Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
DACIA DOKKER 1,6 + LPG Fabryczny? do firmy
Autor Wiadomość
obek 


Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 24
Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-16, 15:05   

@pikodat świetne podsumowanie DZIEKI !! :!: :!: :!:
@Dymek dokladnie oszczędności oszędnościami ale w tym momencie tutaj oszędność LPG jest na minus bo jest dużo na minus jeśli chodzi o czas i zdrowie - wypakowanie na zewnątrz i później przetransportowanie tego.
Moim zdaniem najbardziej cenną walutą w dzisiejszych czasach jest CZAS i tego nie da się przeliczyć na pieniądze.
Co do podatku to nie będę brał na firmę bo jak by mi się nudził Dokker to bym musiał odprowadzić od tego podatek a co za tym idzie samochód by mnie dużo więcej kosztował :)

Czy moglibyście mi zmierzyć ktoś kto ma DOKKERA? ile ma powierzchnia bagażowa dokładnie ? ze złożonymi siedzeniami oraz jak by się siedzenia wyjęło.
 
AndrzejW 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 106
Skąd: Rogoźno Wlkp
Wysłany: 2019-05-16, 15:06   Re: DACIA DOKKER 1,6 + LPG Fabryczny? do firmy

obek napisał/a:

3. Diesel byłby najoszczędniejszy ale jak coś się zepsuje to kaplica.
Najważniejsza funkcjonalność niezawodność.

Według mnie nieptrzebne boisz się diesla. Ja przejechałem ponad 240tys.km i jedyne co mi się zepsuło w silniku to tylko przepaliły się 3 świece żarowe, wymieniałem je 2miesiące temu.
Trzy razy zrobiłem trasy po 7-8 tys km po Rosji, byłem na Krymie (jeszcze jak był Ukraiński) i nigdy auto mnie nie zawiodło.
Koszty są praktycznie takie same jak w gazie, ale jest o wiele wygodniejsze, bo nie musisz się przejmować regilacją zaworów, dodatkowymi przeglądami itp.
 
obek 


Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 24
Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-16, 15:18   

@AndrzejW Dzięki Andrzeju za opinie :) A jaką Dacią poruszasz się nacodzień.
Na tą chwilę decyzja podjęta że PB :) w przyszłości trzeba będzie to rozważyć jak się będzie zmieniało auto na większe :)
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 1528
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-16, 15:32   

obek napisał/a:
Czy moglibyście mi zmierzyć ktoś kto ma DOKKERA? ile ma powierzchnia bagażowa dokładnie ? ze złożonymi siedzeniami oraz jak by się siedzenia wyjęło.

U Francuzów znalazłem: KLIK
 
obek 


Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 24
Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-16, 15:44   

@Dymek jak ja mierzyłem mi wychodziło 1.7 max :lol:
a tutaj wychodzi 2,3 hmm ciekawe, może polska wersja jest okrojona.
Jak sie podsunie siedzenie przednie to można mieć około 2,5 m hmmm całkiem fajnie.
Ostatnio zmieniony przez obek 2019-05-16, 15:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 1528
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-16, 15:52   

Ze złożonym tyłem nie zmierzone...
Może ktoś zmierzy Ci na żywo. Zwróć jeszcze uwagę, że niektóre wersje mają możliwość położenia na płasko oparcia siedzenia pasażera z przodu.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-05-16, 16:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 6982
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-05-16, 15:57   

Jeżeli nie zależy ci na wysokości to w lodgy wysokość załadunkowa jest 88cm. Długość do złożonych siedzeń tylnych 160cm, a do przednich 190 - 200cm w zależności jak przesunięte siedzenia przednie.
 
cowcar 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 94
Skąd: LKS
Wysłany: 2019-05-16, 15:59   

Długość bagażnika za tylną kanapą 1164
Maksymalna długość załadunku mierzona po podłodze z tylną kanapą złożoną za przednimi siedzeniami 1570

Info z broszurki -> https://www.dacia.pl/cont...er-brochure.pdf
 
obek 


Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 24
Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-16, 16:44   

Według Francuzów jest 1,2 + 0,55 + 0,55 = 2,3 m
Według Polaków 1570 prawie 1,6 m
Różnica dosyć spora :shock:
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 502
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-16, 16:50   

obek napisał/a:
Według Francuzów jest 1,2 + 0,55 + 0,55 = 2,3 m
Według Polaków 1570 prawie 1,6 m
Różnica dosyć spora :shock:

metr krawiecki + wyjazd do salonu=koniec watpliwosci
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-05-16, 16:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
AndrzejW 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 106
Skąd: Rogoźno Wlkp
Wysłany: 2019-05-16, 18:43   

obek, Posiadam Dacię Sandero 1.5dci 68KM. Aktualnie używa ją córka a ja tylko sporadycznie. W tamtym roku również dosyć długo zastanawiałem się nad tym jakie auto kupiić, a stać mnie było na nową Dacię ewentualnie Skodę Rapid jeżeli by była w dużej promocji. Oczywiście brałem pod uwagę tylko diesla, bo Dacia była moim 3-cim samochodem w dieslu. Każdym z nich robiłem ponad 200tys.km i nigdy nie miałem z nimi problemów. Po długim zastanawianiu się wybrałem ..... 5-cio letniego Chevroleta Volta z przebiegiem 70 tys.km za 55 tys. zł. Jest to w zasadzie samochód elektryczny, który na nałodowanych akumulatorach przejeżdża do 50km zimą do 70km latem, potem odpala się silnik benzynowy, który pracuje jakoo generator prądu i można spokojnie pokonywać długie trasy. Na razie jestem bardzo zadowolony, bo wiekszość moich przebiegów to dojazd do pracy 60km dziennie. Ładuję głównie z gniazdka w pracy. Po przejechaniu prawie 20tys.km średnie spalanie benzyny wychodzi mi ok 1,3 litra i oszczędności na kosztach paliwa to ok 400zł miesięcznie w porównaniu z Dacią Sandero.
Ostatnio zmieniony przez AndrzejW 2019-05-16, 18:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
obek 


Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 24
Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-16, 22:00   

Dokker Van podają 190 cm
W dokkerze osobowym 1570
DObrze, że sie obudziłem bo mój obecny samochód ma 1400 :mrgreen:
A zmierzyłem dzisiaj że rzeczy które muszę przewozić to mają max 190 tak wiec bym się niezle załatwił... :roll:
 
cowcar 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 94
Skąd: LKS
Wysłany: 2019-05-16, 22:12   

AndrzejuW temat dotyczy auta służbowo-rodzinnego z parciem na dużą przestrzeń bagażową a Ty tu z Chevroletem Voltą wyskakujesz...
Ostatnio zmieniony przez cowcar 2019-05-16, 22:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 779
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-18, 12:32   

obek napisał/a:
Na tą chwilę decyzja podjęta że PB


Wszystko zależy ile km planujesz robić tym autem.
LPG jest bezkonkurencyjnie tanie jeżeli chodzi o koszty paliwa.
PB to ok 40,00/100km
ON ok 30,00/100km
LPG ok 20,00/100km
Duże koszty obsługi diesla to mity. Owszem jak kupujesz mało zadbane auto z przebiegiem 200-300 tys km to można się bać wydatków ale nie nowego.
Te silniki 1.6Sce tak średnio nadają się pod lpg skoro trzeba do regulacji zaworów wymieniać popychacze, pół silnika trzeba rozbierać (to są koszta), występują problemy jakby ktoś to na siłę dokładał a do tego ponoć głowice są takie same jak w Pb.
Sam musisz ocenić i wybrać.
Jeżeli autem masz zamiar np przez 5 lat (inaczej nówki nie ma sensu kupować) 100 tys km to praktycznie żaden rodzaj zasilania nie wygeneruje Ci kosztów.
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 502
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-18, 12:54   

mojo napisał/a:
obek napisał/a:
Na tą chwilę decyzja podjęta że PB


Jeżeli autem masz zamiar np przez 5 lat (inaczej nówki nie ma sensu kupować) 100 tys km to praktycznie żaden rodzaj zasilania nie wygeneruje Ci kosztów.


Kosztów bieżących nie. Ale ktoś pisał o szybciej spadającej wartości aut z dieslem.
CZyli koszty odroczone w czasie w wyniku spadku wartości rezydualnej.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1414
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-18, 13:35   

pikodat napisał/a:
Kosztów bieżących nie. Ale ktoś pisał o szybciej spadającej wartości aut z dieslem.


Na razie może i spada wartość szybciej. Ale kto wie, co będzie za 5 lat? Już zaczynają się głosy, że elektryki nie są znowu takie super, benzyna zbliża się stopniem skomplikowania do diesla i inne takie.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

 
obek 


Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 24
Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-18, 14:52   

Super temat się rozwiną. Dziękuję w ogóle za to, że poświęcacie się i udzielacie w moim temacie :-)
Nadeszła zmiana bo okazało się że LOGAN MCV ma na długość 180 cm co dla mnie byłoby rewelacyjne. Czy ktoś może potwierdzić? Oraz czy jest możliwość dokupienia systemu który składa kanapę na płasko?
Teraz jaki silnik wybrać do Logana :lol: 75 chyba za słaba na trasę.
Ostatnio zmieniony przez obek 2019-05-18, 14:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 502
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-18, 15:32   

Belphegor napisał/a:
pikodat napisał/a:
Kosztów bieżących nie. Ale ktoś pisał o szybciej spadającej wartości aut z dieslem.


Na razie może i spada wartość szybciej. Ale kto wie, co będzie za 5 lat? Już zaczynają się głosy, że elektryki nie są znowu takie super, benzyna zbliża się stopniem skomplikowania do diesla i inne takie.


Za 4 lata używkami 4 letnimi będą dzisiejsze modele. Czy diesel kupiony za 3 lata będzie za 7 lat tańszy od benzyny kupionej za 3 lata - trudno istotnie przewidiywać. ALe dla modeli teraz sprzedawanych ludzie będa się konsekwentnie obawiać diesli z przebiegiem, bo jak już jest naprawa - to droga. A czy kolejne benzyniaki dojdą do kosztó napraw diesli... faktycznie nie wiemy.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 779
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-18, 18:13   

obek napisał/a:
Nadeszła zmiana bo okazało się że LOGAN MCV ma na długość 180 cm co dla mnie byłoby rewelacyjne.


MCV dużo brakuje do pakowności Dokkera więc do czego Ty to auto chcesz? O ile Dokkera można traktować jako dostawczaka w niewielkiej firmie to Mcv to już tylko jako auto awaryjne do wożenia czegoś.
 
obek 


Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 24
Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-18, 19:25   

mojo napisał/a:
obek napisał/a:
Nadeszła zmiana bo okazało się że LOGAN MCV ma na długość 180 cm co dla mnie byłoby rewelacyjne.


MCV dużo brakuje do pakowności Dokkera więc do czego Ty to auto chcesz? O ile Dokkera można traktować jako dostawczaka w niewielkiej firmie to Mcv to już tylko jako auto awaryjne do wożenia czegoś.


Firma eventowa i fotograficzna. Fotolustro do przewożenia i inne gabaryty które mają do 180 cm. O to chodzi, że dokker nie ma tej długości 180 :roll: a MCV ma.
Mysłałem jeszcze o Van-ie ale jak tam się dołoży klimę kamerę cofania tempomat to robi się około 50 tys :shock:
Ostatnio zmieniony przez obek 2019-05-18, 20:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 779
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-19, 16:51   

Jeżeli pakowność MCV Ci wystarcza to na pewno będzie mniej palił z uwagi na mniejszą/niższą budę i nie ma sensu wozić bez potrzeby więcej "blachy".

Dokker Van jak rozumiem. Ma VAT1 więc możesz jako mały przedsiębiorca na raz w koszta wrzucić i bez żadnych trasówek odpisywać i pełny vat i dochód, to samo z wszelakimi naprawami i akcesoriami - jest to niewątpliwy plus jeżeli nie potrzebujesz więcej jak 2 miejsca - jeździsz wówczas np na lpg za ok 13-14 zł czyli taniej niż komunikacją zbiorową :)
Ostatnio zmieniony przez mojo 2019-05-19, 16:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-06-16, 06:54   

Dacia Logan Van - to dobre auto do firmy kabina jak w osobówce, jeździsz jak osobówką, VAT-1 ma swoje plusy ;) a silnik 1,6 + LPG jeździ jak za darmo...
Jego następcą jest Doker Van ale to już inne auto jest wyższe - kwestia co wozisz. U nas jeździły belki z tkaninami wiec walec o średnicy około 30 cm i długości 160 cm do tego Logan Van był bezkonkurencyjny.
Tylko jest kilka ale... fabryczne LPG jest dobre jak jest nowe i niestety szybko przestaje być nowe. Wtryskiwacze są drogie i szybko się zużywają. Jak się chce jeździć więcej to po pewnym czasie stoimy przed dylematem albo znów 800 zł za nowe wtryski, które czasem mają problem z przebiegami po 30 tyś km. Albo 1400 zł i cały nowy przód instalacji i zapominamy o problemie :)
Takiego użytkowaliśmy http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=17864
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne