@sobol1976 - Autocompol odpada zraziłem się przy próbie zakupu, kupiłem na Kościelnej. Poczekam jeszcze ze zgłoszeniem, bo mam jazdę za dwa tygodnie nad morze. Podjadę do Pieluszyńskiej na ul. Kościelną. Pewnie będzie "walka", dźwięk jaki wydaje skrzynia nie jest bardzo głośny, ale mnie denerwuje. Autko ma dopiero 3 tys. przebiegu.
Ostatnio zmieniony przez ttedi 2019-05-21, 06:51, w całości zmieniany 1 raz
Odgrzewam kotleta, ale w zamian nie tworzę nowego tematu ;) a myślałem, że tylko moja skrzynia to ewenement i nikt się z podobnym problemem nie spotkał.
Z 10kkm temu jechałem sobie i nagle auto zaczęło grzechotać - ja pomyślałem o tym, że urwała się dolna osłona silnika i o asfalt trze. No nic, zatrzymałem się, ale nic nie było widać to pojechałem dalej - do domu 50km, dojechałem jakoś bez szarżowania. Na chłodno się zastanowiłem, co to może być i doszedłem do wniosku, że skrzynia/sprzęgło. Do mechanika zaprowadziłem - oleju ani grama nie miała. Wyciek przez gumę od półosi - wymienił, zalał i o dziwo heja i do przodu, jeździła Daćka jak ta lala. Zrobiłem 9kkm i znów usłyszałem grzechotanie - z tym, że nie jednostajne a parę razy zgrzyt-zgrzyt i tak parę razy. Wróciłem do mechanika - stwierdził, że skrzynia będzie do wymiany - wzięła ok. 200-300ml oleju i na łączeniu zaczęła się pocić. Cóż, oddałem auto Żonie która do pracy ma 7km a nie jak ja - 70. I.. Żona nic nie słyszy. Problem się nie pogłębia. Przejechała z 1kkm, i nic (chociaż pewnie po prostu nie wie, na co zwrócić uwagę ). Wczoraj przejechałem się - rzeczywiście, nie słychać. Raz tylko jeden było takie jakby.. szarpnięcie? Wcześniej też się zdarzały, szczególnie na niskich obrotach, ale myślałem, że to wina instalacji LPG. No ale, do sedna - ja już nie wiem, co robić - szukać nowej skrzyni? Potrzebuję mieć auto niezawodne, ostatnią podróż 1kkm musiałem wykonać Pandą '03 bez wspomagania, bo bałem się że Loganka się rozkraczy.. Czy może coś innego tutaj może sprawiać problem? Dodam, że przegub już od dawna daje o sobie znać - czy jego wymiana pomoże? Czy mogła to być przyczyna późniejszych/obecnych problemów ze skrzynią?
Ostatnio cały czas inwestuję w Daćkę, i zastanawiam się, kiedy powiedzieć pas. Niecałe 220kkm a już się sypie :/
Wysłany: 2019-11-26, 08:27 1.3 Tce wycie przy 80-90km/h
Witam,
Pytanie do posiadaczy 1.3 Tce czy u Was w okolicach 90-100km/h na 5 i 6 biegu słychać delikatnie wycie ? Coś jakby most w polonezie ale bardzo cichutko. Silnika nie słychać tylko to. Kolega z innego forum w Megane 1.3 Tce ma podobnie.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 TCE
Rocznik: 2019
Wersja: Essential
Dołączył: 19 Sty 2020 Posty: 1 Skąd: poznan
Wysłany: 2020-01-19, 14:16
Ja mam podobnie. Nowy duster II 2wd, wyje cos jakby zuzyte lozysko w skrzyni, dokladnie przy predkosci 60kmh, najlepiej to slychac na 4 biegu przy delikatnym operowaniu gazem, ale na luzie i 3 tez. Nawet przy wlaczonym radiu. związane jest to z predkoscia obrotowa kol i obciążenia z moich obserwacji. pewnie cos z półosiami tam tez sa lozyska podporowe chyba. serwis odprawil mnie z kwitkiem ze to mocno nie halasuje i nie ma sie czym przejomowac bo to dacia a nie audi. no ok ale nawet dacia nie powinna halasowac jak stary podmiejski autobus albo zuzyty most w duzym fiacie. Trzeba bylo skode kupic a nie szmelc. Jaka tam jest kontrola jakosci w fabryce. Zglosze to w niemczech w serwisie zobacze co powiedza bo tam troche inaczej ludzi sie traktuje ..
Czy moze ktos ma tez ten problem z dusterem ?
Wysłany: 2020-01-24, 07:44 Wyje skrzynia biegów sandero II
Witam. Serdecznie. Mam takie pytanie. Otóż wczoraj odebrałem sandero po regulacji zaworow, i wymianie uszczelki pod klawiatura, jednocześnie rolek od alternatora, i paska. Przy odbiorze mechanik stwierdził że skrzynia wyje. Czy to możliwe żeby przy 80 tys. Km padła skrzynia biegów?
Wiecie ja się na tym nie znam więc pytam.
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 236 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-24, 08:52
Skrzynie w daciach nie są zbyt ciche. Jak działa normalnie to się nie przejmuj i jeździj sobie spokojnie. A co do pytania czy to możliwe ze padła przy 80kkm to oczywiście ze możliwe. Znajomemu w skodzie fabii padła po 60kkm a miał auto od nowości.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-24, 11:59 Re: Skrzynia biegów sandero II
Mariano188 napisał/a:
Witam. Serdecznie. Mam takie pytanie. Otóż wczoraj odebrałem sandero po regulacji zaworow, i wymianie uszczelki pod klawiatura, jednocześnie rolek od alternatora, i paska. Przy odbiorze mechanik stwierdził że skrzynia wyje. Czy to możliwe żeby przy 80 tys. Km padła skrzynia biegów?
Wiecie ja się na tym nie znam więc pytam.
Wyje podczas jazdy z pewna prędkością czy terkocze na biegu jałowym ? Jeżeli sam do tej pory nie słyszałeś niepokojących cię dźwięków i dopiero mechanik powiedział Tobie że skrzynia coś głośno pracuje to pewnie jeździ on lepszym samochodem z lepszym wyciszeniem i tyle. Nie słyszałem aby skrzynie w silniku D4F wyły. Osobiście jechałem 4 autami z tym silnikiem w tym 3 z nich to Dacie (Sandero II/ MCV II) i skrzynie były ciche a jestem bardzo przewrażliwiony na jakiekolwiek dźwięki wydobywające się z samochodu . Podobno w Dusterach 1.6 SCe zdarzały się wyjące skrzynie ale to inne modele.
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2020-01-24, 12:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-24, 12:09
Inne silniki- inne skrzynie. Bo np. w Sandero/Logan z silnikiem 0,9TCe skrzynia jest głośna na 1 biegu, oraz wyjąca szczególnie na 4 biegu podczas hamowania silnikiem w okolicach 60-80km/h.
Ale w Capturze z tym samym silnikiem jest identycznie, więc kwestia skrzyni a nie modelu.
Roczne auto, przebieg 20kkm. Zgłosiłem to w ASO - odpowiedź: TTTM i nic z tym nie da się zrobić.
Nie tylko w Dacii tak jest. W VAGu skrzynie wyją w zasadzie od nowości. Odpowiedź ASO taka sama. TTTM. I to bez znaczenia na markę. VW, Audi czy Skoda. Wyje i już. Mam nawet łożyska, bo kolega wymienił. Gładzie faktycznie trochę porysowane. Po wymianie wyje dalej.
Czy ktoś ma w 1.3 TCE takie rzężenie, gruchotanie, dzwonienie dobiegające spod maski jak w filmiku na końcu posta? Dobrze słychać od 00:20.
Ja u siebie zauważyłem to dopiero po 6kkm. Ponoć ASO twierdzi że TTTM. Ja jeszcze nie zgłaszałem. Na naszym forum chyba nikt nie poruszał tego choć na forach Megane i Scenic jest tego sporo.
Ludzie coś piszą o wsyprzegliku który rezonuje, wymiana daje krótkotrwały efekt. U mnie rzęzi od 40-70km/h od 4 do 6 biegu obojętnie czy sprzęgło wciśnięte czy na luzie, nawet dla testu zgasiłem silnik w trakcie jazdy. Dobrze to słychać jak podniesiemy obroty do 2,5rpm na półsprzegle. Nie jest to jakoś specjalnie uciążliwe ale zgłoszę w ASO przy okazji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum