Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tuning mechaniczny/chiptuning - silnik benzynowy wolnossący
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2976
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-30, 23:15   

Bez modyfikacji mechanicznych w silniku wolnossącym to nie ma sensu.
 
yurec1st 



Marka: dacia
Model: sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway2
Wiek: 39
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 73
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-05-31, 09:48   

Black Dusty napisał/a:

Zapomnij o tym temacie, a jak Cię coś interesuje to poczytaj choć trochę zanim zaczniesz zadawać pytania.


Właśnie już poczytałem "choć trochę" i teraz zadaję pytania dlatego, że odpowiedzi które znalazłem bardzo się różnią wynikami w zależności od tego czy pisze sprzedający urządzenie czy używający go.
Dobre wyniki w/g opisów głównie uzyskują silniki TDI o dużych pojemnościach.
Jednak rozsądniej było by pomóc silnikom o niskich osiągach, dlatego pytam może ktoś ma, próbował, jechał i może potwierdzić skuteczność tego konkretnego modułu lub zaprzeczyć.
_________________

http://freemoto.pl/ogloszenie?id=566447
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18901
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2020-05-31, 09:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 357
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-05-31, 10:41   

Efekty tuningu softem czy boxem widoczne są tylko w silnikach z turbiną, zarówno w dieslach jak i benzynowych i wcale nie muszą mieć dużej pojemności. W przypadku wolnossących tylko tuning mechaniczny(nieopłacalny ekonomicznie, taniej zwykle wychodzi wymiana silnika lub samochodu na mocniejsze) daje widoczne efekty reszta gadżetów to tylko efekt placebo i naciąganie na kasę.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/249Nm
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3254
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-31, 11:58   

Możesz oszukać trochę sygnał z przepływomierza podając niższa temperature zasysanego powietrza (zwiększyć odporność sygnalu) wtedy wyprzedzisz zapłon ale musisz uważać żeby nie przedobrzyc i żeby nie było spalania stylowego przez to oczywiście wtedy zalewasz też e98.

Na pewno coś poczujesz nie za dużo, ale auto będzie przyjemniejsze w prowadzeniu.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 4 razy
Wiek: 72
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1000
Skąd: krakow
Wysłany: 2020-05-31, 13:12   

A przy okazji sporo więcej spali. pozdr
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/249Nm
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3254
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-01, 08:37   

nawet nie zauważy różnicy w spalaniu
https://www.autospeed.com.au/cms/a_110896/article
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 4 razy
Wiek: 72
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1000
Skąd: krakow
Wysłany: 2020-06-01, 10:48   

Jak podasz nizsza temp. zasysanego powietrza, komputer poda większą dawkę paliwa /wzbogaci mieszankę/ chyba, że zmieniła się zasada działania składu mieszanki na spalanie. Jestem pokolenie analogowe więc może coś nie klapuję. pozdr
 
jas_pik 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 lpg
Rocznik: 2017
Wersja: Sandero
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 3750
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-01, 16:01   Re: Moduł do Chip Tuningu

yurec1st napisał/a:
Ja w prawdzie mam nowy samochód z minimalnym przebiegiem to interesuje mnie to na razie z czystej ciekawości ale znalazłem takie rozwiązanie Chip Tuning Dacia Sandero:

A może spróbujesz coś co ja dostałem od któregoś z handlarzy z allegro przez pomyłkę gdy zamawiałem ELM-a ?
Nie chciał płacić za odesłanie .
Może to Cię zadowoli.
Ja osobiście wolę tego nie podłączać w żadnym swoim samochodzie :)
Wystarczy że zapłacisz mi za przesyłkę i ewentualnie za 4-paka żywca :)
Na pewno będzie taniej niż w tych linkach które podałeś a myślę że działanie identyczne

IMG_6836.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 143,93 KB

IMG_6835.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 183,61 KB

_________________
Podoba Ci się to co robię ?
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 4 razy
Wiek: 72
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1000
Skąd: krakow
Wysłany: 2020-06-01, 18:33   

Poszukaj na YouTubie " Miłośnicy czterech kółek" Znajdziesz testy obu oszukujących gadżetów. pozdr
 
yurec1st 



Marka: dacia
Model: sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway2
Wiek: 39
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 73
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-06-01, 19:36   

jurek napisał/a:
Poszukaj na YouTubie " Miłośnicy czterech kółek" Znajdziesz testy obu oszukujących gadżetów. pozdr

Znalazłem kilka tematów ale o innych urządzeniach nie ProRacing.
_________________

http://freemoto.pl/ogloszenie?id=566447
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18901
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/249Nm
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3254
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-01, 20:53   

Do kolegi odnośnie obniżenia temp zasysanego powietrza:
Komputer przyspieszy zapłon przede wszystkim a nawet jeśli zwiększy odrobinę czas wtrysku to i tak będziesz dysponować większą energia wydzielona podczas spalania mieszanki , co przełoży się że nie będziesz musiał tak mocno naciskać pedał "gazu".
Podobnie jest przecież w tuningu turbodiesli, mimo zwiększenia dawki wtrysku ON i to w większym zakresie niż powyżej to wcale nie widzimy zwiększonego spalania a wręcz przeciwnie - przy podobnym stylu jazdy jak przed ...
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1137
Skąd: ZS
Wysłany: 2020-06-01, 23:13   

Skoro do spalania w komorze cylindra potrzebne jest powietrze i PROPORCJONALNIE odpowiednia ilość paliwa, to jak chcesz zwiększyć ilość powietrza w cylindrze zasysającego się tłokiem niczym strzykawka?
Paliwa dolejesz, a co z powietrzem?
Planujesz polerować dolot, zrobić porting głowicy, splanować ją, dorzucić ostrzejsze wałki, uwolnić wydech?
Bo jak nie masz pod ręka 10.000zł na same modyfikacje mechaniczne to gdzie się pchasz?
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 4 razy
Wiek: 72
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1000
Skąd: krakow
Wysłany: 2020-06-02, 14:22   

No cóż. Każdemu wolno kochać :mrgreen: Nawet takie bzdety. Kazdy ma wybór. pozdr
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1451
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-06-02, 23:18   

jedyny tani i łatwy tuning wolnosaka
http://www.daciaklub.pl/f...1649643#1649643

plus wyciemnicie katalizatora
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne