A ja mam inny problem - nie mogę odkręcić anteny. Żadne "odrdzewiacze" nie pomagają. Kombinerki tak samo. Miejscowy specjalista od motażu car audio prorokuje, że "się utleniła i zlała w jedno z podstawą". Czy ktoś z Was zetknął się z takim wypadkiem? Jak z tym żyć?
Dzisiaj chciałem podjechać na myjnię automatyczną, ale wcześniej chciałem ściągnąć antenę z mojego Dokkera i... nie umiałem. Próbowałem odkręcać, wyciągnąć, wysunąć i nic. Podpowiedzcie jak się ją zdejmuje.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-03, 14:00
jest pewnie mocno dokręcona, kombinerki przez kawałek szmaty - delikatnie,żeby nie oderwać od dachu , a potem prysnąć jakimś smarem w sprayu
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-04-06, 15:46, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-07, 07:13
większość obsługantów myjni chce,żeby odkręcać - widać takie mają wytyczne
Myję na Orlenie (automat) we Wrocławiu dość często (różne lokalizacje w mieście) i w regulaminie jest wyraźnie napisane, że trzeba zdejmować.
Tak też zawsze robię.
Walczylem z odkreceniem bata anteny ( przez kombinerki w szmacie owiniete ) i nie dalem rady :(
Czy ktos ma pomysl jak ja odkrecic ? Czy tam jest jakas blokadka - kontra czy sama M6 srubka ktora sie wkreca w podstawe anteny ?
Czy moze lepiej calosc odkrecic z podstawa przez podsufitke i pozniej w rekach trzymajac to odkrecic ten dlugi bat ?
Powinno się odkręcić, ale jak nie było od początku odkręcane to pewnie gwint już "skleił" się.
Spróbować psiknąć w okolice gwintu WD-40 albo Coca-coli.
W najgorszym wypadku możesz je wykręcić z podstawą przez podsufitkę i spróbować na stole je odkręcić.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-03-11, 12:36
warto konserwować ten gwint (np wazeliną techniczną), nie będzie potem problemów (jak na zdjęciu) z odkręcaniem bata
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1963 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-07-15, 06:49
Odkręcałem bat antenowy w swojej poprzedniej Dacii ( MCV II z 2014 r) i obecnej ( Lodgy 2016r). Ręką nie dało rady iść odkręcić, ale wystarczy złapać bat u samej podstawy kombinerkami ( aby nie porysować bata można włoży miedzy niego a kombinerki szmatę) i bez używania większej siły da się go odkręcić. Jak ktoś wkręca ten sam bat to trzeba jego gwint oczyścić szczotką drucianą i na koniec psiknąć na niego jakimś smarem, ja użyłem smar miedziany
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 639 Skąd: Wro
Wysłany: 2019-07-15, 08:00
Hej,
próbowałem ręką i nie szło. Myślałem, że po taniości stanowi całość z podstawą. Kombinerkami poszło. Przedmuchałem gwint, wkręciłem. Teraz można nawet ręką odkręcić bez problemów. Na razie bez smaru, bo nie miałem pod ręka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum