Pytanie poczatkujacego skąd mam wiedzieć jaka mam wersję np. Uch w swoim lodgy? Jak daje w dd4all skan i później wchodzę w cokolwiek to mam do wyboru z 5-10roznych wersji. Skąd mam wiedzieć/gdzie i jak to sprawdzić ktora0 wersja jest u mnie?
Co z opisanych w tym temacie da się zrobić w Duster ph1. Czy jeżeli po podłączeniu i odpaleniu ddt4all, wybraniu samochodu i skanowaniu będzie dostępna jakąś opcja to można ją modyfikować. Oczywiście oprócz opisanych w tym temacie, które mogą uwalić samochód. Da się np uruchomić automatycznie domykanie szyb, przypominanie o terminie wymiany oleju również w dniach.
Ostatnio zmieniony przez kulek 2019-10-03, 21:29, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-10-04, 08:17
To zależy od tego co kto woli. Jeden lubi elektryczne szyby drugi klime. W temacie wszystko jest opisane, ale dotyczy to raczej nowszych modeli. Całą reszte mozesz sprawdzić sam. Tylko uważaj .
Co do impulsowego podnoszenia szyb jest juz pare rozwiązań na forum. Ja adaptowalem modul z citroena.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2019-10-04, 08:19, w całości zmieniany 1 raz
Elektryczne szyby mam, klime też. Impulsowe podnoszenie szyb, lusterka elektryczne, tempomat. Myślałem bardziej o jakiś bajerach cokolwiek miałoby to znaczyć.
Przewija się czesto wątek jaki interfejs będzie najlepszy. Polecany jest icar 3. Od przedstawiciela handlowego dzisiaj otrzymałem takie wyjaśnienie: " inerfejs icar 3 współpracuje z Duster w zakresie silnika". Mam z tego rozumieć, że wszystko pozostałe co niedotyczy silnika będzie niedostępne. W takim razie jaki interfejs do Dustera
Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 163 Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2019-10-04, 17:54
Może ktoś będzie umiał pomóc.
Bawiłem się DDT4All, przez BT, wszystko działało fajnie i tak dalej, sonda także.
Musiałem zrobić formata dysku, wgrałem na nowo DDT4All, bazę, Windows połączył się z ELM327 (w urządzeniach BT widoczne OBDII), jednakże po odpaleniu DDT, widoczny jest tylko port COM1 (nie mam nic podłączone, po prostu taki jest wyświetlany w DDT i w Menadżerze Urządzeń). Gdy wybieram BT, automatycznie wybierana jest prędkość 115200, klikam zgodę...daje połącz i po chwili wyrzuca z komunikatem "Brak ELMa lub OBDLinkSX nie rozpoznany COM1".
Dzieje się tak oczywiście bo BT nie jest COM1, próbowałem w ustawieniach tego urządzenia BT zmienić aby był wyświetlany jako COM ale nie ma takiej pozycji. Próbowałem kilku wersji ale dalej nic...ktoś ma jakieś pomysły?
Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 163 Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2019-10-04, 20:09
Dopisze bo nie mogę edytować.
W menadżerze urządzeń COM1 istnieje ale nie jest skojarzony z BT.
BT widoczne jest jako OBDII w urządzeniach Bluetooth.
Ustawienie portu COM1 na prędkość 115200 czyli tyle co proponuje ELM nic nie daje...
Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 163 Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2019-10-05, 15:05
Mam pytanie odnośnie systemu ciśnienia w kołach.
W swoim Clio IV 2017 mam system pośredni z ABS.
Dziś w liczniku uruchomiłem tylko wyświetlanie zegara i temperatury, dałem zatwierdz, licznik się zresetował i... wyskoczyło „Sprawdź TPW”.
Zdziwiłem się bo w ustawieniach widniało „With Indirect TPMS”.
Ustawiłem to ponownie jednakże bez reakcji.
Sprawdziłem wg.schematu system pośredni w module ABS i mam tak jak trzeba „by diag”.
Resetowałem system, jechałem i jedyne co pomaga to wyłączenie ciśnienia w systemie „without TPMS”...
Screeny z DDT TDB i ABS
Ostatnio zmieniony przez sasio 2019-10-05, 15:37, w całości zmieniany 1 raz
Nie przesadzam. Moje ASO powiedziało, że nie ma takich możliwości żeby to włączyć ...
Podobna sytuacja w Gorzowie...
Twierdzą że nią są wstanie włączyć za pomocą Clip'a pracując zgodnie z szablonami
pracy dla DDII Prestige...
Pytanko 1.
Czy mamy/znamy jakiś DIY w Clip'ie do:
włączania zegara na wyświetlaczu,
temp zegara na wyświetlaczu,
doświetlania zakrętów przeciwmgielnymi
Pytanko 2.
Kto z Gorzowa i pomyślnie włączył, a chętny pomóc ??
_________________ Oko wytrawnego grzybiarza... wszystko wypatrzy!
Ostatnio zmieniony przez RazNaRok 2019-10-19, 11:01, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli nie wiadomo o co chodzi to zapewne o ten tramwaj z Zielonej Góry
A TU tymczasem nie pomoże bo szukam rozwiązania za pomocą standardowych zabawek ASO.
Nim zacznę bawić się sam w hacking w okresie gwarancji.
Pisząc "...za pomocą Clip'a" mowa była o standardowym Renault Can Clip ASO używanym jak wiadomo przez ASO, a które to w moim mieście rozkłada ręce i nie umie uruchomić nowych zabawek.
_________________ Oko wytrawnego grzybiarza... wszystko wypatrzy!
Ostatnio zmieniony przez RazNaRok 2019-10-25, 10:34, w całości zmieniany 3 razy
Nie przesadzam. Moje ASO powiedziało, że nie ma takich możliwości żeby to włączyć ...
Podobna sytuacja w Gorzowie...
Twierdzą że nią są wstanie włączyć za pomocą Clip'a pracując zgodnie z szablonami
pracy dla DDII Prestige...
Pytanko 1.
Czy mamy/znamy jakiś DIY w Clip'ie do:
włączania zegara na wyświetlaczu,
temp zegara na wyświetlaczu,
doświetlania zakrętów przeciwmgielnymi
Pytanko 2.
Kto z Gorzowa i pomyślnie włączył, a chętny pomóc ??
Dlaczego upierasz się na Clipa?
Są opisy jak to zrobić przy użyciu ddt4all i dowolnych dongli ODB2.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-25, 12:36
RazNaRok napisał/a:
Pisząc "...za pomocą Clip'a" mowa była o standardowym Renault Can Clip ASO używanym jak wiadomo przez ASO, a które to w moim mieście rozkłada ręce i nie umie uruchomić nowych zabawek.
No to albo chcesz żeby Ci to zrobili w ASO za pomocą Clipa (już wiesz, że nie zrobią), albo robisz sam poza ASO. A na forum Clipa raczej niewielu posiada. Nawet jeśli Clip umie to zrobić, to ASO i tak wykonuje tylko operacje, na które ma procedury i tego nie przeskoczysz ( zwłaszcza w okresie gwarancji). Oni nawet takiego radia nie wymienią na inne...
No i nie tyle "nie umie" co ma zakaz właczania zegara i termometru jeśli jest MediaNav.
Rozmawiałem o tym z zaprzyjaźnionym pracownikiem ASO i mieli reklamacje, że zegar rozjeżdża się bądź temperatura się nie zgadza między ekranami.
Spowodowane jest to poprostu oddzielnym zegarem i innym próbkowaniem termometru. No i w celu uniknięcia takich zgłoszeń - jak masz medianav t domyślnie nie masz zegara i termometru między prędkościomierzem i obrotomierzem.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-10-27, 22:30
askr_poz napisał/a:
No i nie tyle "nie umie" co ma zakaz właczania zegara i termometru jeśli jest MediaNav.
Rozmawiałem o tym z zaprzyjaźnionym pracownikiem ASO i mieli reklamacje, że zegar rozjeżdża się bądź temperatura się nie zgadza między ekranami.
Oczywiście, że się rozjeżdża. MNE bierze godzinę z systemu navi, a na zegarach ustawia się ją samodzielnie. Więc po jakimś czasie o kilka/kilkanaście sekund się rozjedzie, bo dokładniejsza jest ta z navi.
askr_poz napisał/a:
innym próbkowaniem termometru
A dlatego właśnie najczęściej temperatura na zegarach jest o stopień wyższa, niż na MNE. Dla mnie to nie problem. Wyciągam średnią.
A CLIPem mało co da się zrobić w porównaniu z ddt4all. A może inaczej - do mało czego ASO ma dostęp z poziomu CLIPa, a jeszcze mniej wiedzą elektrycy/elektronicy w ASO (oficjalnie oczywiście). Grupa Renault jeśli chodzi o serwis działa na zasadzie "rób, czego Cię nauczono i nie zadawaj pytań".
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-10-27, 22:31, w całości zmieniany 1 raz
Mam takie pytanko.
Co można włączyć/zmienić po przez opisywane programy w DD1 lift 2015 rok, 1.6 ??
Z tego co czytam większość zmian dotyczy nowych dusterów.
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2019-11-10, 21:49
Witam.
Czy łącząc się przez OBD którymś z tych programów, będę mógł usunąć pomarańczowy zygzak i kluczyk (wymiana oleju była poza ASO)?
Jeśli tak, to którą przejściówkę polecacie (bluetooth, usb)?
Z góry dziękuję!
Witam.Jaki program jest kompatybilny z androida przy połączeniu z Lodgy 2019r przes seryjny bluetotch z radia?
Czy poszukałeś na forum czegoś związanego z Twoim pytaniem?
Myślę że nie, zrób to a następnie pytaj w razie wątpliwości, a i postaraj się pisać po polsku oraz tak by było wiadomo o co Ci chodzi.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-11-19, 19:49
Ale, że android auto, czy jak? Bo nie potrafię w ogóle zrozumieć pytania o co się rozchodzi?
W tytule pytanie o OBD, a poniżej już o łączenie z radiem.
Witajcie
Próbowałem dzisiaj wyłączyć czujniki TPMS za pomoca Clipa i mi niestety nie wyszło ;/
Robiłem wszystko zgodnie z instrukcją z forum. Mam dwa pytania:
1. Przy odczytywaniu obecnej konfiguracji wczytało mi tylko 6 pozycji. Nie za mało?
2. Po kliknięciu na opcję przyuczanie mam tylko jedną opcję- przyuczanie czujników w oponach.
Co robię źle?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum