Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 638 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-28, 21:32
Statystyczne oko przy kiepskim oświetleniu, łopatologicznie to ujmując, lepiej widzi w zimniejszym świetle (widzenie skotopowe), stąd pomysł na malowanie bańki na niebiesko dla zmiany barwy. Farba zjada światło po czerwonej stronie spektrum... Ciężko z tej metody uzyskać więcej lumenów, z tym że dla oka lumen lumenowi nie równy.
Zdjęć nie widać, ale zakładając, że kadry są identyczne, to z parametrów wychodzi jakieś +0,25 EV na korzyść drogich żarówek, ale że nie są identyczne świadczy przy jednym porównaniu różnica 2EV :) i fakt, że konieczność trzymania identycznego kadru jest jeszcze mniej oczywista niż zablokowanie ekspozycji :P
Miałem H4 osramy nightbreaker (+130%?) i tungsramy (+90%?) za 1/3 ceny osrama. Nie widzę różnicy.
nie wiem jak w innych daciach, ale w dusterze lampy świecą przeciętnie. nie chciałem kupować wynalazków +120%, bo mam wrażenie, że nieco szybciej zdychają. longlife z osrama uzywałem (takie zielone pudełko) -> jest spoko, ale dosyć słabo świeci (co w pewien sposób potwierdza moją teorie o żarówkach +XX%).
na bazie tego kupiłem żarówki typu ZENON z OSRAMA o super białym świetle. tam było chyba +20%. świecą na biało. po prostu jak latarka LED. nie świecą dalej, nie świecą mocniej, tylko światło jest białe i jeździ się lepiej. na ile jest to trwałe jeszcze nie wiem, przejeździłem na razie jakieś 5000km.
w sumie to polecam :)
_________________ =nie znam się, ale chętnie doradzę=
Ostatnio zmieniony przez subiel 2020-03-02, 10:11, w całości zmieniany 1 raz
nie chciałem kupować wynalazków +120%, bo mam wrażenie, że nieco szybciej zdychają
To nie wrażenie, to fakt i fizyka. Żeby było więcej światła trzeba podnieść temperaturę żarnika, a to skraca jego żywotność. Kilka, kilkanaście % mozną uzyskać zmieniając gaz, szkło czy inne detale. Ale więcej % wiąże się ze spadkiem żywotności.
nie wiem jak w innych daciach, ale w dusterze lampy świecą przeciętnie.
Uważam że w obecnie produkowanej wersji Dustera z żarówek halogenowych wyciśnięto chyba wszystko co się da. Ne wiem do czego porównujesz ale jak dla mnie świecą naprawdę super. Powiem więcej - uważam że mam w swoim Dusterze lepsze światła niż kolega w Subaru Foresterze - choć tam są ksenony. Jeśli jednak szukasz lepszych żarówek to warte uwagi są OSRAM night breaker, OSRAM cool blue intense, a także Philips White vision.
Ostatnio zmieniony przez Pedros 2020-03-02, 15:08, w całości zmieniany 1 raz
Statystyczne oko przy kiepskim oświetleniu, łopatologicznie to ujmując, lepiej widzi w zimniejszym świetle (widzenie skotopowe), stąd pomysł na malowanie bańki na niebiesko dla zmiany barwy. Farba zjada światło po czerwonej stronie spektrum... Ciężko z tej metody uzyskać więcej lumenów, z tym że dla oka lumen lumenowi nie równy.
No dobrze, ale zdaje się, że zaniebieszczone światło jest bardziej "zjadane" przez atmosferę (w tym drobinki wody zawieszone w powietrzu), więc może subiektywnie "mocniej" je widać, ale w pewnych warunkach obiektywnie strumień światła będzie słabszy.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 638 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-02, 21:41
W pewnych warunkach na pewno tak. Zanim przyszła moda na nowoczesne zimno ledów, przeciwmgielne "od zawsze" były żółte. Napisałem o tym by zainteresowani mieli co wpisać w googla jeśli to dla nich nowość.
Różnica w czułości oka (dla widzenia skotopowego) na niebieski i czerwony to coś w okolicy 5:1. Rozpraszanie tego nie skompensuje. Pewnie dlatego bursztynowe podświetlenie w zegarach nie męczy, smartfony włączają cieplejszą paletę barw na noc, na łodziach podwodnych używają alarmowo czerwonego, a z drugiej strony niebieskie diody w ciemnym pokoju, albo kolejowe niebieskie semafory nocą wypalają mózg ;)
Wszelkie metodyczne (niesponsorowane/prawdziwe) pomiary różnic pomiędzy halogenami zwykłymi i różnymi ulepszonymi, jakie widziałem w necie, dotyczyły rynku amerykańskiego. Z wyników można wnioskować, że nie mają norm :) W Europie natomiast marketingowo przejdzie chyba wszystko, skoro można pisać (na allegro widziałem), że żarówka w technologii halogenowej wypełniona jest ksenonem, a konsumenci zadowolą się każdą magiczna wartością na pudełku byle była poprzedzona określeniem "up to".
nie wiem jak w innych daciach, ale w dusterze lampy świecą przeciętnie.
Uważam że w obecnie produkowanej wersji Dustera z żarówek halogenowych wyciśnięto chyba wszystko co się da. Ne wiem do czego porównujesz ale jak dla mnie świecą naprawdę super. Powiem więcej - uważam że mam w swoim Dusterze lepsze światła niż kolega w Subaru Foresterze - choć tam są ksenony. Jeśli jednak szukasz lepszych żarówek to warte uwagi są OSRAM night breaker, OSRAM cool blue intense, a także Philips White vision.
hyundai i30, volvo v40 i ford focus :)
wszystkie te samochody maja niżej światła, może to przez to? różnica była odczuwalna. i nie porównuje halogenow do xenonów, projektorów czy czegoś innego -> wszystko to h7 :D
i nie chcę się licytować, nie o to chodzi. to było tylko tło fabularne do faktu że białe światła drogowe podniosły mi komfort prowadzenia po zmroku. światła drogowe pozostały fabryczne, lekko ciepłe.
_________________ =nie znam się, ale chętnie doradzę=
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 638 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-04, 17:47
"Mały" błąd logiczny z mojej strony...
Samo malowanie bańki na niebiesko nie doda ilości światła po zimnej stronie, więc żaden z tego zysk dla oka. Przytnie czerwone, czym zmieni postrzeganą ogólną barwę żarówki i tyle.
Przytnie czerwone, czym zmieni postrzeganą ogólną barwę żarówki i tyle.
Zgadza się. Dodam, że ograniczając na dodatek strumień świetlny. Zysk żaden - wrażenie że lepiej widać to raczej złudzenie. Białe światło to pełny zakres fal widzialnych - filtrowanie to zawsze strata dla oświetlenia.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-05, 09:26
Używam Philips Vision +30% i uważam że są najlepsze jeśli chodzi o stosunek cena/jakość/trwałość. Cena ok 10PLN/szt wymieniłem drugi raz komplet w ciągu ośmiu lat eksploatacji.
Jeśli ktoś uważa że Dacia ma słabe światła to polecam nocną podróż C4 Picasso ze zwykłymi lampami :
http://c4owners.org/plugi...opic.php?222153
Miałem wrażenie że jadę maluchem z prądnicą i żarówkami R4.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 638 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-05, 15:04
sobol1976 napisał/a:
Dodam, że ograniczając na dodatek strumień świetlny. Zysk żaden - wrażenie że lepiej widać to raczej złudzenie.
Nie można zapominać, że jeśli niemalowana i malowana żarówka trzyma normę i obie dają te (przykładowo dla H4) 1000 lumenów, to procesy zachodzące w bańce tej malowanej MUSZĄ być bardziej wydajne w zakresie niefiltrowanym dla kompensacji.
Używam Philips Vision +30% i uważam że są najlepsze jeśli chodzi o stosunek cena/jakość/trwałość. Cena ok 10PLN/szt wymieniłem drugi raz komplet w ciągu ośmiu lat eksploatacji.
Jeśli ktoś uważa że Dacia ma słabe światła to polecam nocną podróż C4 Picasso ze zwykłymi lampami :
http://c4owners.org/plugi...opic.php?222153
Miałem wrażenie że jadę maluchem z prądnicą i żarówkami R4.
Wg mnie najlepszymi są Tungsram Sportlight oraz Powertec SuperWhite, bielutkie światło, tanie i wytrzymałe. Kolega kiedyś zapytał mnie czy w Loganie mam ksenony :D.
Ale jeżdzę teraz nowym Ceedem i światła w Kii są o niebo lepsze niż w Dacii.
Wysłany: 2021-01-03, 16:15 H7 żarówki o zimnej barwie
Witam.
Wymieniał ktoś żarówki na inne o zimnej barwie? Obecne fabryczne świecąc z ledami wyglądają według mnie trochę nie teges... Jeśli tak to co polecacie?
czy ktoś podmieniał oryginalne żarówki świateł drogowych w Sandero Stepway 3? Oryginalnie są tam H15 i po prostu wstyd je używać przy super oświetleniu ledami mijania....Wywala (może wywalać) jakiś błąd? Pozdrawiam
czy ktoś podmieniał oryginalne żarówki świateł drogowych w Sandero Stepway 3? Oryginalnie są tam H15 i po prostu wstyd je używać przy super oświetleniu ledami mijania....Wywala (może wywalać) jakiś błąd? Pozdrawiam
Siemanko. Potwierdzam wygląda to komicznie z tymi "żółtymi" długimi. Na razie tylko grzebałem żeby sprawdzić co tam siedzi za żarówka i tak rzeczywiście to H15. Tak samo będę musiał się dostać do halogenów w zderzaku...tam pewnie siedzi H16. Żeby to fajnie wyglądało to pewnie trzeba by kupić żarówki z temperaturą barwową min. 5000K, tylko już nie pamiętam czy i która firma ma na to homologację drogową.
_________________ DACIA - fun to drive
Ostatnio zmieniony przez syn marnotrawny 2021-10-25, 18:43, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2021-10-27, 17:44 Re: H7 żarówki o zimnej barwie
LexxRG napisał/a:
Witam.
Wymieniał ktoś żarówki na inne o zimnej barwie? Obecne fabryczne świecąc z ledami wyglądają według mnie trochę nie teges... Jeśli tak to co polecacie?
Ja od pół roku mam w Dusterze komplet H1 + H7 Tungsram SPORTLIGHT EXTREME 5000 i jestem zadowolony. Mając dzienne LEDowe zwykłe żarówki miały słabo pasującą barwę. Po wymianie różnica jest znacznie mniejsza a przy koszcie nieco ponad 60 za całość, to nie ma się chyba nad czym zastanawiać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum