Właśnie byłem teraz sprawdzić u siebie w aucie i okazuje się, że mam wsadzony do auta ten z przedłużonym sztyftem, jak na tym drugim zamieszczonym niżej zdjęciu kolegi Laisar, ale i tak pewnie trzeba będzie wozić jakiś klocek oraz deseczkę na spód pod lewarek.
metalic napisał/a:
Kiepskie oznaczenie miejsca przyłożenia lewarka i mało stabilne, zdecydowałem się na trochę inne przyłożenie(mam nadzieję że bez obrażeń dla auta).
Sam się zastanawiam, gdzie w Dusterze jest to właściwe miejsce przyłożenia lewarka. Jak ostatnio zmieniałem koła na letnie, to sam nie wiedziałem gdzie podstawić podnośnik ( mam w garażu ten na kółkach tzw. żaba) i ostatecznie podłożyłem na zgrzewie progu i podłogi.Są tam takie lekko wystające poniżej zgrzewu blachy i uznałem, że to chyba tu, ale tak po prawdzie to nie wiem, czy miałem rację.Zresztą trzeba uważać na konserwację .
Jak ktoś z kolegów ma wiedzę na ten temat, to chętnie się dowiem.
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 788 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-04-12, 10:59
jammo napisał/a:
Sam się zastanawiam, gdzie w Dusterze jest to właściwe miejsce przyłożenia lewarka. Jak ostatnio zmieniałem koła na letnie, to sam nie wiedziałem gdzie podstawić podnośnik ( mam w garażu ten na kółkach tzw. żaba) i ostatecznie podłożyłem na zgrzewie progu i podłogi.Są tam takie lekko wystające poniżej zgrzewu blachy i uznałem, że to chyba tu, ale tak po prawdzie to nie wiem, czy miałem rację.Zresztą trzeba uważać na konserwację .
Jak ktoś z kolegów ma wiedzę na ten temat, to chętnie się dowiem.
Dustery dostają typ podnośnika zaprezentowany na drugiej fotografii (ten z z "wieżyczką"). Pasuje idealnie i po podniesieniu koła ma jeszcze zapas. Jeśli chodzi o punkt podparcia to tak jak w instrukcji zarówno z tyłu jak i z przodu na progu znajduje się wzmocnienie w którym umieszczamy podnośnik. Nie należy się bać, że ta wystająca z progu blacha zdeformuje się - warunek podnośnik ma trafić właśnie w to miejsce. Zdjęcia powyżej
Z tego co pamiętam w starym Dusterze chyba był pierwszy typ podnośnika, ale też starczał.
_________________ Nowa zabawka DD 2 :)
Ostatnio zmieniony przez BLACHA_997 2019-04-12, 10:59, w całości zmieniany 1 raz
Obywatel MK oczywiście że można , aczkolwiek na Twoim miejscu "dorobił " odpowiedni element pośredni dopasowany od dołu do podnośnika a od góry do progu ( w poprzednim aucie miałem taką samoróbke do podnośnika hydraulicznego typu "słupek" . A przy okazji , żeby nie drapać lakieru pomiędzy podnośnik a próg podkładam zwykłą małą szmatkę
Okazuje się, że mam lewarek właściwy. Wychodzi na to, że może faktycznie auto nie tak jak trzeba było ustawione, podłoże było nierówne(pobocze).
Poza tym tak patrzę teraz i wygląda na to, że już ktoś źle podparł auto bo mam pogiętą blachę pod spodem Tylko kto i kiedy to źle podparł teraz już do tego pewnie nie dojdę
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-04-13, 18:34
Żaby używam do zmiany kół w kilku rodzinnych pojazdach w warunkach garażowych, bo do wożenia jest za duża, za ciężka i za mało poręczna. Kupiłem ją pod Dustera, którego już nie mam. Żabę mimo wszystko najlepiej podkładać w miejsca fabrycznie wskazane, ale trzeba pamiętać, że jej okrągła zębata podpora kaleczy blachę. Ja rozwiązałem problem połową tzw "bałwanka", którą umieszczam na jej łapie
Ja nigdy nie podkładam podnośnika pod miejsca zaznaczone. Szkoda progów. Korozja zawsze się tam zaczyna.
Do zmiany koła zawsze podnośnik podstawiam pod sanki.
Ja nigdy nie podkładam podnośnika pod miejsca zaznaczone. Szkoda progów.
Ale przecież podnośnik nie podstawiasz pod progi. Na zgrzewie podłogi podwozia z progiem, gdzie normalnie powstaje taki felc, z przodu i z tyłu jest umieszczona na sztorc (pionowo) taka gruba blacha, która wystaje niecały centymetr poniżej tego felcu i to na niej przecież spiera się podnośnik a nie na progu.
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 788 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-04-16, 10:38
Ja bym powiedział, że ktoś podnosił samochód instalując podnośnik nie w tym miejscu co trzeba stąd pognieciona blacha progu. Miejsce na podnośnik jest tam gdzie wzmocnienie (na 1 fotografii na prawo od uszkodzenia).
Ja u siebie od razu pozbyłem się tego niewygodnego, fabrycznego podnośnika.
Za kilkadziesiąt PLN kupiłem hydrauliczny (taki na lewarek do 3,5 tony) - trochę cięższy niż oryginał, ale kilka ruchów i auto w górze.
Ostatnio po podniesieniu zawieszenia na sprężynach - musze wozić ze sobą mały kwadrat deski ok. 3 cm grubości (czyli tyle o ile podwyższyło się zawieszenie) i podkładać pod lewarek, ale to mały problem w porównaniu z wygodą unoszenia autka.
żeby ta deska ci nie pekla kiedyś, już raz mi kiedyś obsunelo mi się auto z takiego lewarka i nie zycze tego nikomu.
Ja za to woze ze sobą 2.5kg talerzyk ciężarka od sztangi
Ostatnio zmieniony przez corrado 2019-05-07, 09:26, w całości zmieniany 1 raz
Podnośnik do pick-upa Nissan Navara wygląda równie poważnie, jak ten do DD. Trzeba natychmiast wyrzucić to dziadostwo i kupić hydrauliczny, który wchodzi we wnękę przeznaczoną dla fabrycznego. Najlepiej owinąć go szmatą, by się nie tłukł. Osobnym problemem jest miękkie podłoże, na którym podnośnik wbije się w grunt, i nie podniesie samochodu. Podkładki z deski, nie używam, ale wożę kawał pancernej blachy, o powierzchni półtora talerza, i jak na razie odstraszam tym sprzętem wszelkie gwoździe, i śruby na drodze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum