Ciekawe są te dostępne opcje, na chwilę obecną chciałbym tylko włączyć doświetlanie zakrętów.
Tu moje pytanie nie związane z tematem - ale czy to ogarnę przy pomocy CLIP-a?
Witam .
Mam pytanie , jak aktywować wskażnik temperatury silnka/cieczy w DUSTER I 2017 ,
aktywowałem podświetlanie , zegar temp w MN ale po połączeniu tego nie mogę zmienić ?
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.0 12V TCe
Rocznik: 2018
Dołączył: 07 Kwi 2021 Posty: 4 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-04-07, 12:51
Hej, połączyłem się przez ddt4all z Dacia Sandero II poprzez interface:
I. iCar Pro Vgate WiFi - ID49(przedstawia sie jako ELM327 v2.1) oraz
II. Viaken STN1170v3 USB(przedstawia sie jako ELM327 V1.3a).
Pytanie:
1. spotkałem się z wieloma opiniami, że wersja v2.1 to fake version, ale czytałem, że iCar Pro ma prawdziwą wersję firmware v2.1 - czy to prawda? Sprawdzę na czasie co powie apka ELM327 Identifier.
2. w ddt4all po przeskanowaniu modułów na liście wykrytych widzę dwa na czerwono z opisem "not perfect match": [BCM/UCH] oraz [ECM/Injection] - czy to oznacza, że lepiej nie używać tych modułów? czy np. mogę odczytać z nich błędy albo bloki pomiarowe? o ile takie opcje będą dostępne. Screean:
3. zauważyłem, że przy połączeniu przez Viaken STN1170v3 nie miałem na liście ECU - Airbag, oraz w logu z "test ELM-a" dla poniższych komend zamiast ok było niepowodzenie:
v1.4 ATCEA [Niepowodzenie]
v1.4 ATCEA 01 [Niepowodzenie]
czy modyfikacja: "For Media CAN (CAN Line 2) on STN1170, ELS27: Connect OBD pin 3 with 13 and 11 with 12" spowodowałaby, że moduł Airbag byłby dostepny rowniez na kablu Viaken?
Ponizej dodaje logi z testów obydwu interfejsów.
4. czy dla interface iCar Pro trzeba robić modyfikację z mostkowaniem pinów 3 z 13 i 11 z 12?
ddt4all test ELM-a for iCar Pro WiFi Id49 vs Viaken STN1170v3.zip Test ELM-a wykonany w ddt4all dla Icar Pro Wifi oraz Viaken STN1170v3
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.0 12V TCe
Rocznik: 2018
Dołączył: 07 Kwi 2021 Posty: 4 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-04-08, 12:26
Z racji, że nie mam już dostępu do edycji postu dodam kolejny z odp.:
Ad.1. Sprawdziłęm w appce "ELM327 Identifier" i faktycznie iCar Pro Vgate WiFi ID49 wspiera wszystkie wersje do 2.1 zgodnie jak na screean:
Ad.3. Viaken STN1170v3 mam w wersji 1.3a ale na stronie ScanTool.net jest aktualizacja kompatybilna z tym kabelkiem która podnosi wersję kompatybilności do 1.4b. Wgram i przy najbliższej okazji dam znać czy po aktualizacji firmware kabel zacznie wykrywać ECU Airbag (ale jak komuś przychodzi do głowy dlaczego ten kabelek nie widzi modułu Airbag a iCar widzi to proszę o wskazówki).
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 64 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 2405 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-08, 12:44
...kuba... napisał/a:
4. czy dla interface iCar Pro trzeba robić modyfikację z mostkowaniem pinów 3 z 13 i 11 z 12?
Jeśli już, to na pewniaka opcjonalnie crossy- pin 6 na 13 a pin 14 na 12, ale to tylko wtedy, gdy chcemy "zobaczyć" urządzenia podpięte pod magistralę Multimedia CAN (np MediaNav).
Skąd info, że iCar Pro obsługuje cokolwiek dodatkowo na pinach 3 i 11?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-04-08, 12:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.0 12V TCe
Rocznik: 2018
Dołączył: 07 Kwi 2021 Posty: 4 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-04-08, 17:09
Dymek napisał/a:
Skąd info, że iCar Pro obsługuje cokolwiek dodatkowo na pinach 3 i 11?
To info jest zawsze na końcu loga który otrzymuje po wykonaniu "Test Elm-a" w programie ddt4all. Jest odnośnie STN11xx, stąd pytanie, czy dla iCar Pro coś by to zmieniło? - pełny log w paczce 3 posty wyżej. A dokładniej jest tak:
Cytat:
Note for STN11xx -interfaces:
Check the STN firmware update on www.scantool.net/scantool/downloads/
For Media CAN (CAN Line 2) on STN1170, ELS27: Connect OBD pin 3 with 13 and 11 with 12.
Ostatnio zmieniony przez ...kuba... 2021-04-08, 17:16, w całości zmieniany 3 razy
Komputer poduszek nie jest w sieci MediaCAN, więc krosowanie nic nie pomoże - ale i nie jest potrzebne, bo powinno się udać z nim połączyć normalnie, tylko OIDP trzeba precyzyjnie wybrać właściwy moduł...
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.0 12V TCe
Rocznik: 2018
Dołączył: 07 Kwi 2021 Posty: 4 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-04-11, 19:58
laisar napisał/a:
bo powinno się udać z nim połączyć normalnie, tylko OIDP trzeba precyzyjnie wybrać właściwy moduł...
Nie próbowałem czy połączyłby się wybierając moduł Airbag z listy, bo zauważyłem już różnicę po wybraniu opcji "Auto skanowania modułów" poprzez interface iCar Pro moduł ECU Airbag między innymi pojawił się na liście, a poprzez interface STN1170v3 nie zgłosił się. Ale!:
Ad.3.
Zagłębiłem się w temat wersji i firmware, wiec jak coś mogę pomóc i pozostawiam info dla potomnych.
Okazało się, że dla mojego kabelka STN1170v3 od Viaken była dostępna aktualizacji i to do sporo nowszej wersji - przed: FW v.3.3.1 po: FW v5.6.7, podniosła też zgodność z 1.3a(co było widać w logu we wczesniejszym poscie) do 1.4b(log w zalaczniku do postu). Co prawda nie skanowałem jeszcze modułów w pojeździe ale po wykonaniu "Test ELM-a" w ddt4all w logu otrzymałem wszystkie komendy ze statusem [OK], jest już do przodu - jak pisałem wcześniej dla v1.4 ATCEA i v1.4 ATCEA 01 były [Niepowodzenie], wiec interface "Polski ELM327" od Viaken można dopisać do listy kompatybilnych z ddt4all - co prawda cena wyższa niż za chińczyka, ale pewny, działa, polskie wsparcie, aktualizacje. Chodź iCar Pro Vgate jest dla mnie faworytem.
Pozostaje pytanie nr.2. czy moduły które po "Auto Skanowaniu" pojawiły się na liście na czerwono można konfigurować, "operować" na nich, czy lepiej ich nie zaczepiać?
Test ELM-a wykonany w ddt4all dla Viaken STN1170v3 1.4b FWv5.6.7.zip Log "Test ELM-a" wykonany w ddt4all interface Viaken STN1170v3 1.4b FW v.5.6.7
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum