Moje auto jest z końca 2013, 1.2 tce. nie wiem jaka wersja i jak to sprawdzić, pyren podaje takie dane jak na zrzutach ekranu
https://ibb.co/ct3Kwyb https://ibb.co/Q6bx3tV
Jeśłi tam niema potrzebnych informacji, napisz proszę jak je zdobyć, postaram się. ale fizycznie tego "UCH" nie wyjmę.
Czy Twoje auto ma limiter?
Tomasz
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2021-08-03, 14:30
Corrado, już dawno, lata temu robiłem tak jak dla DCM 1.2. Wszystkie przewody mam poprowadzone do sterownika. Tak, próbowałem rezystancji Dustera w oryginale z przycisków w kierownicy jak i tych z wersji DCM 1.2. Same piny D2 i D3 w sterowniku jak sądzę nie są połączone, bo miernik nie piszczy, ani nie wskazuje rezystancji. Komputer wtrysku podłączony do Clipa wyrzuca zakładkę od tempomatu. Trzeba wejść w klucz/naprawa i tam są trzy wiersze od tempomatu/limitera ale szare, nie są podświetlone- nic się nie da z nimi więcej zrobić. Auto nie jest na multicanie, więc nie kliknę cud ikonki i reszta ustawień się nie pozmienia sama.
Na ddt2000 patrzyłem pobieżnie, ale chyba w niewłaściwy dział wszedłem ogólnie (a może to przez język- po francusku, a więc zupełnie poza przestrzenią i czasem, żebym mógł to ogarnąć). Może dasz jakieś namiary, gdzie tego szukać.
To wygląda tak jakby było gotowe działać, ale trzeba coś jeszcze zrobić- pytanie tylko co. Podać jakieś tajemnicze sygnały na inne kostki w kompie wtrysku, czy może bez gadania ECU z UCH po canie nic z tego, a może trzeba rozebrać sterownik i fizycznie polaczyć piny D2 i D3 z płytą...
Jeżeli ktoś wie, kto mógłby to zrobić proszę o namiary- mam kupiony za grosze sterownik (miałem plan sprawdzić, czy na sterowniku od Meganki III zmieni się status z niekatywnych na aktywne, ale wydygalem, że immobilizer zeswiruje albo, ze podłączenie jest inne i popala się jakieś pierdoły) więc jest dawca diod, rezystorów czy jakolwiek to jest podłączone do płyty sterownika...
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2021-08-03, 14:45, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2021-08-03, 15:04
Edit:
Jeszcze raz to sprawdziłem miernikiem, bo coś mi zaświtało... Przy włączonym zapłonie miernik piszczy, ale tylko w jednym wariancie podłączenia końcówek do pinów (widocznie gdzieś po drodze jest dioda), po wyłączeniu zapłonu piszczy jeszcze przez chwilę, potem cisza.
Rezystancji nie pokazuje żadnej (tzn pokazuje 1) po zmianie podlaczenia końcówek zmienia wartość na -1 (po odłączeniu zmienia się na 1, czyli tak jak dla nie dotykających się końcówek miernika) nie wiem, jak to zinterpretowac... Jest, czy nie jest podłączona płyta z pinami D2 i D3? Jeżeli jest, to problem kryje się gdzie indziej...
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2021-08-03, 15:07, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2021-08-03, 16:15
Corrado, znalazłem, ale tutaj nic nie da się zmienić (chyba, że nie potrafię ja się w tym połapać.). Configuration Cruise Control (option) jest w tej chwili ustawione na "bez". CCSL steering wheel push buttons state jest otwarta (nie powinna być przypadkiem zamknięta? No chyba, że tą stałą wartość około 4 kohm uznaje jako obwód otwarty). Wydaje mi się, że w Dusterze, Lodgy, Dokkerze, Sandero II (CLIO III/IV, Megane III z tym sterownikiem) powinna być właśnie zamknięta, co sugerowałoby, że jednak płyta nie jest podłączona z pinami- z drugiej strony nie wiem jak interpretować dane z miernika (może dlatego, że się kończy...).
Jak widać, wypluło też jakąś rezystancję CCSL steering wheel push buttons na poziomie 4648 mV.
Nie wiem już nic z tego- taką rezystancję widzi, czy takiej oczekuje...
IMG_20210803_165540.jpg
Plik ściągnięto 114 raz(y) 104,99 KB
IMG_20210803_165620.jpg
Plik ściągnięto 30 raz(y) 102,31 KB
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2021-08-03, 16:31, w całości zmieniany 4 razy
Fajnie , że znalazłeś te widoki, u mnie w dcm1.2 były co prawda inne , ale coś podobnego i myślę , że teraz łatwiej dojdziesz. NIe za bardzo widze te ekrany ... Wg mnie też powinna być zamknięta. Mogę popatrzeć któregoś dnia jak u mnie było ale z drugiej strony też nie sprawdzimy tego bo nie mam już tego podłączonego tempomatu fabrycznego u siebie - przewody usunąłem z ECU bo mam od dluzszefgo czasu tempomat z Rosji na samym pedale przyspieszenia "podaje odpowiednia rezystancje przycisnietego gazu". Musiałbym popatrzec na stare posty jak pisalem w trakcie montazu u siebie..
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2021-08-04, 07:45
Mam podejrzenia, ze brakuje mu jednego czujnika- od sprzegla. W Renowkach z tempomatem sa dwa czujniki, ja mam tylko jeden. W tych screenach widac, ze w czerwonej ramce pyta o czujnik sprzegla. Choc w Clipie widzi, że pedał sprzęgła jest wciśniety bądź zwolniony, to jednak nabieram przekonania, że musi być drugi czujnik.
Ma ktos moze schemat od Megane III czy jakiejs Dacki z dwoma czujnikami, gdzie ida sygnaly z tego drugiego czujnika?
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2021-08-04, 07:46, w całości zmieniany 1 raz
Moje auto jest z końca 2013, 1.2 tce. nie wiem jaka wersja i jak to sprawdzić, pyren podaje takie dane jak na zrzutach ekranu
https://ibb.co/ct3Kwyb https://ibb.co/Q6bx3tV
Jeśłi tam niema potrzebnych informacji, napisz proszę jak je zdobyć, postaram się. ale fizycznie tego "UCH" nie wyjmę.
Czy Twoje auto ma limiter?
Tomasz
Jak zamawiałem auto to miesiąc później wprowadzili tempomat i już nie mogłem je zmienić w specyfikacji zamówieniowej bo auto już poszło do produkcji. Mam tylko limiter.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
...Choc w Clipie widzi, że pedał sprzęgła jest wciśniety bądź zwolniony, to jednak nabieram przekonania, że musi być drugi czujnik.
Ma ktos moze schemat od Megane III czy jakiejs Dacki z dwoma czujnikami, gdzie ida sygnaly z tego drugiego czujnika?
Ja poszukam u siebie bo miałem i też wydaje mi się , że były dwa sygnały z czujnika sprzęgła ale może teraz mi się już myli...
Jeśli chodzi o Cruise Control to mam u siebie w dcm1.2 - schemacie elektrycznym oznaczone :
A2 - Cruise Control control
C3 - Speed limiter control ( nie uzywalem),
D2 - Cruise control Lever
D3 - Cruise Control lever
i na tych dwóch ostatnich (D2 i D3 ) miałem ustalane rózne rezystancje pod przyciskami + i - .
Na pinie A2 konieczne było +12V, żeby się CC właczył i działał. Pamiętam też , że trzeba było jechać z jednostajną w miarę prędkością żeby " złapał" tempomat.
Postaram się znaleźć rozpiske pinów sprzęgła u siebie .
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2021-08-04, 10:02
Corrado, w Dusterze przed liftem jest na pewno jeden, dlatego pytałem o inne Renowki czy Dustera poliftowego.
Mam nadzieję, że ktoś podrzuci jakiś schemat. Na tym co wrzuciłem od Clio IV wychodzą dwa przewody i idą do różnych wtyczek ECU- niestety, w Dusterze z DCM 3.4 ten pin jest już zajęty do czegoś innego. Jedyna szansa to schemat do Renowki z tym sterownikiem przed 2012 rokiem.
Podłączenie równolegle nie ma sensu, więc na pewno drugi czujnik idzie na inny pin/y w ECU albo do UCH i po canie informuje sterownik wtrysku wtedy- oby nie...
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2021-08-04, 10:04, w całości zmieniany 1 raz
Moje auto jest z końca 2013, 1.2 tce. nie wiem jaka wersja i jak to sprawdzić, pyren podaje takie dane jak na zrzutach ekranu
https://ibb.co/ct3Kwyb https://ibb.co/Q6bx3tV
Jeśłi tam niema potrzebnych informacji, napisz proszę jak je zdobyć, postaram się. ale fizycznie tego "UCH" nie wyjmę.
Czy Twoje auto ma limiter?
Tomasz
Jak zamawiałem auto to miesiąc później wprowadzili tempomat i już nie mogłem je zmienić w specyfikacji zamówieniowej bo auto już poszło do produkcji. Mam tylko limiter.
To masz tak samo jak ja, czyli kierownicy brakuje R+O więc tempomat masz nieaktywny. wyjmij sobie wtyczkę z ecu/uch i sprawdź omomierzem czy na d2/d3 masz 3.8 kilooma na wtyczce, na wiązce kabli. jeśli tak, to kup sobie przełącznik za 25zeta i laptopem z pyrenem odblokuj, według instrukcji, do której linka wskazałem. oczywiście jeśli chesz mieć tempomat.
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2021-08-05, 12:39
Sprawdziłem przewody do tempomatu idace do kompa, opornosc lekko ponad 800 ohm. Po podlaczeniu przyciskow opornosc spada do 600 ohm. Dziwne, bylem przekonany do tej pory, że guziki w kierownicy Dustera daja wlasnie 4 k ohm...
Według tego co napisał Tomasz 72 ta opornosc powinna zawierać się w przedziale pomiędzy 3-6 k ohm, żeby komputer widział ograniczk/tempomat.
Wychodzi na to, że zostaje mi jeszcze spróbować wpięcia pomiędzy przewody opornik o wartosci 4 k ohm.
Patrzylem na schematy do Meganki II i nigdzie nie ma tego drugiego czujnika sprzegla- pewnie jest do zabezpieczenia przed uruchomieniem silnika bez wcisnietego sprzegla, choc na forum przeczytalem, że bez niego tempomat nie będzie aktywny. Z drugiej strony kilka wpisow wczesniej uruchomiono tempomat w Logan MPV na jednym czujniku sprzegla.
Mozna dostac pierdolca z tym wszystkim jednym slowem...
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2021-08-05, 14:55
Sprawdzilem to raz jeszcze na wylaczonym i wlaczonym zaplonie.
Na wylaczonym jest okolo 700 ohm, po nacisnieniu danego guzika odpornosc spada do wlasciwej.
Na wlaczonym opornosc wynosi okolo 3600 ohm i po nacisnieciu guzika jest odejmowana dana wartosc, za wyjatkiemP "0", po jego nacisnieniu wartosc zmierza do 0.
Czy ktos moze sprawdzic, czy u niego tez jest odejmowana na wlaczonym zaplonie czy spada do konkretnej wartosci.
Wrzucam jeszcze raz zdjecia z Clipa i DDT, moze ktos mi powie czy wartosc 4686 mV (czy to jest opornosc) to jest wartosc na ktora czeka i wtedy zacznie widziec uklad...
IMG_20210805_120748a.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 70,35 KB
IMG_20210805_120020a.jpg
Plik ściągnięto 31 raz(y) 163,01 KB
IMG_20210805_120035a.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 215,56 KB
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2021-08-05, 15:01, w całości zmieniany 1 raz
nastepnym razem ex-perimental rób zrzuty ekranu (CTRL+PrtSc) bo nic nie widać
a czemu jest ten clutch pedal - minimum travel switch state - wire na czerwono ? released wartosc wskazuje , ze jest zwolniony, czyli nie przycisniety --- czyli powinno byc ok , a jest mimo wszystko na czerwono - to chyba błąd jakiś ?
jak robisz skanowanie ECM to żadnych błedów nie masz?
Sprawdziłem przewody do tempomatu idace do kompa, opornosc lekko ponad 800 ohm. Po podlaczeniu przyciskow opornosc spada do 600 ohm.
(...)
Mozna dostac pierdolca z tym wszystkim jednym slowem...
Z całym szacunkiem, ale absolutnie się nie zgadzam. Jak chcesz mieć tempomat a nie doktorat, idź sprawdzoną drogą, nie wymyślaj swojej.
Na 99.9% potrzebujesz lapotopa+pyrena i załącznik tempomatu lub zamiast załącznika zworkę na 3 minuty, aby podać 12v na odpowiedni pin.
jeśli masz ochotę zmierzyć rezystancję, odłącz akumulator, wyjmij odpowiednią wtykę z ecu i na pinach d2 i d3 zmierz opór. to forum podaje dwie opcje. albo masz nieskończoność i każdy z przycisków generuje rezystancje od 100ohm w górę, albo masz 3.8kilo i każdy z przycisków generuje swoją rezystancje, zgodnie z tym co jest napisane w tempomat.zip na 12 stronie. możesz jeszcze otworzyć kierownicę i tam na przyciskach sprawdzić rezystancje. Sprzęgło- jest tu parę osób które dołożyły czujnik naciśnięcia sprzęgła, pojedynczy i działa. Informacja o wciśnięciu sprzęgła do końca nie jest tempomatowi potrzebna.
Nie poddawaj się!
Tomasz
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2021-08-06, 08:36
Dzięki Tomasz 72 za odpowiedź. Tyle, że ja nic nie muszę zwierać, mam od 3 lat cała instalacje położona- co jakiś czas, w różnych odstępach czasu wracam po prostu do tematu. Większość z was ma z górki, bezproblemowy sterownik Delphi DCM 1.2, czy Siemens/Continental, a jest w ogóle na świecie ktoś, kto uruchomił tempomat w sterowniku Delphi DCM 3.4 (który pchali chyba tylko do Dustera pH I przedliftowego do 2013 bez UHC na canie, CLIO III/ Megane/Scenic III, pierwszy wypust CLIO IV)??? Nie ma tu multicanu, nie wejdziesz w schemat i nie pokaże Ci na czerwono punktów na drzewku, które trzeba przyuczyć/naprawić. Nie ma opcji w Clipie z/bez tempomatu, tak jak to było przy hill holderze, który włączałem u żony. Nie jestem specem, nie znam się na tych programach, ale wydaje mi się, że trzeba go przeprogramować, albo jakimś innym programem niż Clip i DDT, który wypluje aktywna ramkę/okno wlaczyc funkcje tempomatu.
Nie próbuje się doktoryzować, po prostu nie rozumiem tych odczytow- może muszę zmienić miernik na lepszy (bo jest na wykończeniu, to akurat fakt).
Szlag wie co go boli, czego mu brak. Jakby to było tak proste jak w DCM 1.2 to już bym go miał po podłączeniu poprowadzonych kabelkow. Dlatego pytam (retorycznie- bo nikt nie uruchomił jeszcze tempomatu w DCM 3.4).
Chętnie bym się do Ciebie, czy kogoś innego wybrał, może ktoś to ogarnie raz a dobrze. Moze znajdzie sie ktoś, kto mógłby spróbować zdalnie to uruchomić za pomocą wspomnianego Pyrena (tego programu nie mam, bo nie potrafię go "skutecznie" zainstalować na laptopie)? czy Renolink (ktoś mi to zasugerował przed chwila).
Zapłacę za usługę bez problemu, tylko niech to zacznie w końcu działać...
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2021-08-06, 09:27, w całości zmieniany 7 razy
stary nie płacz, i nie mów też , ze dcm1.2 taki dobry, bo ja bym się z " pocałowaniem ręki " zamienił na dcm3.4, siemensa, bosha albo ddcr stare renówki miały nawet clio II z 80KM i dało się wysterować zmienną geometrię, bo ja się męczę z flashem i mapami n75 których nie ma w tym sterowniku - czyli mapy zmiennej geometrii turbo
Wszędzie są mapy z n75 tylko nie w delphi dcm1.2 :/
A poza tym jesli chodzi o tempomat to ja po zmianie kól 5tego biegu, i tak musiałem założyć ruski tempomat za kilka stów rezygnując z fabrycznego, bo jadąc na 5tce już ten "wbudowany" nie działał i ... co mam płakać ?
Ostatnio zmieniony przez corrado 2021-08-06, 09:40, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2021-08-06, 10:04
Typowe :)
Ja nie płacze corrado, pisze jak jest. Temat dotyczy tempomatu, a nie geometrii. Weź na priv podeślij namiary na ten ruski tempomat- w ostateczności założę ;)
Typowe :)
Ja nie płacze corrado, pisze jak jest. Temat dotyczy tempomatu, a nie geometrii. Weź na priv podeślij namiary na ten ruski tempomat- w ostateczności założę ;)
Czy samochód w którym chesz mieć tempomat ma limiter?
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2021-08-07, 06:00
Jest do Duster ph I przed liftem, nie było tempomatu ani limitera w ogóle. Po lifcie to się zmieniło.
Mimo wszystko w DCM 1.2 (gdzie też nie było tempomatu oraz limitera) po dorobieniu wiązki i podłączeniu guzików da się uruchomić tempomat i limiter. W innych modelach (ja wiem o Citroenach i Renowkach) z tym sterownikiem tempomat występuje. Schematy jeżeli chodzi o piny we wtyczce od tempomatu pokrywają się z tymi od DCM 1.2 czy Siemens/Continental.
Mój sterownik widzi jak się poda napięcie na pin tempomatu czy limitera (widać to na tych dołączonych słabej jakości zdjeciach) sprzeglo i hamulec są fabrycznie podłączone, styki D2 i D3 przewodzą.
Nie wiem o co mu chodzi, może po prostu wymaga odblokowania albo wgrania innego softu.
Jak połączyłem się wczoraj z autem na ustawieniach Logan/Sandero II programem DDTDacia w ustawieniach DCM 3.4 (z dopiskiem 1.1- nowsza wersja softu?) jest ramka włącz/wyłącz tempomat w ustawieniach. Włączyłem, ale nie zadziałało. W dodatku nie było tej czerwonej ramki od skoku pedału sprzęgła (w to miejsce pojawił się napis, że sprzęgło pracuje na canie- invalid, ale bez żadnych ostrzeżeń i czerwonego pola), która wywala na ustawieniach dla Dustera ph I. Dlatego pytałem was o drugi czujnik sprzęgła, bo wszędzie czytałem na forach, że bez niego nie pojedzie tempomat. Ściągnąłem i przetrzepalem schematy od Megane/Scenic II oraz III i nigdzie nie ma drugiego czujnika sprzęgła na nich (fizycznie są jednak dwa nad pedałem sprzęgła), a same podłączenie tempomatu jest identyczne jak w Dacii. Jedynie w Clio IV na schemacie, który wrzucilem sprzęgło ma dwa czujniki, ale ten "brakujący" sygnał leci do innej wtyczki ECU, która w Dusterze jest inaczej skonfigurowana, a sam pin jest już zajęty.
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2021-08-07, 06:21, w całości zmieniany 3 razy
Prawdopodobnie będę mógł sprzedać swój tempomat akcesoryjny , który podłącza się pod potencjometr gazu i sprzegło i hamulec - ten który kiedyś sprowadziłem z Białorusi .
Jeśli ktoś jest lub będzie zainteresowany to dajcie znać. Myślę tu np o ex_perimental
Odnalazłem mapy w sterowniku u siebie w delphi dotyczące Cruise Control i myślę że skonfiguruję ,że załączy się mi teraz fabryczny nawet na 5tym biegu po zmianie przełożenia kół 5tego biegu.
Moje auto jest z końca 2013, 1.2 tce. nie wiem jaka wersja i jak to sprawdzić, pyren podaje takie dane jak na zrzutach ekranu
https://ibb.co/ct3Kwyb https://ibb.co/Q6bx3tV
Jeśłi tam niema potrzebnych informacji, napisz proszę jak je zdobyć, postaram się. ale fizycznie tego "UCH" nie wyjmę.
Czy Twoje auto ma limiter?
Tomasz
Jak zamawiałem auto to miesiąc później wprowadzili tempomat i już nie mogłem je zmienić w specyfikacji zamówieniowej bo auto już poszło do produkcji. Mam tylko limiter.
To masz tak samo jak ja, czyli kierownicy brakuje R+O więc tempomat masz nieaktywny. wyjmij sobie wtyczkę z ecu/uch i sprawdź omomierzem czy na d2/d3 masz 3.8 kilooma na wtyczce, na wiązce kabli. jeśli tak, to kup sobie przełącznik za 25zeta i laptopem z pyrenem odblokuj, według instrukcji, do której linka wskazałem. oczywiście jeśli chesz mieć tempomat.
VOILA!! Już wczoraj uruchomiłem tempomat i działa jak należy. Wielkie podziękowania należą koledze Tomaszowi za poradę i wskazówki.
Może wymienię kierownicę z przyciskami po obu stronach... muszę znaleźć taką samą jaką miałem by można było przełożyć airbag z jednej na drugą... bo zakup nowej poliftowej kierownicy wiąże z zakupem nowego airbagu, a to kosztuje niemało kasy...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Cześć,
Stałem się szczęśliwym posiadaczem Dustera 1,5dCI z 2015 roku, po liftingu, 4x4, wersja nie wiem :) ale ma klimę, s&s, ESP, ECO, bluetooth itd. Chcę założyć tempomat - nie mam ogranicznika prędkości. Dokuiłem przycizk załączania tempomatu/ogranicznika (instalacja jest - kable trafiają na piny A2 i C3) ale po załączeniu kontrolki są nieaktywne. Czujnik sprzęgła - trafia na C4, hamulec E3 i E4. W obudowie kierownicy jest kostka - przewody trafiają na D2 i D3. Jutro zrobię manetkę na mikrostykach i rezystorach - zgodnie ze schematem (900om, 100om i 270om). Sterownik Continental SID310 237106968R i soft 237107137R. Kodu silnika nie znam - naklejka się chyba odkleiła...Czy ktoś z Szanownych kolegów pomoże mi uruchomić tempomat? Nie mam ELM i żadnego softu - i przede wszystkim doświadczenia w takich sprawach. Warszawa i okolice ale z dojazdem nie mam problemu...
pzdr
Paweł
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum