witam wszystkich mam pytanie orientuje się ktos i czy moze sie podzielic opinią jakie zakupic urządzenie do czytania błędów kasowania serisów itp do daci jogger 110 km ?
Marka: Dacia
Model: Sandero Stapway
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Plus
Dołączył: 01 Sie 2022 Posty: 12 Skąd: Małopolska
Wysłany: 2022-10-03, 06:06
glowica thinkdiag abo na dwa lata aktualizacji sprzedaje to mechanika za te pieniadze petarda sa dwie glowice wersje stara pod diagzone i nowa thinkdiag nie wiem czy to nie robi podobnie diagzone to taki launch w wersji pro mozna kupowac pojedynczo np sama Renault/Dacia/Samsung Renault wychodzi duzo taniej
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-03, 20:09
Bez jaj Dacia ma obowiązek udostępnić port OBD do odczytu błędów, przecież diagnosta na przeglądzie ma jako jeden z punktów kontroli sprawdzanie błędów komputera podczas badań emisji spalin (tyle że prawie nikt tego nie robi):
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20120000996/O/D20120996.pdf
Ja bym zrobił ustawkę , podjechał do zaprzyjaźnionego diagnosty , sprawdził podpięcie do OBD i z takim papierem uderzył do Renault Polska w sprawie wprowadzania na rynek samochodów nie spełniających warunków technicznych.
Bez jaj Dacia ma obowiązek udostępnić port OBD do odczytu błędów, przecież diagnosta na przeglądzie ma jako jeden z punktów kontroli sprawdzanie błędów komputera podczas badań emisji spalin (tyle że prawie nikt tego nie robi):
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20120000996/O/D20120996.pdf
Ja bym zrobił ustawkę , podjechał do zaprzyjaźnionego diagnosty , sprawdził podpięcie do OBD i z takim papierem uderzył do Renault Polska w sprawie wprowadzania na rynek samochodów nie spełniających warunków technicznych.
Odczyt jest możliwy, kasowanie nie . A to spełnia wymogi ustawy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-04, 08:58
chrom6 napisał/a:
DrOzda napisał/a:
Bez jaj Dacia ma obowiązek udostępnić port OBD do odczytu błędów, przecież diagnosta na przeglądzie ma jako jeden z punktów kontroli sprawdzanie błędów komputera podczas badań emisji spalin (tyle że prawie nikt tego nie robi):
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20120000996/O/D20120996.pdf
Ja bym zrobił ustawkę , podjechał do zaprzyjaźnionego diagnosty , sprawdził podpięcie do OBD i z takim papierem uderzył do Renault Polska w sprawie wprowadzania na rynek samochodów nie spełniających warunków technicznych.
Odczyt jest możliwy, kasowanie nie . A to spełnia wymogi ustawy
zaraz , są tu ze dwie strony żali że odczyt też jest zablokowany przy użyciu zwykłych skanerów , zdecydujcie się w końcu
Odczyt jest możliwy, kasowanie nie . A to spełnia wymogi ustawy
No ale odczyt też nie jest możliwy... Było o tym parę stron wcześniej. W mojej DSS III nie łączy się z OBD żadne urządzenie ani oprogramowanie dostępne na rynku. Poza sprzętem profesjonalnym z Renault.
Marka: Dacia
Model: Sandero Stapway
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Plus
Dołączył: 01 Sie 2022 Posty: 12 Skąd: Małopolska
Wysłany: 2022-10-04, 16:24
sobol1976 napisał/a:
chrom6 napisał/a:
Odczyt jest możliwy, kasowanie nie . A to spełnia wymogi ustawy
No ale odczyt też nie jest możliwy... Było o tym parę stron wcześniej. W mojej DSS III nie łączy się z OBD żadne urządzenie ani oprogramowanie dostępne na rynku. Poza sprzętem profesjonalnym z Renault.
Jakie urzedzenia podlaczales ? moja laczy sie watpie zeby ci zalozyli pre pin jest cos takiego o tym sie nie mowi tester pyta ecu o diagnoze jak nie ma tego w bazie masz error
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-04, 17:53
Nikt nie domaga się robienia tylko zwykłego odczytu błędów i parametrów pracy silnika co jest psim obowiązkiem producenta wynikającym z dyrektywy UE 2018/858
Marka: Dacia
Model: Sandero Stapway
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Plus
Dołączył: 01 Sie 2022 Posty: 12 Skąd: Małopolska
Wysłany: 2022-10-04, 20:59
DrOzda napisał/a:
Nikt nie domaga się robienia tylko zwykłego odczytu błędów i parametrów pracy silnika co jest psim obowiązkiem producenta wynikającym z dyrektywy UE 2018/858
Moze cos w tym jest w delphi 2015 na eobd laczy sie ale praktycznie nic tam wartosciowego nie ma polaczenie jest vin nie zczyta ale kod silnika itd bledow nie pokaze bo nie ma ich w bazie albo inaczej nie przetlumaczy ich do tego tez musisz miec tester kabel ktory to obsluzy i najwazniejsze jaki program vcds przez obd tez sie laczylem ale same krzaki polaczyl sie polaczyl
ps sprawdzilem teraz autela z baza 2020 i laczy sie przez eobd kod silnika i krzaki bledy leca po pelnym can jesli program nie ma swiezej bazy czyli kody bledow nie zobaczymy nic
Ostatnio zmieniony przez SHAKER 2022-10-04, 21:20, w całości zmieniany 1 raz
Dzisiaj poszedłem do auta i sprawdzić zapomniany PyClip....Z całej listy pojazdów ot tak wrzuciłem Captura II i jako pierwsza aplikacja wyrzuciła chociaż takie dane. Auta Dacii crashowała program....
Cześć.
Chciałbym zakupić interfejs diagnostyczny i w związku z tym chciałbym Was zapytać czy sprzęt do 500 zł (np MULTIDIAG 2022 TESTER INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY OBD z allegro) faktycznie posiada takie możliwości jak wypalanie DPFa, kasowanie inspekcji FAP, adaptacja EGR czy przepustnicy?
Konkretnie interesuje mnie obsługa Logan'08, Grand Vitara II'04, Focus MK2'08
_________________ VW POLO 1.0 MPI 1997
DACIA LOGAN MCV 1.6 MPI 2008
SKODA ROOMSTER 1.2 TSI 2013
Marka: Dacia
Model: Sandero Stapway
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Plus
Dołączył: 01 Sie 2022 Posty: 12 Skąd: Małopolska
Wysłany: 2022-10-23, 09:04
RamboGC napisał/a:
Cześć.
Chciałbym zakupić interfejs diagnostyczny i w związku z tym chciałbym Was zapytać czy sprzęt do 500 zł (np MULTIDIAG 2022 TESTER INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY OBD z allegro) faktycznie posiada takie możliwości jak wypalanie DPFa, kasowanie inspekcji FAP, adaptacja EGR czy przepustnicy?
Konkretnie interesuje mnie obsługa Logan'08, Grand Vitara II'04, Focus MK2'08
Delphi 2017.3 ma w bazie wszystkie systemy do tych modeli
posiedziałem...poszperałem i znalazłem aplikację EOBD Facile. Aplikacja może być hitem....ma w sobie nowe modele... W darmowej wersji szuka błędy (sprawdzałem na motocyklu Piaggio !!!, który też jest na liście) znalazł przedstawiam na zdjęciach. To w darmowej wersji....płatna za 100 kasuję je 🙂 (w Piaggio skasował)
Koszt nie duży ale zanim to zrobię to może ktoś z forumowiczów o tym programie słyszał????
posiedziałem...poszperałem i znalazłem aplikację EOBD Facile. Aplikacja może być hitem....ma w sobie nowe modele... W darmowej wersji szuka błędy (sprawdzałem na motocyklu Piaggio !!!, który też jest na liście) znalazł przedstawiam na zdjęciach. To w darmowej wersji....płatna za 100 kasuję je 🙂 (w Piaggio skasował)
Koszt nie duży ale zanim to zrobię to może ktoś z forumowiczów o tym programie słyszał????
Generalnie z szukaniem takich plików problemów oczywiście nie ma...bardziej chciałem podkreślić zalety nowego dla mnie programu. Poradził sobie z checkiem w moim Piaggio MP3. Znalazł i skasował błąd w najnowszym służbowym Fordzie Ranger. Znalazł też SS3 i stąd me pytanie czy jak podłącze ten program do Dacii to czy serwis nie będzie strzelał focha z gwarancją?
Ostatnio zmieniony przez uno0 2022-10-31, 18:48, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum