Odcinasz masę czujników wpinając ją do złącza modułu. Gdy jest wpięte złącze przyczepy masa nie jest podawana.
Znalazłem oryginalny schemat:
http://www.tech-accessoir...ocument_id=5234
i niestety oryginalny moduł nie ma obsługi wyłączenia czujników - w instrukcji każą wyłączać je guzikiem.
Ale nic straconego wystarczy dołożyć przekaźnik sterowany napięciem podawanym z modułu (pin 9 albo 10 powinien podawać napięcie tylko przy wpiętej przyczepie) gdy wykryte będzie włożenie wtyczki i w prosty sposób odcinać masę do czujników.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-05-22, 22:10, w całości zmieniany 1 raz
Trochę sprzeczne te komentarze Mam rozumieć, że wiązka z modułem, montowana w ASO należy do mniejszości??
Komentarz nie są sprzeczne.
Jeśli ktoś montuje w ASO otrzymuje standardowy moduł produkcji Renault który nie ma takiej funkcjonalności.
Jeśli montujesz hak poza ASO ( co skutkuje tym że masz produkt lepszy i sporo tańszy) i będzie stosowany moduł tzw uniwersalny to uzyskasz funkcjonalność jakiej nie ma fabryka .
DrOzda dzięki za pomysły. Do przetestowania we wrześniu gdy się leasing na auto skończy:)
Cytat:
Jeśli ktoś montuje w ASO otrzymuje standardowy moduł produkcji Renault który nie ma takiej funkcjonalności.
Jeśli montujesz hak poza ASO ( co skutkuje tym że masz produkt lepszy i sporo tańszy) i będzie stosowany moduł tzw uniwersalny to uzyskasz funkcjonalność jakiej nie ma fabryka .
No cóż niestety leasing dyktuje warunki i musiałem mieć absolutną pewność, ze nie stracę gwarancji. Wiem, że teoretycznie montując wszystko samemu gwarancji nie tracę ale praktycznie to różnie bywa z przestrzeganiem przepisów.
Pytanie z innej beczki. Czy z taką wtyczką od przyczepy mogę bezpiecznie brodzić w wodzie?
_________________
Ostatnio zmieniony przez tomekh086 2020-05-23, 21:14, w całości zmieniany 1 raz
Masz dyrektywę UE która pozwala Ci na serwisowanie i montaż elementów nie tylko w ASO ale w każdym innym warsztacie bez utraty gwarancji.
Oczywiście dodawany element ( hak) musi spełniać odpowiednie normy i mieć homologację.
Możesz zażyczyć sobie aby np ASO zamontowało hak jaki Ty sobie wybierzesz . W tym momencie polecam haki Galia ( sprzedaje je Steelcar) . Osobiście gdy montowałem u nich hak automatyczny przyjechał po odbiór takich haków jeden z dealerów ze Szczecina który zpakował kilkdziesiąt takich haków . Rozmawiałem z kierocą który przyjechał po odbiór. To Aso ze Szczecina miało duże zamówienie od niemieckiego kontahenta który zażyczył sobie instalację taich właśnie haków w Daciach które były przeznaczone dla klienta z Niemiec.. Te automatyczne haki mają jedną niezaprzeczaną zaetę - są w całości ocynkowane a cena wersji automatycznej w Steelcar jest niższa niż standard w Dacjii .
Nie wiem skąd wszyscy maja jakieś obawy zwięązane z utrata gwarancji?
Prędzej utracisz gwarancję poprzez wjazd samochodem do wody :)
Czy to jest jasne?
Gniazda i wtyki nie są odporne na zanurzenie w wodzie ( nie maja odpowiedniego IP XX)
ale jeśli nie zamoczysz instalacji w samochodzie to nic się nie stanie .
Inaczej byłby zakaz jazdy z przyczepą w deszczu , prawda?
Wczoraj zamontowano mi hak holowniczy + wiązka 13PIN z modułem. Montaż W ASO (jakoś montażu tragiczna, będę reklamować) ale chodzi mi o coś innego.
Wiązka jaką mam to: 8201716947.
Byłem przekonany, że jak się wybiera wiązkę z modułem to czujniki cofania będą się automatycznie wyłączać niestety tak się nie dzieje:(
Czy istnieją moduły, do DD PH2 które w taki sposób działają?
Na czym polega ten tragiczny montaż.
Oryginalna dedykowana wiązka wpinana jest w instalację samochodu za pomocą kostek, bez potrzeby lutowania lub spinana pojedynczych przewodów.
W ubiegłym tygodniu montowałem kompletny hak wiązka 13 pin, plus dodatkowa wiązka do ładowania akumulatora i stały plus w przyczepie.
Czy mi automatycznie odcina czujniki to nie sprawdzałem, ale jeśli może wyć to tylko po spięciu z przyczepą, poza tym wszystko działa dobrze. W Dusterze jest wyłącznik dezaktywujący ten układ, więc się tym nie przejmuję.
Czy ASO zajmuje sie dodatkowymi wiązkami tego nie wiem, pewnie za dodatkową opłatą - może, jest to dodatkowy czas. Mianowicie trzeba ciągnąc trzy przewody bezpośrednio od akumulatora, a wiąże się to z demontażem osłony nadkola i przejścia przez gródź.
Prawidłowo wykonana instalacja nie ma wpływu nawet na całkowite zalanie wodą, jedynie można uszkodzić ją mechanicznie.
Jakoś nie mam przekonania do pół automatów, a do automatów to już całkowicie, to tylko wygoda. Słyszałem różne opinie na kempingach od użytkowników tego wynalazku, a mój Duster jeździ w różnych warunkach, czasami nawet offroadowych.
Z reguły jest tak że jak szybko potrzebujesz to coś nie zaskoczy, bo zostało czymś zanieczyszczone, skorodowało albo nie można znaleźć kuli.
Haki Galia jak i Steinhofa, są to firmy renomowane, właśnie ten drugi mam zamontowany w poprzedniku i sprawuje się całkiem dobrze, a czasami jest obciążany na maxa.
Z wyborem nie było łatwo, mój posiada AD-blue i ciężko było znaleźć odpowiedni hak, a jest różnica w profilu jego belki, co w porównaniu do zwykłego Dustera bez tego systemu.
Druga sprawa, interesowała mnie wyłącznie dedykowana wiązka 13 pin do Dustera powyżej 2018r i jeszcze dodatkowe zasilanie przyczepy, jak w moim linku powyżej.
Tylko ta firma oferowała moje warunki, cenę wygórowała właśnie ta oryginalna wiązka zakończona kostkami. Ponieważ wszystko montowałem samodzielnie, więc wiązkę chciałem mieć właśnie dedykowaną, żeby później nie było zgrzytów z ASO że im przecinałem lub uszkodziłem instalację. Jeśli by nie było gwarancji to brał bym uniwersalną i też było by ok.
Na czym polega ten tragiczny montaż.
Oryginalna dedykowana wiązka wpinana jest w instalację samochodu za pomocą kostek, bez potrzeby lutowania lub spinana pojedynczych przewodów.
Natomiast za oryginalną wiązka Daci przemawia to, że nikt nie będzie się mnie czepiał na serwisie w czasie gwarancji, że "grzebałem w instalacji".
Pytanie do znawców, co wyprać, żeby nie być ograniczonym? Czy oryginalna wiązka Daci nie spowoduje, że w przyszłości nie podłącze stałego plusa i ładowania przyczepy?
Mniej więcej tak. Żeby mieć stały plus przy wiązce renault, musisz dołożyć dodatkowy kabel (numer jest w instrukcji) i przeciągnąć go do przodu, i - jeśli mnie pamięć nie myli - podłączyć go do akumulatora.
Przy wiązce Erich Jaeger masz już wyprowadzony kabel do stałego plusa i podłączasz go w skrzynce bezpieczników.
Ja mam właśnie Ericha Jaegera i nic nie grzebałem pod maską przynajmniej. Wszystko dyskretnie wpięte w skrzynkę bezpieczników.
... Żeby mieć stały plus przy wiązce renault, musisz dołożyć dodatkowy kabel (numer jest w instrukcji) i przeciągnąć go do przodu, i - jeśli mnie pamięć nie myli - podłączyć go do akumulatora....
Nie wiem czy pomogę, ale u mnie chyba przy montażu haka to stały plus już był w wiązce fabrycznej z tyłu (foto - ten czerwony kabelek).
fabryczne plus 12 do haka - po włożeniu bezpiecznika.JPG
Lepiej zobacz, czy przypadkiej niedaleko tylnej ściany nie dyndają Ci dwa przewody - jeden żółty, drugi czerwony. Bo ten czerwony to może być raczej zasilanie modułu.
... Żeby mieć stały plus przy wiązce renault, musisz dołożyć dodatkowy kabel (numer jest w instrukcji) i przeciągnąć go do przodu, i - jeśli mnie pamięć nie myli - podłączyć go do akumulatora....
Nie wiem czy pomogę, ale u mnie chyba przy montażu haka to stały plus już był w wiązce fabrycznej z tyłu (foto - ten czerwony kabelek).
A czy sprawdzałeś, czy w gnieździe masz ten stały plus?
Raczej jest tak, jak pisze Dracid.
Ostatecznie wybrałem firmowy hak z dodatkowym kabelkiem .
Jeżeli kiedyś w przyszłości będę miał swoja przyczepę to zrobię dodatkową instalację do ładowania w czasie jazdy.
Ostatnio zmieniony przez tommylee1 2020-06-30, 09:15, w całości zmieniany 1 raz
...
A czy sprawdzałeś, czy w gnieździe masz ten stały plus?
...
Ja chyba nie mam przy haku stałego plusa bo mam gniazdko starego typu, ale ten kabelek z foto na pewno jest dedykowany do haka (czy tylko modułu?) - ma stały plus i zabezpieczenia 20A. Ja mam z niego zasilane inne akcesoria, które mogą działać non-stop. Zobacz skan z instrukcji - str. 19 to dokładnie moje foto powyżej. Możesz też sam sprawdzić w instrukcji .
Szukasz manual do haka DD2
http://www.tech-accessoir...om/en/homepage/
wybierasz----PUBLIC ACCESS---Type of document---zaznaczasz manual---Choice of vehicle--- SEARCH ---TOW BAR WIRING HARNESS 13B DUSTER PH2
Stały plus do haka wg instrukcji.JPG
Plik ściągnięto 125 raz(y) 79,7 KB
Stałe plus 12 V do haka w Duster 2.jpg
Plik ściągnięto 94 raz(y) 134,5 KB
_________________ Od f126p do Dustera
Ostatnio zmieniony przez maugu 2020-06-30, 11:13, w całości zmieniany 1 raz
Może źle widzę, ale wydaje mi się, że pomiędzy str.19 instrukcji 7 pinowej (8201700128) z poprzedniego postu, a str. 18 instrukcji 13 pinowej (8201700132/D) - tu poniżej nie ma różnicy w pozyskaniu stałego plusa.
Stały plus 12 V do haka 13 pinowa w Duster 2 strona 18.jpg
Plik ściągnięto 78 raz(y) 90,1 KB
Stały plus 12 V do haka 13 pinowy w Duster 2 strona 13.jpg
Plik ściągnięto 51 raz(y) 52,68 KB
Stały plus 12 V do haka 13 pinowy w Duster 2 kabelki.jpg
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum