Na zimnym silniku jeszcze przed przełączeniem na gaz silnik muli - mam wrażenie, że przez pierwsze 1- 2 minuty ewidentnie dostaje za mało paliwa , jakoś jedzie ale jest bardzo słaby.
Oczywiście nie chodzi tu o pałowanie od pierwszych metrów ale takiego osłabienia nie obserwowałem w żadnym z samochodów. .. po prostu na zimnym komputer podlewa na tyle paliwa ,żeby takie objawy były mało odczuwalne . pytanie - TTTM ze względu np na ekologię czy u mnie jest coś nie tak
U mnie na całkiem zimnym silniku trzeba podnosić obroty tak do 1500, żeby nie zgasł przy ruszaniu. Jak się rozgrzeje - nie ma tego problemu. Sterownik rzeczywiście szybko schodzi z obrotów przy zimnym starcie na wolnych obrotach (też się z tym pierwszy raz spotykam, ale o dziwo silnik nie gaśnie ... może to jedna z zalet 3 cylindrowych silników ). Wg mnie TTTM.
Info poparte "własnoręcznym" przebiegiem 18 000 km od sierpnia b.r.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Na zimnym silniku jeszcze przed przełączeniem na gaz silnik muleni - mam wrażenie, że przez pierwsze 1- 2 minuty ewidentnie dostaje za mało paliwa , jakoś jedzie ale jest bardzo słaby.
Oczywiście nie chodzi tu o pałowanie od pierwszych metrów ale takiego osłabienia nie obserwowałem w żadnym z samochodów. .. po prostu na zimnym komputer podlewa na tyle paliwa ,żeby takie objawy były mało odczuwalne . pytanie - TTTM ze względu np na ekologię czy u mnie jest coś nie tak
Odebrałem swojego dustera w listopadzie. Zauważyłem bardzo podobne objawy. Na zimnym silniku, zaraz po uruchomieniu, silnik jakby nie miał mocy, dławił się i nie chciał wkręcać na obroty. Sytuacja zmienia się po przejechaniu kilkuset metrów, tak jakby silnik osiągnął jakaś minimalna temperaturę. Czy ktoś jeszcze ma podobne objawy? Kontaktowaliście się może z ASO w tej sprawie? Czy po porostu TTTM i jak zrobi się cieplej to problem zniknie? Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi
Ostatnio zmieniony przez laisar 2023-01-31, 11:21, w całości zmieniany 1 raz
Z tym przerywaniem delikatnym i mniejszą mocą na zimnym silniku również mam problem w swoim sandero 3 1.0 tce lpg problem znika po przełączeniu na lpg. Byłem w aso wektor bielsko nie znaleźli żadnej usterki mechanicznej po tym obyłem jazde z mistrzem serwisu, gdzie problem występował natomiast Pan nie widział nic niepokojącego stwierdził, że każdy tak jedzie no nie wiem raczej tak być nie powinno akurat auto garażuje więc od razu się przełącza na lpg. Może to faktycznie jakaś kwestia softa...
Mówimy raczej o spokojnej jeździe jak jest cieplej i od razu przełącza się na lpg to na zimnym nie szarpie to chyba jest coś na rzeczy skoro na benzynie coś go dławi ewidentnie kwestia oprogramowania
A jaką masz technikę ruszania?
Ruszasz zaraz po uruchomieniu silnika czy odczekujesz te 10-20s - to często dużo zmienia.
Rozumiem że na obroty wchodzi wolno a nie że wchodzi na obroty a pomimo tego nie przyśpiesza bo to dwie odmienne kwestie.
Jeśli wolno wchodzi na obroty to mapa wynikająca z temperatury - jak dla mnie OK przynajmniej nie przypałujesz i silnik dłużej przeżyje - tym bardziej że jak rozumiem później jest OK.
Ja zawsze odczekuje parę sekund np. wcześniej zapalam auto żeby usunąć lód z szyb problemem nie jest ograniczona moc bo to do przełknięcia a bardziej generowane przez silnik szarpnięcia w przedziale 1,5 tyś do 2,5 tyś na benzynie powyżej tej wartości jedzie normalnie a jak wiadomo na zimnym śilniku ten zakres najczęściej używamy ogólnie w większości od razu na lpg mi odpala bo auto stoi w garażu i na gazie takiego problemu nie ma nawet jak silnik zimny to go nic nie dusi i przyśpiesza z normalną mocą.
Ostatnio zmieniony przez Dani97 2022-01-31, 14:20, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2022-11-06, 08:49 1.0 tce - szarpanie i gaśnięcie na zimnym silniku
Witam posiadam joggera 1.0 tce z lpg. Silnik ma 100km na lpg i 90km na benzynie. Czy tylko ja tak mam, gdy rano (zimny silnik po nocy) odpalam samochód i auto chodzi na benzynie i operując gazem (wyjazd z podwórka) auto mi czasami gaśnie ? Na lpg jeżdżę bez problemu, zmieniam biegi bardzo płynie i wszystko pięknie, ale rano to czasami się zastanawiam czy z tym silnikiem wszystko jest ok ? Wiem że auto inaczej pracuje na tej benzynie, ale jak nie przytrzymam go na wyższych obrotach na półsprzęgle (2-3 tyś) przy cofaniu to zaraz ma ochotę zgasnąć ( no i wtedy sam się opala).
Czy tutaj może być jakiś problem w sofcie albo mechanice silnika ?
Mam ten silnik w Dusterze i nigdy tak nie miałem. Nie jestem znawcą silników ani mechanikiem, ale na Twoim miejscu podjechałbym aby sprawdzić co się dzieje na kompie.
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2022-11-06, 12:30
Niestety rano, gdy jest na Pb to szarpie przy ruszaniu. Zauważyłem, że gdy silnik popracuje ok minuty (skrobanie szyb, lub ściągnie wody) to problem jest mniejszy, albo wcale nie występuje. Po przełączeniu na LPG praca jest bardzo płynna.
Z rumunskiego forum na fb wynika, że opracowują rozwiązanie tego problemu. Chodzi o złą mieszankę na zimnym silniku. Soft miał być już na listopad, ale podobno jeszcze nie opracowany.
U nas raczej jeszcze nie ma co pytać...
Niestety rano, gdy jest na Pb to szarpie przy ruszaniu. Zauważyłem, że gdy silnik popracuje ok minuty (skrobanie szyb, lub ściągnie wody) to problem jest mniejszy, albo wcale nie występuje. Po przełączeniu na LPG praca jest bardzo płynna.
Z rumunskiego forum na fb wynika, że opracowują rozwiązanie tego problemu. Chodzi o złą mieszankę na zimnym silniku. Soft miał być już na listopad, ale podobno jeszcze nie opracowany.
U nas raczej jeszcze nie ma co pytać...
Nie, to u mnie Sandero idealnie chodzi. Ma nieco wyższe obroty na zimnym na biegu jałowym ale nie gaśnie. Jednak bym podjechał do ASO na Twoim miejscu. U mnie np. wymienili koło pasowe z paskiem wielorowkowym bo coś jęczało na zimno. Moim zdaniem nie czekaj na nic tylko jedź do ASO. Nie masz pewności co jest u Ciebie problemem ale od tego jest gwarancja.
Witam posiadam joggera 1.0 tce z lpg. Silnik ma 100km na lpg i 90km na benzynie. Czy tylko ja tak mam, gdy rano (zimny silnik po nocy) odpalam samochód i auto chodzi na benzynie i operując gazem (wyjazd z podwórka) auto mi czasami gaśnie ? Na lpg jeżdżę bez problemu, zmieniam biegi bardzo płynie i wszystko pięknie, ale rano to czasami się zastanawiam czy z tym silnikiem wszystko jest ok ? Wiem że auto inaczej pracuje na tej benzynie, ale jak nie przytrzymam go na wyższych obrotach na półsprzęgle (2-3 tyś) przy cofaniu to zaraz ma ochotę zgasnąć ( no i wtedy sam się opala).
Czy tutaj może być jakiś problem w sofcie albo mechanice silnika ?
Mam to samo od nowości -tzn chyba bo odebrałem w czerwcu 2021 a wtedy było ciepło ...Pierwsze oznaki jak temperatury spadną do takich jak obecnie czyli kilka stopni w nocy i nizej ...
Powiem tak - polubić cieżko ale można sie przyzwyczaić . Nawet rozmawiałem na ten temat w aso ale jak zwykle -żadnych błędów nie ma i jak koniecznie chcę to moge zostawić auto na dzień lub dwa to po nocnym postoju poobserwują .
Jako,że auto jest mi zwyczajnie potrzebne codziennie a i do aso mam kawałek czyli dodatkowe 2 kursy to odpuściłem temat.
I widzę ,że w sumie słusznie bo wygląda na to,że żadnego nowego softu nie ma - bo gdyby był to już byś go miał - Jogger jest stosunkowo świeżym autem
Jak masz blisko aso to spróbuj ich pomeczyć i daj znać jakie efekty ...
Tu masz trochę na ten temat ...
http://www.daciaklub.pl/f...ghlight=pytania
Ostatnio zmieniony przez Aktyn 2022-11-06, 19:33, w całości zmieniany 3 razy
Odgrzewam temat - temperatury na zewnątrz coraz niższe, więc problem szarpania to teraz norma.
Dla przypomnienia - po uruchomieniu na zimnym i próbie ruszenia silnik dławi się i gaśnie, jeżeli nie da się wysokich obrotów, dodatkowo czasem trzeba dłużej "pokręcić", zanim w ogóle się uruchomi.
W tym tygodniu oddaję auto do serwisu - czy ktoś może potwierdzić, że wgranie nowego oprogramowania cokolwiek poprawiło?
Może ktoś przerobił już temat i problem leży gdzie indziej?
Dodam, że oczywiście przy poprzedniej wizycie i podpięciu pod komputer niczego nie stwierdzono, ASO rozłożyło ręce twierdząc, że takiej usterki jak dotąd nie stwierdzili.
Pytanie czy jest jakiś nowy soft .... podobne problemy są w joggerze czyli stosunkowo młodym modelu .
U mnie nie gaśnie ale objawy sa takie jakby miał ewidentnie za mało paliwa - coś jak w starym gażnikowym aucie za wcześnie wyłączyć ssanie. Pewnie jak zwykle ekologia - za bardzo zmniejszyli dawki paliwa na zimno aby tylko spełnić kolejną durna normę ...
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1356 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-11-14, 11:54
Nic nie poprawia - u mnie jest najnowszy soft z października i jak jest zimno, to standardowo się na zimnym dusi na Pb. Być może problem polega na Euro6D przy której ma być stały monitoriitoring spalin, więc mieszanka nie może za bogata na zimnym żeby się zmieściła w normie. A jeśli norma nie uwzględnia temp zimowych to jest jak jest. Oczywiście to tylko moje dywagacje ;)
W zeszłym roku też to poruszałem na forum. U mnie szarpał tylko na paliwie letnim. Jeżdżę prawie tylko na LPG więc miałem w baku w październiku jeszcze paliwo z lipca - dopiero po zalaniu nowym paliwem "zimowym" przestał.
No niby od 16 listopada... Ale teraz jest jakieś pośrednie. U mnie wystarczyło dolanie pół baku do pełna. Ale zaznaczam, że mam samochód z początku produkcji SS III. Może jednak coś pogrzebali w sofcie Joggera i Dustera?
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2022-11-14, 22:21, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum