Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 24 Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-16, 14:05
@pikodat świetne podsumowanie DZIEKI !!
@Dymek dokladnie oszczędności oszędnościami ale w tym momencie tutaj oszędność LPG jest na minus bo jest dużo na minus jeśli chodzi o czas i zdrowie - wypakowanie na zewnątrz i później przetransportowanie tego.
Moim zdaniem najbardziej cenną walutą w dzisiejszych czasach jest CZAS i tego nie da się przeliczyć na pieniądze.
Co do podatku to nie będę brał na firmę bo jak by mi się nudził Dokker to bym musiał odprowadzić od tego podatek a co za tym idzie samochód by mnie dużo więcej kosztował :)
Czy moglibyście mi zmierzyć ktoś kto ma DOKKERA? ile ma powierzchnia bagażowa dokładnie ? ze złożonymi siedzeniami oraz jak by się siedzenia wyjęło.
Wysłany: 2019-05-16, 14:06 Re: DACIA DOKKER 1,6 + LPG Fabryczny? do firmy
obek napisał/a:
3. Diesel byłby najoszczędniejszy ale jak coś się zepsuje to kaplica.
Najważniejsza funkcjonalność niezawodność.
Według mnie nieptrzebne boisz się diesla. Ja przejechałem ponad 240tys.km i jedyne co mi się zepsuło w silniku to tylko przepaliły się 3 świece żarowe, wymieniałem je 2miesiące temu.
Trzy razy zrobiłem trasy po 7-8 tys km po Rosji, byłem na Krymie (jeszcze jak był Ukraiński) i nigdy auto mnie nie zawiodło.
Koszty są praktycznie takie same jak w gazie, ale jest o wiele wygodniejsze, bo nie musisz się przejmować regilacją zaworów, dodatkowymi przeglądami itp.
Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 24 Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-16, 14:18
@AndrzejW Dzięki Andrzeju za opinie :) A jaką Dacią poruszasz się nacodzień.
Na tą chwilę decyzja podjęta że PB :) w przyszłości trzeba będzie to rozważyć jak się będzie zmieniało auto na większe :)
Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 24 Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-16, 14:44
@Dymek jak ja mierzyłem mi wychodziło 1.7 max
a tutaj wychodzi 2,3 hmm ciekawe, może polska wersja jest okrojona.
Jak sie podsunie siedzenie przednie to można mieć około 2,5 m hmmm całkiem fajnie.
Ostatnio zmieniony przez obek 2019-05-16, 14:52, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-16, 14:52
Ze złożonym tyłem nie zmierzone...
Może ktoś zmierzy Ci na żywo. Zwróć jeszcze uwagę, że niektóre wersje mają możliwość położenia na płasko oparcia siedzenia pasażera z przodu.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-05-16, 15:00, w całości zmieniany 2 razy
Jeżeli nie zależy ci na wysokości to w lodgy wysokość załadunkowa jest 88cm. Długość do złożonych siedzeń tylnych 160cm, a do przednich 190 - 200cm w zależności jak przesunięte siedzenia przednie.
obek, Posiadam Dacię Sandero 1.5dci 68KM. Aktualnie używa ją córka a ja tylko sporadycznie. W tamtym roku również dosyć długo zastanawiałem się nad tym jakie auto kupiić, a stać mnie było na nową Dacię ewentualnie Skodę Rapid jeżeli by była w dużej promocji. Oczywiście brałem pod uwagę tylko diesla, bo Dacia była moim 3-cim samochodem w dieslu. Każdym z nich robiłem ponad 200tys.km i nigdy nie miałem z nimi problemów. Po długim zastanawianiu się wybrałem ..... 5-cio letniego Chevroleta Volta z przebiegiem 70 tys.km za 55 tys. zł. Jest to w zasadzie samochód elektryczny, który na nałodowanych akumulatorach przejeżdża do 50km zimą do 70km latem, potem odpala się silnik benzynowy, który pracuje jakoo generator prądu i można spokojnie pokonywać długie trasy. Na razie jestem bardzo zadowolony, bo wiekszość moich przebiegów to dojazd do pracy 60km dziennie. Ładuję głównie z gniazdka w pracy. Po przejechaniu prawie 20tys.km średnie spalanie benzyny wychodzi mi ok 1,3 litra i oszczędności na kosztach paliwa to ok 400zł miesięcznie w porównaniu z Dacią Sandero.
Ostatnio zmieniony przez AndrzejW 2019-05-16, 17:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 24 Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-16, 21:00
Dokker Van podają 190 cm
W dokkerze osobowym 1570
DObrze, że sie obudziłem bo mój obecny samochód ma 1400
A zmierzyłem dzisiaj że rzeczy które muszę przewozić to mają max 190 tak wiec bym się niezle załatwił...
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-18, 11:32
obek napisał/a:
Na tą chwilę decyzja podjęta że PB
Wszystko zależy ile km planujesz robić tym autem.
LPG jest bezkonkurencyjnie tanie jeżeli chodzi o koszty paliwa.
PB to ok 40,00/100km
ON ok 30,00/100km
LPG ok 20,00/100km
Duże koszty obsługi diesla to mity. Owszem jak kupujesz mało zadbane auto z przebiegiem 200-300 tys km to można się bać wydatków ale nie nowego.
Te silniki 1.6Sce tak średnio nadają się pod lpg skoro trzeba do regulacji zaworów wymieniać popychacze, pół silnika trzeba rozbierać (to są koszta), występują problemy jakby ktoś to na siłę dokładał a do tego ponoć głowice są takie same jak w Pb.
Sam musisz ocenić i wybrać.
Jeżeli autem masz zamiar np przez 5 lat (inaczej nówki nie ma sensu kupować) 100 tys km to praktycznie żaden rodzaj zasilania nie wygeneruje Ci kosztów.
Jeżeli autem masz zamiar np przez 5 lat (inaczej nówki nie ma sensu kupować) 100 tys km to praktycznie żaden rodzaj zasilania nie wygeneruje Ci kosztów.
Kosztów bieżących nie. Ale ktoś pisał o szybciej spadającej wartości aut z dieslem.
CZyli koszty odroczone w czasie w wyniku spadku wartości rezydualnej.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-18, 12:35
pikodat napisał/a:
Kosztów bieżących nie. Ale ktoś pisał o szybciej spadającej wartości aut z dieslem.
Na razie może i spada wartość szybciej. Ale kto wie, co będzie za 5 lat? Już zaczynają się głosy, że elektryki nie są znowu takie super, benzyna zbliża się stopniem skomplikowania do diesla i inne takie.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 24 Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-18, 13:52
Super temat się rozwiną. Dziękuję w ogóle za to, że poświęcacie się i udzielacie w moim temacie
Nadeszła zmiana bo okazało się że LOGAN MCV ma na długość 180 cm co dla mnie byłoby rewelacyjne. Czy ktoś może potwierdzić? Oraz czy jest możliwość dokupienia systemu który składa kanapę na płasko?
Teraz jaki silnik wybrać do Logana 75 chyba za słaba na trasę.
Ostatnio zmieniony przez obek 2019-05-18, 13:57, w całości zmieniany 1 raz
Kosztów bieżących nie. Ale ktoś pisał o szybciej spadającej wartości aut z dieslem.
Na razie może i spada wartość szybciej. Ale kto wie, co będzie za 5 lat? Już zaczynają się głosy, że elektryki nie są znowu takie super, benzyna zbliża się stopniem skomplikowania do diesla i inne takie.
Za 4 lata używkami 4 letnimi będą dzisiejsze modele. Czy diesel kupiony za 3 lata będzie za 7 lat tańszy od benzyny kupionej za 3 lata - trudno istotnie przewidiywać. ALe dla modeli teraz sprzedawanych ludzie będa się konsekwentnie obawiać diesli z przebiegiem, bo jak już jest naprawa - to droga. A czy kolejne benzyniaki dojdą do kosztó napraw diesli... faktycznie nie wiemy.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-18, 17:13
obek napisał/a:
Nadeszła zmiana bo okazało się że LOGAN MCV ma na długość 180 cm co dla mnie byłoby rewelacyjne.
MCV dużo brakuje do pakowności Dokkera więc do czego Ty to auto chcesz? O ile Dokkera można traktować jako dostawczaka w niewielkiej firmie to Mcv to już tylko jako auto awaryjne do wożenia czegoś.
Marka: Dokker
Model: Laurette
Silnik: 1,6
Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 24 Skąd: Z internetu
Wysłany: 2019-05-18, 18:25
mojo napisał/a:
obek napisał/a:
Nadeszła zmiana bo okazało się że LOGAN MCV ma na długość 180 cm co dla mnie byłoby rewelacyjne.
MCV dużo brakuje do pakowności Dokkera więc do czego Ty to auto chcesz? O ile Dokkera można traktować jako dostawczaka w niewielkiej firmie to Mcv to już tylko jako auto awaryjne do wożenia czegoś.
Firma eventowa i fotograficzna. Fotolustro do przewożenia i inne gabaryty które mają do 180 cm. O to chodzi, że dokker nie ma tej długości 180 a MCV ma.
Mysłałem jeszcze o Van-ie ale jak tam się dołoży klimę kamerę cofania tempomat to robi się około 50 tys
Ostatnio zmieniony przez obek 2019-05-18, 19:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-19, 15:51
Jeżeli pakowność MCV Ci wystarcza to na pewno będzie mniej palił z uwagi na mniejszą/niższą budę i nie ma sensu wozić bez potrzeby więcej "blachy".
Dokker Van jak rozumiem. Ma VAT1 więc możesz jako mały przedsiębiorca na raz w koszta wrzucić i bez żadnych trasówek odpisywać i pełny vat i dochód, to samo z wszelakimi naprawami i akcesoriami - jest to niewątpliwy plus jeżeli nie potrzebujesz więcej jak 2 miejsca - jeździsz wówczas np na lpg za ok 13-14 zł czyli taniej niż komunikacją zbiorową :)
Ostatnio zmieniony przez mojo 2019-05-19, 15:55, w całości zmieniany 1 raz
Dacia Logan Van - to dobre auto do firmy kabina jak w osobówce, jeździsz jak osobówką, VAT-1 ma swoje plusy ;) a silnik 1,6 + LPG jeździ jak za darmo...
Jego następcą jest Doker Van ale to już inne auto jest wyższe - kwestia co wozisz. U nas jeździły belki z tkaninami wiec walec o średnicy około 30 cm i długości 160 cm do tego Logan Van był bezkonkurencyjny.
Tylko jest kilka ale... fabryczne LPG jest dobre jak jest nowe i niestety szybko przestaje być nowe. Wtryskiwacze są drogie i szybko się zużywają. Jak się chce jeździć więcej to po pewnym czasie stoimy przed dylematem albo znów 800 zł za nowe wtryski, które czasem mają problem z przebiegami po 30 tyś km. Albo 1400 zł i cały nowy przód instalacji i zapominamy o problemie :)
Takiego użytkowaliśmy http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=17864
spokojna jazda na trasach wojewódzkich to spalanie ~8l LPG, n autostrada to już spalanie 10 LPG (przy prędkości ~120kmh). A więc na zbiorniku fabrycznym ja robię po mieście i na autostradzie około 300km.
Ponoć do fabrycznego LPG są inne zawory itp (że niby silnik przystosowany do LPG)
Duster :
Spalanie na trasie Wrocław Gdańsk tempomat na 120km/h 33l /LPG na 400km.
Codzienna jazda od tak ; tu 10km tu 5km na baku tak 400km.
Do pustego zbiornika wchodzi mi 33l gazu.
Tankuje na Orlenach.
Średnio 8l/100 gazu.
8x2.10 = 17zl za 100km.
Jeżdżę taniej niż smart na prąd.
Pierwszą instalacje założyłem w 96r. do polldka przy 50tys.km
Poldek przejechał 300tys/km.... na gazie bo pompka paliwa się zatarla jak miał około 80tys/km
Co by się nie popsuło.... to zawsze była wina gazu....... stan wiedzy lata 90-te., końcówka drążka też temu podlegała.
Mam głęboko gdzieś wyższe sfery, które twierdzą że gaz to obciach.
Uważam że trzeba mieć nierówno pod sufitem, by za paliwo płacić ponad 2-krotnie więcej.
Zgadzam się ze gaz pali więcej...... bo więcej jeżdżę 😁.. i nie patrzę na zielone listki jak właściciele 1,3tce.
Silnik się psuje..... po 100tys km mam na nowy silnik i jeszcze w kieszeni..... na jakieś 3 nowe.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Rycha 2019-08-20, 21:40, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum