W cenniku na model rocznikowy 2021 pojawiła się skrzynia 6-biegowa do wszystkich wersji Dustera.
Mam styczność z TCE 100 LPG z 5ką ale ciekawi mnie jaką charakterystykę ma ta 6ka.
Dokopał się ktoś może do jakichś wykresów charakterystyki, różnicy w przełożeniach w porównaniu do dotychczas stosowanej?
Nie ukrywam że istnienie 6ki jako biegu autostradowego bardziej by mi odpowiadało niż 1 do jazdy w terenie...
Na forum mamy kolegów z Carrara Lublin i mają w ofercie już Dustera z 6 biegami. Czekamy na filmik porównawczy z 5 biefową :). Potem czekam na informację co jest cichsze przy 140km/h, nowe Sandero Stepway czy Duster 1.0lpg. I na ile ta szóstka go wycisza.
I najważniejsze czy "Captur dla ubogich" nie jest.głośniejszy od oryginału i nie chodzi mi o jazdę po mieście.
Potem porównanmy to z innymi testującym np Pertyn i mamy jakąś wiedzę do indywidualnej weryfikacji w salonie.
I nie piszcie.proszę, że to nie jest auto na autostrady itp. Autostrady powoli stają się normalnymi drogami do codziennego użytku.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-12-31, 11:01
Też mnie ta 6tka ciekawi.
Cena poszła w górę ale skoro dają automatyczną klimę to jeżeli ta skrzynia 6 będzie miała nadbieg a nie 6 biegów w zakresie 5 to może być skórka warta wyprawki.
Jeszcze by się przydał tablet zamontowany na wysokości oczu czyli tak jak w nowym Sandero, ale to pewnie dopiero w nowym Dusterze...
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2020-12-31, 11:02, w całości zmieniany 1 raz
Mam ten sam dylemat. Póki co zadałem to pytanie obsłudze w salonie Dacii oraz Kierownikowi serwisu Renault i nikt nie był mi w stanie odpowiedzieć na tą istotną zagwózdkę. Dodatkowo takie samo pytanie zadałem w formularzu na oficjalnej stronie Dacii oraz wykonałem telefon do linii obsługi Klienta Dacii - odpowiedzi nie otrzymałem od Konsultantki, ale jest nadzieja, że fachowcy techniczni odpiszą na maila (taką informację otrzymałem).
Natomiast analizując dane, które wrzuciliście powyżej można wstępnie dojść do rozwiązania - co prawda w powyższych zestawieniach jest Tce90, a nie Tce100, ale zakładamy że tutaj różnic w samej skrzyni biegów ani w przełożeniu głównym/zdawczym nie będzie.
Duster II z silnikiem Tce 100 ze starą skrzynią 5-cio biegową przy 140km/h osiągał prędkość obrotową silnika 3600obr/min (informacja znaleziona w dwóch źródłach w internecie). Idąc tym tropem jeśli wg powyższego zestawienia dla 1000obr/min na 6-tym biegu osiągamy prędkość 41,3km/h, to przy wspomnianych 3600obr/min Duster powinien uzyskać prędkość 148,7km/h. Idąc dalej, przy 140km/h prędkość obrotowa silnika będzie wynosić ok. 3389obr/min.
Jeśli wierzyć temu co jest w tabeli powyżej oraz danym dla skrzyni 5-cio biegowej, uzyskujemy całkiem zadowalający wynik spadku prędkości obrotowej o ponad 200 obr/min przy prędkości 140km/h na biegu 6-tym.
Jak tylko otrzymam dane od producenta podzielę się a Wami.
Świetnie, dzięki!
Czyli całość przełożenia (iloczyn) nowej przekładni na 6-tym biegu (0,3295) w stosunku do całościowego przełożenia starej przekładni na 5-tym biegu (0,2945) daje nam ~11,9% mniejsze przełożenie na najwyższym biegu nowej przekładni, czyli mówiąc kolokwialnie przy tej samej prędkości samochodu prędkość obrotowa silnika będzie niższa właśnie o te 11,9% - i o to chodziło!
Maciek - czy Ty masz dostęp do większej ilości tak szczegółowych danych?
Ostatnio zmieniony przez Bocian 2021-01-06, 13:10, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum