Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
Duster - sprzegło szarpie przy zimnym silniku.
Autor Wiadomość
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-03-07, 20:04   

mrówa napisał/a:
Jarosław P napisał/a:
I co myślicie o tym co wcześniej pisałem wycie huczenie przy 1800-2000 obrotów ( sprzęgło a może skrzynia ??? ) Normalne to czy nie ?, też ktoś tak ma ?


Ja też tak mam (od nowości). Wycie zaczyna się przy 2000 obrotów. Myślałam, że ten typ tak ma.


Tylko że u mnie to wycie jest przy ok. 2000 obrotów ,przy niższych i wyższych tego nie ma.
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-07, 20:07   

Jarosław P napisał/a:

Tylko że u mnie to wycie jest przy ok. 2000 obrotów ,przy niższych i wyższych tego nie ma.


Jak mi się zdaje, u mnie również.
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-03-09, 18:19   

Dziś dokładnie przysłuchałem się pracy silnika i to wycie przy 2000 obrotów powstaje wtedy gdy silnik zbiera się z niższych na wyższe obroty. Po prostu przy tych obrotach przechodzi jakby przez taki punkt , moment , w którym go lekko przymuli. Z tym że jak pozostanie w tym zakresie obrotów to jest głosniej aż do momentu obpuszczenie lub dodania gazu.
W sytuacji gdy zdecydowaniej dodam gazu i szybko przejdę do wyższych obrotów wycie wystąpi tylko przez moment i jest prawie niezauważalne.
Próbę robiłem też na postoju i dodawałem gazu i również przy 2000-cach silnik pracuje nieco głośniej.
Według mnie to normalny odgłos pracy silnika ( nie jestem fachowcem ) , a problem bierze się ze słabego wygłuszenia komory silnika.
Tez myslałem o matach wygłuszających ,o których w innym poście dziś pisze kol. Jan Ostrzyca. Ale to na pewno nie mały koszt ( maty + montaż )

Przeglądałem różne fora i wiele pisane jest na ten temat , wielu uzytkowników różnych marek boryka się z tym hałasem , często mowa jest o wymianie oleju w skrzyni biegów na lepszy oraz żeby się tym zbytnio nie przejmować , nic się z tego powodu nie dzieje.
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2011-03-09, 21:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-03-11, 19:07   

A co Wy na to drodzy forumowicze ?
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-08-13, 08:03   

W dacii są różne rezonanse.
Ja np. mam buczenie przy 1800 rpm (niezależne od sprzęgła) - po prostu coś wpada w rezonans i buczy - usterka opisywana na innym forum. Moje aso wymieniło już m.in. wspornik katalizatora i...nic to nie dało.
Tu na forum mam wrażenie , że szarpanie sprzęgła mylone jest z szarpnięciem przy zmianie biegów na zimnym silniku. Pojedyncze szarpnięcie przy zmianie biegów na zimnym silniku istotnie występuje w dusterach (m.in. w moim) i ustaje po osiągnieciu 2 kresek temperatury. Odczucie można porównać do zbyt szybkiego podniesienia nogi z pedału sprzęgła (tak jakby chcieć specjalnie zerwać przyczepność przy zmianie biegu). Rzeczywiście wydaje mi się , że ten typ tak ma i już.
Czym innym :!: jest szarpanie sprzęgła na jedynce, które np. u mnie też od niedawna od czasu do czasu się pojawia i zaczyna mnie zastanawiać. To szarpanie nie jest pojedynczym szarpnięciem , ale czymś w rodzaju drgania przy ruszaniu. Póki co (50 kkm) objaw u mnie się zaczyna więc jeszcze nie jest na tyle odczuwalny, żeby był jednoznaczny dla ASO, ale czekam aż się powiększy. Osobiście , po doświadczeniach z innymi autami, którymi jeździłem wcześniej ( a które miały różne przebiegi >200 kkm) podejrzewam uszkodzenie któregoś z tłumików drgań skętnych (pęknięta jedna ze sprężyn) na tarczy sprzęgła. Co koledzy uważają? Jak objaw stanie się jednoznaczny to zgłoszę do aso.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2012-08-13, 08:08, w całości zmieniany 4 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-08-13, 10:43   

Hakama 4x4 napisał/a:
podejrzewam uszkodzenie któregoś z tłumików drgań skętnych (pęknięta jedna ze sprężyn) na tarczy sprzęgła

jest to wielce prawdopodobne tyle, że z założenia nie powinno mieć miejsca przy takim przebiegu...
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-08-13, 11:23   

TD Pedro napisał/a:
jest to wielce prawdopodobne tyle, że z założenia nie powinno mieć miejsca przy takim przebiegu...

No własnie. Tym bardziej, że generalnie szanuję sprzęgło. Nie ruszam zrywami , nie szarpię podczas jazdy itp. Efekt, mam wrażenie nieznacznie się pogłębia. Jak będzie jednoznaczny pojadę do ASO.
Myślę, że nie powinni tego potraktować jako eksploatacji. Spojrzę jeszcze na gwarancję, ale jak jest do 100kkm to do 100kkm nie ma prawa szarpać (co innego gdyby mi się ślizgało).
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-11-19, 07:42   

Panowie mam cenną, jak mi się wydaje obserwacje dotyczącą ostro chwytającego sprzęgła Dustera na zimnym silniku.
Nie zgłaszałem sprzęgła ale buczenie przy 1800 rpm.
Gdy szukali przyczyny (której nie znaleźli) przy okazji odkryli, że nie mam jednej śruby dolnej poduszki silnika. Ponoć pozostałe trzy nie miały być luźne wg.ASO , nie mniej jednak po zakręceniu brakującej śruby przestałem odczuwać jakąkolwiek różnicę między sprzęgłem na zimnym a ciepłym silniku. Wydaje mi się zatem , że odczuwalne szarpania nie były szarpaniem w układzie przeniesienia napędu tylko latającym silnikiem i wynikają z niedokręconych poduszek silnika. Hydrauliczny popychacz sprzęgła, który ma zimny hydrol pracuje pewnie ostrzej na zimnym silniku, ale wynika stąd, że poduszki silnika normalnie mają sobie z tym szarpaniem poradzić a gdy tak nie jest powoduje to odczucie szarpania sprzęgła.
Po dokręceniu śrub zmniejszyło się także wyraźnie szarpanie (wyrywanie) podczas ruszania na ciepłym silniku, które opisywałem w niniejszym temacie - ale to jeszcze będę obserwował.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2012-11-19, 07:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-19, 11:31   

warto to przy okazji sprawdzić zwłaszcza, ze mój dasti jest w wieku Twojego i oby nie zadziałało prawo serii... (produkcyjnej :-P ) póki co u mnie nic się nie dzieje ale każda uwaga jest cenna, lada chwila będę robił przegląd po dwóch latach i zwrócę na to uwagę :-) ...
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-11-19, 11:41   

jeśli jest .... to podobny objaw może dawać dwumasa
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-19, 17:43   

ale kol. Hakama 4x4 ma silnik benzynowy...
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-10-24, 13:39   

Wczoraj wychwyciłem systematykę w moim szarpaniu.
Dzieje się to gdy ruszę, mam prędkość 2-3 km/h i znów łączę sprzęgłem (takie podjeżdżanie w korku gdy mam się zatrzymać ale jednak ktoś rusza z przodu więc podjeżdżam).
Co sądzicie? Jaka diagnoza?
 
Andrzej Zajczuk 



Marka: Dacia
Model: Duster Journey Hybrid 140
Silnik: 1.6 MPI +EV
Rocznik: 2024
Wersja: Duster
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2013-10-25, 14:24   

Z moich obserwacji wynika, że szarpanie zawsze jest związane nierównomiernością obciążenia napędu. Sprawdź czy zjawisko występuje tak samo na benzynie czy na gazie.
U mnie w Cdi występuje szarpanie gdy przeciążę sinik poniżej obrotów biegu jałowego i to mnie nie dziwi.
Na I biegu występuje szarpanie tylko gdy świadomie zablokuję hamulcem koła i nie rozłączę sprzęgła.
Przy jeździe w "korku" w przypadku takim jak opisujesz używam tylko I biegu bo przy II rzeczywiście czasami uda mi się wprowadzić napęd w drgania przy impulsowym obciążeniu.
Na co dzień w ruchu miejskim zawsze ruszam z II biegu.
 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2013-10-25, 15:28   

mam to samo-przebieg 8000tys
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-10-25, 19:55   

Tak rzeczywiście są najbardziej wyczuwalne poniżej wartości obrotó biegu jałowego. To uważacie że wszystko ok?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-25, 22:13   

A łapa skrzyni biegów nie wytłuczona ?
Zajrzyj pod auto i sprawdź czy nie ma luzów ->
 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2013-10-26, 18:43   

nasze przebiegi są małe aby coś się wytłukło???ja mam dopiero 8 tys. więc może coś nie dokręcili w fabryce???
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-26, 21:19   

Mój post był do Hakamy, on ma Dacie z 2010r więc trochę więcej km zapewne też "nabił"
 
mrtk 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 B
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor 5 os.
Dołączył: 06 Wrz 2019
Posty: 1
Skąd: B-stok
Wysłany: 2019-09-06, 09:11   

Cześć :) Odświeżam temat, bo ten w cale nie umarł wraz z nowymi wypustami Dacii
Duster 1.6 benzynka z 2017 4x2, w moich rękach od nowości, po 20k zaczęło się stukanie po szybkiej zmianie biegu oraz szarpania przy prędkościach parkingowych, a ostatnio dławienie silnika.
Moje spostrzeżenia sugerują luzy w silniku, a tu argumentacja:
1) Sprzęgło zostało wymienione i bez najmniejszej poprawy... 1000zł w plecy.
2) Skrzynia biegów była rozbierana, jakieś elementy były wymienione (niestety nie pamiętam) i 0 poprawy
3) Deska rozdzielcza rezonuje przy 1800RPMach
4) Silnik zachowuje się dziwnie przy niskich prędkościach i zmianach biegów, czyli wtedy, gdy jest największe obciążenie dla układu.
5) Sprawdzone zostało zawieszenie, wszystko w normie, czyli to także nie jest wina układu przeniesienia napędu.

Przy następnej wizycie poproszę o sprawdzenie dokręcenia poduszek pod silnikiem, bo tylko to mi przychodzi do głowy.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2019-09-06, 09:17   

Luzy w silniku? Niby gdzie?
Bo wszystko co mi przychodzi na myśl prowadzi do eksplozji/szybkiego zatarcia motoru.
Może półosie?
Albo w drugą stronę - układ zapłonowy?
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-09-06, 10:58   

mrtk napisał/a:
Przy następnej wizycie poproszę o sprawdzenie dokręcenia poduszek pod silnikiem, bo tylko to mi przychodzi do głowy.

To jest pierwsza rzecz która przyszła mi na myśl - poduszki silnika lub skrzyni.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-06, 14:32   

Czemu płaciłeś za wymianę sprzęgła skoro to nie była przyczyną tych objawów ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne