Wysłany: 2019-05-01, 20:31 Re: Hak w dusterze II - prośba o sprawdzenie bezpieczników
Dracid napisał/a:
....
Znalazłem natomiast instrukcję producenta tej wiązki (czyli instrukcję, która idzie do wiązki bez logo "renault") i tam bezpiecznik jest wsadzany do FH10. Wtedy wszystko śmiga.
Prośba: czy Ci, u których hak montował dealer, mogliby zrobić zdjęcie skrzynki bezpieczników, ewentualnie sprawdzić, czy bezpiecznik 20A jest u nich w miejscu FH27 czy może FH10?
Ciekawe jest też to, że w FH27 (czyli tym z logo przyczepy) mam zajęty tylko górny styk - w dolnym w ogóle ani śladu kontynuacji obwodu.
....
Z instrukcji montażu haka (akcesoryjnego) do DD2 wynika, że usytuowanie bezpiecznika zależy od daty produkcji samochodu.
Co prawda hak zamontowany nie u dealera, ale chyba poprawnie bo zgodnie z instrukcją akcesoriów Renault i wszystko działa. Foto z bezpiecznikiem w załączeniu (oznaczony kolorem czerwonym i zielonym)
bezpiecznik przyczepy 20A (żółty) zaznaczony kolorem czerwonym i zielonym.jpg
Nic nie jest wiercone. Otwory montażowe są gotowe, "wystarczy" wyciągnąć zaślepki. Teoretycznie w instrukcji usuwają także zabezpieczenie antykorozyjne, ale u siebie tego nie robiłem
......
Wiązka to też ciekawa sprawa, bo trzeba wyrwać zaślepkę umiejscowioną za tylnym zderzakiem, tylko że ta zaślepka jest plastikowa i zalakierowana - też spędziłem sporo czasu, rozgryzając, gdzie ta zaślepka jest i jak ją wyrwać.
Wrzucę tu z mojego archiwum (dokumentacji fotograficznej) modyfikacji mojego DD II to może się na przyszłość przyda.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 08 Sie 2019 Posty: 7 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-08-08, 10:00 Montaż Haka z wiązką 13 pin w autoryzowanym serwisie
Witam drodzy koledzy\ koleżanki.
Temat dotyczy montażu instalacji elektrycznej haka w autoryzowanym serwisie Dacia.
Czy ktoś z Was montował takową?
Oryginalna instalacja ma w gnieździe 13 kabli ( gniazdo 13 pin), więc teoretycznie wszystko powinno działać. Ładowanie akumulatora, stałe 12v do zasilania rzeczy zewnętrznych podczas jazdy.
Niestety funkcjonalność zainstalowanej wiązki równa się z tą z 7 pinów.
Serwis rozkłada ręce twierdząc że nie ma takiej możliwości by gniazdo było funkcjonalne.
A Wy jakie macie doświadczenia w tym temacie?
_________________ Życie polega na znalezienie balansu między odpoczynkiem a pracą
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-08, 10:09
Tak montowałem samodzielnie. W Dacii jest to banalne.
Napisz to jeszcze raz po kolei.
Gniazdo jest 13 PIN ?
Moduł ma wyjście na wiązkę 13 PIN a do gniazda pociągnięto tylko siedmioprzewodową ?
A może wsadzili Ci tańszy moduł pod 7 PIN ?
No to wymienić i już.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-08-08, 10:13, w całości zmieniany 3 razy
Ja mam oryginalną wiązkę 13 pin montowaną w aso, ale nie testowałem jej jeszcze w trybie 13pin, podpinałęm tylko wtyk 7 pin przez przejściówkę.
Nikt jednak nie sugerował, żeby te 13 pin miało nie działać.
Jeżeli nikt inny się nie wypowie to jutro spróbuję sprawdzić światło cofania i pin stałego 12V woltomierzem, zobaczymy.
Ale w głowie mi się to nie mieści i uważam, że ASO zrobiło fuszerkę. A jeśli rzeczywiście brak możliwości technicznych, to powinni o tym poinformować przed rozpoczęciem prac.
Jak widać, poprawnie zamontowane oryginalne gniazdo powinno zapewniać działanie wszystkich funkcji wersji 13-pinowej - https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_11446
Mam hak 13pin montowany przez ASO. Nie wiem jak dodatkowe masy i zasilanie ciągłe (pin 8-13), ale światło cofania (pin 8) działa normalnie. Tak naprawdę to o piny 1-8 mi właśnie chodziło. Do bagażnika rowerowego na hak 8 pinów jest mi potrzebne.
Jak widać, poprawnie zamontowane oryginalne gniazdo powinno zapewniać działanie wszystkich funkcji wersji 13-pinowej - https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_11446
Też dotarłem do tej instrukcji, jednak potrzebuję oficjalnej informacji od użytkownika który jak ja zlecił montaż w ASO.
Przy zakupie zapewniano mnie że wszystko będzie działać.
Zapłaciłem 1600zł i mnie zbyto. Chcę skierować reklamację do Renault PL a by to zrobić muszę mieć 100% pewność.
_________________ Życie polega na znalezienie balansu między odpoczynkiem a pracą
Tu kolega z zaprzyjaźnionego forum też miał problem z montażem haka w ASO (co prawda mechaniczny), ale udało się to załatwić polubownie. Nie pisał jaką ma instalację, ale pewnie możesz go zapytać.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 08 Sie 2019 Posty: 7 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-08-08, 16:28
tomek73 napisał/a:
Mam hak 13pin montowany przez ASO. Nie wiem jak dodatkowe masy i zasilanie ciągłe (pin 8-13), ale światło cofania (pin 8) działa normalnie. Tak naprawdę to o piny 1-8 mi właśnie chodziło. Do bagażnika rowerowego na hak 8 pinów jest mi potrzebne.
A jesteś w stanie sprawdzić czy masz stałe 12v na 10 i 9 po przekręceniu zapłonu?
_________________ Życie polega na znalezienie balansu między odpoczynkiem a pracą
Jak widać, poprawnie zamontowane oryginalne gniazdo powinno zapewniać działanie wszystkich funkcji wersji 13-pinowej - https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_11446
Też dotarłem do tej instrukcji, jednak potrzebuję oficjalnej informacji od użytkownika który jak ja zlecił montaż w ASO.
Przy zakupie zapewniano mnie że wszystko będzie działać.
Zapłaciłem 1600zł i mnie zbyto. Chcę skierować reklamację do Renault PL a by to zrobić muszę mieć 100% pewność.
czy Ty masz fabryczne czujniki parkowania w Dusterze?
Jak się ma ta wiązka 8201700132 do modeli Dustera z czujnikami parkowania ? Powinny byc one dezaktywowane po podpięciu przyczepy .
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 08 Sie 2019 Posty: 7 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-08-09, 10:22
Nie mam żadnych dodatkowych wyłączników, czujniki piszczą cały czas przy cofaniu. Sprawę zgłosiłem już do Renault Polska. Serwis przy zgłoszeniu problemu nie widzi. Przy sprzedaży zapewniano mnie że wszystko będzie działać. Tak samo sprzedawca zapewniał mnie że zainstalowane mapy w nawigacji będą obejmowały zasięgiem Niemcy, Chorwację, Austrię taki rozszerzony wschód :).
_________________ Życie polega na znalezienie balansu między odpoczynkiem a pracą
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-09, 10:33
W oryginalnym module nie ma funkcji deaktywacji czujników cofania. Każą wyłączać wyłącznikiem na desce (gdy masz oryginalne). W niefirmowych modułach jest dodatkowy kabelek który wpina się w obwód czuników i on deaktywuje sygnał z nich.
Zakładałem hak z wiązką 13 pinową w ASO w Łodzi w Jaszpolu od razu, jeszcze przed odbiorem auta. Musiałem niestety sam zalegalizować hak na stacji kontroli pojazdów. Diagnosta podłączył urządzenie do testowania wiązek 13 pinowych i wszystkie piny według niego działają tak jak powinny.
Sprawdź lepiej, czy masz stałe 12V i 12V po stacyjce na odpowiednich pinach, bo jestem na 99% pewny, że nie masz. Urządzenie sprawdza światła zgodnie z wymaganiami prawa, a stałe napięcie czy napięcie po stacyjce to już - że tak powiem - fanaberia użytkownika.
Witam,
Czy ma ktoś rozpiske kolorkow kabli tylnej palmy?
Oraz w instrukcji montażu mojego haka jest napisane, że trzeba podłączyć się pod akumulator i dac 15a zabezpieczenie. Czy ktoś z was ciągnął kabel aż do akumulatora?
Ostatnio zmieniony przez Vodun 2019-10-12, 17:57, w całości zmieniany 1 raz
Czy hak do Dustera (2018- ) oznaczony jako "Zestaw montażowy belki do haka jednoczęściowego" i "Belka poprzeczna haka jednoczęściowego" można demontować?
Tak. Prawo zabrania zakładania haków, których nie można w żaden sposób zdemontować (czyli zespawanych na stałe z belką na przykład). Tylko dla wygody kierowców są haki odpinane "na klik", no i droższe. Tańsze są przykręcane, ale z odpowiednimi kluczami ściągniesz.
Wczoraj zamontowano mi hak holowniczy + wiązka 13PIN z modułem. Montaż W ASO (jakoś montażu tragiczna, będę reklamować) ale chodzi mi o coś innego.
Wiązka jaką mam to: 8201716947.
Byłem przekonany, że jak się wybiera wiązkę z modułem to czujniki cofania będą się automatycznie wyłączać niestety tak się nie dzieje:(
Czy istnieją moduły, do DD PH2 które w taki sposób działają?
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-05-22, 18:58
Ale w sensie, że jak jest hak to piszczą, czy jak jest coś wpięte to piszczą?
W dokkerze miałem fabryczny hak, gdzie kula idealnie zasłaniała środkowy czujnik i "przyuczało" się i nie piszczała jak była sama kula, jak coś było zapięte to piszczało.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum