Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
Duster - sprzegło szarpie przy zimnym silniku.
Autor Wiadomość
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-01-31, 13:01   Duster - sprzegło szarpie przy zimnym silniku.

Czesc
Od 2 tyg zauwazylem, ze przy puszczaniu sprzegla przy ruszaniu i dodawaniu gazu czuc szarpanie. Moment szarpania jest wyczuwalny w koncowej fazie puszczania pedalu sprzegla w momencie zalaczania napedu przez tarcze cierne. Na wyzszych biegach II-IV, gdy samochod jest w ruchu tego niema. Gdy silnik "zlapie" juz temperature wymieniony efekt juz nie wystepuje. Przebieg 1600 km
Jechac z tym na ASO czy nie? Oto jest pytanie.
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-03-11, 22:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-01-31, 14:44   Re: Duster sprzeglo szarpie przy zimnym silniku

mam podobny przebieg (1800 km) silnik również 1,6 i nic takiego się nie dzieje, biegi "wchodzą" precyzyjnie, sprzęgło "bierze" płynnie (wg. mnie trochę za wysoko ale może tak ma być)... chyba warto zaniepokoić panów z ASO... :-(
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-01-31, 15:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
toon 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.5dCi 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-02-01, 00:36   

gdzieś już było na forum i diagnoza brzmiała: ten typ tak ma.
ja też tak mam :-) ale jak pojedziesz do aso to napisz co powiedzieli. to może być bardzo ciekawe.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4244
Ostatnio zmieniony przez toon 2011-02-02, 14:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
guma 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 32
Skąd: głogów
Wysłany: 2011-02-02, 14:06   

jedź do serwisu niech to sprawdzą, może poluźniła ci się któraś z łap silnika
 
SARCO 


Marka: Peugeot / Dacia
Model: 306 / Duster
Silnik: 1,4 +LPG BRC / 1,6 16V +LPG STAG 400
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 113
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2011-02-02, 14:14   

guma napisał/a:
jedź do serwisu niech to sprawdzą, może poluźniła ci się któraś z łap silnika

Też pomyślałem o poduszkach pod silnikiem- w sensie nie dokręcenia którejś.
_________________
W niektórych krajach ludzie zdejmują ze ścian portrety przywódców i wieszają oryginały...
8 Kompania Piechoty Górskiej - Grupa paramilitarna
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-02, 14:16   

toon napisał/a:
gdzieś już było na forum i diagnoza brzmiała: ten typ tak ma

Rozumiem, że można tak powiedzieć jak coś dotyczy rzeczy stałych od momentu kupienia - "widziały gały co brały". Ale nie w stosunku do szarpania przy puszczaniu sprzęgła, które się pojawiło w trakcie eksploatacji i nie jest czymś normalnym.
 
toon 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.5dCi 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-02-02, 14:27   

to napisz proszę co się dowiedziałeś po wizycie w aso
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-02-02, 22:00   

Chyba na razie poczekam bo te szarpanie (a w zasadzie silniejsze drgania) wystepuje tylko wtedy, gdy sprzeglo puszczam bardzo powoli i dodaje wiecej gazu. Po przejechaniu paru km jest juz ok. Obawiam sie ze jak zajade do ASO ok 10km to trudno bedzie to pokazac lub zdiagnozowac. Nie jest to uciazliwe gdy sprzeglo puszcza sie w miare szybko. Nie czuc wtedy negatywnego dzialania. Zastanawia mnie tylko co moze powodowac taki efekt. Serwo czy cos nie tak ze stykiem tarczy sprzegla z powierzchniami ciernymi. A moze to nie tutaj nalezy szukac problemu.
Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-02-03, 07:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
Drakula 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-03, 06:51   

O kurcze, ja też takie coś wyczułem. Raczej nie jest to wina skrzyni biegów bo biegi wchodzą bardzo precyzyjnie i miekko, ale przy puszczaniu sprzęgła i dodawaniu gazu może szarpanie to za dużo powiedziane ale jest to takie lekkie szarpniecie i coś jakby stuknięcie. Myślałem, że coś mi się tylko zdaje, ale widzę że problem faktycznie jest :-/
Ostatnio zmieniony przez Drakula 2011-02-03, 06:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
dundee 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 27
Skąd: Slask
Wysłany: 2011-02-03, 09:12   

Mam to samo Panowie.
Koncowa faza "odpuszczania" sprzegla na I-szym biegu -delikatne "pulsowanie" w pedale sprzegla. Dzieje sie tak tylko przy zimnym samochodziku ...po kilku km wszystko w normie.
Mysle, ze to kwestia dotarcia elementow (moze samej tarczy). Przy wyzszych biegach tego efektu nie ma, wiec chyba jest to zwiazane z samym sposobem zwalniania sprzegla, ktory jest przeciez inny dla biegow wysokich i niskich.
Pozdrawiam
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-02-03, 20:17   

dundee napisał/a:
Mysle, ze to kwestia dotarcia elementow (moze samej tarczy).
Raczej nie - u mnie jest 13.500km i jest to samo. Ja mam co prawda diesla. Raczej to wina wspomagania sprzęgła (chyba olej?) - zimno powoduje taki efekt. Już o tym było
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-02-03, 20:26   

U mnie jest tak samo. Więc ten typ tak ma :-)
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-03, 20:35   

U mnie takich objawów nie było i nie ma - więc ten typ tak wcale nie ma :)
_________________

 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-02-03, 21:30   

Myślę, że nie zwracałeś na to uwagi. Na zimnym silniku wyczujesz szarpnięcie
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-03, 21:35   

Mariusz napisał/a:
Myślę, że nie zwracałeś na to uwagi. Na zimnym silniku wyczujesz szarpnięcie


Mariusz znasz mnie, ja zwracałem na każdą głupotkę uwagę, gdybym czuł jakieś najmniejsze szarpnięcie to na pewno bym również pisał o tym na forum.
U mnie tego nie ma po prostu.
_________________

 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-02-03, 21:37   

Artur bardzo prawdopodobne, że w motorach 1,4 to nie występuje.
_________________

 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2011-02-20, 17:17   

U mnie objawy były bardzo podobne,z tym że niezależnie od tego czy silnik był ciepły ,czy zimny.Dodatkowo przy ok.1800-2000 obr.sprzęgło "warczało"-serwis stwierdził że komplet sprzęgła do wymiany.
I tu-zonk !-RP nie chciało uznać gwarancji,twierdząc,że sprzęgło jest elementem eksploatacyjnym.Po moich monitach,ponownym wysłaniu opisu ze zdjęciami przez serwis,po 10 dniach czekania,RP jednak zgodziło się łaskawie na wymianę w ramach gwarancji.
Jednak nikt niepotrafił/niechciał powiedzieć mi co uległo uszkodzeniu.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-20, 18:55   

ADAM 12 napisał/a:
U mnie objawy były bardzo podobne,z tym że niezależnie od tego czy silnik był ciepły ,czy zimny.Dodatkowo przy ok.1800-2000 obr.sprzęgło "warczało"-serwis stwierdził że komplet sprzęgła do wymiany.
I tu-zonk !-RP nie chciało uznać gwarancji,twierdząc,że sprzęgło jest elementem eksploatacyjnym.Po moich monitach,ponownym wysłaniu opisu ze zdjęciami przez serwis,po 10 dniach czekania,RP jednak zgodziło się łaskawie na wymianę w ramach gwarancji.
Jednak nikt niepotrafił/niechciał powiedzieć mi co uległo uszkodzeniu.


Wyglada na to, ze Twoje ASO zachowalo sie profesjonalnie i chcialo pomoc, zamiast sie zaslaniac odpowiedzia RP. Dobrze, ze skonczylo sie pozytywnie. Wscieklosc bierze ze w niemal nowym aucie taka awaria. Pewnie jakas wada w montazu na lini produkcyjnej.
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 2011-02-20, 19:38   

U mnie też w zakresie obrotów ok 1800-2000 robi się głosniej tak wyje ,huczy nie wiem czy to skrzynia czy sprzęgło. Mam tak od początku teraz przebieg to 18000 km , zawsze myslałem że tak ma być.Ale teraz jak czytam o tych sprzęgłach to się zacząłem trochę zastanawiac i obawiać czy tak ma być.
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2011-02-20, 19:57   

Nie Jaro-tak wcale nie ma być.U mnie do 20 tys.było cicho i delikatnie,co zawsze mi się b.podobało.Później zaczęło lekko szarpać pod koniec załączania,taki jakby skok żabki,i wyraźnie było czuć wibracje.Po sprawdzeniu silnika,osprzętu,poduszek,próbie regulacji docisku(?),zapadła decyzja o wyjęciu skrzyni biegów.I tu naprawdę mogę pochwalić serwis,że po małych przepychankach serwis-RP-ja mam naprawiony samochód.Obecny przebieg 25 tys.i jest ok.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-02-22, 22:09   

U mnie 62 000 km przebiegu i też telepie w końcowej fazie puszczania sprzęgła na jedynce. Dzieje się tak kiedy chcę ruszyć zbyt delikatnie (za mało gazu?).
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-02-22, 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-22, 22:24   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4244 - 3TM? Ale np u mnie jednak nie szarpie, a też właśnie dobijam do 60 tys...
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-02-23, 10:15   

Od tygodnia czasu mam odczucie jakby sprzeglo przestalo juz tak szarpac. Przebieg 2000km. Zastanawiam sie czy przyczyna moglo tez byc paliwo. Tydzien temu dotankowalem na Shellu PB95 i jakos tak skojarzylem te fakty.
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-03-01, 11:43   

I co myślicie o tym co wcześniej pisałem wycie huczenie przy 1800-2000 obrotów ( sprzęgło a może skrzynia ??? ) Normalne to czy nie ?, też ktoś tak ma ?
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2011-03-01, 11:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-07, 19:57   

Jarosław P napisał/a:
I co myślicie o tym co wcześniej pisałem wycie huczenie przy 1800-2000 obrotów ( sprzęgło a może skrzynia ??? ) Normalne to czy nie ?, też ktoś tak ma ?


Ja też tak mam (od nowości). Wycie zaczyna się przy 2000 obrotów. Myślałam, że ten typ tak ma.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne