Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Duster do turystyki 4x4 i pytań kilka
Autor Wiadomość
kvojt 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 44
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2019-04-30, 09:35   Duster do turystyki 4x4 i pytań kilka

Poszukuję samochodu do codziennych dojazdów do pracy i weekendowej oraz wakacyjnej turystyki 4x4 w związku z tym jednym z naturalnych kandydatów jest Duster. Obecnie jeżdżę Jimnym ale jak pojawiły się dzieci to pojawił się problem z pakowaniem na dłuższe wyjazdy a po drugie nie są mi potrzebne aż takie możliwości terenowe (reduktor) bo dobry prześwit, krótka jedynka i 4x4 mi wystarczą.
W związku z powyższym mam do was kilka pytań i bėde wdzięczny za odpowiedzi.
1) Na samochód mogę przeznaczyć max 46 tys., zależy mi by to był egzemplarz krajowy, z klimą, 4x4 i silnikiem benzynowym który dobrze współpracuje z LPG. Chciałbym jak najmłodszy egzemplarz ale słyszałem, że silniki SCE średnio współpracują z LPG... Jak to jest naprawdę? Lepiej brać możliwie najmłodszy egzemplarz z poprzednią wersją silnika 1.6 czy brać spokojnie SCE?
2) Czy ktoś z was korzysta w ten sposób z Dustera (regularne wyjazdy w lekki teren)? i jak on to znosi? Trwałość zawiasu i napędu?
3) Jak ogólnie oceniacie poziom bezawaryjności Dustera? Dużo drobnych usterek? W Jimnym totalnie bezawaryjne jazda.
4) Jakie są najczęstsze awarie w Dusterach? I jak jest z korozją budy?
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3036
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-04-30, 10:14   

Z taką kaską to zaciśnij pasa i startuj do salonu :!: Powodzenia :!: Mam wprawdzie 4x2, ale nie narzekam. Duster jak wino - im starszy, tym lepszy. :idea: :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
kvojt 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-30, 10:25   

Dzięki ale nowy 4x4 to wydatek min. 60 tys a to za dużo, nie chcę tyle wydać.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3885
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-04-30, 19:00   

bardzo dobrze z LPG współpracował starszy silnik K4M (z hydrauliką zaworów) made in renault. Może warto poszukać egzemplarza w tym motorem. To będzie poliftingowy DD 1. I za podaną cenę na pewno znajdzie się zadbany egzemplarz 4x4 z dobrym wyposażeniem. Przy okazji liftingu usunięto największe bolączki związane z ergonomią, wygłuszeniem, auto dostało światła do jazdy dziennej i nadal wygląda atrakcyjnie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2019-04-30, 19:03, w całości zmieniany 3 razy  
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1414
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-30, 20:55   

Wydaje mi się, że to też zależy od rocznika. O ile mnie pamięć nie myli w ostatnich, bodajże dwóch, latach produkcji DD1 wkładali tam już silnik Nissana. Czyli ten sam, co w DD2 (ale z inną elektroniką :mrgreen: ).
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

 
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 494
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-05-01, 00:43   

Za kwotę podana powyżej wbrew wszystkiemu proponuję 1,5 dCi. Rocznik 2015-2016 w mocnym wyposażeniu. Jeździłem każdym i poza mało spotykanym 1,2 tce tylko diesel jest wart uwagi.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3036
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-05-01, 07:34   

Ja jeździłem tydzień nowoczesnym turbodieslem i dziękuję bardzo, nie dla mnie ta muzyka, choć głuchy jestem.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3885
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-05-01, 11:28   

można bez większego problemu znaleźć oferty sprzedaży krajowych 4x4 z silnikiem 1,6 K4M, najczęściej Laureate z doposażeniem, od 1go właściciela, serwis aso itd
kwotę oszczędzoną na zakupie w sam raz można wykorzystać na porządną instalację LPG
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2019-05-01, 11:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
micheangelo 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 50
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-05-02, 06:30   

toka93 napisał/a:
Za kwotę podana powyżej wbrew wszystkiemu proponuję 1,5 dCi. Rocznik 2015-2016 w mocnym wyposażeniu. Jeździłem każdym i poza mało spotykanym 1,2 tce tylko diesel jest wart uwagi.


Jestem w tym względzie mało obiektywny, bo sam jeżdżę 1.5 dCi, ale propozycja jest sensowna. Pytanie ile km rocznie robisz do pracy + w ramach turystyki. Jeśli to 15- 20 czy więcej tys. km to już warto pomyśleć nad Dieslem. Faktem jest, że ten silnik jest dynamiczny, moment obrotowy robi swoje.

eplus napisał/a:

Ja jeździłem tydzień nowoczesnym turbodieslem i dziękuję bardzo, nie dla mnie ta muzyka, choć głuchy jestem.

Z jednej strony się nie dziwię, z drugiej to jest kwestia przyzwyczajenia. Benzyna też potrafi być upierdliwa, kiedyś sporo jeździłem po autostradach autem z dość słabym benzynowym silnikiem i koło 120- 130 km/h wył niemiłosiernie (brak 6. biegu), uczucie było takie jakby ktoś mi wiercił w głowie;)

kvojt napisał/a:
Czy ktoś z was korzysta w ten sposób z Dustera (regularne wyjazdy w lekki teren)? i jak on to znosi? Trwałość zawiasu i napędu?

Zależy co masz na myśli pisząc lekki teren;), ale generalnie na drogach szutrowych, polnych, lekko zabłoconych czy mocno ośnieżonych jeżdżę i jest w porządku. Oczywiście pamiętaj, że to nie jest terenówka na ramie, więc bez szaleństw, natomiast spory prześwit robi swoje i przy rozsądnym wybieraniu trasy nie trzeba się martwić, że coś odpadnie z podwozia.
 
Żywiec 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 200
Skąd: Żywiec/wieś stołeczna
Wysłany: 2019-05-02, 07:39   

Ja często jeżdżę w teren, nie tylko szutry i leśne dukty ale również "poważniejsze wypady" takie gdzie błoto jest na głębokość koła, woda w brodzie sięga 70 cm. i uważam że jak nie chcesz jeździć na zorganizowane rajdy off-road'owe to Duster świetnie daje sobie radę. Naprawdę nie ma co się wstydzić, aczkolwiek dość groteskowo Duster wygląda gdy stoi obok rasowych terenówek :).
 
tommylee1 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Silnik: 1,6
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 93
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-02, 11:10   Re: Duster do turystyki 4x4 i pytań kilka

kvojt napisał/a:
Poszukuję samochodu do codziennych dojazdów do pracy i weekendowej oraz wakacyjnej turystyki 4x4


A ja na Twoim miejscu rozważyłbym opcję zakupu 1.6 sce w wersji comfort. Cena 53600
za białego. Ja dostałem za takiego 2000 rabatu. Wiec cena już jest 51600.
Bliziutko zakładanych 46000. Następnie zorientować się w kwestii ewentualnego kredytu No: 50/50. Zakup nowego daje Ci oszczędność na ubezpieczeniu, serwisie.
Te 6000 zł różnicy i tak stracisz przy używanym w ciągu 3-4 lat.
A tak masz nowy, super wyglądający samochód.
 
kvojt 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-05, 09:46   

Nowa w wersji 4x4 kosztuje minimum 61 tys. Dla mnie kupno Dustera bez napędu to bezsens - ten samochód wtedy traci sens.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1414
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-05, 09:49   

Dla mnie z kolei bez sensu jest kupować auto z napędem 4x4, które siłą rzeczy jest trochę cięższe, więc i więcej pali, słabiej przyspiesza po to, by dla zasady mieć ten napęd. A użyć go dwa, trzy razy do roku.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 6974
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-06-05, 09:54   

No i tutaj wychodzi zasada: komu i do czego auto jest potrzebne.

Jak akurat wiosna - jesień minimum dwa razy na miesiąc go wykorzystuje. Podczas jednego wyjazdu kilka razy.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1414
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-05, 10:10   

No widzisz... ja mieszkam w Warszawie, z asfaltu zjeżdżam rzadko, a i zimy w Warszawie raczej nie nastrajają do posiadania 4x4. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

 
kvojt 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-05, 12:05   

Mnie chodziło o to, że Duster bez napędu dla mnie (podkreślam dla mnie) nie ma sensu. Ja korzystam co weekend i kilka razy w roku na wyjazdach. Gdybym miał kupić bez napędu to nie byłby to Duster tylko Vitara/S-cross że względu choćby na jakość wykończenia wnętrza jak i genialne oszczędne Pb silniki.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 501
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-05, 12:30   

No Duster bez napędu to faktycznie słaba opcja, dlatego wybrałem opcję z napędem na przód, który świetnie sprawdza się na drogach szutrowych, którymi codziennie się poruszam. :-D
_________________
Browar domowy Mariampol
 
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 494
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-05, 21:03   

Belphegor napisał/a:
Dla mnie z kolei bez sensu jest kupować auto z napędem 4x4, które siłą rzeczy jest trochę cięższe, więc i więcej pali, słabiej przyspiesza po to, by dla zasady mieć ten napęd. A użyć go dwa, trzy razy do roku.


Z racji wykonywanego zawodu oraz możliwości zakupu aut miałem chyba z 20 opcji kupna już Dustera naprawdę w dobrych pieniądzach, ale wszystkie miały jedna wadę. Napęd 4x2 i silnik benzynowy :D
Nawet jeśli użyję napęd 1 raz w życiu to warto. Oczywiście jeśli ktoś patrzy tylko na aspekt finansowy to jest to myślenie bez sensu, jednak dla mnie tylko 4x4 wyróżnia Dustera z innych aut w tym przedziale cenowym(nie roczniku oczywiście)
 
matiax 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 28 Gru 2018
Posty: 6
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-06-06, 00:39   

Mam nową DII 4x4 z benzyną i gazem u dilera. Od marca zrobiłem około 3500km (wycieczki rodzinne, krajobrazowe, terenowe).
Przesiadłem się z Grande Punto 1.4 77KM i powiem tak : jak dla mnie moja nowa Drakula jest szybsza, bardziej komfortowa, przestronna, wygodna, szybciej się zbiera pod górki i do wyprzedzania w porównaniu do Grandziaka.

Polecam 1.6 Sce benzynkę z gazem - w górach na szlakach gdzie można oczywiście jeździć przejechałem przez takie błota i koleiny że aż żal auta ale dało dzielnie radę. Prześwit i 4x4 daje ten komfort że czasem można dojechać tam gdzie szkoda czasu na dojście.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 501
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-06, 10:36   

toka93 napisał/a:
Nawet jeśli użyję napęd 1 raz w życiu to warto.


Bo to jest tak, że jak masz napęd 4x4 to wydaje Ci się że dasz radę że przejedziesz tę drogę, a tu dupa i trzeba biec po ciągnik. Generalnie jest taka zasada, jak nie masz wyciągarki i pełnej szpery to nie pchaj się tam gdzie wydaje Ci się że nie przejedziesz. Więc sam prowokujesz takie sytuacje.
Jeśli nie mieszkasz gdzieś na wzniesieniu, a służby drogowe nie mają szans szybko odśnieżyć drogi to auto z napędem 4x2 wystarczy w 99% procentach przez całe swoje życie. Mam to sprawdzone przez 24 lata praktyki.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 144
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-06-06, 11:03   

Kolejny temat gdzie wszyscy nawzajem sie przekonuja czy lepiej 4x2 czy 4x4 :D Uwazam, ze kazdemu wedlug potrzeb, a jak ktos ma pieniadze i "widzi mi sie", ze chce 4x4 to kto bogatemu zabroni? ;)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1770118
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 158
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-06-06, 11:06   

Obywatel MK napisał/a:
Bo to jest tak, że jak masz napęd 4x4 to wydaje Ci się że dasz radę że przejedziesz tę drogę, a tu dupa i trzeba biec po ciągnik. Generalnie jest taka zasada, jak nie masz wyciągarki i pełnej szpery to nie pchaj się tam gdzie wydaje Ci się że nie przejedziesz. Więc sam prowokujesz takie sytuacje.

Bo trzeba się nauczyć innego podejścia: jeśli wydaje ci się że jakoś powinieneś dać radę przejechać bez włączonych napędów to próbuj - w razie gdyby okazało się to niemożliwe to włączysz napędy i wyjedziesz.
Trochę bardziej ryzykowna opcja w przypadku Dustera to: wjeżdasz w trudną drogę przy ustawieniu napędów AUTO, a w razie problemów blokujesz napędy i uciekasz z pułapki.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1414
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-06, 11:08   

U mnie dochodziła jeszcze jedna kwestia - wybór, czy napęd 4x4, czy skrzynia EDC. Finalna cena auta identyczna. Kusiło mnie, żeby wziąć 4x4, ale zrobiłem szybką kalkulację co mi się bardziej na co dzień przyda. No i wybrałem EDC. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 144
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-06-06, 11:40   

Belphegor napisał/a:
U mnie dochodziła jeszcze jedna kwestia - wybór, czy napęd 4x4, czy skrzynia EDC. Finalna cena auta identyczna. Kusiło mnie, żeby wziąć 4x4, ale zrobiłem szybką kalkulację co mi się bardziej na co dzień przyda. No i wybrałem EDC. ;-)


Fakt, tez myslalem nad automatem, ale mimo wszystko wygral naped. Jednak nastepny samochod to bedzie zdecydowanie i naped i automat, wiec pewnie nie bedzie to Duster (no chyba ze taka konfiguracja sie pojawi w co watpie)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1770118
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne