Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Dynamika silnika 1,6 LPG w Duster II
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 318 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16043
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-03, 12:15   

buladag napisał/a:
tylko kwestia oprogramowania?

Tak.

buladag napisał/a:
Po co wprowadzili takie różnice?

"Pozycjonowanie na rynku" d;
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: [Inna]
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 192
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-06-03, 13:25   

Dziwna sprawa bo w sumie dwa różne segmenty, ale tak naprawdę bez różnicy w użytkowaniu, bo moment jest ten sam.
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: H4M 1.6 16V
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 15 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 768
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-06-03, 13:48   

Duster z silnikiem 1.6 115Sce w cale nie jest takim złym autem i zawalidrogą. Wystarczy, że kierowca potrafi korzystać z lewarka zmiany biegów i auto to będzie w miarę dobrze przyspieszać. Teściowa ma takiego potwora i na autostradzie w 3 dorosłe osoby + dziecko 3 letnie i jakiś tam bagaż bez problemu dało się swobodnie przyśpieszać nawet do tych 150km/h przy rozsądnym spalaniu. Duster z tym silnikiem jest na pewno bardziej dynamiczny niż Astra G 1.6 , Logan II 1.2 16v itp. auta, natomiast jest z pewnością słabszy niż Lodgy 1.6 SCe 102km - lodgy z tym silnikiem i włączonym trybem ECO jeździ jak Duster II z wyłączonym trybem ECO
 
Rezysstor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Wiek: 62
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 84
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2019-06-06, 07:06   

Zamiast pytać, o typ silnika, potencjalny użytkownik, powinien sprawdzić, jakie ma „cojones”.
Trochę jeżdżę po Polsce, i widzę, że nikt Dusterami, nie szaleje, ba nawet nie wykorzystuje jego fabrycznych możliwości w 100% , choć byłoby miło popatrzeć.
Jeżdżę „mulącym” silnikiem 1,6, i zwykle nie zostaję z tyłu podczas startu, podczas zmiany świateł na skrzyżowaniu.
Krótka I zapewnia Dusterowi „wystrzał” spod świateł, później, przy 6000 obr/min II, itd., a zdziwieni tatusiowie w „lepszych brykach” mają zdziwione miny, że nadal jadą za mną, choć się starają.
Pół biedy, jak taki tatuś jedzie sam, bo jeśli obok siedzi jakaś blondi, i widzi jego zmagania, to chyba „love” tego dnia, nie będzie ?
Bredzenie, o słabej dynamice 1,6 wynika właśnie z braku owych „jaj”, których obecność pozwala trzymać gaz wbity w podłogę do prawie 6 tys. obr/min , bez strachu, że coś się rozleci, bo dopiero wtedy widać, co potrafi Duster.
Podobnie sprawy się mają w powyżej 150 km/h – mało jest takich, którzy jeżdżą szybciej owymi „lepszajszymi” brykami, i mijają mnie ze świstem, i to tak, ze nie zdążę zakumać, co to w ogóle było ?
Osobnym problemem jest opanowanie Dustera, powyżej 150 km/h, przy bocznym wietrze, jak wypadniesz zza ekranu i dostaniesz podmuch z boku, ewentualnie, jak na łuku trafisz na przerwę dylatacyjną, czy inną nierówność.
Masz jaja, i pędzisz powyżej 150 km/h, i dupa ci nie cierpnie, jak widzisz spalanie: 15l/100 km ?
Lubisz spoglądać w lusterko wsteczne, by widzieć żałosną gębę buca, który zbierał się, by cię wyprzedzić, bo mu Dacia śmierdziała przed nosem ?
To przestań marudzić, czy kupić silnik do kosiarki, czy ostatniego już klasyka, na tym parszywiejącym świecie. :mrgreen:
 
kicpra 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-06, 09:02   

Jak ci tatusiowe w "lepszych brykach" by podkręcili do 4tys. obrotów to raczej Ty byś został w tyle, więc porównanie dość słabe.
Obstawiam, że mój Logan z silnikiem do kosiarki byłby przed Tobą po każdym starcie ze świateł.
Poza tym ile minut będziesz się rozpędzał do tych 150km/h bądź więcej?
 
PiotrWie 



Marka: Dacia /Opel
Model: Duster 4x2 /Zafira Family
Silnik: 1,6 16v K4M/1,8
Rocznik: 2010 /2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Wiek: 60
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1505
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2019-06-06, 09:17   

Nie rozumiem czym się podniecacie - ja zmieniłem 200-konne BMW na Dustera 1,6 i nie narzekam - samochód służy do jeżdżenia a nie do leczenia kompleksów. Jak chcesz się ścigać to kup Ferrari i wynajmij tor a nie podniecaj się tym czy do kolejnego czerwonego światła dojedziesz pierwszy czy drugi. Jazda każdym samochodem z prędkością bliską maksymalnej jest świadectwem kompletnej nieodpowiedzialności - ewentualna droga hamowania jest zdecydowanie dłuższa niz odległość do następnego zakrętu.
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 516
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-06, 09:32   

Rezysstor napisał/a:

Krótka I zapewnia Dusterowi „wystrzał” spod świateł, później, przy 6000 obr/min II, itd., a zdziwieni tatusiowie w „lepszych brykach” mają zdziwione miny, że nadal jadą za mną, choć się starają.
Pół biedy, jak taki tatuś jedzie sam, bo jeśli obok siedzi jakaś blondi, i widzi jego zmagania, to chyba „love” tego dnia, nie będzie ?


Zapewniam Ciebie, iz istnieją kobiety odróżniające walory sportowe auta od walorów kierowcy jako faceta. Żebby daleko nie szukać - moja BARDZO nie lubi niepotrzebnych przyspieszeń i gdybym ruszył i dał do 6000 by dac 2 i dawac po hamulcach przy następnym skrzyżowaniu, na którym widac było już przy ruszaniu z poprzedniego, ze czerwone właśnie się zaczęło - to zapewne poszukałaby kogos inteligentniejszego, kto przewidywac potrafi, że taki zryw niepotrzebny (by nie było - to, że na 7 skrzyżowaniach jest takie ruszanie zbędne , nie oznacza, że na innym, ósmym, tak nie trzeba - sam jadąc do pracy mam skrzyżowanie, gdzie z układu świateł wynika, że trzeba maksymalnie dynamicznie ruszyć, by na następnym skrzyżowaniu załapać sie na zielone w lewo - na parking pod biurowcem gdzie pracuję, więc na tym akurat ruszam "ile fabryka dała" - ale i mam takie, że po ruszeniu trzeba jechać 35 km/h przez 700 m by załapać się na początek zielonego w prawo - albo dawać po hamulcach). Akurat u nas w mieście światła sterowane sa centralnie bo odcinki czasowe pomiędzy światłami na większości ulic są stałe, zatem używając inteligencji można mniej używać pedałów - po "nauczeniu" się zależnosci czasowych oczywiście.
Krótko mówiąc - niektóre preferują inteligencję u kierowcy i jego zdolność przewidywania oraz dostarczania komfortu podczas jazdy - i to za cechę faceta uważają a nie silnik auta. No chyba, że facet poza autem żadnych walorów nie ma- to wtedy skazany jest na takie blondi, o jakich pisałeś.
Zatem zapewniam Ciebie, że Twoje przypuszczenia dotyczące "love" opierasz na znanych sobie kobietach - a nie na Kobietach w ogólności.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1414
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-06, 11:04   

Co za bezsensowna dyskusja. Duster 1.6 mułem nie jest, ale gadanie, że lepsi nie dają mu rady to śmiech na sali. To jednak wolnossące 115 KM w budzie ważącej z 1200 kg, więc wiadomo, że szału nie będzie. Ale do sprawnej jazdy w zupełności wystarczy. Podobnie jak mój dCi. Ładnie odchodzi, fajną ma elastyczność, ale to jednak (może uturbione) też tylko 110 KM w budzie ważącej ponad 1300 kg. Do tego spore koła.

Podobnie jak PiotrWie - przed Dusterem jeździłem 200 konnym autem (ale nie BMW, tylko VW) i jakoś nie miałem zapędów, żeby być wszędzie pierwszym i każdemu coś udowadniać.
Teraz wiem, czym jeżdżę i nie dość, że nie mam czym komuś czegoś udowadniać, to powiem więcej - nie muszę. Kompletnie nie obchodzi mnie, że koleś obok ma auto z lepszym odejściem, że na autostradzie muszę zjeżdżać byle Astrze, czy innemu Golfowi.

Czerpię z jazdy przyjemność, Dusterem jeździ mi się rewelacyjnie i zawsze z przyjemnością do niego wsiadam i z żalem wysiadam. A jeśli jakaś laska ocenia mnie przez pryzmat tego, czym jeżdżę to budzi to moje najszczersze politowanie. Ani moja (jeszcze) żona, ani moja przyjaciółka jedna, czy druga, czy trzecia naprawdę nie patrzą na to czym jeżdżę. Bardziej ich interesuje (jak u pikodat), czy jadę płynnie, nie powoduje niebezpiecznych sytuacji i że mają pewność, że cało je dowiozę do celu, a po drodze nie będą się musiały kurczowo wczepiać w fotel ze strachu.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 544
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-06, 11:52   

Jakby co to jest jeszcze silnik 1.3 150 KM i tam chyba nikt na dynamikę nie narzeka choć pewnie i tacy się znajdą. Ale jakoś hitem sprzedaży nie jest, ciekawe dlaczego :roll: ;-)
_________________
Browar domowy Mariampol
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 441
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-06-06, 11:53   

Belphegor napisał/a:
Bardziej ich interesuje (jak u pikodat), czy jadę płynnie, nie powoduje niebezpiecznych sytuacji i że mają pewność, że cało je dowiozę do celu, a po drodze nie będą się musiały kurczowo wczepiać w fotel ze strachu.
Ten opis oznacza: starość, ustatkowanie i zazwyczaj posiadanie dzieci na stanie :)

To tak na rozluźnienie :lol:
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1414
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-06, 12:10   

tAboon napisał/a:
Ten opis oznacza: starość, ustatkowanie i zazwyczaj posiadanie dzieci na stanie :)


Poza moją (jeszcze) żoną, to pozostałe dzieci nie mają. :-P No i są sporo młodsze ode mnie. :-P
Ale ja fakt... jestem stary i mam dzieci. A czy ustatkowany... statku nie posiadam, więc chyba nie. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 544
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-06, 13:21   

W tym wieku to mężczyźni lubią zmienić na młodszy i szybszy model. Często samochód też :-P
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1414
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-06, 13:27   

Ja zmieniłem samochód tylko na młodszy. Ale nie szybszy. :-P
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

 
Andrzejg78 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6
Dołączył: 01 Cze 2019
Posty: 7
Skąd: Internet
Wysłany: 2019-06-06, 15:16   

Temat jak widzę zabrnął w dość grząskie błoto:)
Wiadomym jest, że Duster nie był, nie jest i nigdy nie będzie bolidem wyścigowym, ani samochodem dla leczących kompleksy, ani też autem dla facetów przechodzących "kryzys wieku średniego"- swoją drogą nie wiem obecnie jaki wiek jest stosowny dla nazywania go wiekiem średnim bo teraz wszystko jest inaczej niż 40 lat temu.
Zakłądając temat nawet nie przeszło mi przez myśl, aby spod świateł się z kimś ścigać Dusterem.Gdybym zakupił sobie Porsche 718 Cayman- to co innego- ale czy to właśnie nie znaczyłoby, że wpadłem w kryzys wieku średniego?Mam w końcu 41 lat.
Mnie osobiście interesuje fakt jeśli chodzi o Dustera czy jadąc nim po autostradzie- redukując oczywiście wedle potrzeby- będę mógł spokojnie wyprzedzić ciężarówkę nie blokując pasa do szybszej jazdy i manewr ten nie zajmie mi 3 minut:)
Szczególnie jeśli drogę zajedzie mi wspomniana inna ciężarówka pragnąca wyprzedzić kolejną jadącą o 2 km na godzinę wolniej i ja będę musiał rozpędzać auto znowu od 80 na godzinę.Nie chciałbym musieć zmieniać pasa na prawy po to by autem znowu nabrać prędkości by móc wspomnianą ciężarówkę wyprzedzić.Dla mnie to byłoby męczące i o taką dynamikę lub jej brak właśnie mi chodziło.
Ostatnio zmieniony przez Andrzejg78 2019-06-06, 15:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 166
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-06-06, 15:37   

Andrzejg78 napisał/a:
Mnie osobiście interesuje fakt jeśli chodzi o Dustera czy jadąc nim po autostradzie- redukując oczywiście wedle potrzeby- będę mógł spokojnie wyprzedzić ciężarówkę nie blokując pasa do szybszej jazdy i manewr ten nie zajmie mi 3 minut:)

Bez przesady. Napisałem wprawdzie że to jest słaby punkt Dustera ale absolutnie nie jest aż tak źle. Sprawnie operując pedałem gazu i biegami da się nim naprawdę jeździć całkiem dynamicznie i na pewno nie ustępuje pod tym względem podstawowym wersjom wielu popularnych aut budżetowych. Powiem więcej- miałem okazję niedawno przejechać się suzuki swift o przebiegu 15 tyś. km. czyli prawie nowym i silnikiem 1250cm. Auto lekkie, zwinne ale wcale nie odczuwałem by było bardziej dynamiczne niż Duster, a jeśli chodzi o frajdę z jazdy to zdecydowanie wolę Dacię. Tak więc wiele zależy od tego co się oczekuje. Uważam, że na sporadyczne dalsze wyjazdy i codzienne użykowanie w okolicach miejsca zamieszkania Duster 1,6sce to naprawdę niezły wybór - szczególnie gdy drogi w okolicy zamieszkania nie są najlepszej jakości.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7037
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-06-07, 07:34   

Andrzejg78 napisał/a:

Mnie osobiście interesuje fakt jeśli chodzi o Dustera czy jadąc nim po autostradzie- redukując oczywiście wedle potrzeby- będę mógł spokojnie wyprzedzić ciężarówkę nie blokując pasa do szybszej jazdy i manewr ten nie zajmie mi 3 minut:)


Powiem tak.
Jadąc z przyczepką nie mam z tym najmniejszych problemów, aczkolwiek muszę brać poprawkę na dodatkowe obciążenie, a nie wpychając się na chama komuś. Zwrócić należy uwagę, że mam 4x4.
 
Prezes 



Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017(m2018)
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1303
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-07, 10:20   

Belphegor napisał/a:
Czerpię z jazdy przyjemność


Każdy czerpie przyjemność z tego, co lubi. Masz diesla z turbo i tym się jeździ przyjemnie. Poprzednim Dusterem 1.5 dCi z 85 KM na pokładzie też się mi dobrze jechało (no tak do 110/120 km/h). Jak przesiadłem się na 1.6 na chwilę, to myślałem, że z zaciągniętym ręcznym jade ;-)
Jak 1.6 bym kupował to tylko ze względu na cenę.

Nie zgodzę się, że kto ma większe cojones to wybiera auto z mniejszą ilością Nm i KM ;-)
Nie chodzi o sportowe wrażenia, bo to zupełnie coś innego, ale czerpanie przyjemności z jazdy bez redukowania biegów i piłowania obrotów. Jedni lubią inni nie. Każdy jest inny. Nie generalizowałbym jednak

Maluszkiem 126p przez miesiąc jeździłem i też do jazdy się nadaje, a i wyprzedzałem i 110 km/h pojedzie. Każde auto dopuszczone do ruchu pojedzie.. Teorii bym do tego jednak nie dorabiał.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1414
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-07, 10:47   

Prezes napisał/a:
Każdy czerpie przyjemność z tego, co lubi.


Ja ogólnie czerpię przyjemność z prowadzenia auta. A jeśli jeszcze auto ma coś fajnego do zaoferowania, to tym lepiej.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 544
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-07, 12:00   

Dynamikę auta trzeba też dobrać do aut jeżdżących po drogach współcześnie. 30 lat temu dynamika Malucha była wystarczająca, dzisiaj każdy będzie go wyprzedzał tak jak L-kę.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
PiotrWie 



Marka: Dacia /Opel
Model: Duster 4x2 /Zafira Family
Silnik: 1,6 16v K4M/1,8
Rocznik: 2010 /2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Wiek: 60
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1505
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2019-06-07, 12:41   

tAboon napisał/a:
Belphegor napisał/a:
Bardziej ich interesuje (jak u pikodat), czy jadę płynnie, nie powoduje niebezpiecznych sytuacji i że mają pewność, że cało je dowiozę do celu, a po drodze nie będą się musiały kurczowo wczepiać w fotel ze strachu.
Ten opis oznacza: starość, ustatkowanie i zazwyczaj posiadanie dzieci na stanie :)

To tak na rozluźnienie :lol:

Lepsze to niż ktoś kto po pierwszych 30tys km zaczyna jeździć 120 po terenie zabudowanym i na pytanie czy nie bierze pod uwagę ze ktoś może mu wybiec pod koła lub wyjechać z bocznej drogi za zakrętem odpowiada - całkiem poważnie - że on nie jest dziadek i ma taki refleks że staje w miejscu - ostatnio takiego w mojej wsi z drzewa zdrapywali, na szczęście jechał sam
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne