Wysłany: 2022-07-21, 16:35 Nie działa kluczyk - pilot
Witajcie,
W 2016 r kupiłem swojego Dokkera i dostałem 2 kluczyki. Jednego używam cały czas i jest OK, a drugi przeleżał w szufladzie te kilka lat. Gdy wyjeżdżamy na urlop, to zawsze bierzemy 2 kluczyki, bo już nie raz się to przydało. Tak było i tym razem, ale wcześniej chciałem sprawdzić, czy ten drugi w ogóle działa i ... zonk - przyciskanie przycisków nie powoduje żadnej reakcji auta.
Czy to możliwe, że padła jakaś bateria, albo się rozprogramował? W starym kluczyku nigdy nie wymieniałem baterii, a działa już 7 rok.
Zgodnie ze starym powiedzeniem, że "organ nieużywany zanika" zainteresowałbym się stanem styków klawiszy i styków oprawy bateryjki. Prawdopodobnie styki są zaśniedziałe. Pomocny będzie najprostszy multimetr.
_________________ Kanony piękna: kobieta w tańcu, rumak w galopie , żaglowiec pod pełnymi żaglami i Duster na bezdrożach.
Wysłany: 2022-07-21, 19:27 Re: Nie działa kluczyk - pilot
Ircys napisał/a:
Witajcie,
W 2016 r kupiłem swojego Dokkera i [.....]
Czy to możliwe, że padła jakaś bateria, albo się rozprogramował? W starym kluczyku nigdy nie wymieniałem baterii, a działa już 7 rok.
Niezły luzak jesteś 7 lat na 1 baterii. Nawet jeśli jeszcze pilot działa to bateria mogła skorodować, wylać i uszkodzić elektronikę. Oby tak nie bylo w zapasowym kluczyku! Pilnie otworzyć oba kluczyki, sprawdzić ich stan, jak pisze kolega @dodek. Wyczyścić, obowiązkowo wymienić obie baterie na markowe! I oczywiście sprawdzić działanie zamka mechanicznego. Widziałem już gości jak się włamywali się do swojego auta, jak przestał działać pilot, a zamek był zablokowany brudem.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-22, 08:44
Mogło się na przykład zdarzyć, że kluczyk leżał może dłuższy czas przyciśnięty czymś i nadawał rozkaz- stąd szybsze rozładowanie baterii. W nowych kluczykach przyciski działają tak lekko, że wystarczy toto musnąć. Mnie już po tygodniu od zakupu Dacii trafiał szlag i postanowiłem utwardzić te przyciski- co opisywałem na forum. No nie byłem w stanie obcować z tak czułym kluczykiem...
Tak, czy tak- zacznij od wymiany baterii i to w obu kluczykach, bo to zawsze pierwszy krok.
Po rozkręceniu kluczyka sytuacja wygląda tak:
1. bateria, która ma mieć 3V ma 3,5, więc wygląda, że jest OK
2. styki sprawdziłem miernikiem są Ok
Koniecznie nowa bateria - albo tak jak radzi kolega @dymek - te baterie rzeczywiście tak mają.
Które styki sprawdzałaś. Do baterii? Jeśli styki sterujące są na gumie, to płytkę i samą gumę można umyć alkoholem (bateria wyjęta!) najlepiej izopropanol lub 100% spirytus (wiem, wiem, że szkoda) - żadnych rozpuszczalników! Trzeba też sprawdzić stan ścieżek obwodu drukowanego i luty - szczególnie do stykow baterii. Możesz też zrobić zdjęcia - dokładne makro płytki - obie strony, może coś dojrzymy.
Jak ci mają zdiagnozować aktualną usterkę na podstawie zdjęcia sprzed czterech lat? :)
A te gumki nie zatruły styku? Kropla kleju cyjanoakrylowego potrafi skorodować styki w ciągu paru dni poprzez same opary. Raz tak chciałem uszczelnić przekaźniki zalewając szpary obudowy.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-24, 09:11
eplus napisał/a:
Jak ci mają zdiagnozować aktualną usterkę na podstawie zdjęcia sprzed czterech lat?
A Ty w ogóle czytałeś cały wątek? 😉 To nie ja mam problem.
Podałem zdjęcia jak w ogóle wygląda budowa pilota i co jest tam elementem wykonawczym. Bo niektórzy chcieli już czyścić styki pod klawiaturę gumową jak w pilocie od TV ..
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
Okazało się, że po wymianie baterii jest OK. Zgodnie z dewizą podaną przez kol. dodek: "organ nieużywany zanika" bateria zanikła, choć jej pomiary wskazywałyby, że jest OK.
...
1. bateria, która ma mieć 3V ma 3,5, więc wygląda, że jest OK
...
Wiem że problem rozwiązany ale po tym punkcie zaleciłbym Ci również wymienić baterię w tym mierniku albo zweryfikowanie swojej umiejętności wykonania\odczytania tego pomiaru.
Ircys napisał/a:
...
"organ nieużywany zanika"
...
Coś w tym jest;)
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2022-07-25, 14:26, w całości zmieniany 1 raz
...
1. bateria, która ma mieć 3V ma 3,5, więc wygląda, że jest OK
...
Wiem że problem rozwiązany ale po tym punkcie zaleciłbym Ci również wymienić baterię w tym mierniku albo zweryfikowanie swojej umiejętności wykonania\odczytania tego pomiaru.
Pudło kol Łukaszu - miernik jest profesjonalny i posługuję się nim na co dzień w pracy, wiec wiem co robię :)
Problem polegał najprawdopodobniej na tym, co sugerował już kol. Dymek, że wydajność tej baterii pod obciążeniem jest już zupełnie inna, tylko trudno to sprawdzić przy otwartej obudowie pilota.
OK, temat uważam za zamknięty.
Ostatnio zmieniony przez Ircys 2022-07-25, 14:58, w całości zmieniany 1 raz
Można wywnioskować że skoro miernik masz profesjonalny to powinieneś się zorientować że bateria guzikowa 3V nie może mieć 3.5V. To fizycznie niemożliwe, tym bardziej że jak rozumiem sugerujesz że bateria była wyczerpana. Jak rozumiem z tym profesjonalnym miernikiem taka oczywista kwestia umknęła Ci. Tak więc rzeczywiści pudło kolego.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-26, 08:11
Łukasz_M napisał/a:
Można wywnioskować że skoro miernik masz profesjonalny to powinieneś się zorientować że bateria guzikowa 3V nie może mieć 3.5V...
Daj już spokój Kolega zmierzył pewnie podświadomie "progowo"- czyli spodziewał się pewnie padniętej baterii z napięciem grubo poniżej 3V a na mierniku zobaczył 3V z hakiem i uspokojony może nie zapamiętał dokładnie (też mi się to czasem zdarza). Obstawiam, że mogło to być np. 3,05V a nie 3,5V. Nieważne. Wiadomo, że bateria to nie akumulator a nowa bateria CR2032 ma nie więcej jak 3,1V i to jest max, bo zwykle namierzymy góra 3,075V. Ile by tam nie było po przecinku, to i tak nie zmieni to faktu, że mierząc baterię bez obciążenia i tak nie zweryfikujemy jej stanu rzeczywistego. Zgoda?
A dla wszystkich pozostaje porada- chcąc się upewnić, spróbujmy jednak zawsze wymienić baterię.
A dla wszystkich pozostaje porada- chcąc się upewnić, spróbujmy jednak zawsze wymienić baterię.
Dokładnie tak, zawsze i każdy problem należy zacząć rozwiązywać od najprostszych czynności a nie od tych najbardziej skomplikowanych/najdroższych jak to czasem można poczytać.
Korzystam z Sandero III od marca i mam pytanie, czy u was baterie w kluczykach z keyless też padły po pół roku? Czy w ogóle aktywowanie keylessa w tym modelu skraca żywotność baterii?
W poprzednim Sandero baterie trzymały mi 5 lat więc nie ukrywam, że trochę się zdziwiłem, gdy nagle na parkingu samochód nie reagował na otwieranie drzwi ;) Na szczęście po wymianie baterii wszystko wróciło do normy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum