Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-06-14, 19:46 Duster II Techroad waltera_g
Witajcie,
troszkę po czasie ale wrzucam trochę zdjęć mojego nowego Dustera II 1.6 Sce 4x4 Techroad
Są zdjęcia z placu dealerskiego - w sumie lepiej nie widzieć auta w tym stanie, z garażu oraz z myjni, gdzie Dusterek otrzymał zabezpieczenie lakieru powłoką ceramiczną.
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-06-16, 21:05
Belphegor napisał/a:
Autko piękne.
Dzięki - kolorystyka oraz pakiety zewnętrzne takie same jak w moim poprzednim Dusterze.
Różnica pomiędzy Dusterem I a II jest ogromna, zawieszenie, układ kierowniczy - to zupełnie inna bajka.
Poprzedni to 2WD, teraz wybrałem 4WD i jestem zaskoczony 6-biegową skrzynią. Silnik mam ten sam, ale wydaje mi się, że dzięki tej skrzyni auto jest elastyczniejsze.
Wysłany: 2019-06-16, 21:43 Re: Duster II Techroad waltera_g
walter_g napisał/a:
Witajcie,
troszkę po czasie ale wrzucam trochę zdjęć mojego nowego Dustera II 1.6 Sce 4x4 Techroad
Są zdjęcia z placu dealerskiego - w sumie lepiej nie widzieć auta w tym stanie, z garażu oraz z myjni, gdzie Dusterek otrzymał zabezpieczenie lakieru powłoką ceramiczną.
Hmmm.... powłoka ceramiczna nakłądana była w myjni???
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 815 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-06-17, 09:56
Wydaje mi się, że każdy, kto wcześniej użytkował DD1 i przesiadł się na DD2 będzie to auto komplementował bo z tej perspektywy naprawdę jest za co. To rzeczywiście całkiem inny samochód, choć zdaję sobie sprawę, że jest też wielu malkontentów, którzy z tym zdaniem będą polemizować.
układ kierowniczy - zgoda - a co się zmieniło w zawieszeniu? Nie pytam złośliwie tylko po prostu nie widzę różnic...
Też się dziwię...czyli jestem malkontentem bo mam bezpośrednie porównanie. Mam prywatnie DD1 z 2017 a w firmie mam DD2 z 2019 - świeży temat. Poza ładniejszym wnętrzem nie czuję różnic. Oczywiście na plus usztywniający się - progresywny układ kierowniczy i lepsze siedzenia. Poza tym - wyciszenie, osiągi, tłumienie drgań - zawieszenie; sama jazda-do złudzenia podobne. Dokładnie to samo dotyczy precyzji lewarka zmiany biegów. Chyba że ostatnie wersje 2017 były już eksperymentem do wprowadzenia dd2...tego nie wiem. Ja i moi znajomi nie widzimy aż takiej przepaści pomiędzy DD1 z 2017 roku a DD2
Ostatnio zmieniony przez Jacenty85 2019-06-17, 13:42, w całości zmieniany 1 raz
układ kieurowniczy DD1-pompa wspomagania elektrohydrauliczna.
układ kierowniczy DD2 - silnik elektryczny wspomagania kierownicy. Całość ma właściwości progresji wspomagania - usztywnia układ podczas wyższych prędkości a wzmacnia siłę wspomagania przy jeździe parkingowej. Dobra rzecz - poprawia prowadzenie na wprost przy wyższych prędkościach. Z minusów tego typu rozwiązań - większe ryzyko awarii (chociaż nie zawsze); mniej odczuwamy niewyważone czy krzywe koła-chociaż dla wielu to plus.
A co sie zmienilo w zawieszeniu ? DD1 vs DD2 ? W DD2 w wersji 4x2 nadal z tylu belka skretna ?
a z przodu tez do samo jak bylo wahacz zwykly + drążek stabilizacyjny ?
A co sie zmienilo w zawieszeniu ? DD1 vs DD2 ? W DD2 w wersji 4x2 nadal z tylu belka skretna ?
a z przodu tez do samo jak bylo wahacz zwykly + drążek stabilizacyjny ?
Pewnie nawet te elementy mogłyby być lepsze (belka skrętna nierówna belce skrętnej, wahacz nierówny wahaczowi) -- lepsze jest zatem nieco inne pytanie: czy części zawieszenia z jedynki podchodzą do dwójki?
Ostatnio zmieniony przez defunk 2019-06-17, 14:03, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-06-17, 14:04
Jacenty85 napisał/a:
układ kieurowniczy DD1-pompa wspomagania elektrohydrauliczna.
taka była w DD1 2x4. W DD1 4x4 wspomaganie było w 100% hydrauliczne klasyczną pompą, jak za starych, dobrych czasów. I było wręcz idealne, nie za mocne,nie gumowe, dające dobry kontakt z kołami. I co komu przeszkadzało, że je wywalili? Takie rozwiązanie jest tańsze, prostsze i bardzo solidne. A jedyny mankament, to fakt, że zużywa ileś tami promili paliwa więcej, bo pompa napędzana jest od sinika.
Takie rozwiązanie jest tańsze, prostsze i bardzo solidne
No nie...
Tańsze to było dawno temu, jak elektryczne się dopiero pojawiło, a hydrauliczne zdążyło się już zamortyzować.
Prostsze też jest elektryczne - jeden silnik elektryczny montowany na kolumnie kierowniczej kontra pompa hydrauliczna, przewody, chłodnica, zawory, zbiornik wyrównawczy...
A solidność nie zależy od rodzaju wspomagania - obie konstrukcje można zrobić porządnie albo byle jak.
Przyznam szczerze - też bardzo lubiłem wspomaganie hydrauliczne- klasyczne-z pompą napędzaną od silnika. Bardzo dobrze sprawdzało się w Golfach 4. Dawało poczucie stabilności a jednocześnie wyczucia. Auto prowadziło się sztywno. Z kolei Skoda Fabia/Vw Polo/Seat Cordoba z tych samych lat co Golf 4 (około 2001 r) miały już wspomagania elektrohydrauliczne i moim zdaniem nie było już tak fajnej trakcji. Układ był dość mocno wspomagany, każda nierówność drogi przy wysokiej prędkości przenosiła się na kierownicę powodując jazdę mało stabilną. Kupuje DD1 obawiałem się, że będzie podobnie ale na szczęście konstruktorzy dobrze dobrali siłę wspomagania. Moim zdaniem DD1 4x2 na wspomaganiu elektrohydraulicznym to dobre rozwiązanie.
Co DD2 ten układ działa dość fajnie. Fajnie się usztywnia ale ...jest SPORO TAŃSZY w produkcji niż klasyczne rozwiązania. Na chłopski rozum łatwiej wyprodukować tani silnik elektryczny niż precyzyjną i szczelną pompę wspomagania. Być może rozwiązanie będzie też mniej trwałe niż klasyczne o czym przekonał nas dwie dekady temu fiat punto 2 ale niestety koszty produkcji w przypadku samochodów są decydujące.
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 164 Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-06-18, 12:38
Ja po przesiadce sie na takie wspomaganie jak w nowym Dusterze juz nie mam ochoty wracac do porzednich rozwiazan. Co wiecej - auto kupione z mysla o uzytkowaniu 5-6 lat (100-120 tys km) wiec chyba nie bedzie mnie interesowalo czy ta rozwiazanie trwale czy nie ;)
no cóż...nie od parady mówi się, że wspomaganie w pełni hydrauliczne jest uważane za znawców tematu za najlepsze dlatego , że daje najlepsze wyczucie drogi...do tej pory jest używane w sporcie samochodowym. Kierowcy rajdowi nawet nie chcą słuchać o wspomaganiu elektrycznym...pewnie zaraz by się przegrzało... Co nie ujmuje faktu, że do codziennej normalnej jazdy elektryczne progresywne jest bardzo przyjemne.
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-06-18, 17:21
W Dusterze I zastanawiało mnie jedna rzecz - w momencie kręcenia kierownicą przygasały mi przednie światła. Czy to mogło być spowodowane tym, że pompa wymagała chwilowo większej dawki prądu?
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-18, 17:49
Jacenty85 napisał/a:
Być może rozwiązanie będzie też mniej trwałe niż klasyczne o czym przekonał nas dwie dekady temu fiat punto 2 ale niestety koszty produkcji w przypadku samochodów są decydujące.
Na tyle aut w gamie Fiata tylko punto II miało problem ze wspomaganiem, gdzie silnik wymieniało się w 20min i zamykało w kwocie 100zł. Miałem stilo z wspomaganiem elektrycznym i city i dla mnie to było świetne, w Daci pojękiwanie tej pompy elektrohydraulicznej doprowadza mnie do niezłego zdenerwowania.
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-06-19, 19:14
Nawiązując do zawieszenia.
Może to ze względu na 4x4, ale odczuwam, że zawieszenie jest sztywniejsze, Duster II dużo lepiej trzyma się w zakrętach, szczególnie na trasach i serpentynach.
Przesiadając się z powrotem do Dustera I denerwuje mnie strasznie luz na kierownicy oraz bujanie w zakrętach.
Ostatnio zmieniony przez walter_g 2019-06-19, 19:15, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum