Wysłany: 2019-04-25, 12:59 Brak Duster LPG w ofercie
Dla tych co jeszcze nie zamówili Dustera z fabrycznym LPG przykra informacja - nie da się już zamówić wersji z LPG. Wg. oficjalnego cennika wersje z fabryczną instalacją LPG dostępne wyłącznie ze składu. Cennik obowiązuje od 15.04.2019.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-25, 13:56
Bez sensu będzie producentowi utrzymywać 1.6 ze względu na LPG skoro 1.0 Tce tak samo dobrze się do gazowania nadaje jak 0,9 Tce. Po prostu trzeba poczekać na homologowaną instalację od Landi do tej wersji silnika. ZTCP dla 0,9 Tce trwało to około roku od pojawienia się go w ofercie Dacii.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-25, 14:20
Być może to rozwiązanie przejściowe na polski konserwatywny rynek, żeby nie pozbawiać klientów dostępności silnika 1.6 SCe. Na razie od lipca do końca roku ma być 1.6 SCe tylko z LPG.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Być może to rozwiązanie przejściowe na polski konserwatywny rynek, żeby nie pozbawiać klientów dostępności silnika 1.6 SCe. Na razie od lipca do końca roku ma być 1.6 SCe tylko z LPG.
Nie bardzo rozumiem, co miałeś na myśli pisząc powyższy tekst. Jeżeli tak, to czemu teraz nie można zamówić auta LPG z fabryczną instalacją?
Od lipca znów będzie można???
Jak już spekulujemy to ja też coś dołożę od siebie. Mnie się wydaje, że chcą zrobić podobnie jak w przypadku Fiata Tipo - instalacja LPG tylko w serwisach.
Zauważcie w cenniku jest pozycja LPG. Nie jest napisane: do wyczerpania zapasów .
jest napisane: Wersje z fabryczną instalacją LPG dostępne wyłącznie ze składu.
Oczywiście to tylko spekulacja. Można zadzwonić i zapytać.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-25, 18:23
tommylee1 napisał/a:
Nie bardzo rozumiem, co miałeś na myśli pisząc powyższy tekst. Jeżeli tak, to czemu teraz nie można zamówić auta LPG z fabryczną instalacją?
Od lipca znów będzie można???
Dobra, źle się wyraziłem. Według planningu wprowadzania/wycofywania silników dla jednostki 1.6 SCe wygląda to następująco:
- do lipca (przed przerwą techniczną w fabrykach) powinien być w ofercie 1.6 SCe i 1.6 SCe LPG
- od końcówki sierpnia (po przerwie technicznej w fabrykach) znika z oferty 1.6 SCe, a zostaje tylko 1.6 SCe LPG
Dodatkowo od wakacji do sprzedaży wchodzi 1.0 TCe (bez LPG).
Tyle planów i teorii. Zawsze jednak może zdarzyć się coś (przerwy w dostawach, pożar u poddostawców itp.) co sprawi, że jakaś wersja silnikowa, wyposażeniowa, jakieś opcje znikną na jakiś czas z cennika. Albo coś zmieniają z instalacją, normami spalania, czy innymi bzdurami i stąd chwilowy brak LPG w cenniku.
Ale tu jedna uwaga: jeśli nie ma już miejsc produkcyjnych lub jest za późno, by wyrobić się z produkcją 1.6 SCe do przerwy technicznej, to silnika tego już się nie zamówi. Jednak nie powinno to dotyczyć wersji z LPG.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Nie bardzo rozumiem, co miałeś na myśli pisząc powyższy tekst. Jeżeli tak, to czemu teraz nie można zamówić auta LPG z fabryczną instalacją?
Od lipca znów będzie można???
Dobra, źle się wyraziłem. Według planningu wprowadzania/wycofywania silników dla jednostki 1.6 SCe wygląda to następująco:
- do lipca (przed przerwą techniczną w fabrykach) powinien być w ofercie 1.6 SCe i 1.6 SCe LPG
- od końcówki sierpnia (po przerwie technicznej w fabrykach) znika z oferty 1.6 SCe, a zostaje tylko 1.6 SCe LPG
Ale tu jedna uwaga: jeśli nie ma już miejsc produkcyjnych lub jest za późno, by wyrobić się z produkcją 1.6 SCe do przerwy technicznej, to silnika tego już się nie zamówi. Jednak nie powinno to dotyczyć wersji z LPG.
W konfiguratorze dla dustera LPG nie ma. A silnik SCE 115 o pojemności 1.6 spokojnie skonfigurować można ale bez LPG.
Czyli na pewno nie można zamówić z LPG nic a 1.6 w konfiguratorze jest (inna sprawa co by powiedzieli w salonie na temat możliwości zamówienia)
Żeby było dowcipniej - jesli byśmy byli we Francji, to NIE MOZNA skonfigurować 1.6 na samej benzynie - ale w gazie - voila, s'il vous plait.
Noi żabojady oprócz bieli lodowcowej mają też metalizowany bleu azurite bez dopłaty - i to mnie wkurza najbardziej, bo w PL za to trzeba płącić 1800. A kolorek najłądniejszy moim zdaniem a fifnansowo byłem sprowokowany do wybrania białego (też ładny ale nie najładniejszy)
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-04-25, 21:43, w całości zmieniany 4 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-26, 09:05
Belphegor napisał/a:
pikodat napisał/a:
Czyli na pewno nie można zamówić z LPG nic a 1.6 w konfiguratorze jest (inna sprawa co by powiedzieli w salonie na temat możliwości zamówienia)
I tu trafiłeś w sedno. Wierz mi, że często to co jest w cennikach nie nadąża za decyzjami Renault.
Z tym, że to działa i w drugą stronę- podczas zamawiania, sprzedawcy dopiero po skierowaniu ich na stronę internetową "dowiadują się" że istnieje jakaś nowa konfiguracja lub promocja.
Dowiadują się lub tylko udają, że się dowiedzieli...
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-26, 09:43
Dymek napisał/a:
Dowiadują się lub tylko udają, że się dowiedzieli...
Bo cenniki i akcje promocyjne są edytowane i ogłaszane przez Renault Polska. A ci z opóźnieniem przekazują informacje do salonów, wpierw zmieniając co trzeba na stronie www.
To samo na forum. ASO nie wie połowy rzeczy, które wie każdy na forum. Dlaczego? Bo koncern ich o tym nie informuje. Oni mają tylko niezbędne informacje potrzebne do naprawy czegoś "zgodnie z procedurami".
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2019-04-26, 10:02
o
DrOzda napisał/a:
Być może to preludium do wycofania 1.6 H4M z oferty i zastąpienia go 1.0 Tce który do gazowania jak najbardziej się nadaje.
Silnik 1,6 zostanie zastąpiony silnikiem 1,3 o mocy 100KM. W ofercie reno są/będą 2 silniki o mocy 100KM - 1,0 tce i 1,3 tce
Ktoś marzycielsko napisał o 100 koniach nie wiedząc, o drugim silniku o większej pojemności.
1,0 TCe ma za słabe parametry do większych daci.
szczegóły w wątku http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=17601
Być może to preludium do wycofania 1.6 H4M z oferty i zastąpienia go 1.0 Tce który do gazowania jak najbardziej się nadaje.
Silnik 1,6 zostanie zastąpiony silnikiem 1,3 o mocy 100KM. W ofercie reno są/będą 2 silniki o mocy 100KM - 1,0 tce i 1,3 tce
Ktoś marzycielsko napisał o 100 koniach nie wiedząc, o drugim silniku o większej pojemności.
1,0 TCe ma za słabe parametry do większych daci.
szczegóły w wątku http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=17601
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-26, 10:27
straszna_maruda napisał/a:
Ktoś marzycielsko napisał o 100 koniach nie wiedząc, o drugim silniku o większej pojemności.
1,0 TCe ma za słabe parametry do większych daci.
Tu nie ma nic marzycielskiego, ani żadnego gdybania. To są potwierdzone informacje od importera.
To, że jest 1.3 TCe 100 KM w innych modelach, to nie znaczy, że w Dusterze będzie.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-26, 11:47
Muszą dać tańszy silnik i w dodatku taki który trawi LPG bo inaczej golas Lodgy i Duster wystartują od 50 kPLN. Lodgy i Dokker już jeżdżą z silnikiem o mocy 82 KM a Duster 90 KM więc jakim niby cudem nie mogłyby z turbobenzyną 1.0 100 KM ?
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-04-26, 11:49, w całości zmieniany 1 raz
Faktycznie, jak sprawdzałem cennik Duster'a w zeszłym tygodniu to silnik z LPG był.
Pytanie co się stało, czyżby instalacja się nie sprawdziła na naszym gazie ?
Jak w zeszłym roku rozmawiałem ze sprzedawcą to mi powiedział, że jest problem z naszym gazem bo jest bardzo zanieczyszczony. I dla tego tak długo nie było w ofercie silnika z LPG.
Ostatnio zmieniony przez Tomek71 2019-05-13, 11:49, w całości zmieniany 2 razy
To LPG mogą sobie darować, kosztuje dwa razy tyle co u gazownika, a i tak później nie ma się dostępu poza ASO. Jakbym chciał zakładać LPG to po okresie dotarcia, bo już później nie ma się co psuć w silniku więc gwarancję można zaryzykować i u dobrego gazownika plus większa butla żeby nie jeździć co tankowanie jak kot z pęcherzem. I tyle.
A z tą gwarancją to też jest tak, że nie traci się na cały silnik tylko na to co mogłoby zepsuć LPG, czyli jak padnie skrzynia, sprzęgło czy układ wspomagania to gwarancja dalej obowiązuje bo nie ma to związku z układem zasilania.
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-05-13, 11:37, w całości zmieniany 3 razy
Wysłany: 2019-06-10, 01:01 DD II - jakie silniki z LPG ?
Czesc. Czy ktos wie jakie beda dostepne silniki w Dusterze II z fabrycznym LPG? Na ten moment nie producent przyjmuja zamowien na auta z LPG, a gotowych wyprodukowanych z LPG na placach zostalo niewiele (ponoc tyko kilkanaście w calej Polsce).
Dzwonilem do kilku salonow i dostalem kilka różnych sprzecznych odpowiedzi:
- pod koniec roku dostosuja 1.6 Sce do nowych norm spalania i znow bedzie dostepny
- w 1.6 Sce nie bedzie juz LPG ze wzgledu na normy spalania
- wycofuja sie z Sce i beda Tce z LPG (nie sa w stanie podac ktory Tce i kiedy z LPG).
Czy ktos z forumowiczow ma moze jakies bardziej pewne i sprawdzone info? Jakies przecieki z Dacii czy cos? ;)
Wysłany: 2019-06-10, 05:32 Re: DD II - jakie silniki z LPG ?
dusiek napisał/a:
Czesc. Czy ktos wie jakie beda dostepne silniki w Dusterze II z fabrycznym LPG? Na ten moment nie producent przyjmuja zamowien na auta z LPG, a gotowych wyprodukowanych z LPG na placach zostalo niewiele (ponoc tyko kilkanaście w calej Polsce).
Dzwonilem do kilku salonow i dostalem kilka różnych sprzecznych odpowiedzi:
- pod koniec roku dostosuja 1.6 Sce do nowych norm spalania i znow bedzie dostepny
- w 1.6 Sce nie bedzie juz LPG ze wzgledu na normy spalania
- wycofuja sie z Sce i beda Tce z LPG (nie sa w stanie podac ktory Tce i kiedy z LPG).
Czy ktos z forumowiczow ma moze jakies bardziej pewne i sprawdzone info? Jakies przecieki z Dacii czy cos? ;)
Nie ma czegoś takiego jak sprawdzone info więc to co napiszę tez nie jest pewne na 100%. To że auta LPG sprzedają się w PL jak bułki to prawda i to argument na + w kwestii kontynuacji tej linii produktu. Na - jest fakt że ogólny tręd motoryzacyjny jest taki że silniki są kłamszone ze względów ekologicznych i coraz bardziej skomplikowane a więc nietolerujące LPG. Wtrysk bezpośredni w aucie praktycznie ekonomicznie dyskwalifikuje LPG , samych starych motorów sce już nie ma w ofercie. Wniosek z tego taki że to nie kwestia chęci Daci a mozliwości technicznych.
Zamawiałem to co mam w opisie nica w maju br z dostawą na koniec czerwca br, bo powiedziano mi że silnik 0,9 tce 90 LPG nie będzie już produkowany bez LPG tez nie, nowy motor wejdzie może w marcu w 2020 roku. Ja potrzebowałem nowe auto na marzec 2020, ale będzie wcześniej i nie ta wersja której chciałem . A myślałem o Sandero OPEN 90 tce+lpg+klima+czujki parkowania+kolor biały. Wyszło to owszem ale Stepway w cenie fajnej bo o 4 tys wyższej niż tańszy OPEN.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum