Możesz zalać Prestona, nic się nie stanie.
Odkręcasz zawór odpowietrzający przy wężu do nagrzewnicy, zalewasz płyn do zbiornika na max, odpalasz auto i obserwować czy płyn w zbiorniku ubywa się, jeśli tak to dolewać dalej, obserwować również zawór odpowietrzający czy już wypływa płyn, jeśli tak to zakręcić.
Popracować silnikiem przez parę minut, by płyn napełnił cały układ.
Po jakimś czasie znowu sprawdzić poziom płynu, sprawdzić czy jest płyn w zaworze odpowietrzającym.
Trzeba to zrobić parę razy aż układ będzie już napełniony.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Mam głupie pytanie, czy tego płynu nie powinno być więcej?
Wcześniej nie zwracałem kompletnie na to uwagi. Auto jedzie i nowe, to nie patrzę, ale przed przeglądem sprawdam jak olej wygląda i czy jest. No i zwróciłem uwagę na płyn chłodniczy, wydaje mi się, że powinien być do połowy. Przynajmniej tak miałem w poprzednim aucie.
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 815 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2020-01-24, 14:06
miela napisał/a:
Cześć,
Mam głupie pytanie, czy tego płynu nie powinno być więcej?
Wcześniej nie zwracałem kompletnie na to uwagi. Auto jedzie i nowe, to nie patrzę, ale przed przeglądem sprawdam jak olej wygląda i czy jest. No i zwróciłem uwagę na płyn chłodniczy, wydaje mi się, że powinien być do połowy. Przynajmniej tak miałem w poprzednim aucie.
Podejrzewam, że sam jesteś w stanie odpowiedzieć sobie na swoje pytanie
Skoro przygotowujesz się do przeglądu do wnioskuję, że nasze Dustery są rówieśnikami (też niedługo mam przegląd) i w Twoim Dusterze, podobnie jak w moim w pierwszym roku eksploatacji ubyło trochę płynu w chłodnicy - aby uzyskać poziom MAX musiałem dolać ok. 0,4 litra. Wydaje mi się, że było to spowodowane niedokładnym odpowietrzeniem nowego silnika i chyba teraz nie będzie już z tym problemów - kwestia obserwacji.
_________________ Nowa zabawka DD 2 :)
Ostatnio zmieniony przez BLACHA_997 2020-01-24, 14:07, w całości zmieniany 1 raz
Na zbiorniczku powinien być wytłoczone oznaczenie MIN i MAX.
Płyn należy uzupełnić przy zimnym silniku.
W przypadku kol.miela musi uzupełnić do połowy zbiorniczka.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3966 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-24, 15:48
miela napisał/a:
Mam głupie pytanie, czy tego płynu nie powinno być więcej?
Masz identyczny poziom jaki ustalił się u mnie po ok. 2-3 tygodniach od zakupu Sandero
Przez pierwsze dni poziom stał na zgrzewie i tak powinno być. Najwyraźniej sprzedają samochody z nieodpowietrzonym układem i z czasem poziom opada.
Zgłoś- ASO doleje ci płynu na poczekaniu, po co kupować.
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 815 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2020-01-24, 17:23
miela napisał/a:
Dzieki za odpowiedzi.
BLACHA_997, no tak, odbierałem w lutym 2019.
Dobrze, że tylko tyle ubyło :)
Dolewać przed przeglądem, czy mi doleją? Przegląd mam we czwartek. Do tego czasu pewnie jeszcze z 300 km zrobię.
Ja dolałem. Nie czekam na ASO gdyż jako stary driver jestem nauczony aby wszystkie płyny ustrojowe i drobne pierdoły mogące się przydać np. podczas pobytu za granicą, na wakacjach, wozić w samochodzie. Tak też zrobiłem po zakupie samochodu. Kupiłem m.in. litr płynu, który przydał się do uzupełnienia ubytku w chłodnicy. W przypadku kiedy doleją Ci w ASO na przeglądzie to i tak za niego zapłacisz i to chyba kwotę większą niż w detalu na wolnym rynku.
Zwracam sie o poradę. Samochód z grudnia 2017. Kiedy rozsądnie wymienić płyn. Sugestia serwisu to 4 lata .Moje doświadczenia podpowiadają trzy. I drugie pytanie czy mogę to zrobic w garazu , choc samochód jest na przedłużonej gwarancji . Dzieki za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2020-09-17, 20:46, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1962 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-17, 18:30
Osobiście płyn wymienił bym może po 5 latach. Mój logan ma 4 lata ( 45 tyś km) i w 2021 r. jak mnie weźmie to go wymienię, a jak nie to poczekam do wymiany rozrządu. Uważam, że lepiej jest zając się wymiana płynu hamulcowego niż chłodzącego bo to wpływa na nasze bezpieczeństwo
Do tego celu służą mierniki do sprawdzania zamarzania- gęstości płynu chłodniczego, kosztują kilkanaście zł. Na podstawie wskazań można określić, czy płyn już nadaje się do wymiany.
Podobnie jak mierniki do sprawdzania zawartości wody- wilgoci w płynie hamulcowym.
Masz rację .kol Dardus .Tak zrobię. Płynu hamulcowego nie ma ujętego w harmonogramie płynów eksplaatacyjnych przewidzianych do wymiany. Co mnie ciekawi. Co o tym decyduje .Mam na myśli serwisy .Tak czy tak dzięki za podpowiedzi
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3749 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-17, 19:39
Płyn hamulcowy co 4 lata bo jest higroskopijny i czy się jeździ czy nie chłonie wilgoć.
Płyn do chłodnicy zdaje się co 5 lat jest w harmonogramie - przy konieczności zmiany paska rozrządu co 6 lat można spokojnie ten rok przejeździć. Sama ocena stopnia zamarzania to za mało bo płyn chłodniczy ma też w składzie inhibitory korozji i zbyt stary powoduje utlenianie aluminium układu:
https://www.wszystkodlawa...wydarzenia&rok=
Wszystko ładnie i pięknie jak się ma autko od nowości.
Jak jest wcześniej kilku właścicieli i każdy twierdzi że wymieniał, to już nie jest tak kolorowo.
Wówczas takie mierniczki coś podpowiedzą.
Fabryczny płyn do chłodnicy jest tylko do - 21 stopni C.... na szczęście takie mrozy były w styczniu bo by mi chłodnicę rozwaliło.... Nowe auto odebrane pod koniec lutego...
Oszczędzają kilka zł a Ja będę musiał ogarnąć wymianę nowego płynu w chłodnicy przed kolejną zimą 😡
Ostatnio zmieniony przez Death_Neo 2021-03-08, 11:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1796 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-03-08, 12:26
Death_Neo napisał/a:
Fabryczny płyn do chłodnicy jest tylko do - 21 stopni C.... na szczęście takie mrozy były w styczniu bo by mi chłodnicę rozwaliło.... Nowe auto odebrane pod koniec lutego...
Oszczędzają kilka zł a Ja będę musiał ogarnąć wymianę nowego płynu w chłodnicy przed kolejną zimą 😡
W każdej Daci zalewałem gotowym płynem i nie było problemu z tym. Nigdy nic nie rozerwało.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum