Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-11-17, 20:09
Ja u siebie w lodgy ponad tydzień temu przyciemniłem boczne kierunkowskazy oraz cześć tylnej lampy ( ta cześć z kierunkowskazami i wstecznym) sprayem. Kierunki wyglądają idealnie, a tylne lampy nawet ok bo lekka skaza mi powstała. Jak zrobię fotki to może kiedyś wrzucę na forum
Chętnie zobaczę jak to wyszło, ale sam tak nie zrobię. U mnie musi być wszystko legalne w aucie, dlatego nie myślę nawet o oklejaniu lamp. A szkoda bo dobrze by wyglądały ciemne lampy, zwłaszcza z przodu .
Ostatnio zmieniony przez kicpra 2019-11-20, 19:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-11-20, 20:16
Też coraz bardziej myślę o dymieniu kierunków i lamp tylnych :) Na białym aucie to dobrze wygląda.
Ale dopóki jest "w sprzedaży" to odpuszczę. Do maja czekam z sprzedażą potem zostawiam i robię sobie dupowóz pod siebie :)
toka93, rób chipa i ogień .
Dziś trasa Warszawa-Cieszyn , oczywiście z gównianym odcinkiem przed Częstochową, spalanie z driving eco2:
A jutro kibicuję w Wiśle .
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-11-24, 00:55
Zrobię chipa jak nie sprzedam. Auto jest mi aktualnie kompletnie niepotrzebne, ale jak mam na nim stracić to zatrzymam i wtedy chip na 130 i robimy najszybszego dokkera w mieście. Sprężyny -30mm i będzie wyglądał :D
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-11-24, 21:59
32
W planach to duster ale szukam rozbitka oczywiście w rozsądnych pieniądzach. Niestety chyba jednak skończy się na jakimś "prawdziwym" Francuzie ze względu na słabe silniki Daci.
I niech ktoś mi powie, że 1.2 75KM jest oszczędny, czy co tam jeszcze.
Zrobiłem dziś trasę 400km, praktycznie cała trasa to ekspresówka, waga pasażerów 450kg. Logan w sedanie z tym jakże wspaniałym, ekonomicznym i całkiem zrywnym (jak to niektórzy na forum piszą) silnikiem spalił wg komputera równiutkie 10l/100km, utrzymując stałą prędkość licznikową 135km/h. Ruch bardzo mały.
Swoim kombiakiem 0,9 spaliłbym na pewno nie więcej niż 7,5-8l/100km z taką prędkością i obciążeniem.
A mówią, a raczej piszą na forum, że małe turbokosiarki swoje muszą wypić przy większych prędkościach, a wolnossak to wiadomo .
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-12-08, 18:07
Jak ktoś jeździ cały czas takim 1.2 to się przyzwyczaja. Ale jak już ma ktoś coś ciut mocniejszego to potem ostro daje po garach i ekonomia już tutaj nie gra roli. Jak w pracy jadę gdzieś Sandero 1.2 to obroty poniżej 3tys. Nie schodzą bo inaczej uważam że nie jedzie.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2019-12-08, 18:28
kicpra napisał/a:
Swoim kombiakiem 0,9 spaliłbym na pewno nie więcej niż 7,5-8l/100km z taką prędkością i obciążeniem.
Taki wynik przy 135 kmh to byłby świetny wynik. Wychodzi że turbo w małych silniczkach bardzo się udały. Do tego 0.9 TCe mają najlepsze wyniki czystości spalin. Ciekawe jak będzie z awaryjnością.
toka93, tutaj po garach nie dawałem bo prawie cały czas jedna prędkość. Najwyżej kilka razy zwolniłem do 110, jak coś wolniejszego było na lewym, redukcji żadnych .
eio, myślę, że bez problemu można wykręcić takie spalanie, ja podróżuję zazwyczaj z prędkościami 140km/h i spalanie mi wychodzi mniej więcej 8l/100km. Jeszcze trzeba pamiętać, że Outdoor ma większe opory, bo wyższy .
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-12-08, 20:50
kicpra napisał/a:
I niech ktoś mi powie, że 1.2 75KM jest oszczędny, czy co tam jeszcze.
Zrobiłem dziś trasę 400km, praktycznie cała trasa to ekspresówka, waga pasażerów 450kg. Logan w sedanie z tym jakże wspaniałym, ekonomicznym i całkiem zrywnym (jak to niektórzy na forum piszą) silnikiem spalił wg komputera równiutkie 10l/100km, utrzymując stałą prędkość licznikową 135km/h. Ruch bardzo mały.
Swoim kombiakiem 0,9 spaliłbym na pewno nie więcej niż 7,5-8l/100km z taką prędkością i obciążeniem.
A mówią, a raczej piszą na forum, że małe turbokosiarki swoje muszą wypić przy większych prędkościach, a wolnossak to wiadomo .
A ja dalej będę stał przy swoim, że Logan z silnikiem 1.2 16v jest oszczędnym autem również ten w nadwozi kombi czyli MCV. Wszystko zależy od prędkości z jaka się poruszamy. 135km/h dla silnika 1.2 16v to dużo szczególnie wtedy kiedy motor ten ma bardzo mały moment obrotowy bodajże 107Nm i dostępny dopiero przy 4250obr./min. 0,9Tce ma z tego co pamiętam o 50Nm więcej czyli ma 156Nm dostępnych poniżej 3000obr./min , to wszystko sprawia, ze auto z takim silnikiem będzie dynamiczniejsze i oszczędniejsze bo nie trzeba silnika kręcić do ponad 4000obr./min. Nie wszyscy kierowcy lubią lub chcą szybko jeździć szczególnie wtedy kiedy na pokładzie maja całą swoja rodzinę. Mi się znudziła szybka jazda, ja od paru lat stawiam na ekonomię i za podstawowy cel stawiam sobie dojechanie z punktu A do punktu B całym i zdrowym oraz przejechanie na pełnym baku jak najwięcej km i nie ważne czy jadę MCV II z silnikiem 1.2 16v czy Lodgy 1.6 Sce. Zawsze na trasie mam na liczniku 90km/h no chyba, że trzeba wyprzedzić kogoś kto jeszcze wolniej jedzie ode mnie. I przy takim założeniu moje poprzednie MCV II spalało między 4,5 a 5,1l/100km a Logdy między 5,1 a 6,0l/100km. Tak z ciekawości napisz ile spala Tobie Twoje MCV po BOXie w jeździe typowo miejskiej? Oczywiście chodzi mi o średnie spalanie z całego baku.
I przy takim założeniu moje poprzednie MCV II spalało między 4,5 a 5,1l/100km
Przecież 0.9 tce też spali z 5l przy poruszaniu się 90km/h, więc jeżeli 1.2 75KM jest oszczędny to 0.9 tce jest jeszcze oszczędniejszy, wg mnie oczywiście .
Spalania Ci nie podam bo nie spaliłem nigdy całego baku po mieście. Na co dzień mój tryb jazdy można nazwać mieszanym, z którego spalanie wychodzi 7,2-7,3l/100km.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-12-08, 21:37
kicpra napisał/a:
dudu$ napisał/a:
I przy takim założeniu moje poprzednie MCV II spalało między 4,5 a 5,1l/100km
Przecież 0.9 tce też spali z 5l przy poruszaniu się 90km/h, więc jeżeli 1.2 75KM jest oszczędny to 0.9 tce jest jeszcze oszczędniejszy, wg mnie oczywiście .
Spalania Ci nie podam bo nie spaliłem nigdy całego baku po mieście. Na co dzień mój tryb jazdy można nazwać mieszanym, z którego spalanie wychodzi 7,2-7,3l/100km.
akurat to wiem, ze 0,9Tce w trasie jest oszczędniejszy bo mój szwagier zszedł kiedyś spalaniem do 4,3l/100km ale zastanawia mnie jak wygląda sytuacja jeżdżąc tylko i wyłącznie po Warszawie. Poprzednie 1.2 16v paliło mi w Warszawie od 7,9 do 8.2l/100km przy dość dynamicznej jeździe jak na ten silnik. W chwili obecnej nowe 1.2 16v jest w trakcie testów i komputer pokazuje mi spalanie 7,6/100km
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-12-09, 11:12
dudu$ napisał/a:
akurat to wiem, ze 0,9Tce w trasie jest oszczędniejszy bo mój szwagier zszedł kiedyś spalaniem do 4,3l/100km ale zastanawia mnie jak wygląda sytuacja jeżdżąc tylko i wyłącznie po Warszawie.
Captur 0.9 TCe, co prawda nie po Warszawie, ale po okolicach Pruszkowa ma średnie spalanie 8,5 l./100 km. Najczęściej to odcinki po 2-5 km, więc gorzej jak stanie w korku...
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-09, 13:29
Belphegor napisał/a:
Captur 0.9 TCe, co prawda nie po Warszawie, ale po okolicach Pruszkowa ma średnie spalanie 8,5 l./100 km. Najczęściej to odcinki po 2-5 km, więc gorzej jak stanie w korku...
U mnie wg wskazań komputera średnie stoi na 5,9-6,0 (lato) oraz 6,1-6,3 (zima). W tym 90% to regularne, miejsko-podmiejskie przejazdy 2x dziennie po 11km w terenie zabudowanym, z tego przejazd poranny to jazda korkopodobna z prędkościami max 40km/h. Reszta to takie kręcenie się po praskiej stronie Warszawy.
Liczone z dystrybutora pewnie będzie inne, ale nie sądzę żeby różnica wyniosła aż 2 litry... Kiedyś sprawdzałem po zakupie, to było jakieś +/-0,5l różnicy, czyli nawet nie zawsze więcej.
Spalanie powyżej 8l/100km uzyskiwałem przez kilka pierwszych miesięcy po zakupie, przy identycznych przejazdach. Teraz nie wiem co musiałbym robić żeby tyle wyszło...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-12-09, 13:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-12-09, 22:44
Czyli spalanie w mieście jest duże jak na silnik 3 cylindrowy o pojemności 900cm3 . Poprzednim Loganem MCV II 1.2 16v maksymalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć w Warszawie, w zimę ,stojąc trochę w korkach to 8,2l/100km zazwyczaj było to 7,8-7,9l/100km i są to wartości podawane tylko i wyłącznie z tankowania przy dystrybutorze. Natomiast w ciepłe dni czyli wiosnę i lato nie przekraczałem spalania 7,8l/100k ( zazwyczaj było to 7,6l/100km) W obecnym MCV II z identycznym motorem na razie nie sprawdziłem spalania przy dystrybutorze, bo od tankowania do pełna przejechałem raptem 120km ale komputer pokazuje mi średnie spalanie na poziomie 7,5/100km wiec tragedii nie ma. Jeżeli spalanie obydwu tych silników czyli 0,9Tce i 1.2 16v jest niemal, ze identyczne w jeździe miejskiej nie ma sensu szukać na siłę 0,9Tce bo D4F też da sobie w nim radę. Jeżeli jednak, mamy zamiar kilka razy w miesiącu jeździć tym autem poza miastem lepiej zainwestować w Tce, oczywiście jeżeli chcemy jeździć z prędkościami powyżej 90km/h.
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2019-12-09, 22:48, w całości zmieniany 1 raz
Captur 0.9 TCe, co prawda nie po Warszawie, ale po okolicach Pruszkowa ma średnie spalanie 8,5 l./100 km. Najczęściej to odcinki po 2-5 km, więc gorzej jak stanie w korku...
U mnie wg wskazań komputera średnie stoi na 5,9-6,0 (lato) oraz 6,1-6,3 (zima). W tym 90% to regularne, miejsko-podmiejskie przejazdy 2x dziennie po 11km w terenie zabudowanym, z tego przejazd poranny to jazda korkopodobna z prędkościami max 40km/h. Reszta to takie kręcenie się po praskiej stronie Warszawy.
Liczone z dystrybutora pewnie będzie inne, ale nie sądzę żeby różnica wyniosła aż 2 litry... Kiedyś sprawdzałem po zakupie, to było jakieś +/-0,5l różnicy, czyli nawet nie zawsze więcej.
Spalanie powyżej 8l/100km uzyskiwałem przez kilka pierwszych miesięcy po zakupie, przy identycznych przejazdach. Teraz nie wiem co musiałbym robić żeby tyle wyszło...
U mnie żonka jeździ 2x dziennie 3-4km w terenie zabudowanym. Średnie koło 10l.. Ja jak dojeżdżam co jakiś czas do pracy to około 6,5l ale mam S-kę i jadę koło 110km/h więc na emeryta. W mieście jak jeżdżę to średnia około 8l/100km mniej się nie da. Musiałbym jechać ruchem jednostajnym, a nie korkować się. Żonie spalanie wychodzi identyczne jak w poprzednim samochodzie Renault Megane 2001r. 1.6 107km z tym, że Dacia wolniej się nagrzewa i wolniej chłodzi
Pozdrawiam
edit1: do pracy mam 25km w jedną stronę S-ką i trasa jest ekonomiczna
Ostatnio zmieniony przez Frost 2019-12-10, 07:29, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-10, 08:41
dudu$ napisał/a:
Czyli spalanie w mieście jest duże jak na silnik 3 cylindrowy o pojemności 900cm3 .
Nie zgodzę się. Spalanie Sandero z TCe0,9 jest obecnie u mnie identyczne jak nieuturbionego trzycylindrowego silnika 800cm w Matizie i wcześniej w Tico- mam bezpośrednie, wieloletnie porównanie na tych samych trasach. Również był to poziom 6-6,2l/100km w mieście. Biorąc pod uwagę masę wszystkich trzech pojazdów, jest naprawdę lepiej niż się spodziewałem. No, ale tamte silniki trzeba było wysoko kręcić.
Jakiś czas temu obszyłem kierownicę skórą naturalną, ale nie miałem czasu zrobić zdjęcia. Jak widać, na bokach jest skóra perforowana, na reszcie gładka, szycie pomarańczową nicią. Także mieszek mam teraz ze skory naturalnej z pomarańczowym szwem.
I koniec przygody z Dacią, gość wymusił na mnie pierwszeństwo i zdrowo w niego przyłożyłem bo podłużnica trochę ucierpiała .
Teraz na szybko przesiadka na Mondeo mk4 2.2 tdci.
Może za kilka lat wrócę do Dacii, jeśli pojawi się automat w ofercie.
Sprzedaję w stanie uszkodzonym, jest ktoś chętny?
Silnik nie ruszony, nie zgasł po uderzeniu i normalnie odpalił. Poduszki nie wystrzeliły.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum