Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dolot zimnego powietrza 1.6 16V
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-08-18, 19:19   

W castoramie na stoisku z wężami masz takiego węża karbowanego na metry jak do odkurzacza.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-18, 20:56   

To dobrze bo dziś sprzedawca w sklepie elektrowniczym zaproponował mi zakup 50 metrów
_________________
Moje auto
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-08-18, 21:18   

Ale nie kupuj węża plastykowego (rura peszla), bo może nie wytrzymać wysokiej temperatury w komorze silnika (odkształci się). Pojedź do centrum motoryzacyjnego (nie znam miejsca w Wawie), tam gdzie sprzedają różne elementy do aut np. dywaniki, kołpaki do kół i inne pierdoły. W Lublinie (gdzie mieszkam) w centrum motoryzacyjnym sprzedają na metry i o różnych średnicach rury karbowane gumowane z drucianą spiralą. Zdaje egzamin w moim scenicu.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-19, 14:52   

To ile można zyskać z nadmuchem zupełnie z zewnątrz ( rurą sprzed zderzaka )

Przyrost mocy :+ 1,7%
Żeby coś odczuć trzeba zmian powyżej 10%.

Wyniki w 7:30
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-08-19, 14:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-19, 22:47   

Tak się składa że robiłem coś takiego w innym aucie i różnicę była wyczuwalna szczególnie na trasie powyżej 100 km/h , naprawdę diametralnie zmieniało to dynamikę . Skoro to co ja robie nie ma sensu to dlaczego wszystkie renówki tak miały ustawiony dolot ? dlaczego duster polifotowy też ciągnie z maski ?

koszt operacji zamknie się w 50 zł i jest całkowicie odwracalny dlaczego nie spróbować ?
_________________
Moje auto
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-08-20, 07:03   

Jak pisałem w Lodgy też już jest lejek z przodu.

Działaj dalej i się nie przejmuj komentarzami. Masz moje błogosławieństwo. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jak masz możliwość to zrób sobie wykres z hamowni przed i po modernizacji.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-20, 21:53   

Co najwyżej mogę zmierzyć przyspieszenie programem powiedzmy 80-120
jednak hamowania to 50 zł niewyjęte
_________________
Moje auto
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-21, 13:13   

Część już jest w moich rękach , jest większa niż się spodziewałem ale to ok .
Dziś ruszam z działeczki do wyszkowa może trafi się jakiś sklep motoryzacyjny i wieczorem fotorelacja .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-21, 13:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-22, 18:52   

Kupiłem dziś rure dolotu
http://www.wszystko.pl/pr...-005,6024,73891
moja fi 60 mm długość 50 cm
koszt w lokalnym sklepie 17 zł .
Pasuje idealnie
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-22, 18:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-24, 23:15   

Niestety rura fi 60 mm okazała się za mała i musiałem ją naciąć na końcu aby wlazła (stąd ta szara taśma )
pojeżdżę tak do przeglądu i założę stary dolot a potem kupie już dobrą rure fi 70 mm
Po szybkiej przejażdżce można usłyszeć inny dźwięk powyżej 3 tyś obr , bardziej rasowy bardzo fajny :mrgreen: .
Nie miałem na razie gdzie testować bo wszędzie mokro i ślisko .

10645011_263827097144835_3333022661569150111_n.jpg
Plik ściągnięto 404 raz(y) 76,52 KB

10600403_263827180478160_7878669907608144258_n.jpg
Plik ściągnięto 450 raz(y) 94,63 KB

10449949_263827123811499_5868811361187933445_n.jpg
Łapacz powietrza jest zaklinowany i nie rusza się
Plik ściągnięto 313 raz(y) 179,68 KB

10429355_263827160478162_1134703542364845352_n.jpg
Plik ściągnięto 233 raz(y) 78,12 KB

Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-24, 23:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-08-25, 17:18   

Karenzo napisał/a:
Niestety rura fi 60 mm okazała się za mała i musiałem ją naciąć na końcu aby wlazła (stąd ta szara taśma )
pojeżdżę tak do przeglądu i założę stary dolot a potem kupie już dobrą rure fi 70 mm
Po szybkiej przejażdżce można usłyszeć inny dźwięk powyżej 3 tyś obr , bardziej rasowy bardzo fajny :mrgreen: .
Nie miałem na razie gdzie testować bo wszędzie mokro i ślisko .


Ja wcześniej kupiłem taką rurę aluminiową to po paru tygodniach już się rozleciala. Jest za słaba. Kupiłem inna rurę na bazie gumy i trzyma się super ( mówię o moim scenicu ). Radzę ci, kup z gumy będzie trwalsza od alu.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-25, 17:19   

Byłem na szrocie próbowałem coś dopasować , problem w tym iż wlot powietrza ma fi 60 mm a wlot do tłumika ma już 50-80 mm bo to owal .
_________________
Moje auto
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-08-25, 17:41   

Właśnie owal taki sam jak w moim scenicu. Dlatego kupiłem o max średnicy co owal i zacisnąłem metalową opaską i jest OK.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-26, 17:11   

Jeżeli ktoś się waha to warto , auto powyżej 3 tyś obrotów ma większą dynamikę oraz przyjemniejszy dźwięk .
Kiedyś brzmiało to tak jak by zaraz miał rozpaść a teraz jak silnik z większą mocą o sportowych aspiracjach :lol: .
Właściwie jak kiedyś nie przekraczałem tych 3 tyś obr to teraz przekraczam notorycznie :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-26, 17:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-08-26, 18:39   

A ja ciekaw jestem nadal dwóch wyników z hamowni. Przed i po modernizacji.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-26, 21:21   

trochę szkoda mi pieniędzy a bardziej czasu
2 pomiary to minimum 100 zł no i czas żeby na hamownie dojechać
_________________
Moje auto
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-08-27, 01:20   

Karenzo napisał/a:
trochę szkoda mi pieniędzy a bardziej czasu
2 pomiary to minimum 100 zł no i czas żeby na hamownie dojechać


Może forumową ściepę zrobimy na pomiary? :lol:
Bo ja to bym pojechał, tak z ciekawości. A po paru latach znowu, żeby porównać wyniki. :roll:

BTW zaciekawiłeś mnie obserwacjami. Chyba spróbuję... tylko trochę mnie odrzuca kwestia poszukiwania "lejka".
_________________
Pozdrawiam.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-27, 01:33   

Cały problem polegał z nazewnictwem ;-)
wszyscy producenci nazywali "lejek" łapaczek powietrza
ale renault nazwało chwytakiem powietrza :lol:
http://allegro.pl/listing...-2-default-0718

np to
http://allegro.pl/chwytak...4506897443.html

Według mnie przyrost mocy nie będzie większy niż 1-3 % tu bardziej chodzi o lepsze parametry mieszanki , szybsza reakcje silnika który będzie miał tlen zawsze pod dostatkiem zamiast powoli go zasysać . Największa różnica będzie w upały . Wydaje mi się iż szybciej wkręca się na obroty od 3 tyś . To miało by nawet sens gdyż oryginalny dolot dość opornie dawkował powietrze .
Jedyna rzecz którą trzeba zmienić to plastik wokół chłodnicy w którym musimy wyciąć otwór cała reszta jest odwracalna . Na pewno siatkę warto założyć na chłodnice w calu lepszej filtracji powietrza oraz ochrony samej chłodnicy

10628525_265376446989900_5289027536493582672_n.jpg
Wlot powietrza znajduje się dokładnie tutaj . Więc nie ma potrzeby wycinać otworów (tak jak ja zrobiłem )
Plik ściągnięto 295 raz(y) 170,7 KB

Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-27, 01:48, w całości zmieniany 4 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-30, 21:57   

Dziś miałem okazje przejąc się po autostradzie A2 i oto moje spostrzeżenia .
Jak był muł powyżej 100 km/h tak jest dalej ale powyżej 120 zaczyna się inna jazda i wyczuwalne przyspieszenie do 160 równo idzie (wolno ale idzie ) . Kiedyś to jak wiatr zawiał to bywało różnie , pod górę potrafił zwolnić (szczególnie w przedziale 100 -120 km ) a teraz może nie przyspiesza ale też nie zwalnia . Auto na prostej drodze rozpędziło mi się do 170 co już wykrzaczą poza fabryczny parametr :shock: i coś pod pedałem jeszcze było

Podsumowując czuć różnice tylko powyżej 3 tyś obr/min przy mniejszych obrotach nic nie czuć . Jeżeli ktoś często przekracza te wartości to jak najbardziej warto gdyż koszt tej modyfikacji jest niewielki a sam "tuning" banalny . Jak wpadałem na autostradę to ciągnąłem na 4 do 120 (ok 4100 obr ) potem zmiana na 5 bieg (3250 obr ) i równo cięgnie do 140 (ok 3800 obr )
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-30, 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-31, 00:49   

Przy 120 km/h wiatr tak szybko wpada do silnika Twego dusterka, żę masz silnik "prawie turbodoładowany" ;-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-27, 00:46   

Dziś byłem na w ASO a jak wiadomo tam nie warto pokazywać się z jakimiś modyfikacjami .
Jechałem na oryginalnym dolocie i mocno się zdziwiłem .Pośmigałem trochę po autostradzie i... SŁABO rozpędzał się do tych 140 a potem to już nie jechał nic .
Myślałem że może lewy gaz zatankowałem ale po tankowaniu na shelu żadnej różnicy , to była winna dolotu .
Tak na początku to myślałem że to może placebo jest z tym dolotem ale to faktycznie robi różnicy od tej stówki .
Dopiero jak go straciłem to wiedziałem ile jest wart :mrgreen:
Powracam do poszukania jakiejś rury bo tą aluminiową porwałem przy demontażu
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-09-27, 00:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-27, 07:53   

hahaha, dobrze ze ci nie zgasł samochód przy tych 140 na fabrycznym dolocie :lol:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-22, 20:26   

Jeździłem dziś skodą ze znajomym który dostał auto zastępcze
otwieram maskę a tam pięknie zrobiony dolot
skoda fabia 1.4 16v ok 100 KM
rocznik chyba 2010 albo 2012

zdjęcie z neta
dolot od przodu ma tylko osłonę ale powietrze jest brane z przed chłodnicy
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-22, 20:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-01-22, 20:47   

Ten model ma tylko 85 kM. Dolot w starszej generacji Skody z silnikiem SDI miał tak samo zrobione.
Wiadomą rzeczą jest zasilanie silnika wolnossącego zimnym powietrzem. Nie w każdym aucie jest to zrobione dobrze i trzeba fabrykę poprawiać.
Proponuję (jeżeli ktoś ma dostęp) test pirometrem jaka temp. jest pod maską - czasami może zaboleć.
Pozdrawiam
Piotr
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2015-01-29, 21:34   

Co do dynamiki silnika 1,6 , to powiem tak , nachodziłem ASO z powodu falujących obrotów , może nie było to jakieś dramatyczne falowanie , ale niech wiedzą , że taka przypadłość jest i nie jetem odosobnionym przypadkiem . Za każdym razem po wgraniu softa to samo . W końcu znalazł się jakiś elektronik , pogrzebał przy dawkach na wtryski , falowania praktycznie nieodczuwalne i sporadyczne , natomiast tymi swoimi zabiegami spowodował :mrgreen: na mojej twarzy . Daćka po prostu za....dala , to nie ten sam samochód , choć widzę , że wskazania na średnim zużyciu paliwa podskoczyły o 1 litr , ale mam to w du..szyy . Czasami sam jestem w szoku . Więc może tędy droga , plus wkład sportowy K&N (dobre filtry stosowałem w moich bulgoczących amerykanach ) i zasys zimnego . :evil:
Plusem jest u nas brak maf sensora ( usrojstwo , które często było ciężkie do obejścia przy filtrach stożkowych ) , wręcz potrafił on pogorszyć dynamikę .
Ostatnio zmieniony przez mercurysable 2015-01-29, 21:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne