Kurde, w Lodgy/Dokker nie ma tego elementu wg tej strony, w ogóle.. :) Jak tylko będzie ładniejsza pogoda to wyjmę schowek i zajrzę, zobaczę czy uda mi się znaleźć gdzie go podpiąć.
Trochę dziwna ta logika Renault Polska. Ciekawe czy w innych krajach również takie coś stosują.
Bawiłeś się w odblokowanie tych funkcji? Albo w ASO co na ten temat mówili?
Bo jakoś nie wydaje mi się by pokazanie odczytów danych spalania na benzynie w jakiś szczególny sposób zaburzało pracę silnika jadąc na LPG.
Nie mniej dzięki za odpowiedź ;).
Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 0,9
Rocznik: 2017 Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Lip 2018 Posty: 382 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-03-12, 08:35
Możliwe, że odblokowanie tej opcji spowoduje, że odczyty będą "wariowały", gdyż na benzynie i na gazie jest inne spalanie a moduł tego nie będzie rozgraniczał.
Ostatnio zmieniony przez gggg 2019-03-12, 08:37, w całości zmieniany 1 raz
Niestety ale z tego co sprawdzałem to jest stara wersja MNE.
Ostatnia aktualizacja 9.1.3.
Trochę irytujące ale w Polsce Dacia chyba później wprowadza nowości.
rysiek223 [Usunięty]
Wysłany: 2019-03-14, 18:22
Sprawa się wyjaśniła dostałem odpowiedź do zapytania od Renault Polska:
Szanowny Panie,
w nawiązaniu do naszej rozmowy przeprowadzonej na czacie w temacie wtyczki
1714 i wiązki, pragnę poinformować, że dla wersji samochodów
produkowanej na rynek polski w instalacji nie ma wyprowadzonej kostki do
BIC-a.
Zatem sprawy dołożenia modułu BIC na razie nie ruszam auto jeszcze na gwarancji 2 lata, poźniej zobaczę.
A dlaczego nie , wystarczy że kupisz wtyczke 16pinową ( typu obdII) i podłączasz BIC-a do tej wtyczki . I już - nie widzę problemu . Jesli chcesz użytkować coś innego na złaczu OBDII to kupujesz rozgałęźnik ( tzw obd splitter) - u chińczyków to koszt chyba 7$ z przesyłką
Wtedy wykorzystujesz ten spliter i nie musisz kupować gołej wtyczki
W opisie widze rozebrany moduł bic, pytanie zatem moje takie czy wystarczy ten splitter https://www.ebay.com/itm/...s-/221734826379 podpiąć do obd II i do jednej z tych wtyczek podpiąć sam moduł bic i bedzie działało? czy coś jeszcze trzeba zrobić?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3960 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-15, 08:44
rysiek223- również będę na dniach montował BICa, ale ja nie mam żadnych oporów przed ingerencją w fabryczne okablowanie bo nie ma po temu powodu, jeżeli robisz to profesjonalnie.
Jeśli nie masz wtyczki oryginalnej kupionej z modułem BIC to nie podłączysz modułu, bo wtyczka OBD to zupełnie co innego niż wtyczka w BIC. Część sprzedawców sprzedaje moduły BIC w komplecie z wtyczką i odciętym kawałkiem wiązki. A więc jeśli nie masz wtyczki a chcesz mieć to ładnie zrobione na wtyczkach, to musisz taką wtyczkę do BICa kupić. Podpowiem, że to identyczna wtyczka, jak jedna z wtyczek podłączonych do radia (24 stykowa). Można np. kupić na alle adapter-przejściówkę radiową Renault i wykorzystać z niego wtyczkę do BIC.
Nie wiem czy dobrze wyłapuję Twoje intencje, ale chyba chciałbyś całkiem uniknąć łączenia, lutowania? Jeśli tak, to jas-pik niezbyt dokładnie sugeruje Ci splitter ZAMIAST wtyku OBD, bo wtyk i tak potrzebujesz żeby wpiąć się w splitter. Splitter jest dobry, ale połączenia splitter-BIC i tak musisz sobie zrobić sam.
Inaczej mówiąc- nie kupisz żadnej gotowej przejściówki żeby podłączyć BIC pod OBD. Trzeba pokombinować we własnym zakresie. Albo dokupić wtyczki i połączyć sobie przewody, albo lutować przewody bezpośrednio, bez użycia wtyczek.
Kolejna sprawa- jas-pik, czy na pewno napięcie 12V na gnieździe OBD nadaje się do zasilania BIC?
Bo nie wiem- czy ono jest tam na stałe, po stacyjce, czy tak jak na MediaNav (odcinane po kilku minutach po wyłączeniu stacyjki)?
Przecież chodzi o to, żeby BIC był zasilany wtedy, gdy włączamy MN. A więc nie może być po stacyjce, ale i nie na stałe.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-03-15, 09:37, w całości zmieniany 10 razy
również będę na dniach montował BICa, ale ja nie mam żadnych oporów przed ingerencją w fabryczne okablowanie bo nie ma po temu powodu, jeżeli robisz to profesjonalnie.
Jesli ingerujesz w tą wiązke , to niewazne czy zrobiłeś to profesionalnie czy możesz stracić gwarancję na całą instalację elektryczną w samochodzie ( oczywiście w przypadku niesprzyjających okoliczności gdy R/D udownik że np uszkodziłes /spaliłeś samochód poprzez taka ingerencję . Zaś wpięcie BIC do gniazda OBDII nie będzie ingerencją w układ elektryczny samochodu
Dymek napisał/a:
jas-pik niezbyt dokładnie sugeruje Ci splitter ZAMIAST wtyku OBD, bo wtyk i tak potrzebujesz żeby wpiąć się w splitter. Splitter jest dobry, ale połączenia splitter-BIC i tak musisz sobie zrobić sam.
Ja tego nie pisałem - napisałem że jesli chce wykorzstywać gniazdo OBDII do innych celów to zamiast wtyczki OBDII która w sklepach motoryzacyjnych kosztuje około 30 zł lepiej kupic splitter i wykorzystać jedną z wtyczek( lub gniazd) do tego celu i dodatkowo mieć wolne gniazdo OBDII do innych celów
Dymek napisał/a:
czy na pewno napięcie 12V na gnieździe OBD nadaje się do zasilania BIC?
Tak
Dymek napisał/a:
Bo nie wiem- czy ono jest tam na stałe, po stacyjce, czy tak jak na MediaNav (odcinane po kilku minutach po wyłączeniu stacyjki)?
PO stacyjce , tak samo jak MN ale w MN po stacyjce jest tylko jeden z plusów do uruchamiania ( drugi zaś jest stały tzn po UCH )
Dymek napisał/a:
Przecież chodzi o to, żeby BIC był zasilany wtedy, gdy włączamy MN. A więc nie może być po stacyjce, ale i nie na stałe.
Przeczytaj powyżej
[ Komentarz dodany przez: laisar: 2021-01-28, 10:54 ] W toku dalszych dociekań okazało się, że zasilanie BIC jest jednak stałe - http://www.daciaklub.pl/f...1818240#1818240.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3960 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-15, 13:42
jas_pik napisał/a:
Jesli ingerujesz w tą wiązke , to niewazne czy zrobiłeś to profesionalnie czy możesz stracić gwarancję na całą instalację elektryczną w samochodzie ( oczywiście w przypadku niesprzyjających okoliczności gdy R/D udowni że np uszkodziłes /spaliłeś samochód poprzez taka ingerencję . Zaś wpięcie BIC do gniazda OBDII nie będzie ingerencją w układ elektryczny samochodu
Masz rację, ale miałem na myśli co innego. Profesjonalnie- czyli zaingerowanie w takim miejscu i w taki sposób, żeby modyfikacja była trudna do odszukania. Czyli nie w taki sposób, żeby było to widoczne i np. po partyzancku podpięte i powieszone tuż za gniazdem OBD. Na pewno nie tak, jak pokazują zdjęcia w linkowanym wcześniej wątku.
Cytat:
PO stacyjce , tak samo jak MN ale w MN po stacyjce jest tylko jeden z plusów do uruchamiania ( drugi zaś jest stały tzn po UCH )
Czyli na OBD nie ma napięcia dopóki nie włączymy stacyjki?
W takim razie, przynajmniej dla mnie, zasilanie modułu z OBD odpada. MN możemy przecież włączyć przyciskiem na postoju, niezależnie od stacyjki- wtedy nie będzie odczytów np. temperatury, bo BIC nie będzie zasilany.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-03-15, 14:36, w całości zmieniany 2 razy
Czyli nie w taki sposób, żeby było to widoczne i np. po partyzancku podpięte i powieszone tuż za gniazdem OBD. Na pewno nie tak, jak pokazują zdjęcia w linkowanym wcześniej wątku.
Przecież te zdjęcia były z początkowych prób dojścia do tego czy zadziała a rysunek po to żeby wiedzieć jak proste jest podłączenie. Chyba potrafisz to rozróżnić ?
Dymek napisał/a:
Czyli na OBD nie ma napięcia dopóki nie włączymy stacyjki?
W takim razie, przynajmniej dla mnie, zasilanie modułu z OBD odpada. MN możemy przecież włączyć przyciskiem na postoju, niezależnie od stacyjki- wtedy nie będzie odczytów np. temperatury, bo BIC nie będzie zasilany.
W fabrycznym rozwiązaniu jest dokładnie tak samo bez włączonego zapłonu/silnika nie masz żadnych danych . Możesz pociągnąć zasilanie od oświetlenia kabiny , tam masz napięcie po otwarciu drzwi z pilota a wyłączy się po kilku/nastu minutach ( bo plus idzie z UCH)
Tak rozwiązałem zasilanie rejestratora w samochodzie
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3960 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-15, 15:29
jas_pik napisał/a:
Dymek napisał/a:
Czyli nie w taki sposób, żeby było to widoczne i np. po partyzancku podpięte i powieszone tuż za gniazdem OBD. Na pewno nie tak, jak pokazują zdjęcia w linkowanym wcześniej wątku.
Przecież te zdjęcia były z początkowych prób dojścia do tego czy zadziała a rysunek po to żeby wiedzieć jak proste jest podłączenie. Chyba potrafisz to rozróżnić ?
Ja- tak. Ale staram się wytłumaczyć koledze, który pomimo rysunku myślał, że złączka splittera OBD pasuje do gniazda w BIC. A zobaczył te zdjęcia jako przykład podłączenia. Nie wyłapujesz toku myślenia?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-03-15, 15:29, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3960 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-15, 22:29
Czytam między wierszami a tu akurat trafiłem
Pomysł z podłączeniem zasilania BIC pod oświetlenie kabiny (lub schowka) jest bardzo dobry.
Podłączyłem swój moduł, na razie na próbę do gniazda OBD- działa bez zarzutu.
Podaję więc numer swojego BIC, bo taki chyba jeszcze tu nie wypłynął: 283464084R
Moduł jest podobno zdemontowany z Dustera II z 2018r.
Czy udało się komuś odszukać wtyczkę do BIC w DD 2 (2018) - odnalazłem nad schowkiem po prawej stronie jedynie taką wtyczkę ..ale coś mi nie wygląda jak do gniazda BIC - załączam zdjęcie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum