Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Czy ASO na rocznych przeglądach robi coś z klimą?
Autor Wiadomość
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 44 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2685
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-05-16, 19:50   

Ja tam nic nie ruszam jak działa.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 145
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-17, 08:20   

Każde spuszczenie i napełnienie układu klimatyzacji powoduje delikatne ruchy na połączeniach gumowych. Puki działa to się nie rusza.
 
toka93 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,2 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 499
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-05-17, 08:34   

Jest coś takiego jak profilaktyka. Owszem 3/10 pojazdów przejezdzi bez serwisu i 10 lat, a tych 7 pozostałych będzie musiało naprawić klimę gdzie koszta biegną w tysiące. W dodatku nie chciałbym jechać autem, gdzie nie odgrzybiano układu od ponad 2 lat.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 428
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-05-17, 08:57   

toka93 napisał/a:
W dodatku nie chciałbym jechać autem, gdzie nie odgrzybiano układu od ponad 2 lat.
Odgrzybianie/ozonowanie to co innego niż serwis z wymianą czynnika w układzie klimatyzacji.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 428
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-05-17, 08:58   

toka93, czy posiadasz choć jedną instrukcję serwisową producenta lub plan przeglądów okresowych pojazdu, które wskazują na zasadny przegląd klimatyzacji na przeglądzie? Ja na taką jeszcze nie trafiłem.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 145
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-17, 21:49   

toka93, Odróżniasz serwis klimatyzacji od jej czyszczenia? Grzyby zbierają się za wymiennikiem ciepła po stronie schładzanej. Czynnik nie ma tu nic do gadania.
Jeszcze raz mówię. Spuszczenie i napełnienie układu czynnikiem powoduje iż wszelkie połączenia gumowe tracą szczelność. Przy każdym spuszczeniu czynnika, uszczelnienia te powinny być wymienione aby uniknąć wycieków. Nikt tego nie robi, bo i w serwisówkach nikt o tym nie wspomina, ale tak być powinno. W każdym urządzeniu pracującym przy dużej różnicy ciśnień (zbiorniki wysokociśnieniowe lub próżniowe), po każdym rozebraniu układu wszystkie uszczelki należy co najmniej skontrolować, a najlepiej wymienić na nowe. Czemu? Bo zmieniły się nieznacznie wymiary elementów i po ponownym osiągnięciu ciśnienia roboczego, uszczelnienie może nie działać w sposób prawidłowy.
Jeżeli co roku ktoś sprawdza ile mu czynnika zostało w układzie i dobija do wartości książkowej, to zapewne widzi że z roku na rok jest go coraz mniej. Takie zachowanie to proszenie się o kłopoty.
 
bartos123 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open
Dołączył: 10 Maj 2018
Posty: 68
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-05-21, 19:57   

Dzisiaj zrobiłem pierwszy przegląd plus czyszczenie klimatyzacji - 88 zł do rachunku za przegląd :mrgreen:
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 706
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-21, 21:08   

Ja na przeglądzie zapłaciłem 110 złotych za czyszczenie klimatyzacji. Po wyjeździe z ASO nie wyczułem żadnej różnicy w zapachu w aucie. W dalszym ciągu po wyłączeniu klimy jest specificzny zapach. Nie wiem, czy coś zrobili, czy tylko mnie skasowali na 110 zł.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3036
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-05-21, 22:19   

Zapach mokrego prania :?: :-D
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 428
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-05-22, 07:19   

Cytat:
Nie wiem, czy coś zrobili
no jak to nie wiesz?
przecież sam napisałeś:
Piitubski napisał/a:
mnie skasowali na 110 zł.


Ja do "serwisu" (czyszczenia klimy - ozonowanie) zakupiłem takie ustrojstwo:

https://www.viaken.pl/pl/...sc-400-mgh.html

i sam se robie :mrgreen:

Sprawdza się w samochodzie i w domu.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
Ostatnio zmieniony przez tAboon 2019-05-22, 07:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 706
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-22, 09:23   

Pieniądze wzięli, ale nie czuję żadnej różnicy. W czasie dezynfekcji klimy samochód zniknął z hali - także nie mogłem zobaczyć co się z nim dzieje. A serwisant nie odpowiedział mi jaką metodą robią tą dezynfekcję.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2019-05-22, 09:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
jodlasty 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wiek: 43
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 54
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2019-05-22, 10:00   

Czy ktoś się orientuje jakiego czynnika do klimatyzacji obecnie używa producent?
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 428
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-05-22, 10:10   

r1234yr
Pod maską jest naklejka z informacją jaki jest czynnik.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 579
Skąd: Wro
Wysłany: 2019-05-22, 14:09   

Obecnie jest te łatwopalne gówno :-( A co do odgrzybiania to działa tylko coś co dotrze do parownika w solidnej ilości. Wszystkie puszki/granaty zapachowe są bezwartościowe.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 145
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-22, 16:54   

pixa napisał/a:

Obecnie jest te łatwopalne gówno
Łatwopalne? A r12 nie był łatwopalny? Toksyczne produkty rozkładu nie różnią się niczym, w stosunku do produktów rozkładu poprzedniego czynnika, który rozkładał się w NIŻSZEJ temperaturze niż obecny. Nie szerzmy mitów.
pixa napisał/a:
A co do odgrzybiania to działa tylko coś co dotrze do parownika w solidnej ilości.
Generator ozonu i obieg wewnętrzny na godzinę sprawę załatwia. Wybije wszystko co siedzi w wymienniku ciepła.
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 579
Skąd: Wro
Wysłany: 2019-05-22, 19:33   

Nowy czynnik jest ponoć bardzo łatwopalny. Tak czytałem. Nie wiem ile w tym prawdy.

Generator ozonu - tu się zgadzam. Jak porządny to i 20 min styka. Mówiłem bardziej o puszkach za 20 zł, które stawia się w kabinie.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 506
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-05-22, 20:41   

Jest gdzieś manual jak wyjmować filtr kabinowy w DD, próbowałem odpiąć zamknięcie ale odpuściłem bo boję się coś urwać, w sumie to nie widzę tam za co ciągnąć i w którą stronę. :roll:
_________________
Browar domowy Mariampol
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 502
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-22, 21:01   

pixa napisał/a:
Nowy czynnik jest ponoć bardzo łatwopalny. Tak czytałem. Nie wiem ile w tym prawdy.


https://www.hvacr.pl/hfo-...ycznia-2013-598
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 579
Skąd: Wro
Wysłany: 2019-05-23, 08:43   

Czyli jednak łatwopalne i toksyczne gówno.
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 279
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2019-05-23, 08:55   

pikodat napisał/a:
pixa napisał/a:
Nowy czynnik jest ponoć bardzo łatwopalny. Tak czytałem. Nie wiem ile w tym prawdy.


https://www.hvacr.pl/hfo-...ycznia-2013-598


ten syf to pochodna fosgenu czyli gazu bojowego uzywanego w pierwszej wojnie swiatowej gdzie tysiace zolnierzy padalo jak muchy po przejsciu chmurki tego towaru... i przy wypadku moze dojsc do wybuchu a potem do transformacji w gaz bojowy...

tutaj fragment po niemiecku:
Cytat:
(dpa/sb) Das umstrittene neue Kältemittel R1234yf für Auto-Klimaanlagen setzt im Brandfall den hochgiftigen Stoff Carbonylfluorid frei. Das berichten Chemiker um den Wissenschaftler Andreas Kornath von der Ludwig-Maximilians-Universität München (LMU) in der "Zeitschrift für Naturforschung". Carbonylfluorid ist ein Abkömmling des Kampfstoffs Phosgen, das im Ersten Weltkrieg eingesetzt wurde.

stad: https://www.autobild.de/a...as-5063209.html

fajnie, bo wlasnie przeczytalem ze tegoi 1234yf zakazali w ujni stosowac w nowych samochodach od 2017 roku...

to czego teraz uzywaja???

co mi zapakowali do dokkera w roku 2016?
Ostatnio zmieniony przez swissman 2019-05-23, 08:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 428
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-05-23, 08:59   

swissman napisał/a:
bo wlasnie przeczytalem ze tegoi 1234yf zakazali w ujni stosowac w nowych samochodach od 2017 roku...
gdzie to przeczytałeś?
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 579
Skąd: Wro
Wysłany: 2019-05-23, 09:12   

w 2016 miałeś jeszcze na 99% R134a, więc luz.
 
cowcar 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 94
Skąd: LKS
Wysłany: 2019-05-23, 09:13   

Czyli obowiązkowo przy okazji ASO zlecić kontrole. Chociażby zerknąć na przewody.
A z dobijaniem czynnika to bym się wstrzymywał puki klima działa.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 506
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-05-23, 12:55   

Ale to już chyba by były jakiś przypadki poparzenia tym czynnikiem gdyby był tak łatwopalny, w końcu trochę tych samochodów w Europie już jeździ.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 145
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-24, 15:09   

swissman napisał/a:

ten syf to pochodna fosgenu czyli gazu bojowego uzywanego w pierwszej wojnie swiatowej gdzie tysiace zolnierzy padalo jak muchy po przejsciu chmurki tego towaru... i przy wypadku moze dojsc do wybuchu a potem do transformacji w gaz bojowy...
Co za bzdury! Fosgen to dichlorek karbonylu. Jeden węgiel, jeden tlen i dwa chlory w cząsteczce. R1234 to 2,3,3,3-tetrafluoropropen. Trzy węgle, cztery fluory dwa wodory w cząsteczce. Co u diabła ma to wspólnego z fosgenem to nie wiem. Przy spalaniu może się uwolnić fluorek karbonylu, który nie jest żadną pochodną fosgenu a jego analogiem. To zupełnie inne sprawy. Zaznaczam że może się uwolnić.
Problem w tym, że ten sam fluorek karbonylu uwalnia się w procesie termicznego rozkładu czynnika R134a. Temperatura rozkładu termicznego tegoż czynnika jest niższa niż temperatura zapłonu nowego czynnika. Toksyczność czynnika R1234yf jest zatem taka sama, lub nawet niższa, niż czynnika R134a. Czy ktoś z tego powodu siał panikę?
W przypadku wypadku układ ulegnie rozszczelnieniu na tyle dużemu, że czynnik swobodnie rozpręży się. Jeśli ulegnie zapłonowi to wypali się w postaci świstu i tyle tego było. Produkty rozwieją się błyskawicznie, bo będzie ich minimalna ilość.
Przypominam że kiedyś był używany czynnik r12, czynnik który ludzie wychwalają pod niebiosa. Był to gaz palny. Dużo łatwiej było go zapalić niż obecny czynnik (dezodorant i zapalniczka). Mało tego. Co jest produktem spalania Freonu 12? FOSGEN! Przy spalaniu tworzy się gazowy fluor i fosgen właśnie, poprzez odłączenie dwu cząsteczek fluoru i podstawieniu ich tlenem z powietrza. Czy przy R12 był krzyk o to?

Na youtube i stronach gdzie rzesza szurów pierdzieli o wszystkim, o czym nie mają zielonego pojęcia, nie znajdzie się rzetelnej wiedzy. Tu znajdzie rzetelną wiedzę o właściwościach związków chemicznych i ich reakcjach: https://www.reaxys.com/ Tu, nie na blogu o samochodach czy w AutoŚwiecie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne