Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2019-11-15, 09:10
zgaduję, że dacia wie o usterce ale chce to naprawić przy przeglądach serwisowych niż rozgłaszać że jest błąd w najlepiej sprzedającym się aucie. Gdzie zdąży to zrobić na przeglądzie to słowa nie powie. Gdzie nie zdąży to klient przyjedzie z usterką a wtedy pewnie nie tylko programowanie układu na nowo ale też i już wymiana czegoś tam będzie.
Może coś się zepsuć akurat w warsztacie bez żadnej winy mechanika. Ale za ten głupi komentarz, że Dacie rozlatują się od popatrzenia - nie dałbym im żyć, dopóki nie naprawią. ;)
I teraz zaczęło się świrowanie auta. 'Skontroluj układ kierowniczy' znika po przejechaniu jakiegoś dystansu i wraca przy włączeniu auta ale nie za każdym razem. Czasem jest 'Skontroluj ESC'.
Przy okazji, zauważyłem pierwszy raz jak mi samochód zwiększa obroty jak stałem na skrzyżowaniu, na biegu jałowym... Ale tak do powyżej 1,5k.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sie 2018 Posty: 41 Skąd: Słupsk
Wysłany: 2019-11-21, 15:41
U mnie po wymianie kół, dokładnie taka sama sytuacja. Komunikat skontroluj układ kierowniczy oraz skontroluj ESP. Diagnoza ASO - konieczna aktualizacja oprogramowania sterowania wspomagania.Wizyta umówiona na początku grudnia, zobaczymy czy pomoże na powyższe bolączki. Wg ASO ostrzeżenia nie wpływają na bezpieczeństwo jazdy.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2019-11-26, 16:24
no ja byłem wczoraj i ...... średnio zadowolony. Wymiana gwarancyjna kolumny kierowniczej ;((
Złożone to jakoś tak, że widełki jakby dotykały podłogi i tarły o farbę na podłodze. Na dniach dokładnie odkurzę bo może to przy montażu ale wątpię aby kartka papieru się mieściła między farbą podłogi a widełkami kolumny.
Komunikaty znikły (esc i ukł. kier). Natomiast z racji, że jest zima znowu mam komunikat "Skontroluj pojazd", zgłosiłem, przeprogramowali niby zegary ale po 14 godzinnym postoju komunikat powrócił.
Najlepsze że niby jest to robione z serwerów renault tylko panowie odpięli klemy z akku i potem nie mieli kodu do radia (dziwne przecież powinno być w bazie renault skoro ściągali aktualizacje).
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2019-11-29, 08:58
3-4 godziny samo to. Potem walczyli ponoć z komunikatem skontroluj pojazd ale wrócił jak tylko przyłapał mróz ;)
A i muszę się upewnić czy kolumna jest dobrze spasowane i przy podłodze nie trze o lakier bo jakoś ciasno tam to wygląda teraz (widełki jakby tarły o farbę).
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2019-11-29, 14:02
dziś popatrzyłem za dnia z latarką na spokojnie - widełki kolumny zahaczają o taką matę/wygłuszenie które tam jest a pod spodem jest blacha. Trochę pyłu się z tego zbiera ot co. Jeździć jeździ się tak samo-jedynie nie ma komunikatów na ekranie ;)
dziś popatrzyłem za dnia z latarką na spokojnie - widełki kolumny zahaczają o taką matę/wygłuszenie które tam jest a pod spodem jest blacha. Trochę pyłu się z tego zbiera ot co. Jeździć jeździ się tak samo-jedynie nie ma komunikatów na ekranie ;)
OMG przeraża mnie takie łatanie. Będziesz coś robił z tą fuszerką?
Mam nadzieję, że u mnie tak nie spaprają, ale jestem raczej realistą więc zakładam że wrócę do domu pociągiem :)
Zastanawiam się w ogóle czy jest sens tracić dzień na serwis, skoro auto buja się tak samo jak do tej pory. Komunikaty czasem znikają po jakimś czasie. Skoro wiem, że to nic groźnego to jakoś je ignoruję :)
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2019-11-30, 12:20
mógłbym to poprawić sam - pewnie te wygłuszenie na się przesunąć na kołkach które trzymają i przestanie czepiać. Pytanie po co wtedy jest ASO i gwarancja. Poza tym chcę pojeździć tak ze 2-3 tys km i wtedy można coś powiedzieć.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sie 2018 Posty: 41 Skąd: Słupsk
Wysłany: 2019-12-11, 15:54
Jestem po wizycie w ASO, zgodnie z wcześniejszą informacją zaktualizowano oprogramowanie odpowiedzialne za sterowanie wspomaganiem i dokonano jego adaptacji. Błędy "skontroluj układ kierowniczy" oraz "skontroluj ESC" już się nie pojawiają. Auto jak na moje wyczucie ma nieznacznie "mniejsze" wspomaganie. Na chwilę obecną można uznać że problem został wyeliminowany. Cała operacja trwała ok 1 h i auto było do odbioru.
Dopiero wczoraj byłem na przelgądzie i przy okazji naprawili mi ten błąd. Był to rzeczywiście czujnik skrętu, który trzeba było od nowa ustawić. Po 200 km ciagle jest ok :)
Minął rok, wymiana kół na te z zimowymi oponami. Koła przełożone, odpalam auto i to samo co rok temu: kluczyk + kierownica + esc + komunikat "skontroluj esc", "skontroluj uklad kierowniczy"
_________________ Duster 1.6 SCe 4x4
Ostatnio zmieniony przez laisar 2020-11-08, 22:00, w całości zmieniany 1 raz
Szanowni koledzy , szukam pomocy a mianowicie : Posiadam Sanderkę 2 Stepway, auto miało kolizję ( nie wiem jak mocną ) nabyłem naprawioną . Problemem jest :
- włącza się abs na jedno koł ( prawy przód )
- ciężka praca kierownicy
- nie wyłączają się kierunkowskazy ( prostując kierownicę )
Wykonany przegląd , geometria OK.
Skaner pokazuje błąd czujnika skrętu, test czujnika wykazuje jakąś niewielką odchyłkę .I teraz pytanie . Czy można z urządzenia Ancel X5 kalibrować ten czujnik , a może jest inna prosta metoda .
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-12-05, 19:59
Airbag nie świeci?
Radziłbym zdjąć poduszkę kierowcy bo może być druciarstwo pod spodem.
Nie wyłączające się kierunkowskazy to zapewne chiński zamiennik manetki.
Ciężka praca kierownicy - sprawdzić ilość płynu w wspomaganiu.
Kierownicę zdejmowałem , wszystko OK, dwustronnie nałożyłem bawełnianą izolację na taśmę poduszki zapobiegnie przerwaniu na wąskim wejściu do zwijadła. Abak się nie świeci , Płyn w zakresie min-max, płyn klarowny nie mętny. Czytałem o czujniku ciśnienia wspomaganie , jednak nie mogę go u siebie namierzyć .
Piszemy o pompie elektrycznej , nie wiem czy inne rozwiązania były . Może i słabo-wata ta pompa ,kto ją tam wie , czy można ciśnienie podejrzeć ? bo jadąc łapkami po przewodach na czujnik nie natrafiłem. A wracając do czujnika skrętu , pokazuje mi 8.0 Deg. nie wiem czy to dużo czy nie , nie wiem też czy podczas testu /fali wykres pracy powinien rysować się pośrodku pola , czy nie bo pole jest w zakresie max-8.0 ,min-8.0.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum