Wysłany: 2019-04-30, 08:35 Duster do turystyki 4x4 i pytań kilka
Poszukuję samochodu do codziennych dojazdów do pracy i weekendowej oraz wakacyjnej turystyki 4x4 w związku z tym jednym z naturalnych kandydatów jest Duster. Obecnie jeżdżę Jimnym ale jak pojawiły się dzieci to pojawił się problem z pakowaniem na dłuższe wyjazdy a po drugie nie są mi potrzebne aż takie możliwości terenowe (reduktor) bo dobry prześwit, krótka jedynka i 4x4 mi wystarczą.
W związku z powyższym mam do was kilka pytań i bėde wdzięczny za odpowiedzi.
1) Na samochód mogę przeznaczyć max 46 tys., zależy mi by to był egzemplarz krajowy, z klimą, 4x4 i silnikiem benzynowym który dobrze współpracuje z LPG. Chciałbym jak najmłodszy egzemplarz ale słyszałem, że silniki SCE średnio współpracują z LPG... Jak to jest naprawdę? Lepiej brać możliwie najmłodszy egzemplarz z poprzednią wersją silnika 1.6 czy brać spokojnie SCE?
2) Czy ktoś z was korzysta w ten sposób z Dustera (regularne wyjazdy w lekki teren)? i jak on to znosi? Trwałość zawiasu i napędu?
3) Jak ogólnie oceniacie poziom bezawaryjności Dustera? Dużo drobnych usterek? W Jimnym totalnie bezawaryjne jazda.
4) Jakie są najczęstsze awarie w Dusterach? I jak jest z korozją budy?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-04-30, 18:00
bardzo dobrze z LPG współpracował starszy silnik K4M (z hydrauliką zaworów) made in renault. Może warto poszukać egzemplarza w tym motorem. To będzie poliftingowy DD 1. I za podaną cenę na pewno znajdzie się zadbany egzemplarz 4x4 z dobrym wyposażeniem. Przy okazji liftingu usunięto największe bolączki związane z ergonomią, wygłuszeniem, auto dostało światła do jazdy dziennej i nadal wygląda atrakcyjnie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2019-04-30, 18:03, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-30, 19:55
Wydaje mi się, że to też zależy od rocznika. O ile mnie pamięć nie myli w ostatnich, bodajże dwóch, latach produkcji DD1 wkładali tam już silnik Nissana. Czyli ten sam, co w DD2 (ale z inną elektroniką ).
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-30, 23:43
Za kwotę podana powyżej wbrew wszystkiemu proponuję 1,5 dCi. Rocznik 2015-2016 w mocnym wyposażeniu. Jeździłem każdym i poza mało spotykanym 1,2 tce tylko diesel jest wart uwagi.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-05-01, 10:28
można bez większego problemu znaleźć oferty sprzedaży krajowych 4x4 z silnikiem 1,6 K4M, najczęściej Laureate z doposażeniem, od 1go właściciela, serwis aso itd
kwotę oszczędzoną na zakupie w sam raz można wykorzystać na porządną instalację LPG
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2019-05-01, 10:29, w całości zmieniany 1 raz
Za kwotę podana powyżej wbrew wszystkiemu proponuję 1,5 dCi. Rocznik 2015-2016 w mocnym wyposażeniu. Jeździłem każdym i poza mało spotykanym 1,2 tce tylko diesel jest wart uwagi.
Jestem w tym względzie mało obiektywny, bo sam jeżdżę 1.5 dCi, ale propozycja jest sensowna. Pytanie ile km rocznie robisz do pracy + w ramach turystyki. Jeśli to 15- 20 czy więcej tys. km to już warto pomyśleć nad Dieslem. Faktem jest, że ten silnik jest dynamiczny, moment obrotowy robi swoje.
eplus napisał/a:
Ja jeździłem tydzień nowoczesnym turbodieslem i dziękuję bardzo, nie dla mnie ta muzyka, choć głuchy jestem.
Z jednej strony się nie dziwię, z drugiej to jest kwestia przyzwyczajenia. Benzyna też potrafi być upierdliwa, kiedyś sporo jeździłem po autostradach autem z dość słabym benzynowym silnikiem i koło 120- 130 km/h wył niemiłosiernie (brak 6. biegu), uczucie było takie jakby ktoś mi wiercił w głowie;)
kvojt napisał/a:
Czy ktoś z was korzysta w ten sposób z Dustera (regularne wyjazdy w lekki teren)? i jak on to znosi? Trwałość zawiasu i napędu?
Zależy co masz na myśli pisząc lekki teren;), ale generalnie na drogach szutrowych, polnych, lekko zabłoconych czy mocno ośnieżonych jeżdżę i jest w porządku. Oczywiście pamiętaj, że to nie jest terenówka na ramie, więc bez szaleństw, natomiast spory prześwit robi swoje i przy rozsądnym wybieraniu trasy nie trzeba się martwić, że coś odpadnie z podwozia.
Ja często jeżdżę w teren, nie tylko szutry i leśne dukty ale również "poważniejsze wypady" takie gdzie błoto jest na głębokość koła, woda w brodzie sięga 70 cm. i uważam że jak nie chcesz jeździć na zorganizowane rajdy off-road'owe to Duster świetnie daje sobie radę. Naprawdę nie ma co się wstydzić, aczkolwiek dość groteskowo Duster wygląda gdy stoi obok rasowych terenówek :).
Wysłany: 2019-05-02, 10:10 Re: Duster do turystyki 4x4 i pytań kilka
kvojt napisał/a:
Poszukuję samochodu do codziennych dojazdów do pracy i weekendowej oraz wakacyjnej turystyki 4x4
A ja na Twoim miejscu rozważyłbym opcję zakupu 1.6 sce w wersji comfort. Cena 53600
za białego. Ja dostałem za takiego 2000 rabatu. Wiec cena już jest 51600.
Bliziutko zakładanych 46000. Następnie zorientować się w kwestii ewentualnego kredytu No: 50/50. Zakup nowego daje Ci oszczędność na ubezpieczeniu, serwisie.
Te 6000 zł różnicy i tak stracisz przy używanym w ciągu 3-4 lat.
A tak masz nowy, super wyglądający samochód.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-05, 08:49
Dla mnie z kolei bez sensu jest kupować auto z napędem 4x4, które siłą rzeczy jest trochę cięższe, więc i więcej pali, słabiej przyspiesza po to, by dla zasady mieć ten napęd. A użyć go dwa, trzy razy do roku.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Mnie chodziło o to, że Duster bez napędu dla mnie (podkreślam dla mnie) nie ma sensu. Ja korzystam co weekend i kilka razy w roku na wyjazdach. Gdybym miał kupić bez napędu to nie byłby to Duster tylko Vitara/S-cross że względu choćby na jakość wykończenia wnętrza jak i genialne oszczędne Pb silniki.
No Duster bez napędu to faktycznie słaba opcja, dlatego wybrałem opcję z napędem na przód, który świetnie sprawdza się na drogach szutrowych, którymi codziennie się poruszam.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-05, 20:03
Belphegor napisał/a:
Dla mnie z kolei bez sensu jest kupować auto z napędem 4x4, które siłą rzeczy jest trochę cięższe, więc i więcej pali, słabiej przyspiesza po to, by dla zasady mieć ten napęd. A użyć go dwa, trzy razy do roku.
Z racji wykonywanego zawodu oraz możliwości zakupu aut miałem chyba z 20 opcji kupna już Dustera naprawdę w dobrych pieniądzach, ale wszystkie miały jedna wadę. Napęd 4x2 i silnik benzynowy :D
Nawet jeśli użyję napęd 1 raz w życiu to warto. Oczywiście jeśli ktoś patrzy tylko na aspekt finansowy to jest to myślenie bez sensu, jednak dla mnie tylko 4x4 wyróżnia Dustera z innych aut w tym przedziale cenowym(nie roczniku oczywiście)
Mam nową DII 4x4 z benzyną i gazem u dilera. Od marca zrobiłem około 3500km (wycieczki rodzinne, krajobrazowe, terenowe).
Przesiadłem się z Grande Punto 1.4 77KM i powiem tak : jak dla mnie moja nowa Drakula jest szybsza, bardziej komfortowa, przestronna, wygodna, szybciej się zbiera pod górki i do wyprzedzania w porównaniu do Grandziaka.
Polecam 1.6 Sce benzynkę z gazem - w górach na szlakach gdzie można oczywiście jeździć przejechałem przez takie błota i koleiny że aż żal auta ale dało dzielnie radę. Prześwit i 4x4 daje ten komfort że czasem można dojechać tam gdzie szkoda czasu na dojście.
Bo to jest tak, że jak masz napęd 4x4 to wydaje Ci się że dasz radę że przejedziesz tę drogę, a tu dupa i trzeba biec po ciągnik. Generalnie jest taka zasada, jak nie masz wyciągarki i pełnej szpery to nie pchaj się tam gdzie wydaje Ci się że nie przejedziesz. Więc sam prowokujesz takie sytuacje.
Jeśli nie mieszkasz gdzieś na wzniesieniu, a służby drogowe nie mają szans szybko odśnieżyć drogi to auto z napędem 4x2 wystarczy w 99% procentach przez całe swoje życie. Mam to sprawdzone przez 24 lata praktyki.
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 164 Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-06-06, 10:03
Kolejny temat gdzie wszyscy nawzajem sie przekonuja czy lepiej 4x2 czy 4x4 :D Uwazam, ze kazdemu wedlug potrzeb, a jak ktos ma pieniadze i "widzi mi sie", ze chce 4x4 to kto bogatemu zabroni? ;)
Bo to jest tak, że jak masz napęd 4x4 to wydaje Ci się że dasz radę że przejedziesz tę drogę, a tu dupa i trzeba biec po ciągnik. Generalnie jest taka zasada, jak nie masz wyciągarki i pełnej szpery to nie pchaj się tam gdzie wydaje Ci się że nie przejedziesz. Więc sam prowokujesz takie sytuacje.
Bo trzeba się nauczyć innego podejścia: jeśli wydaje ci się że jakoś powinieneś dać radę przejechać bez włączonych napędów to próbuj - w razie gdyby okazało się to niemożliwe to włączysz napędy i wyjedziesz.
Trochę bardziej ryzykowna opcja w przypadku Dustera to: wjeżdasz w trudną drogę przy ustawieniu napędów AUTO, a w razie problemów blokujesz napędy i uciekasz z pułapki.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-06, 10:08
U mnie dochodziła jeszcze jedna kwestia - wybór, czy napęd 4x4, czy skrzynia EDC. Finalna cena auta identyczna. Kusiło mnie, żeby wziąć 4x4, ale zrobiłem szybką kalkulację co mi się bardziej na co dzień przyda. No i wybrałem EDC.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 164 Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-06-06, 10:40
Belphegor napisał/a:
U mnie dochodziła jeszcze jedna kwestia - wybór, czy napęd 4x4, czy skrzynia EDC. Finalna cena auta identyczna. Kusiło mnie, żeby wziąć 4x4, ale zrobiłem szybką kalkulację co mi się bardziej na co dzień przyda. No i wybrałem EDC.
Fakt, tez myslalem nad automatem, ale mimo wszystko wygral naped. Jednak nastepny samochod to bedzie zdecydowanie i naped i automat, wiec pewnie nie bedzie to Duster (no chyba ze taka konfiguracja sie pojawi w co watpie)
Ja często jeżdżę w teren, nie tylko szutry i leśne dukty ale również "poważniejsze wypady" takie gdzie błoto jest na głębokość koła, woda w brodzie sięga 70 cm. i uważam że jak nie chcesz jeździć na zorganizowane rajdy off-road'owe to Duster świetnie daje sobie radę. Naprawdę nie ma co się wstydzić, aczkolwiek dość groteskowo Duster wygląda gdy stoi obok rasowych terenówek :).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum