodzie - dokupujesz ją do zwykłego 1.4 TSI bez dopierd@alani@ klientowi najbogatszej wersji bez względu na markę
A przecież skrzynie u Helmutów są jedne i te same bez względu na markę; czy w prosiakach (PDK), Audii (S-tronic), czy VW/AUDI/SEAT/SKODA - (DSG).
Tylko tam ktoś pomyślał i te skrzynię idą jak świeże bułeczki w samochodach o niebo droższych, nie mówiąc klientowi że nie ma bo się "nie sprzedaje".
Przecież te skrzynie można spopularyzować bo potencjał jest (Renault Nisssan Dacia, może MB) tylko komuś na tym kompletnie nie zależy. . . . chyba . . . . .
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 101 Skąd: Wlkp
Wysłany: 2019-01-19, 21:44
WLTP zabronił w polsce kiedy w niemczech czy Rumunii były dostępne przez cały rok? Już bardziej prawdopodobne wydaje się to, że w polsce musieli coś płacić za to, by mieć "automat" w ofercie do aut na zamówienie.
No ale z drugiej strony, UE jest przecież znana z podwójnych standardów.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-21, 11:13
Chodzi o to, że auto z EDC za dużo ważyło i dlatego było niezgodne z normą WLTP, a nie, że bo tak. Dodatkowo - jak napisałem - za słabo się sprzedawało i dlatego zostało wcześniej wycofane z oferty, niż musiało by. A WLTP było doskonałym pretekstem.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum