Tak doprecyzowując: ma montowany od drugiej połowy / 4 kwartału 2020 roku. Ponieważ od 2021 roku obowiązuje norma Euro 6 AP, a wcześniej była Euro 6 D-full i dla pośredniego wtrysku filtr cząstek stałych nie był potrzebny, aby spełnić wymagania normy.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Prawdopodobnie te Dustery z 6 biegowa skrzynią i 1500 kg uciągiem na haku (czyli model 2021) mają GPF, a te z 5 biegową i uciągiem na haku mniejszym nie mają.
Nigdzie nie udało mi się znaleźć informacji, żeby w Euro 6 AP (ISC-FCM) było inaczej, ani uzasadnienia dla obowiązkowego montażu GPF przy wtrysku pośrednim.
Nigdzie nie udało mi się znaleźć informacji, żeby w Euro 6 AP (ISC-FCM) było inaczej, ani uzasadnienia dla obowiązkowego montażu GPF przy wtrysku pośrednim.
To co jest na wikipedii to jest bardzo ogólne opracowanie. A niestety diabeł tkwi w szczegółach i ogólnie bardzo ciężko znaleźć jakieś dobre opracowanie nowym norm (wewnątrz Euro6, bo ciągle taka obowiązuje, ale ma mnóstwo odmian).
Ale wszędzie jest napisane o NOx, co z zasady nie wymaga DPF a układu SCR z AdBlue lub NOx Trap lub czegoś podobnego. Więc być może masz rację, laisar, że nie chodzi o cząstki stałe i GPF ... ale o tlenki azotu. Sprawdzając w moim świadectwie zgodności, emisja NOx dla zasilania LPG to 38,5 mg/km a dla benzyny 14,7. Pytanie czy ten GPF nie jest zintegrowany z jakimś NOx Trap (suchy, bez AdBlue) i prościej było od razu zamontować oba? A może chodzi o umieszczanie softu do zbierania danych o zużyciu paliwa i to pociąga za sobą montaż innych elementów ...
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
GPF - Filtr cząstek stałych dla benzyny (UWAGA, filtr cząstek stałych dla benzyny różni się zasadniczo od filtra silnika diesla (DPF) głównie ze względu na zastosowane materiały, wykonany z węglika krzemu, GPF przyjmuje kordieryt, minerał żaroodporny, który reaguje z cząsteczkami, powoduje wewnętrzne czyszczenie filtra, które jest ciągłe i samoregulujące - tzn. GPF nie wymaga cykli czyszczenia, nie wymaga wysokiej prędkości przez długi czas od czasu do czasu itp., GPF jest trwale oczyszczany z cząstek, dzięki czemu NIE ZAPYCHA SIĘ)
A od siebie dodam jeszcze, że ów materiał, z którego wykonany jest GPF, nie jest też cenny, więc kradzieży też nie trzeba się bać.
Będąc na przeglądzie powiedziano mi, że w moim dusterze nie ma żadnego filtra spalin , dacia 1.0 LPG z grudnia 2020 .
Dziwna sprawa ,bo po tygodniu od odebrania z naprawy wyskoczył mi ten sam błąd " skontroluj układ wydechowy".
Dzisiaj pojechałem na przegląd po roku sandero III 1.0 benzyna i okazało się ze komp ma w pamięci błędy filtra GPF i serwis musiał wykonać jak to nazwali "procedurę" co prawdopodobnie było wypalaniem bo słyszałem jak auto miało podwyższone obroty, a niby te filtry miały być takie bez obsługowe, czy ktoś miał już problemy z zapychaniem się filtra cząstek stałych w benzynie?
Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 TCE
Rocznik: 2020
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 05 Sie 2022 Posty: 11 Skąd: Myszków
Wysłany: 2022-11-13, 13:05
Mam co prawda Captura II z 2020 (produkcja maj 2020, skrzynia V) i mam katalizator o numerze: 208A06010R czyli bez czujnika różnicy ciśnień i temperatury spalin. Wersje z katalizatorem 208A02744R mają oba te czujniki.
Czy ktoś wie gdzie w silniku z katalizatorem 208A06010R mają czujnik temperatury spalin? Przypuszczam, że wersje 208A02744R to wersje z filtrem cząstek stałych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum