Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-05, 12:54
eplus napisał/a:
Z tego co kojarzę to zdarzało się to raczej w niektórych egzemplarzach poprzedniej turbodoładowanej wersji Dustera czyli 1,2 TCE.
Naczytałem się o tym, szczególnie na forum nissana. To były silniki 2015/2016 rok. Widziałem też w ogłoszeniach Dustery po wymianie serwisowej silnika 1.2 TCe z 2016 roku
Ja mam 34 kkm, jedną wymianę za sobą i oleju nie uzupełniałem ani razu. Ale też nie piłuję do odcięcia..
W Alfie też nie musiałem dolewać, chyba, że się kręciło obroty to raz dolewkę robiłem.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2019-12-05, 12:55, w całości zmieniany 1 raz
W Alfie też nie musiałem dolewać, chyba, że się kręciło obroty to raz dolewkę robiłem
No właśnie. Nie wiem na ile to jest kwestia konkretnego egzemplarza a na ile stylu jazdy ale ja również nie miałem żadnego problemu ani z braniem oleju, ani w ogóle z silnikiem w alfie, a podobno silniki twin spark również słyną z apetytu na olej.
Gdyby ktoś szukał dziwnych dźwięków z tyłu auta to proponuje się zainteresować obudową trzeciego światła stop. U mnie przeokrutnie trzeszczała. Podłożyłem trochę filcu, na łączeniach i zatrzaskach trochę taśmy izolacyjnej i jest cisza.
Nie mogę zlokalizować trzeszczenia z okolic schowka pasażera. To nie lampka bo jest podklejona na sztywno ani wnętrze schowka. Może ktoś już miał podobne przygody i rozwiązał problem?
Ostatnio zmieniony przez Lukass186 2020-03-24, 08:32, w całości zmieniany 1 raz
trzeszczy i lomocze wszystko:
- boczki drzwi trzeszcza (wystarczy jak sie kolano oprze)
- schowek lomocze, i to srogo na dziurach
- "coś" po stronie kierowcy pod plastikami sie tlucze mocno na kostce brukowej
- te okragle wywiewki tez czasem lomocza
- światło stopu górne to dramat :D lomocze o szybe na kostce
- nadkola nie wytlumione (tył) - wyje to na asfalcie
no cos... plastik cienki, zaczepy delikatne. mozna by bylo dac uszczelki wszedzie, ale jakos nie chce mi sie...
_________________ =nie znam się, ale chętnie doradzę=
Ostatnio zmieniony przez subiel 2020-03-25, 14:07, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 236 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-03-25, 17:29
subiel napisał/a:
trzeszczy i lomocze wszystko:
- boczki drzwi trzeszcza (wystarczy jak sie kolano oprze)
- schowek lomocze, i to srogo na dziurach
- "coś" po stronie kierowcy pod plastikami sie tlucze mocno na kostce brukowej
- te okragle wywiewki tez czasem lomocza
- światło stopu górne to dramat :D lomocze o szybe na kostce
- nadkola nie wytlumione (tył) - wyje to na asfalcie
Ze wszystkich Twoich objawów mam tylko ten:
- "coś" po stronie kierowcy pod plastikami sie tlucze mocno na kostce brukowej
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-25, 21:26
pavulon78 napisał/a:
"coś" po stronie kierowcy pod plastikami sie tlucze mocno
Sprawdzaliście komputer? Opisywałem w swoim wątku, od tamtej pory cisza prawie zawsze.. czasem plastiki w drzwiach brzęczą - trzeba klepnąć, coby się ułożyły i z głowy.. kiedyś może dam jakieś wkłady naprężające, ale że to rzadko słychać to mi się póki co nie chce
U mnie dużo plastików było demontowane (montaż różnych dodatków) i koledzy z forum uprzedzali, że po ponownym montaży mogą połączenia trzeszczeć. Zwróciłam na to uwagę i mi przy ponownym montaży wszystkie zaczepy lekko mi smarowano - jest efekt - do tej pory jest cicho.
"coś" po stronie kierowcy pod plastikami sie tlucze mocno
Sprawdzaliście komputer? Opisywałem w swoim wątku, ...
Zresetować? Albo zamknąć wszystkie okna, wysiąść i wsiąść jeszcze raz.
Ja to mam dziwy i cuda - na mrozie drzwi kierowcy przy zamykaniu brzęczą jak puszka. Dwa razy je rozbierałem - nic tam nie lata, nie drży. Mogę trzymać klamkę i bolec rygla - nie pomaga, to nie te druciki. Ogrzeje się w garażu i wraca zwykły odgłos klapy od śmietnika.
U mnie dużo plastików było demontowane (montaż różnych dodatków) i koledzy z forum uprzedzali, że po ponownym montaży mogą połączenia trzeszczeć. Zwróciłam na to uwagę i mi przy ponownym montaży wszystkie zaczepy lekko mi smarowano - jest efekt - do tej pory jest cicho.
A nie trzeba po prostu wykorzystywać taśmy wytłumiającej (lub masy - takiej z tubki)? Wiesz może , czym smarowali te zaczepy?
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-03-26, 14:23
piku napisał/a:
maugu napisał/a:
U mnie dużo plastików było demontowane (montaż różnych dodatków) i koledzy z forum uprzedzali, że po ponownym montaży mogą połączenia trzeszczeć. Zwróciłam na to uwagę i mi przy ponownym montaży wszystkie zaczepy lekko mi smarowano - jest efekt - do tej pory jest cicho.
A nie trzeba po prostu wykorzystywać taśmy wytłumiającej (lub masy - takiej z tubki)? Wiesz może , czym smarowali te zaczepy?
w swoim MCV II też mi czasem gdzieś trzeszczały jakieś plastiki i najgorsze, że po stronie kierowcy na wysokości głowy. 100 razy rozbierałem słupek i drzwi tylne bo nie wiedzieć co i gdzie, psikałem smarami mi. teflonowym i dalej trzeszczało. Tydzień temu gdy odświeżałem auto znalazłem wazelinę techniczną i stwierdziłem, że dam jej warstwę między łączenia plastików które mogą trzeszczeć, i to był strzał w 10tkę nastała cisza dlatego tez polecam wazelinę techniczna do zniwelowania trzeszczeń i drgań plastików
(Na mrozie się kurczy i przestaje dolegać, a jak jest ciepło to oryginalna masa trzyma ją wystarczająco?).
Dzięki za link, ale to miałem raz czy dwa tej zimy. W dodatku przy demontażu na mrozie plastiki lubią pękać. Podobnie sobie to wyobrażałem, raczej nie sama temperatura, tylko może różnica zewn. i wewn.
Tak jak pisał kol.dudu$ chyba wazeliną (białe, przeźroczyste). dodatkowy plus, że przy ponownym demontażu (a niektóre elementy były już 2-3 razy zdejmowane) już się nie bałam, że mi wszystko pourywają - zatrzaski wyskakiwały bez nadmiernego oporu.
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 236 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-03-27, 14:38
Prezes napisał/a:
pavulon78 napisał/a:
"coś" po stronie kierowcy pod plastikami sie tlucze mocno
Sprawdzaliście komputer? Opisywałem w swoim wątku, od tamtej pory cisza prawie zawsze.. czasem plastiki w drzwiach brzęczą - trzeba klepnąć, coby się ułożyły i z głowy.. kiedyś może dam jakieś wkłady naprężające, ale że to rzadko słychać to mi się póki co nie chce
Pamiętam Twój wpis o tym. Niestety u mnie to nie to. Coś innego sobie brzęczy. I co dziwne jak puszczę ciepły nawiew na przód, to po chwili to brzęczenie ustaje. Latem i wiosną też nie ma z tym problemu. Tylko jak są zimne plastiki ;)
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SSCE
Dołączył: 12 Lut 2020 Posty: 31 Skąd: Kobyla Góra
Wysłany: 2020-04-03, 13:45
U mnie trzeszczy zagłówek pasażera. Doraźnie obróciłem go przód-tył i o dziwo cisza. Poki nie woże pasażera jest ok.
Czy macie jakiś patent jak to trzaskanie usunąć?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum