Powoli powracam do irytujących stukań w moim Dusterze. Dzisiaj na forum znalazłem temat gdzie ktoś pisał że miał również stuki podczas jazdy po różnego rodzaju drogach i pomogła mu wymiana gum stabilizatora. Niby moje wizualnie nie wyglądają źle ale to groszowe sprawy wiec zaryzykuje. Czy ktoś z szanownych kolegów wymieniał w Dusterze te gumy i wie czy można to bez problemu zrobić bez kanału ? Niestety dobre czasy mi sie skończyły i nie mam już dostępu do kanału dlatego się pytam.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1963 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-03-20, 23:29
Czyli będę potrzebował żaby, kluczy płaskich, nasadek i na wszelki wypadek twórców. Zdejmuje koło, następnie lekko podnoszę amor od dołu, luzuje i odginam wewnętrzne plastikowe nadkole i mam dostęp do jednej śruby na klucz bodajze 15. Z drugą chyba jest problem ale nie pamiętam.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1963 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-03-21, 10:38
arnold napisał/a:
Przy stabilizatorze najlepiej jest pracować gdy oba koła są tak samo obciążone lub luźne żeby nie było w nim naprężeń.
wiem dlatego jak będę się do nich dobierał to auto podstawie na lewarku, zdejmę koła, podstawie żabę pod tarczę hamulcową i będę delikatnie unosił amortyzator aby auto miało taki poziom jakby stało na dwóch kołach. Wiem, ze po zdjęciu koła jest jakiś dostęp do jednej ze śrub trzymających obejmę gumy stabilizatora ale nie pamiętam czy aby dostać się do tej drugiej przypadkiem nie trzeba ściągać osłony silnika a tego bez kanału nie chcę robić
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1796 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-03-21, 10:51
Jak stuki to chyba nie od gum stabilizatora tylko właśnie łączniki.
Gumy stabilizatora objawiają się skrzypieniem przy przejazdach przez progi zwalniające.
Drążek na gumach też stuka. U siebie też wymieniałem najpierw łączniki i dalej stukało to wymieniałem gumy i po 4-5 latach znowu stuka i będzie powtórka z rozrywki - ale nie pamiętam jak to robiłem - na pewno w garażu bez kanału.
Klocki drewniane 12 cm pod koła i na leżaku pod auto - osłonę raczej ściągałem.
Przy stabilizatorze najlepiej jest pracować gdy oba koła są tak samo obciążone lub luźne żeby nie było w nim naprężeń.
wiem dlatego jak będę się do nich dobierał to auto podstawie na lewarku, zdejmę koła, podstawie żabę pod tarczę hamulcową i będę delikatnie unosił amortyzator aby auto miało taki poziom jakby stało na dwóch kołach. Wiem, ze po zdjęciu koła jest jakiś dostęp do jednej ze śrub trzymających obejmę gumy stabilizatora ale nie pamiętam czy aby dostać się do tej drugiej przypadkiem nie trzeba ściągać osłony silnika a tego bez kanału nie chcę robić
Jeśli chcesz zakończyć pracę żywy to podnieś obie strony na raz...
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 173 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-03-22, 22:22
Nie trzeba kanału, po zdjęciu koła i plastykowej osłony jest bardzo dobry dostęp. Osłona trzyma się na jednym dużym kołku od spodu zderzaka o drugim w nadkolu z taka dużą plastykową nakrętką. Klucz bodajże 13
Ostatnio zmieniony przez traks 2021-03-22, 22:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1963 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-03-23, 18:38
traks napisał/a:
Nie trzeba kanału, po zdjęciu koła i plastykowej osłony jest bardzo dobry dostęp. Osłona trzyma się na jednym dużym kołku od spodu zderzaka o drugim w nadkolu z taka dużą plastykową nakrętką. Klucz bodajże 13
Wiem już do tego doszedłem bo 2 dni temu wymieniłem gume z prawej strony. Została mi druga ale czasu i chęci brak. Domyślam się że wymieniałeś te gumy u siebie w aucie, napisz czy z lewej strony jest identycznie, chodzi mi oczywiście o osłonę, bo z prawej strony demontuje sie osłonę koła pasowego, z lewej ich nie ma wiec pewni i osłonę dali inną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum