Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-13, 12:28
Podłączenie do wiązki OBD można zrobić bardzo wysoko nad schowkiem- dostęp do wiązki po wypięciu jej z zaczepów pod deską, jest bardzo dobry. Przynajmniej w Sandero. A sama wiązka BIC może być na tyle długa, aby umieścić moduł BIC w dowolnym, dogodnym miejscu.
Czyli podsumowując, kupujemy BIC o odpowiednim numerze i z odpowiednim softem, robimy wiązkę wg. schematu, jeśli nie zagada to zmieniamy skrypt przy użyciu ddt4all i następnie micom zmieniamy wyświetlanie temperatury i Eco.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-14, 11:17
buladag napisał/a:
A gdy skrypt jest nieprawidłowy to coś trzeba przerabiać czy po prostu na tej wiązce przeprogramowujemy go przez ddt4all?
Jeśli wiązka jest zrobiona i BIC podłączony, wtedy podłączamy się pod gniazdo OBD w schowku.
Są jednak 2 warunki:
-BIC do przeprogramowania musi mieć dodatkowo podane +12V na PIN nr 2 (najprościej zewrzeć piny 2 i 3 wewnątrz BIC-a);
-interfejs, który podłączamy do gniazda OBD musi mieć wtyk podłączony do magistrali "Multimedia", czyli tak samo jak do programowania MediaNav (inne piny niż do normalnej diagnostyki OBD).
To wszystko było już też opisywane-- przejrzyj wątek .
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-01-14, 11:19, w całości zmieniany 1 raz
A gdy skrypt jest nieprawidłowy to coś trzeba przerabiać czy po prostu na tej wiązce przeprogramowujemy go przez ddt4all?
Jeśli wiązka jest zrobiona i BIC podłączony, wtedy podłączamy się pod gniazdo OBD w schowku.
Są jednak 2 warunki:
-BIC do przeprogramowania musi mieć dodatkowo podane +12V na PIN nr 2 (najprościej zewrzeć piny 2 i 3 wewnątrz BIC-a);
-interfejs, który podłączamy do gniazda OBD musi mieć wtyk podłączony do magistrali "Multimedia", czyli tak samo jak do programowania MediaNav (inne piny niż do normalnej diagnostyki OBD).
To wszystko było już też opisywane-- przejrzyj wątek .
Good morning dear Dymek,
I would like to thank you very, very much for sharing of your knowledge about this topics.
Have many productive days, best regards, Stefano.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-17, 10:00
matysz napisał/a:
czy bic musi być wpięty do CAN + piny 12 i 13 w elmie aby go zaprogramować?
Coś zagmatwałeś... ELM ze złączem OBD2 nie obsługuje pinów 12 i 13.
W ELM wykorzystujemy tylko 4 piny: 16 i 4 (zasilanie), oraz 6 i 14 (sygnał CAN) - te muszą trafić odpowiednio na piny 13 i 12 złącza OBD2 samochodu (połączone odpowiednio z pinami 16 i 15 złącza w BIC).
Natomiast ja nigdy nie programowałem BIC-ów poza samochodem, bez podłączenia do obu magistrali, więc niech się wypowie ktoś, kto tego próbował. Prawdopodobnie tak się nie da, bo program musi też zobaczyć samochód.
Ale tak tylko strzelam- pytanie kierujemy do bardziej doświadczonych kolegów.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-01-17, 10:14, w całości zmieniany 2 razy
Podłączyłem wg schematu i odpowiedni piny 6 i 14 do pinów 12 i 13. Tak że powinno za hulać. Jednak nie zahulalo stąd moje pytanie podejrzenie że wymagane jest podpięcie również sieci can samochodu.
Btw piny 6 i 14 odlutowujemy i przylutowujemy do 12 i 13 czy równolegle je podpinamy?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-17, 10:56
matysz napisał/a:
Btw piny 6 i 14 odlutowujemy i przylutowujemy do 12 i 13 czy równolegle je podpinamy?
Zaraz się pogubimy, bo nie bardzo wiem co w ogóle chcesz odlutowywać i w czym
Schemat, według którego łączysz to schemat pomiędzy gniazdem OBD w schowku a modułem BIC konieczny do normalnego działania BIC i nie ma nic wspólnego z jego programowaniem z użyciem ELM.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-01-17, 11:05, w całości zmieniany 1 raz
czy bic musi być wpięty do CAN + piny 12 i 13 w elmie aby go zaprogramować?
Coś zagmatwałeś... ELM ze złączem OBD2 nie obsługuje pinów 12 i 13.
W ELM wykorzystujemy tylko 4 piny: 16 i 4 (zasilanie), oraz 6 i 14 (sygnał CAN) - te muszą trafić odpowiednio na piny 13 i 12 złącza OBD2 samochodu (połączone odpowiednio z pinami 16 i 15 złącza w BIC).
Natomiast ja nigdy nie programowałem BIC-ów poza samochodem, bez podłączenia do obu magistrali, więc niech się wypowie ktoś, kto tego próbował. Prawdopodobnie tak się nie da, bo program musi też zobaczyć samochód.
Ale tak tylko strzelam- pytanie kierujemy do bardziej doświadczonych kolegów.
Dear Dymek, good morning, and thank you again for all this sharing.
(1) Can you explain better to us or show with pictures or draw where did you attach the BIC into your Sandero II Stepway TCe 90: higher in the rear of dashboard, below the medianav unit or higher behind the glove box? I noticed you used very longs wires from the 24 pin of the BIC to OBD2 port. (2) Further, do you know if it exists in internet some catalog for wirings and spare parts of Dacia/Renault as like ePer catalog for FCA cars ? Thank you very much again, best regards, Stefano.
Btw piny 6 i 14 odlutowujemy i przylutowujemy do 12 i 13 czy równolegle je podpinamy?
Zaraz się pogubimy, bo nie bardzo wiem co w ogóle chcesz odlutowywać i w czym
Schemat, według którego łączysz to schemat pomiędzy gniazdem OBD w schowku a modułem BIC konieczny do normalnego działania BIC i nie ma nic wspólnego z jego programowaniem z użyciem ELM.
Good morning again dear Dymek, today I just connected the 6 wires to my BIC no. 283464084R but it seems that doesn't work for my Sandero II 1.5 Blue dCi 95;
maybe I did wrong wires connection. However one think is surprising me: on the Invoice that I received together with the BIC is stated that the BIC was from
a Renault Master III
Tomorrow I will check all the wires from my OBD2 port, specially the +12V and the GND wires. For now, as a favour, can you send a picture of your Medianav
Evo 1.0.13 MICOM Test parameters where is reported COLOR, TEMP, ECO, AHA, DAB, 4WD, etc, etc,?
Because it seems to me that when I connected the BIC 1st time to my Sandero II, one parameter changed from X52_Phase2_2 to J87 or similar
I hope that I didn't broke something and also that is only a scripts issue or maybe I have to use the PIN no.2 with +12Vcc also on the BIC
Thank you in advance for everything, best regards, Stefano.
A jeśli chodzi o zmianę skryptu na Clio/Dacia <-> Laguna/Megane
BIC z L3 trzeba "obudzić" podając zasilanie na pin 2 i można się z nim skomunikować.
Zrobiłem tak w L3 - zmieniłem skrypt na CLIO i BIC zniknął całkiem z sieci. Audio nie działa.
Co zrobić żeby z powrotem przywrócić go do życia?
Pewnie jakbym podłączył go w CLIO to by zadział i można by zmienić skrypt na L3
Co takiego dzieje się w CLIO/Dacii podczas włączania żeby się zaktywował BIC?
Good morning dear all,
can someone explain what does it mean L3 when we talk about the BIC ?
Thank you very much in advance, have happy Sunday, best regards, Stefano.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-20, 08:35
effesse72 napisał/a:
Can you explain better to us or show with pictures or draw where did you attach the BIC into your Sandero II Stepway TCe 90: higher in the rear of dashboard, below the medianav unit or higher behind the glove box? I noticed you used very longs wires from the 24 pin of the BIC to OBD2 port.
Yes - I made a long cable to the BIC module to mount the BIC on the left side of Media Nav. The BIC module is attached there with plastik cable ties.
effesse72 napisał/a:
[For now, as a favour, can you send a picture of your Medianav
Evo 1.0.13 MICOM Test parameters where is reported COLOR, TEMP, ECO, AHA, DAB, 4WD, etc, etc,?
Unfortunately, I have Sandero 2017 and old Media Nav with 9.1.3 software. We can't compare Micom images.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-01-20, 08:55, w całości zmieniany 2 razy
Can you explain better to us or show with pictures or draw where did you attach the BIC into your Sandero II Stepway TCe 90: higher in the rear of dashboard, below the medianav unit or higher behind the glove box? I noticed you used very longs wires from the 24 pin of the BIC to OBD2 port.
Yes - I made a long cable to the BIC module to mount the BIC on the left side of Media Nav. The BIC module is attached there with plastik cable ties.
effesse72 napisał/a:
[For now, as a favour, can you send a picture of your Medianav
Evo 1.0.13 MICOM Test parameters where is reported COLOR, TEMP, ECO, AHA, DAB, 4WD, etc, etc,?
Unfortunately, I have Sandero 2017 and old Media Nav with 9.1.3 software. We can't compare Micom images.
Ok and thank you again for all replies, do you think that the plastic cover of the OBD2 port inside the glove box can interferes with the cabling between the BIC and the OBD2 port, because I used a male/female to end cable where I soldered the 6 contact of the 24 pin BIC connector. I double checked the soldering points but no new data arrives to the screen of the Medianav Evo 2.0
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-20, 13:55
effesse72 napisał/a:
I double checked the soldering points but no new data arrives to the screen of the Medianav Evo...
If you connected without errors, then probably your BIC module has the wrong script and needs reprogramming. Dacia has script number 14. Your BIC module comes from Renault. Renault cars have different script numbers.
I double checked the soldering points but no new data arrives to the screen of the Medianav Evo...
If you connected without errors, then probably your BIC module has the wrong script and needs reprogramming. Dacia has script number 14. Your BIC module comes from Renault. Renault cars have different script numbers.
Ok Dymek, I understood, what is the best interfaces (also Cinese clones) that I can use to change the change scripts in this BIC No. 283464084R from MASTER III ? Thank you very much again, best regards, Stefano.
Can you explain better to us or show with pictures or draw where did you attach the BIC into your Sandero II Stepway TCe 90: higher in the rear of dashboard, below the medianav unit or higher behind the glove box? I noticed you used very longs wires from the 24 pin of the BIC to OBD2 port.
Yes - I made a long cable to the BIC module to mount the BIC on the left side of Media Nav. The BIC module is attached there with plastik cable ties.
effesse72 napisał/a:
[For now, as a favour, can you send a picture of your Medianav
Evo 1.0.13 MICOM Test parameters where is reported COLOR, TEMP, ECO, AHA, DAB, 4WD, etc, etc,?
Unfortunately, I have Sandero 2017 and old Media Nav with 9.1.3 software. We can't compare Micom images.
Ok and thank you again for all replies, do you think that the plastic cover of the OBD2 port inside the glove box can interferes with the cabling between the BIC and the OBD2 port, because I used a male/female to end cable where I soldered the 6 contact of the 24 pin BIC connector. I double checked the soldering points but no new data arrives to the screen of the Medianav Evo 2.0
Hello again, in this message I wanted to ask Dymek and more experienced users if the plug of the OBD2 socket (which has
a metal bridge inside) could affect the correct connection of the BIC with the multimedia Can Bus and the Medianav Evo 2.0 (ULC4).
TIA from Italy, best regards, Stefano.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum