Wysłany: 2021-12-09, 22:11 Re: Jaki akumulator do Dacia Sandero Stepway 2016 0.9 TCE z
Dymek napisał/a:
Nie wiem ile potrzebuje rozrusznik silnika TCe90, ale najwyraźniej w stosunku do nominału fabrycznego akumulatora (510A) jest spory zapas.
Wreszcie mam normalne napięcie i możliwość wydajnego korzystania z kamerki w trybie parkingowym.
U mnie w silniku 1.0 SCe przy temperaturze 12 stopni w październiku w trakcie rozruchu zimnego silnika pobór prądu wyniósł około 205 A, wartości poboru prądu przy rozruchu z tym sinikiem, jaki jest u Ciebie będą zbliżone. Wiadomo, że zimą przy silnych mrozach rozruch silnika jest dużo cięższy, pobór prądu też wtedy będzie znacznie większy, a pojemność akumulatora wtedy niestety znacznie spada. Dla porównania jak trochę mróz przyciśnie, to zrobię ponowny pomiar poboru prądu przez rozrusznik.
Jeżeli chodzi o zasilanie z akumulatora rozruchowego kamerki samochodowej w trybie parkingowym, to może on mieć wpływ na jego krótszą żywotność, może on być wtedy częściej niedoładowany.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2021-12-09, 22:38, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3651 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-09, 23:06
Krystian67 napisał/a:
Czy po wymianie musiałeś coś programowac. , przypisac . Czy standartowo .Wymieniasz i jedziesz .Dziękuje za odpowiedż .
Wymieniam i jadę. Jedyny ból to samo 400 zł na nowy aku. Co prawda w konfiguracji systemu ładowania są wpisane parametry akumulatora- pojemność i prąd rozruchowy, ale żadnych protestów z tej strony się nie spodziewaj. Po prostu układ ładowania mając dokładne informacje dopasowuje swoją pracę do parametrów akumulatora. Miało by to znaczenie, gdybyśmy wstawiali akumulator o innej pojemności, ale jak jej nie zmieniamy to wszystko ok. Kiedyś w wolnej chwili mam zamiar wpisać inną wartość prądu, ale to tak dla porządku, przy okazji.
michal22 napisał/a:
Jeżeli chodzi o zasilanie z akumulatora rozruchowego kamerki samochodowej w trybie parkingowym, to może on mieć wpływ na jego krótszą żywotność, może on być wtedy częściej niedoładowany.
Oczywiście- jak każdy dodatkowy odbiornik energii zasilany z akumulatora. Coś za coś.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-12-09, 23:25, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 24 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 892 Skąd: EL
Wysłany: 2021-12-10, 16:15
Jedno jest z drugim powiązane, ale przed żabką bronię się zaciągając ręczny na biegu jałowym. Sprzęgło wyciskam dla zmniejszenia obciążenia rozrusznika.
Poważnie? Jak jest stacyjka na kluczyk, nie guzik START, to też? Oznaczałoby to, że na rozruszniku nie zjedzie się z przejazdu kolejowego..
poważnie, instrukcja SAndero/Logan III:
Uruchamianie silnika
W zależności od pojazdu należy wcisnąć
pedał sprzęgła lub ustawić dźwignię zmiany
biegów w położeniu neutralnym, aby uruchomić silnik przy włączonym biegu. Komunikat
„Ustaw na luz + START” pojawia się na komputerze pokładowym.
Lipa trochę.. dziś sprawdziłem i moim Dusterem na jedynce rozrusznikiem mogę jechać
No i bardzo dobrze, przynajmniej na rozruszniku zjedziesz z przejazdu kolejowego, tak jak wcześniej pisałeś.
Ja też zawsze odruchowo wciskam pedał sprzęgła podczas rozruchu samochodu ze względów bezpieczeństwa, o których wcześniej wspomniałeś oraz mniejszych oporów układu napędowego.
Takie rozwiązanie ma kia .Trzeba miec te rozwiązania wbite do głowy , bo mocno to potrafi mieszac. Po wymianie u pewnej Pani akumulatora w pojeżdzie , tak z lotu na ulicy , majac tylko miernik vol. stwierdziłem ze jest do wymiany. Po dowieżieniu i podłączeniu , poprosiłem ją zeby wywołała rozruch. Auto raz zapalało , raz nie. Po tym postanowiłem sam wejsc i szukać przyczyny. Miałem na myśłi tez wkład stacyjki. No i własnie te rowiązanie z sprzęgłem okazało się przyczyną. Ladna Pani stwierdział ze chyba tak jest. Ale w afekcie sama nie wiedziała co i jak .Przy lekkim mrozie i ulicznym chaosie tak to sie ma. Wszystko skończyło sie dobrze. A ja dostałem nagrodę w płynie.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3651 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-13, 15:45
Przy okazji- mała podpowiedź, gdy ktoś zechce zbadać pobór prądu spoczynkowego z akumulatora. Nie przejmować się prądem odczytanym tuż po zamknięciu samochodu centralnym zamkiem- przez pierwsze kilka chwil po zamknięciu samochodu i wygaszeniu oświetlenia kabiny, pobór prądu wynosi ok. 0,9-1,0A, po cierpliwym odczekaniu prąd spada skokowo do zaledwie 16-18 mA i tak już się utrzymuje. Moment tego przełączenia jest zgodny ze słyszalnym kliknięciem przekaźnika i automatycznym odcięciem prądu np. zasilającego MediaNav czy np oświetlenie schowka czy kabiny. Przy czym być może moje pomiary nie są dla wszystkich miarodajne, bo mam u siebie fabryczny autoalarm, który zapewne coś tam dodatkowo pobiera. Pomiary robiłem oczywiście po wyłączeniu zasilania kamerki-rejestratora, który normalnie działa u mnie w trybie parkingowym.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-12-13, 15:48, w całości zmieniany 2 razy
Ja dodam jeszcze od siebie, że wartości poboru prądu z akumulatora w samochodzie przygotowanym do rozruchu (stacyjka w pozycji M) oscylują w granicach 9A, co już powoduje spadek napięcia na klemach akumulatora rzędu 0,3V. Centralny zamek pobiera w trakcie zamykania lub otwierania około 25A. Po odczekaniu kilku minut napięcie zmierzone multimetrem na akumulatorze z wartości w granicach 12-12,1 V (były zgodne z napięciami w radiu) wzrastało do wartości 12,3-12,4V.
Ja zawsze odpalam na wiciśniętym sprzęgle - taki mam odruch.
Wymiany aku nie trzeba się bać.
Nie pamiętam od którego roku, ale w UE od jakiegoś czasu to chyba obowiązkowe wyposażenie(czujnik na sprzęgle, zapobiegający rozruchowi bez wciśniętego sprzęgła).
Ostatnio zmieniony przez yeti65 2021-12-14, 14:33, w całości zmieniany 2 razy
Lipa trochę.. dziś sprawdziłem i moim Dusterem na jedynce rozrusznikiem mogę jechać
Niedawno miałem jakiś zwariowany dzień wpadam do samochodu 3 razy przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje. Wtedy uświadomiłem sobie, że nie wcisnąłem sprzęgła, a samochód na biegu. Oznacza to jednym słowem zabezpieczenie przed nagłym uruchomieniem. Może ma to związek z funkcją SS. Z ciekawości sprawdzę dzisiaj jak nie zapomnę...
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3651 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-01-13, 10:27
nowy napisał/a:
Prezes napisał/a:
Lipa trochę.. dziś sprawdziłem i moim Dusterem na jedynce rozrusznikiem mogę jechać
Niedawno miałem jakiś zwariowany dzień wpadam do samochodu 3 razy przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje. Wtedy uświadomiłem sobie, że nie wcisnąłem sprzęgła, a samochód na biegu.
No tak to właśnie działa w poprzedniej generacji Dacii z manualną skrzynią. Silnik daje się uruchomić:
- z wciśniętym pedałem sprzęgła- niezależnie czy na luzie czy z wrzuconym biegiem;
- bez wciskania pedału sprzęgła- tylko gdy jest na luzie.
Przy czym instrukcja zaleca odpalanie na luzie i bez wciskania pedału sprzęgła.
Prezes napisał/a:
eio napisał/a:
a zawsze odpalam na wiciśniętym sprzęgle - taki mam odruch.
Zawsze tak powinno się robić. Niweluje to stłuczki odpalanych na biegu samochodów.
Jak widać jest zabezpieczenie przed takim roztargnieniem.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-01-13, 10:33, w całości zmieniany 1 raz
Jakiej firmy teraz kupować aku bo wogole się nie orientuję podobno banner jakiś jest dobry i czy nadal zwykły kwasowy , wogole nie znam się teraz na tym.
Jakiej firmy teraz kupować aku bo wogole się nie orientuję podobno banner jakiś jest dobry i czy nadal zwykły kwasowy , w ogole nie znam się teraz na tym.
Takie parametry są istotne:
Długość mm
Szerokość mm
Wysokość mm
Pojemność Ah
Biegunowość (plus po prawej albo po lewej)
system start-stop (tak/nie)
Znając te parametry (wymiary mierzymy sobie przymiarem na starym aku)
szukamy w katalogach akumulatorów które pasują, w katalogach często można po marce i modelu auta szukać,
następnie z listą modeli w ręku idziemy do sklepu i bierzemy taki, który maja na stanie
albo mogą sprowadzić za 1-2 dni.
Brałbym akumulator od znanych producentów którzy są długo na rynku: Excide, Bosh, Varta, Energizer, Centra
Najprościej jechać do mechanika który za dodatkowe +50zł dobierze właściwy, zakupi i zamontuje Ci akumulator, i problem będzie z głowy.
Zakupy akumulatora Online w internecie raczej odradzam, bo przesyłka kurierska akumulatorów jest droga z uwagi na towar niebezpieczny
i nie wszystkie firmy kurierskie to wożą
a jak któryś sprzedawca chce ci wysłać zwykłym kurierem czy paczkomatem to znaczy że to jakaś firrma "krzak" która nie doczytała regulaminu kurierów
gdzie pisze że przesyłanie akumulatorów jest zabronione
i w razie jakichś problemów (kwas się wyleje i poparzy kuriera) może mieć duże kłopoty.
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2022-01-16, 11:44, w całości zmieniany 13 razy
Jasne, dzięki kordirko.
W poprzednim aucie - 1.9tdi kupowałem aku excide i był dobry, nie miałem z nim problemów ,także może tym razem też tej firmy kupię.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum