Dzięki za pomoc.
Te trzy pliki w głównym katalogu po rozpakowaniu miałem niewidoczne (ukryte). Zmieniłem ich status i zaraz podejmę kolejną próbę.
Na tym samym penie założyć katalog i umieścić nowe mapy do zgrania do MNE ?
Ostatnio zmieniony przez mn268 2019-03-09, 18:13, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-09, 20:18
Katalog Update!
Kod:
Katalog "Backup" zawiera wszelkie wykonane archiwizacje urządzenia nawigacyjnego. Podkatalogi w nazwie zawierają daty wykonanej czynności.
Katalog "Update" zawiera katalogi, które należy uzupełnić plikami - aktualizacjami a następnie aktywować przez zmianę nazwy.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-06, 09:39
Szybkie i może trochę lamerskie pytanie - czy sposobem Anioła da radę uwolnić starszy typ MNE? Chodzi o Lodgy z 2014 roku. W menu głównym ma takie starsze kwadratowe ikonki o zupełnie innej grafice, niż obecne MNE.
Nie mam niestety na razie dostępu do tego radia, więc nie wiem dokładnie nawet jaka to jest wersja oprogramowania.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3950 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-06, 10:08
Belphegor napisał/a:
Nie mam niestety na razie dostępu do tego radia, więc nie wiem dokładnie nawet jaka to jest wersja oprogramowania.
I to trzeba ustalić na początek.
Natomiast zerknąłem w pliki Anioła- są tam wrzucone uwolnienia począwszy od wersji 4.0.3, więc przynajmniej teoretycznie powinno zadziałać.
Pytanie dotyczące drobnej, acz istotnej dla mnie kwestii - czy nowe pliki do aktualizacji wgrywam do katalogu Update! przed zrobieniem archiwizacji (czyli Backup)? Czy to niebezpieczne?
Po prostu nie chce mi się ganiać w te i nazad do komputera ;) Gdybym wcześniej na penie przygotował wszystkie niezbędne pliki, to wystarczyłoby, że kopiuje, podmieniam i usuwam stare pliki bezpośrednio w MNE - wszystko za jednym posiedzeniem.
No i jeszcze pytanie, czy zaznaczyć w MicomTest opcję TMC ON przed, czy po uwolnieniu? A może wcale? Na dodatek kodami już nie wejdę, więc muszę kombinować z penem... @jas_plk @paul7 @Belphegor? Pomocy!
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3950 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-23, 15:28
Ten zestaw oprogramowania na pendrive był zrobiony właśnie po to aby nie biegać. Ale... zalecał bym jednak robić to kolejno, masz pewność, że do Update wygrasz wszystko co potrzeba? Niektóre pliki należy pozostawić oryginalne- choćby pliku mapy podstawowej nie ma nigdy w aktualizacjach map a w Update musi się znaleźć bo najprawdopodobniej zostanie wykasowany.
I dlaczego twierdzisz, że nie wejdziesz w Micom kodami?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-06-23, 16:12, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-24, 11:14
Ja włączyłem sobie TMC dużo wcześniej, niż bawiłem się w uwolnienie, żeby sprawdzić, czy zadziała bez licencji. Ale według mnie to bez znaczenia. Możesz włączyć TMC po zrobieniu uwolnienia.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Niektóre pliki należy pozostawić oryginalne- choćby pliku mapy podstawowej nie ma nigdy w aktualizacjach map a w Update musi się znaleźć bo najprawdopodobniej zostanie wykasowany.
Chodzi o "basemap"? Co się stanie, gdy ten plik zostanie wykasowany? Co powinien zawierać folder map (oprócz nowych - aktualnych - wgrywanych map)?
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-26, 08:29
Jak nie będziesz miał konturów krajów europy, to np. przy pokazywaniu trasy , mapka ogólna pokazuje się na chwilę i nawigacja padnie, to samo stanie się przy zmniejszaniu podglądu ,czy ustalaniu trasy poza granice kraju. Nawigacja może na trwałe się zawiesić, komunikat fatal error, zapisać stan w plikach ustawień, co wymaga ponownego wgrywania.
Co do aktualizacji w tym temacie i w innych to nie zauważyłem , żeby programy aktualizacyjne kasowały base map. No chyba , że zrobisz to ręcznie. Na forach są dostępne te mapki basemap.fbl z roku 2015 o wadze 8,918MB, masz tam wewnątrz kontury krajów, główne miasta i główne drogi miedzy nimi, ale oczywiście bez szczegółów i informacji , które umożliwiają wytyczyć jakiekolwiek trasy. Wgrywane później aktualizacje map z plikami dodatkowymi i informacjami, dopiero wtedy uzupełniają mapę podstawową o grafikę i informacje o rodzaju dróg, także informacje miejscowe, budynki, znaku ostrzegawcze, radary itp.
Ok, rozumiem. Podzielę się więc z Wami moimi doświadczeniami po uwolnieniu MNE.
Od razu zastrzegam - nie wiem, czy się udało, bo nie uruchamiałem jeszcze nawigacji, doszedłem jedynie do ekranu z kafelkami, nic nie klikałem oprócz ikonki menu programu od Anioła - bo tym sposobem uwalniałem.
Przejrzałem mnóstwo wpisów na forum i muszę stwierdzić, że nadal nie ma jednej, "kanonicznej" metody uwalniania - ten podany przez użytkownika @rolka jest jakby "fuzją" metody od Anioła (pełna automatyka) i ręcznego usuwania/kopiowania plików + metoda kolegi @d3mol3k (czyli potrzebne licencje i TMC).
Wiedząc, że zapychanie wgrywanymi mapami może spowolnić, a nawet zawiesić MNE, postanowiłem ograniczyć się jedynie... do Polski. Tak jest - nie wybieram się za granicę w najbliższym czasie
Dodatkowo zastanawiałem się, co zrobić z mapą *.hnr, ponieważ istnieją dla Europy jej TRZY wersje - a każda z TRZEMA wariantami: FULL EUROPE, WESTERN EUROPE oraz EASTERN EUROPE. Posiadają one warianty do wyznaczania tras: FAST, SHORT lub ECONOMICAL.
Początkowo korciło mnie, żeby wgrać FULL, a resztę (WESTERN oraz EASTERN) wywalić. Potem pomyślałem, że skoro w kopii backup mam Western i Eastern (o dziwo, nie wgrywałem krajów EuropyZachodniej wcześniej), to może wgrać aktualne mapy właśnie W. i E.
Ostatecznie postawiłem na minimalizm i wgrałem jedynie EASTERN. Reszty nie potrzebuję, a FULL zajmuje sporooo miejsca. Dobrze zrobiłem? Jeżeli ktoś radziłby inaczej, chętnie poznam jego opinię.
Kwestia, która mnie nurtuje, to czy podmiana map przez Total Commandera jest równoznaczna z aktualizacją tych map w MNE. Czy trzeba aktualizować metodą Anioła za pomocą wcześniej przygotowanego pena i automatyki skryptów (czyli kliknięcie opcji "Aktualizuj mapy).
Czy nie jest za późno, na dodanie pliku basemap (nie uruchamiałem jeszcze nawigacji)?
Czy można usunąć puste foldery, które były w nadrzędnym folderze UPDATE w programie od kolegi Anioła (PHONEME i DEM)? Nic tam nie wrzucałem, więc jaki jest sens, żeby je wgrywać?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3950 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-26, 11:02
p47yk napisał/a:
Ostatecznie postawiłem na minimalizm i wgrałem jedynie EASTERN. Reszty nie potrzebuję, a FULL zajmuje sporooo miejsca. Dobrze zrobiłem?
Również wgrywam tylko EASTERN w 4 wersjach (Easy, Fast, Green, Short).
Cytat:
Kwestia, która mnie nurtuje, to czy podmiana map przez Total Commandera jest równoznaczna z aktualizacją tych map w MNE. Czy trzeba aktualizować metodą Anioła za pomocą wcześniej przygotowanego pena i automatyki skryptów (czyli kliknięcie opcji "Aktualizuj mapy).Czy nie jest za późno, na dodanie pliku basemap (nie uruchamiałem jeszcze nawigacji)?
Równoznaczna- kiedyś był tylko ten sposób, inne metody powstały jako automatyzacja.
A więc przez TotalCommandera można spokojnie robić wszystko, również wgrać Basemap- ale najpierw podejrzyj czy faktycznie został skasowany.
Cytat:
Czy można usunąć puste foldery, które były w nadrzędnym folderze UPDATE w programie od kolegi Anioła (PHONEME i DEM)? Nic tam nie wrzucałem, więc jaki jest sens, żeby je wgrywać?)
Można usunąć. O ile przeczytałeś opis programu Anioła w plikach TXT, to powinieneś tez wiedzieć, że jeżeli do nazwy jakiegoś folderu na pendrive dodasz "_wyl", to ten folder nie podlega aktualizacji- czyli np. folder LICENSE zmieniasz na LICENSE_WYL.
Generalnie podczas aktualizacji map aktualizuję tylko 4 foldery:
BUILDING
MAP
POI
SPEEDCAM
Również wgrywam tylko EASTERN w 4 wersjach (Easy, Fast, Green, Short).
Czyli warto dograć jeszcze do tego Economical? Bo tylko tej nie wymieniłeś. Czy w opcjach nawigacji te wszystkie opcje się pokazują - czyli można z nich skorzystać? Short, Fast, Easy jestem w stanie sobie wyobrazić, do jakiego rodzaju wytyczania tras się odnoszą, ale jaka różnica jest między Green a Economical właśnie?
Mam też pytanie do plików *.dem - one służą do uwzględnienia na mapach rzeźby terenu. Ktoś próbował je wgrywać? Na TYM FORUM znalazłem plik o nazwie:
Cytat:
Eastern_Europe_CGIAR_Premium_2006.06_090309.dem
i chciałbym spróbować go wgrać.
Liczę na to, że zanim odpalę nawigację, mogę jeszcze wgrać to i owo oraz sprawdzić wcześniej zawartość folderów dzięki menu Anioła (Total Commander).
Co zrobić po skopiowaniu plików, by mieć pewność, że zmiany się zapisały? Tak krok po kroku? W pierwszym poście tego wątku (autorstwa kolegi @rolka) nie znalazłem opisu poprawnego "wychodzenia" z Windowsa/MNE, by nic nie "uwalić" ;)
Wyłączyć MNE można z pena Anioła, ale on się restartuje i na nowo włącza. No i w którym momencie można bezpiecznie wyjąć gwizdek?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3950 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-26, 12:54
p47yk napisał/a:
Czyli warto dograć jeszcze do tego Economical? Bo tylko tej nie wymieniłeś.
Nie mam ECONOMICAL... podejrzewam, że to to samo co GREEN (różnica w nazwie pliku).
Ale nigdzie w MN nie widziałem tych opcji w nawigacji, nie mam więc nawet pewności czy nasza nawigacja tych plików w ogóle używa.
Cytat:
Mam też pytanie do plików *.dem - one służą do uwzględnienia na mapach rzeźby terenu.
A to nie do mnie- nie zajmowałem się rzeźbą, może odezwie się ktoś, kto się tym bawił.
Cytat:
Wyłączyć MNE można z pena Anioła, ale on się restartuje i na nowo włącza. No i w którym momencie można bezpiecznie wyjąć gwizdek?
No i po takim resecie jeżeli ponownie nie odpalisz softu z pendrive, masz już normalne menu z MN i możesz wyjąć pena, uruchamiać Navi, itd.
Jak nie zadziała, to masz przecież nadal dostęp do Windowsa, wszelkie procedury zmiany plików możesz powtarzać albo "Aniołem", albo bezpośrednio TotalCommanderem.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-06-26, 12:56, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-26, 13:02
p47yk napisał/a:
Czyli warto dograć jeszcze do tego Economical?
Nawigacja jest uboga i tylko potrafi przedstawić 3 propozycje na trasę, ekonomiczna
p47yk napisał/a:
Liczę na to, że zanim odpalę nawigację, mogę jeszcze wgrać to i owo
oczywiście jest potrzebna; krótka i szybka.
p47yk napisał/a:
Green
to taka bardziej ekonomiczna pod względem spalania paliwa, tego nie ma, brak analizy właśnie wysokości terenu, bo nawigacja jest okrojona.
Podstawowy błąd! Nigdy nie wgrywaj czegoś czego nie jesteś pewny i na siłę. Zawsze możesz sobie podzielić "wgrywanie" na mniejsze części i sprawdzać czy działa.
p47yk napisał/a:
No i w którym momencie można bezpiecznie wyjąć gwizdek?
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-26, 20:19
pliki .dem najnowsze pochodzą z 2006 roku i nie są odnawiane, obejmują mówiąc krótko obszar wielu państw lub nawet pół kontynentu. Całkowita zawartość np na świat to 7,6GB.
Przykładowo
jest najbliższe Polsce i okolic. Węgrzy np. mają swój plik. My nie.
Mapa bazowa jest najniższym poziomem dokładności. Miejsca górskie zawierają więcej informacji o elewacji niż niziny. A w rzeczywistości także niektóre pliki .fbl mają zakodowane podstawowe dane dem, czyli widok planety. Niektóre nawigacje mają podgląd w terenie ale dla tras pieszych, niestety MN , z prymitywną pamięcią i procesorem , nie mógłby takich informacji przetworzyć.
Full Europa;
Dodam jeszcze , że istnieją wypasione pliki dem , ale tego nie udźwignie żaden MNE.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum